Deprecated: Implicit conversion from float 515816.99999999994 to int loses precision in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 285
DSGF.no :: Vis Temaet - Hvem av disse er mest mentalt tilbakestående?
DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Hvem av disse er mest mentalt tilbakestående?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 3 [41 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
lastebil
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003
Terning skrev:
Ahura Mainya... er det navnet ditt på alvisk?

Jeg ble lei av å ha et nicknavn som sier absolutt ingen verdens ting om meg. (Lastebil) Du kan jo søke litt på nett om du er nyskjerrig på hva som ligger bak.

Terning skrev:
Mye rart her inne. Først er det ikke samfunnet som skaper kriminelle (pedofili kan føre til kriminelle handlinger).

Etterpå er religion roten til alt ondt, og ikke roten til noe som helst godt.

Jævlig reflektert og nyansert det skulle være...

Det jeg ikke tåler med kristendommen og islam , er at gud lyver. Syns Pan har belyst en del viktige eksempler på nettopp det her.

Når det er sagt, så er frykt ett greit virkemiddel for å holde folk på plass.

Hva som er riktig for noen, er ikke riktig for alle, og kristendommen får hvert fiber i kroppen min til å gjøre opprør.

Hadde jeg trodd på konebankernes historier, hadde jeg antankligvis vært noe i retning satanist.

Men uansett, på hvilken måte er det bra at de skal drepe en utviklingshemmet fordi hun har blitt tvangsprostituert?

På hvilken måte FORBEDRER det noe som helst? De skjemmer islams navn med å gjøre denne forbrytelsen.

Hjelp disse menneskene til å gjøre det eneste riktige, og hjelp alle muslimer i verden. Få stoppet denne prossessen!

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 21:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Forstår ikke hvordan politikerne drøyer og drøyer før de gjør noe. Det er ikke lenge siden Bondepikk ringte presidenten nedi der. Etter laaangvarig press fra diverse organisasjoner.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 22:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Glahn skrev:
I følge kristendommen er mennesket skapt med fri vilje, samtidig som gud er allmektig, og alt som skjer er hans vilje. Å få det til å gå ihop er alt annet enn lett.

Religion er roten til mye rart, og det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder Wink

Jammen det er Guds vilje at menneskene skal følge sin egen vilje.
I FØLGE KRISTENDOMMEN! Ikke noe jeg påstår, ser ut som om enkelte har litt problemer med å skille sak og person. Men kansje vi skulle ta denne diskusjonen en annen plass?

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 23:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Off Topic: Er ikke Ahura Mainya et annet navn på Prince of Darkness el noe sånnt?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Fre 07 Jan 2005, 00:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Ronja skrev:
Glahn skrev:
I følge kristendommen er mennesket skapt med fri vilje, samtidig som gud er allmektig, og alt som skjer er hans vilje. Å få det til å gå ihop er alt annet enn lett.

Religion er roten til mye rart, og det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder Wink

Jammen det er Guds vilje at menneskene skal følge sin egen vilje.
I FØLGE KRISTENDOMMEN! Ikke noe jeg påstår, ser ut som om enkelte har litt problemer med å skille sak og person. Men kansje vi skulle ta denne diskusjonen en annen plass?

Det skjer vanvittig mye vondt med folk som ikke er menneskeskapt...

Jeg har forøvrig aldri ment å angripe deg som person. Jeg bare påpeker det jeg mener er store svakheter i det kristendommen sier.

Og ja - politikere har det ofte med å være overforsiktige med å ikke fornærme andre land - diplomati og alt det der...

InnleggSkrevet: Fre 07 Jan 2005, 01:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Jeg vet ikke om det er meg eller deg som har misforstått Glahn, men jeg oppfatter ikke at det er Guds vilje når mennesker synder. Gud har en vilje, som han ønsker skal skje. Men han har også gitt OSS en fri vilje, til å velge om vi vil følge hans ønsker eller ikke. Når folk tyr til andre religioner/livssyn, så er det imot Guds vilje, og det er ikke han som styrer mennesket direkte i sine valg.. Det er dette som menes med fri vilje. "her har du fri vilje. her har du min lov, bibelen. Nå får du velge om du vil følge den eller ikke. Jeg ønsker at du følger den, men har ikke tenkt å tvinge deg. Du vil belønnes om du følger den, og straffes om du ikke følger den. velg selv."

Så: Gud er allmektig, men han utøver ikke sin allmektighet ved å påvirke/styre menneskers valg.

Tror jeg..

Comprende..?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 07 Jan 2005, 09:39
maria
l33t
l33t

Har alltid fått høre at det er 2 ting jeg ikke må diskutere.

Religion
Politikk

Blir bare bråk og krangling. Dere får tro hva dere vil, men jeg mener dere tar feil og jeg synes synd på dere. Å tro på en gud som tillater massemord, voldtekt og naturkatastrofer... vel. Nuff said.

InnleggSkrevet: Fre 07 Jan 2005, 12:50
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Gud er allmektig, men utøver ikke allmektigheten? Hva i allverden er poenget med å ha en allmektig gud da???

InnleggSkrevet: Fre 07 Jan 2005, 14:26
lastebil
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003
Visste dere at proffesjonell hjelp helbreder 10 % alkoholikere, mens kristne fellesskap helbreder 40 %! En god ting med kristendommen er at mange kristne felleskap behandler folk som hele mennesker. Mange kristne har et positivt livssyn.

Men poenget med innlegget mitt var å få folk til å skrive og klage! Skån muslimer i Norge og andre land fra fanatikere blant deres egne rekker!

InnleggSkrevet: Fre 07 Jan 2005, 15:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Ronja

maria skrev:
Har alltid fått høre at det er 2 ting jeg ikke må diskutere.

Religion
Politikk

Blir bare bråk og krangling. Dere får tro hva dere vil, men jeg mener dere tar feil og jeg synes synd på dere. Å tro på en gud som tillater massemord, voldtekt og naturkatastrofer... vel. Nuff said.

Hvem dere?
Tror du det gavner debatten at du gir utrykk for at du synes synd på motstanderene? Er det relevant?

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 00:47
maria
l33t
l33t

"Dere" = religiøse.

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 01:02
Ronja

maria skrev:
"Dere" = religiøse.

Da mener du meg og ønskemesteren?
Ellers er det litt rart å bruke dere, kansje jeg heller kan foreslå å skrive kristne. For når når du skriver dere er det tydelig at det er ment til noen her vis jeg ikke tar helt feil.

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 02:26
Sist endret av Ronja den Lør 08 Jan 2005, 03:19, endret 1 gang
Ronja

Glahn: Jeg vet du ikke angrep meg som person. Min kommentar var ikke til deg.

Man kan jo ikke få skrive noe positivt om kristendommen på dette forumet uten å få drittkasting. Kan henvise til enkelte tråder på tåkeprat.

Jeg vet ikke om jeg vil være en kristen eller ikke. Det er ett valg jeg må ta selv. Men det provoserer når folk driver å skriver til oss som forsvarer/forklarer kristendommen. Da mener jeg ikke med innlegg mot det vi har skrevet, det er greit, men innlegg for kritiserer oss, uten at det egentlig kommer frem noe som er relevant for saken.

Det at vi forklarer den betyr ikke at vi mener det er sant. Men når folk kommer med feil påstander om den så må man jo få påpeke at det er feil, selv om man ikke selv er kristen. Da går det på hva som står i bibelen, ikke hva som faktisk er riktig. For det vet ingen...

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 03:14
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg ble litt usikker - liker ikke å gjøre folk såra og vonbråten uten at det var meningen Smile

Men ja - det er synd at man ikke skal kunne forsvare eller forsøke å forklare religion uten å samtidig bli anklaget for å være dum. Jeg kan være riv, ruskende uenig i at kristendommen gir særlig god mening, men den gir tydeligvis mening for andre. Blir litt for enkelt for meg å bare avskrive folks tro som et utslag av dumhet.

Man skal ha tenkt godt igjennom det man tror, men samtidig bør man ikke la seg bli mobbet fra sin tro heller.

Men tilbake til trådens opprinnelige tema - man skal ikke skjære alle religiøse mennesker over en kam, men noen ganger gir folks tro groteske utslag, og da bør man protestere.

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 13:16
Ronja

Er det virkelig troen som gir det groteske utslaget? Jeg tror det heller er en unnskyldning...

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 17:06
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ronja skrev:
Er det virkelig troen som gir det groteske utslaget? Jeg tror det heller er en unnskyldning...

Ja, noen ganger tror jeg faktisk at det er det, desverre. Folk fanget i en feil tankerekke...

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 19:20
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Glahn skrev:
Gud er allmektig, men utøver ikke allmektigheten? Hva i allverden er poenget med å ha en allmektig gud da???

Tja.. Han bruker vel allmektigheten, men ifølge bibelen ikke til å påvirke menneskers valg, for han har som sagt selv gitt os totalt fri vilje. Allmektigheten kan jo fortsatt brukes på eksempelvis naturen, utvikling, dyr..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 03:21
maria
l33t
l33t

Topic?

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 04:34
Ronja

Glahn skrev:
Ronja skrev:

Ja, noen ganger tror jeg faktisk at det er det, desverre. Folk fanget i en feil tankerekke...

Så det er relgionen det er noe i veien med og ikke menneskene? Så du mener relgionen er en unnskyldning det skal legges vekt på?

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 09:49
maria
l33t
l33t

Religionen er jo menneskelaget. GÃ¥r i ring det der, det er bare ikke noe man tenker over til daglig.

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 16:07
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 3 [41 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet