DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
velge Ä tro pÄ gud..
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 6 av 9 [176 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Neste
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
maria skrev:
Kan du bevise motsatt?

Har jeg noen grunn til Ä bevise det motsatte nÄr jeg ikke har pÄstÄtt det?

Det er ikke jeg som angriper andres livssyn her.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 20:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

QIQrrr skrev:
Ronja skrev:
Noe bevis for dine pÄstander har du enda ikke kommet frem med.

Feil igjen;.det er ikke opp til noen Ă„ motbevise noen religiĂžs overnaturlighet, det er stikk motsatt.

Å, sĂ„ du har bevist det? Ellers er ikke min pĂ„stand feil.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 20:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
NĂ„ skal jeg gjĂžre det enkelt for deg:

Jeg pÄstÄr at det finnes en grÞnn elefant som kan fly baklengs og at den flyr i bane rundt Jupiter.

Er det opp til deg Ä motbevise dette eller er det opp til meg Ä bevise dette hvis pÄstanden skal tas alvorlig?

Hvis du ikke kan motbevise dette, vil det sÄ vÊre antatt at min pÄstand er riktig og at alle som ikke kan motbevise dette tar feil?

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 20:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Ronja

Det er opp til hver enkelt Ä bevise sine pÄstander og komme med grunnlag for dem.

Kan du ikke komme med noen beviser for dine pÄstander er det Ä enkelt som at jeg ikke gidder Ä ta hensyn til dine innlegg.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 20:37
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Du har herved begÄtt en stor selvmotsigelse...

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 20:46
Ronja

QIQrrr skrev:
Du har herved begÄtt en stor selvmotsigelse...

Jaha? Da kan du kansje forklare meg hvilken stor selvmotsigelse jeg har begÄtt. Ettersom jeg har pÄstÄtt det samme helt fra begynnelsen av.

Og ellers ville jeg sette pris pÄ om vi kunne holde oss til emnet, hvor jeg fra nÄ av ikke lenger kommer til Ä ta hensyn til dine innlegg vis du forsetter Ä slenge ut pÄstander uten grunnlag.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 20:59
Sist endret av Ronja den Ons 05 Jan 2005, 21:08, endret 1 gang
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

QIQrrr skrev:
NĂ„ skal jeg gjĂžre det enkelt for deg:

Jeg pÄstÄr at det finnes en grÞnn elefant som kan fly baklengs og at den flyr i bane rundt Jupiter.

Er det opp til deg Ä motbevise dette eller er det opp til meg Ä bevise dette hvis pÄstanden skal tas alvorlig?

Hvis du ikke kan motbevise dette, vil det sÄ vÊre antatt at min pÄstand er riktig og at alle som ikke kan motbevise dette tar feil?

Jeg vet ikke om du fikk med deg det jeg skrev sÄ derfor postet jeg det pÄ nytt.

Konklusjon:

Enhver pÄstand uten aksiomatisk karakter mÄ bevises av den som fremsetter en slik pÄstand. Det er fÞlgelig ikke opp til den som stiller tvil om en slik pÄstand Ä motbevise.

SkjÞnner du nÄ?

Aksiomatisk = som gjelder aksiomer; selvinnlysende alle matematiske systemer har et a- utgangspunkt. (fra ordboken) www.ordbok.no (et uunnvĂŠrlig redskap)...

Wink

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 21:08
Ronja

Ja, men du stiller ikke tvil, du pÄstÄr noe.
Det er ingen til nÄ som har pÄstÄtt at kristendommen er riktig eller at det som stÄr i bibelen er sant.

SĂ„ da er det jo ikke opp til meg Ă„ motbevise?

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 21:11
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ronja skrev:
Ja, men du stiller ikke tvil, du pÄstÄr noe.

SelvfÞlgelig pÄstÄr jeg at all religion er det reneste sludder som fÞlge av at det aldri...ALDRI har blitt fremsatt ett eneste bevis for dens reelle tilstedevÊrelse utover det metafysiske plan.

Ronja skrev:
Det er ingen til nÄ som har pÄstÄtt at kristendommen er riktig eller at det som stÄr i bibelen er sant.

Dette er latterlig! Du mener altsÄ at det ikke finnes mennesker som har pÄstÄtt at kristendommen er riktig eller at det som stÄr i bibelen er sant??? Jeg lar dette ligge...

Ronja skrev:
SĂ„ da er det jo ikke opp til meg Ă„ motbevise?

Det er fĂžlgelig opp til deg Ă„ bevise...

InnleggSkrevet: Ons 05 Jan 2005, 21:40
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Trodde ikke jeg skulle si dette, men QIQrrr har rett i dette:

QIQrrr skrev:
Ronja skrev:

Du mener altsÄ at det ikke finnes mennesker som har pÄstÄtt at kristendommen er riktig eller at det som stÄr i bibelen er sant?

Det har blitt hevdet her i forumet ogsÄ det.

Om kristne ikke trodde bibelen/kristendommen var sant/riktig, ville de ikke vĂŠrt kristne.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 02:09
Ronja

maria skrev:
Trodde ikke jeg skulle si dette, men QIQrrr har rett i dette:

QIQrrr skrev:
Ronja skrev:

Du mener altsÄ at det ikke finnes mennesker som har pÄstÄtt at kristendommen er riktig eller at det som stÄr i bibelen er sant?

Det har blitt hevdet her i forumet ogsÄ det.

Om kristne ikke trodde bibelen/kristendommen var sant/riktig, ville de ikke vĂŠrt kristne.

Nei, selfÞlgelig, men jeg kan ikke se at det i de siste innleggene er noen som har pÄstÄtt det. Bare noen som har pÄstÄtt det motsatte, men tydelig uten grunnlag.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 02:12
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
QIQrrr skrev:
Glem religion som annet enn et begrep. Dere kaster bort tiden pÄ ikke eksisterende fenomener som gjennom Ärtusener har frarÞvet mennesket den rasjonelle tilnÊrming av en virkelighet som er, ja nettopp, virkelig.

NÄ mÄ det sies at de fleste religioner bygger bedre personligheter, og at det kun er de mest intelligente i samfunnet som ikke har noen veldig stor fordel av religion:

Henrik Ibsen skrev:
Tar de livslÞgnen fra et gjennomsnittsmenneske, sÄ tar du lykken ifra ham med det samme

det er noe i det, nemlig. det har vĂŠrt religiĂžse som har funnet ut av det der og tatt selvmord, fordi livet deres mangler mening. Det mangler
den falske meningen, sÄvisstnok, men det er nok til Ä miste livsgnisten.

Ronja skrev:
Ellers sÄ mener jeg at vis det er noe som er reklamert for her er Buddismen, ettersom enkelte pÄstÄr det er en bedre relgion enn Kristendommen.

Ingen her har pÄstÄtt at buddhismen er bedre enn kristendommen; bare at buddhismen er flinkere til Ä bygge til godhet.

Ellers blir det spurt etter noen som kan motbevise religion. Vel. Hvis man skal tro fullt og helt pÄ kristendommen, mÄ man motsi vitenskapen (for eksempel det med jordas alder, og at en riktig flink kristen vet med seg selv at dinosaurer aldri har vÊrt, fordi Gud aldri skapte dem). Man kan ogsÄ tenke i de baner at man ikke stoler pÄ the Big Bang (som opprinnelig var en kristen munks ide, se Angels and Demons av Dan brown), fordi Gud skapte verden, ikke via noen eksplosjon, men holdent og kontrollert.

Jeg har selv vÊrt borte i tankene om vitenskapen faktisk er helt til Ä stole pÄ. Om det faktisk finnes atomer, kvarker, fotoner, dinosaurer eller the Big Bang. SÄ finner jeg ut, at hvordan kan jeg unngÄ Ä stole pÄ vitenskapen? Enhver som vet med seg selv at to pluss to er fire og et tannhjul som stÄr mot et annet tannhjul og beveger seg rundt, vil endre retning i det andre tannhjulet, vet egentlig ogsÄ at vitenskapen er til Ä stole pÄ. Fordi vi vet at det finnes atomer, molekyler og lignende, og fordi det er konstatert at karbon renner sakte men sikkert ut av skrotten til et lik, kan vi stole pÄ vitenskapen som pÄsier dinosurer stÞrre alder enn jorda i fÞlge Bibelen.

Hva mer kan fÞyes til? For ikke sÄ mange hundre Ärene siden var man overbevist om at jorda var universets midtpunkt. FÞr der igjen har man trodd at jorda var flat. Man har trodd at omnipotente skapninger sÞrget for endringer i vÊret, og man har trodd at himmelen kan ramle ned i hodene pÄ en.
Dette har vitenskapen motbevist. Hvis man ikke tror at alt dette og mer til stemmer, sÄ tror man ikke pÄ vitenskapen, og ingen kan klage pÄ at man tror pÄ en gud.

Dessuten er det noe annet jeg har merket meg ved kristne (det religionssamfunnet jeg kjenner best, sÄ jeg tar utgangspunkt i det). Der er dem som er overbevist om at dinosaurer aldri fantes, og at jorda ble skapt etter istiden. SÄ er det dem som mener at dinosaurer kan ha vÊrt til, men at the Big Bang aldri var. Deretter er dem som mener at Gud skapte the Big Bang, og videre mener folk at noe kanskje har skapt Gud, og videre der igjen... Ateister.

Tenk litt pÄ det.

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 18:24
Sist endret av fungi den Tor 06 Jan 2005, 19:01, endret 1 gang
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

fungi skrev:
NÄ mÄ det sies at de fleste religioner bygger bedre personligheter, og at det kun er de mest intelligente i samfunnet som ikke har noen veldig stor fordel av religion...

SÄ du mener altsÄ at det er greit Ä basere sin verdensanskuelse pÄ en livslÞgn?

Videre skriver du at religion er et slags substitutt for intellekt som bygger bedre personlighet? Bedre i forhold til hva? Bedre enn hva?

Jeg vil tro at religiÞse mennesker generelt sett er dummere enn mennesker hvis verdensanskuelse hviler pÄ reelle faktorer. Imidlertid tror jeg den lavere intellektuelle standard blant disse religiÞse hadde Þkt hvis de hadde tatt inn over seg kunnskap av vitenskapelig karakter istedenfor Ä fylle hodet sitt med anakronistiske og overnaturlige rÞverhistorier fra oldtiden. Hvorfor er de dumme; er det pÄ grunn av religion eller er det religionen som er virker fordummende?

Jeg tror at det siste er tilfelle...

InnleggSkrevet: Tor 06 Jan 2005, 18:50
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jeg er enig med deg i at folk hadde vĂŠrt gjennomsnittlig smartere (ikke i IQ, men i henhold til Ă„ godta kunnskap) uten religion, men stĂžrsteparten av samfunnet har ikke stort mye bruk for Ă„ vĂŠre smartere. Det er faktisk bare samfunnets fem prosent smarteste som faktisk hadde hatt god bruk for Ă„ vĂŠre smartere, og jeg er enig i at det er synd og skam om noen av disse er religiĂžse, men resten ville heller ha mindre Ă„ leve for.

Det er et kjent fenomen at religiÞse ofte er hyggeligere og mer arbeidssomme enn ikke-religiÞse, fordi de har en veldig god grunn Ä leve for. Der den gjennomsnittlig intelligente godt praktiserende religÞse tenker "Hvis jeg noensinne skal oppnÄ paradis/nirvana/et eller annet lignende, sÄ kan jeg ikke ligge her pÄ sofaen hele tiden! Opp klokka seks og ut Ä jobbe." Den gjennomsnittlig intelligente ateisten tenker mer "Hvis jeg noensinne skal nÄ mÄlet mitt for livet, kan jeg ligge og dra meg da? Ja. Kan sove litt lenger, og hvilket mÄl, forresten?" Den mer intelligente ateist har gjerne et mÄl med livet, stÞrre enn det Ä fÄ stort hus, kone og barn og masse penger.

Man mÄ ogsÄ ta i betraktning at man er mye lykkeligere jo dummere man er (sÄ sant ikke folk rakker ned pÄ en). Da jeg var unge trodde jeg jeg kunne droppe skolen fordi jeg visste alt. NÄ vet jeg ikke alt lenger, og er ikke like fornÞyd. Jeg tror jeg ville vÊrt mer fornÞyd om jeg levde i en illusjon om at jeg vet alt.

Man kan nesten se pĂ„ det som the Matrix. jeg, for eksempel, ville ikke hatt noe i mot Ă„ leve i matrisen selv om jeg visste om den, fordi jeg ville vĂŠre lykkeligere der. Ære vĂŠre uvitenhet. SĂ„ lenge jeg ikke hadde merket noe til det hadde jeg vĂŠrt fornĂžyd til tusen, og vĂŠrt et flinkt batteri for maskinene, sĂ„ det er noe i det.

Ja, det ville vÊrt en fordel om alle var smarte og godtok vitenskapen, men, jo, det er ogsÄ en fordel at folk er lykkelige.
Om alle var kyniske ville man ikke trengt fordelen ved Ä vÊre lykkelige, men dessverre, det er ofte de mest intelligente (over gjennomsnittet) ateistene som er flinke til kynisme ogsÄ.

En annen ting Ä tenke pÄ er at samfunnet er avhengig av idiotene. Hvis alle i verden hadde hatt en IQ pÄ 140 hadde ingen giddet Ä drive med landbruk, renhold, eller andre grovarbeidsjobber. Takket vÊre de religiÞse idiotene har vi noen til Ä gjÞre de jobbene ogsÄ, som atpÄtil er fornÞyde, fordi de kanskje vet at de kommer til himmelen nÄr de er ferdig med et langt produktivt liv.

AngÄende det med bedre personlighet er det ganske enkelt fordi en religiÞs har en kodeks Ä fÞlge med gjerne streng strafferamme. Det har ikke ateisten. NÄr jeg her skriver bedre personlighet mener jeg altsÄ Ä vÊre snill, god og lykkelig (lykkelig gjenspeiler for Þvrig de andre), og ikke Ä vÊre smart.

Vet ikke om du har lest 1984 av George Orwell(om ikke, les den), men du kan nesten anse smarthetsgrad i forhold til Det indre partiet, det ytre partiet og proletarene, der - takket vÊre religion - proletarene er lykkelige og fornÞyde, mens ateistene og agnostikerne (det ytre parti) har det noenlunde passe, mens de smarteste ateistene representerer det indre parti. jeg mener ikke at de smarte er bedre enn alle andre, men det er en forskjell som vises i samfunnet vÄrt.

InnleggSkrevet: Lűr 08 Jan 2005, 00:05
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003

1) Slutt Ă„ kverulere om "det har du ikke bevis for," "jo, det har jeg," "det der er ikke bevis," "joho" osv. Det er slitsomt Ă„ lese en slik diskusjon, og det er fullstendig poenglĂžst og ute av tema.

2) VĂŠr greie og ikke gjĂžr dette til enda en "for/mot kristendom"-debatt. Det finnes nok av dem allerede. Minner om at tema er om man kan velge Ă„ vĂŠre religiĂžs eller ikke.

ModeratorVeronica

InnleggSkrevet: Sűn 09 Jan 2005, 21:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Å si at religiĂžse mennesker jevnt over er dummere blir bare... for dumt, rett og slett. Jeg har vĂŠrt borti, og kjenner, litt for mange religiĂžse mennesker som er alt annet enn dumme, til Ă„ helt kunne tro pĂ„ det der. Å avskrive et menneskes tro som et resultat av dumhet, eller Ă„ bare si at det er en livslĂžgn... sĂ„ enkelt er det ikke. Folk kan vĂŠre komplette idioter og suppehuer fullstendig uavhengig av tro eller ikke tro. Folk kan vĂŠre fantastisk intelligente uavhengig av tro eller ikke tro. Riktignok hadde Einstein kanskje feil da han sa at Gud spiller ikke terning med universet, men han hadde rett i utrolig mye annet. Kunne selv den mannen vĂŠre religiĂžs burde det vĂŠre god grunn til Ă„ mene at intelligens og utdannelse ikke fĂ„r folk til Ă„ mene at all tro er overtro og livslĂžgn. Kanskje er intelligente og bedre utdannede mennesker bedre istand til Ă„ sette spĂžrsmĂ„l ved det de tror, men de lar ikke nĂždvendigvis vĂŠr Ă„ tro av den grunn.

ForÞvrig er ikke folk jevnt over enige om hva definisjonen pÄ Ä vÊre smart er engang.

Skulle ikke overraske meg om de menneskene som har valgt Ă„ tro, og har tenkt grundig over det, har en mye sterkere tro enn de som ikke har gjort det.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 14:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Fornuftig sagt Glahn, jeg slutter meg til ditt ressonement...

Mitt synspunkt er at religionsutÞvelse er irrasjonelt, dumhet som begrep blir bare en vag antydning relatert til religion. Man kan kanskje ogsÄ trekke paraleller mellom frykt og henfallenhet til religion. Frykt for dÞden f.eks.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 14:46
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

enig med Glahn her i mye. Annet enn at jeg tror vi har definert (iallefall gjorde jeg) smart her som evnen til Ä slippe inn mer kunnskap. Alle de religiÞse jeg kjenner (jÞder, muslimer og kristne) er mer trangsynte enn andre. jeg kjenner noen kristne med ganskesÄ hÞy IQ, men de er ikke noe mindre trangsynte av den grunn. Tror bare pÄ det som blir vist dem, og som de regner med at egentlig kan bevises ("Ingen har noensinne sett et atom, fordi det bare er oppspinn"). Det er dette jeg sikter til, iallefall. Disse ville nok ha godtatt litt mer vitenskap om de ikke hadde vÊrt kristne.

En person som har valgt skikkelig Ä vÊre religiÞs er uansett litt mer trangsynt enn en ateist (angÄende vitenskap), fordi det ikke gÄr an Ä fusjonere for eksempel vitenskap og kristendommen.

Den minst trangsynte kristne jeg kjenner hevdet at Gud skapte the Big Bang, og ikke Adam og Eva. Adam og Eva var bare en lignelse for folket. han hadde ogsÄ begynt Ä tenke pÄ hvordan Gud ble skapt, fordi noe mÄtte jo skape ham ogsÄ. dette betyr med andre ord at han ikke var helt kristen, fordi han stolte pÄ vitenskap.

Der er selvfÞlgelig andre religioner som ikke gÄr imot vitenskapen pÄ samme mÄte (iallefall ikke enda), som buddhismen, jainismen, scientologien og fler. jeg kjenner ingen troende i disse religionene sÄ her kan jeg ikke uttale meg.

NÄ skal det sies at de fleste ateistene jeg kjenner ogsÄ er trangsynte, men her i form av religion. Men man kan jo se pÄ det sÄnn: Forsvinner vitenskap blir de religiÞse mindre trangsynte, og forsvinner religion blir ateistene mindre trangsynte. NÄ skal det ogsÄ sies at agnostikerne gjerne ikke er sÄ trangsynte verken innenfor vitenskap eller religion, i og med at de tillater begge deler.

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 17:53
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
sÄ siden jeg ikke har vert sosial bare tenkt pÄ ting og tang, ialefall mer enn andre, mye pga skolen jeg gikk pÄ, lest om objektivismen, blei medlem her osv, sÄ har jeg fÄtt en reel viten om hva som fakte her i verden og derfor er mindre lykkelig (som jeg mÄ si jeg er , jeg er aldri rastlÞs, bare sitter rett opp og ned og,,, er til) og ogsÄ veldig lat.

Sjefen min sier det jeg gjÞr er viktig osv(brette pappesker) og da skal jeg liksom fÄ motivasjon av at han skryter av meg?

Jeg gir blanke i hva som er viktig for han, det er ikke viktig for meg.
Hadde jeg trodd at det som var viktig for han var viktig for meg hadde jeg vel blitt glad og vert lykkeligere.

SĂ„, late folk er smarte, Da har jeg det til midt forsvar.

InnleggSkrevet: Lűr 15 Jan 2005, 18:50
CinĂĄed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
fungi skrev:

En person som har valgt skikkelig Ä vÊre religiÞs er uansett litt mer trangsynt enn en ateist (angÄende vitenskap), fordi det ikke gÄr an Ä fusjonere for eksempel vitenskap og kristendommen.

Det gÄr ikke an Ä fusjonere vitenskap og fundamentalistisk kristendom. Hvis man tar alle Bibelens ord bokstavelig gÄr det dÄrlig. Men hvis man lar eventyr vÊre eventyr og liknelser vÊre liknelser, og heller lar den visdommen som faktisk finnes der gÄ inn sÄ er det ikke no problem Ä bÄde tro pÄ vitenskapen og tro pÄ Jesus.

fungi skrev:
For ikke sÄ mange hundre Ärene siden var man overbevist om at jorda var universets midtpunkt. FÞr der igjen har man trodd at jorda var flat. Man har trodd at omnipotente skapninger sÞrget for endringer i vÊret, og man har trodd at himmelen kan ramle ned i hodene pÄ en.
Dette har vitenskapen motbevist. Hvis man ikke tror at alt dette og mer til stemmer, sÄ tror man ikke pÄ vitenskapen, og ingen kan klage pÄ at man tror pÄ en gud.

Dette var vitenskap pÄ den tiden man trodde det.

NÄr det gjelder det som faktisk er topicen her sÄ er det noe jeg har filosofert over ganske lenge. Og jeg har funnet ut at hvis jeg tenker godt etter hva jeg "vet" om tingene rundt meg (altsÄ hva jeg har lÊrt) og sÄ tenker enda mer etter hva jeg faktisk vet (av personlig erfaring) sÄ vet jeg egentlig ganske lite.

FÞr i tiden lÊrte man at sola gikk pÄ en vogn over himmelen og at man ikke mÄtte seile for langt ut pÄ havet i fare for Ä falle ned.
NÄ lÊrer vi at alle atomer vil ha 8 elektroner i sitt ytterste skall, og derfor slÄr seg sammen for Ä oppfylle dette.
Vi vet fortsatt like mye.

Det er ting som dette som har gjort meg til gnostiker.

...-:CinĂĄed:-...

InnleggSkrevet: Man 17 Jan 2005, 23:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 6 av 9 [176 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet