DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Hvem av disse er mest mentalt tilbakestÄende?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [41 Posts]   Gć til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
lastebil
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003
 Hvem av disse er mest mentalt tilbakestĂ„ende?

http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/984143792FBC80C6C1256F6D00320C34

Jenta eller iranske myndigheter?

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 17:04
Sist endret av lastebil den Man 20 Des 2004, 17:30, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
lastebil
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Amnestys forslag til brev man kan sende.

Ambassador Abdul Reza Faraji Rad
The Iranian Embassy
Drammensveien 88e
0244 Oslo

I wish to express my concern at reports that Leyla M has been sentenced to death for offences committed when she was a child. She has been found to have a mental age of eight. I urge the authorities to carry out an urgent review of her case.

I also call on the Supreme Court to ensure that Article 41 of the draft law on the Establishment of Children's Courts has been implemented; the legislation requires social workers and psychiatrists to examine defendants such as Leyla M. I wish to remind the Head of the Judiciary that passing a death sentence on Leyla M would violate the International Convention on Civil and Political Rights, to which Iran is a state party.

Furthermore, I seek assurances that the authorities will uphold their obligation to ensure that Leyla M is represented by a lawyer who is able to act in her best interests, and I call for Leyla M to be granted access to any medical treatment that she may need.

I wish to state my unconditional opposition to the death penalty, as the ultimate cruel, inhuman and degrading punishment and violation of the right to life, and I am concerned and dismayed that Amnesty International has recorded 10 executions of child offenders in Iran since 1990, three of them in 2004. Lastly, I call on the Iranian authorities to immediately halt further executions of child offenders.

Yours sincerely,

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 17:06
lastebil
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Mitt forslag:

Ambassador Abdul Reza Faraji Rad
The Iranian Embassy
Drammensveien 88e
0244 Oslo

I wish to express my concern at reports that Leyla M has been sentenced to death for offences committed when she was a child. She has been found to have a mental age of eight. I urge the authorities to carry out an urgent review of her case.

I really start to wonder, who is mentally retarded here? The girl or the irani government and courts?

I am amongst those who usually oppose the US in their imperalistic ambitions, but I hope you see that heatlessness such as this does not make me feel like raising my voice, should the US set its eye on Iran.

I also wish to let you know, that you, by performing such actions, make a bad impression of islam to people in all western countries. You are making life harder for all moslems.

I hope you take this into consideration when you consider if this human sacrifice is worth a while to quench the thirst of your bloodthirsty god.

Yours sincerely,

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 17:19
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
SkjÞnner at de er en som tar den svakestes parti, og det er kjempebra, men er det ikke ogsÄ pÄ sin plass Ä anerkjenne islam som et like moralskt trossystem som kristendommen?

For min del kan man ikke sammenlikne to religioner eller verdisystemer, og fordĂžmme det ene, og opphĂžye det andre. Det blir galt.

Jeg mener... "I hope you take this into consideration when you consider if this human sacrifice is worth a while to quench the thirst of your bloodthirsty god."

Jeg vet ikke helt hvor alvorlig du var da du sa dette, men jeg antar det har utgangspunkt i en eller annen tanke om et barbarisk islam.

Det er ikke islam som er barbarisk, selv om henrettelsen helt klart er det. SÄnn jeg ser det er ikke henrettelsen noen direkte fÞlge av islam. Regjeringen i Iran kunne like gjerne vÊrt kristne. Tenk pÄ hekseforfulgelsene feks. PÄ den tiden var kristendommen og samfunnet inni i turbulente tider, og det er akkurat det islam er og. Og vi mÄ hjelpe muslimene ut av denne krisen, uten Ä trekke et vestlig verdisyn ned over hodene deres.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 02:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Av og til lurer jeg pÄ hvor mye mening det egentlig gir, Ä sette skille mellom en religion, og praktiseringen av den.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 15:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Det gir mye, mye mening.

Kristendommen kan vÊre en nydelig religion, der alt, absolutt alt, er utrykk for noe guddommelig, ikke bare gode mennesker, men ogsÄ hor, sykdom og kriminalitet.

Men den kan ogsÄ vÊre det motsatte, altsÄ at "det stygge" er Guds straff mot de som ikke tror pÄ han.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 18:46
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Religion (pick one!) er en unnskyldning for hjernedÞd oppfÞrsel. Men sÄ lenge det skjer, synes jeg det er dumt Ä forsvare religionen.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 18:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Terning skrev:
Det gir mye, mye mening.

Kristendommen kan vÊre en nydelig religion, der alt, absolutt alt, er utrykk for noe guddommelig, ikke bare gode mennesker, men ogsÄ hor, sykdom og kriminalitet.

Men den kan ogsÄ vÊre det motsatte, altsÄ at "det stygge" er Guds straff mot de som ikke tror pÄ han.

Jeg skjÞnner ikke helt hva man skal med religion da... det blir jo mest bare en indirekte mÄte Ä beskrive folk pÄ isÄfall. Siste forslaget faller pÄ sin egen urimelighet - det er masse folk som ikke tror pÄ gud det aldri skjer noe ille med, og masse troende, gode mennesker det skjer utrolig mye fÊlt med.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 00:06
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Ja, men ettersom, i fÞlge kristendommen, livet pÄ jorden er bare en prÞvelse. I fÞlge kristendommen bruker Gud flere forskjellige metoder pÄ hvert enkelt menneske. Det som teller er det som skjer etter dÞden.

Sitat:
Religion (pick one!) er en unnskyldning for hjernedÞd oppfÞrsel. Men sÄ lenge det skjer, synes jeg det er dumt Ä forsvare religionen.

Hvorfor det? Vis ikke relgionen i seg selv oppfordrer til det som skjer. Det er jo menneskene det er noe galt med, ikke relgionen i sÄ tilfellet.
Å det at det er en unnskyldning er jo bare en liten del av hva relgion blir brukt til. Å i det tilfellet blir den misbrukt.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 00:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ronja skrev:
Ja, men ettersom, i fÞlge kristendommen, livet pÄ jorden er bare en prÞvelse. I fÞlge kristendommen bruker Gud flere forskjellige metoder pÄ hvert enkelt menneske. Det som teller er det som skjer etter dÞden.

DÊven, da lurer jeg fÊlt pÄ hva jeg har gjort som har fortjent alle de prÞvelsene jeg har fÄtt. Har ingen interesse av Ä se fortsettelsen av dette.

Ronja skrev:
Sitat:

Hvorfor det? Vis ikke relgionen i seg selv oppfordrer til det som skjer. Det er jo menneskene det er noe galt med, ikke relgionen i sÄ tilfellet.
Å det at det er en unnskyldning er jo bare en liten del av hva relgion blir brukt til. Å i det tilfellet blir den misbrukt.

Fordi om det ikke var en religion der, hadde mennesker mÄttet ta ansvaret pÄ sin egen kappe. Derfor har religionen en indirekte skyld i det. Kompliserte greier, jeg vet.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 02:14
Ronja

Det er ikke slik at i fÞlge kristendommen sÄ blir du automaisk belÞnnet eller straffet pÄ jorden. Du trenger ikke Ä gjort noe galt, vis livet ikke gÄr riktig vei.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 02:17
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ronja skrev:
Det er ikke slik at i fÞlge kristendommen sÄ blir du automaisk belÞnnet eller straffet pÄ jorden. Du trenger ikke Ä gjort noe galt, vis livet ikke gÄr riktig vei.

SÄ gud bare skalter og valter etter eget forgodtbefinnende og humÞr med oss, altsÄ? Bare finner pÄ teite ting pÄ mÄfÄ? Gud er jo allmektig, og alt som skjer er hans vilje, sÄ...

Jeg mener ikke Ă„ vĂŠre stygg, men her er det noe som skurrer voldsomt.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 13:05
Ronja

Glahn skrev:
Ronja skrev:

SÄ gud bare skalter og valter etter eget forgodtbefinnende og humÞr med oss, altsÄ? Bare finner pÄ teite ting pÄ mÄfÄ? Gud er jo allmektig, og alt som skjer er hans vilje, sÄ...

Jeg mener ikke Ă„ vĂŠre stygg, men her er det noe som skurrer voldsomt.

Poenget er jo at vi har en fri vilje. Mye av elendigheten i verden er menneskeskapt.

I fĂžlge kristendommen: Gud prĂžver sin barn og lokker de som ikke er det.
Metodene er forskjellige.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 15:19
maria
l33t
l33t

Ronja skrev:

SÄnn der er jo bare trist, trist, trist. Synes synd pÄ dere. Virkelig.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 15:33
lastebil
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Kristne har brent hekser i ihvertfall 1800 Är. At vi nordmenn oppfÞrer oss som folk nÄ til dags har mer med Ä gjÞre at vi har sluttet Ä tilbe denne smÄlige demonen som kaller seg gud, enn at kristendommen er en bedre religion enn islam.

Send inn brev Ä protester! Anbefaler vel mer noe i retning amnestys variant. De har nok mer erfaring nÄr det gjelder Ä manipulere hjerne og hjertelÞse monstre enn meg.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 16:56
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Fri vilje? Menneskeskapt? Gud er allmektig, og alt som skjer er i overensstemmelse med hans vilje, sÄvidt jeg har forstÄtt. Ingenting - heller ikke menneskers handlinger - skjer uten at Gud vil det. Det der kommer man ikke utenom.

ForÞvrig er jeg ganske sÄ enig med Ahura.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 17:20
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ahura Mainya... er det navnet ditt pÄ alvisk?

Mr. Green Mr. Green Mr. Green

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 17:25
Ronja

maria skrev:
Ronja skrev:

SÄnn der er jo bare trist, trist, trist. Synes synd pÄ dere. Virkelig.

Jeg er dritt lei av at du i diskusjoner om kristendommen alltid kommer med usaklige innlegg om "oss". AltsÄ meg, som aldri har pÄstÄtt at jeg er kristen.

1. I FØLGE KRISTENDOMMEN.
2. Jeg har ikke skrevet NOEN ting om at det er noe jeg mener.

Og uansett, hva vil du med Ă„ skrive ett innlegg som det?
Mener du at du kommer med noe som er relevant? Eller fÞler du glede med Ä slenge ut innlegg pÄ den mÄten?

Glahn:
I fĂžlge kristendommen er mennesker skapt med fri vilje, dermed har de full mulighet til Ă„ gjĂžre imot gud.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 18:20
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Mye rart her inne. FĂžrst er det ikke samfunnet som skaper kriminelle (pedofili kan fĂžre til kriminelle handlinger).

EtterpÄ er religion roten til alt ondt, og ikke roten til noe som helst godt.

JĂŠvlig reflektert og nyansert det skulle vĂŠre...

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 19:00
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

I fĂžlge kristendommen er mennesket skapt med fri vilje, samtidig som gud er allmektig, og alt som skjer er hans vilje. Å fĂ„ det til Ă„ gĂ„ ihop er alt annet enn lett.

Religion er roten til mye rart, og det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder Wink

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 19:16
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [41 Posts]   Gć til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet