|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
MITT problem
Siden det nå har blitt så vanlig at folk bruker forumet som personlig rådgivningsspalte, vil jeg ikke være dårligere/bedre. Derfor skal også jeg nå legge ut om mitt største, personlige problem, som passer seg best under dette temaet, og så får jeg bare håpe det finnes noen Klara Klok-er der ute som kan hjelpe meg.
Jeg liker fyr A.
Fyr A har mørkt hår og mørke øyne, og driver med levende rollespill, slik som jeg. Han virker veldig hyggelig, men sier ikke så mye. Jeg kan tolke det dithen at han generelt er sjenert, men hva om det bare er meg han ikke liker? Hvordan finner jeg ut av dette? Jeg er selv fryktelig sjenert, og er knapt i stand til å snakke til ham, aller minst innlede en samtale.
Jeg liker også fyr B.
Fyr B har mørkt hår og mørke øyne, og driver med skotsk folkedans, slik som jeg. Han virker veldig hyggelig, og prater litt mer enn fyr A. Virker litt mer sosial utadvent. Jeg har danset med ham et par ganger, men det trenger jo ikke bety noe som helst, siden det er det vi gjør i de timene. Noen ganger møter han blikket mitt og holder det, og smiler. Da blir jeg grusomt sjenert og ser alle andre steder enn mot ham. Er det teit? Hvordan skal jeg tolke dette?
Nylig møtte jeg fyr C.
Fyr C har mørkt hår og mørke øyne (aner vi et mønster?), og søte, små briller. Han er den jeg har kjent kortest og snakket mest med. Jeg skravlet faktisk med ham i minst en hel time, totalt, sist tirsdag, som var første gang vi møttes. Han er veldig pratsom og utadvent, og inviterte meg ut på en sånn sosial gruppegreie på lørdag, en såkalt pubcrawl. Jeg skal dra; spørsmålet er hva jeg skal gjøre ut av det? Kan jeg, ut fra at han var så lett å snakke med (i motsetning til de andre to), tolke det dit at her kan det være noe å hente?
Hva gjør jeg så? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 12 Nov 2004, 01:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
hmmm, først må jeg si at det er farlig å ta råd fra meg, jeg vet jo ikke hva jeg driver med selv i hverdagen, men jeg tenkte litt på situasjonen din da
Med fyr A: synes jeg at du skal se det ann, se om du klarer å få til en samtale med han, finne ut litt mer om han generelt, og svikter snakketøyet fullstendig kan du jo snik-finne ut ting om han, barnslig, men da får du kanskje et lite bilde av hvordan han er. Den som ikke satser vinner heller ikke er en klisje som fungerer bra her!
Med fyr B: synes jeg at du skal holde de blikkene og smile tilbake, om du så rødmer til du blir magenta-rød, er jo litt søtt og sjarmerende det da Og så kan du jo dra den der tilfeldige praten etter danse timene, "ja, hva er klokka, hva skal du i helga da?" osv...
Med fyr C: Gåå!! Du har ikke annet å tape en noen timer en kveld. Og at han ber deg ut tilsier nok at han liker deg, det er sånn det pleide å være sist jeg sjekket i allefall!
Uansett, masse lykke til!

|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Fre 12 Nov 2004, 02:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
A: avvent, og se hva som skjer fra andre kanten.
B: avvent, og se hva som skjer fra andre kanten.
C:
Når du er på pubcrawl på lørdag, om du skulle få pratet litt med C, Innled en relativt komplisert diskusjon, som gjerne går ut i de små timer. Så kommer utfordringen din, du kan velge mellom tre:
1. "Den dristige": Du sier; "Uff, det begynner å bli sent.. skal vi fortsette diskusjonen hjemme hos meg over en kaffe og litt nattmat?"
Men jeg innser at du kan synes det er drastisk å invitere ham hjem, derfor har vi:
2. "Den romantiske": Du sier; "Uff, det begynner å bli sent, jeg må nok ta kvelden. Men jeg har ikke lyst å avslutte diskusjonen her, når vi var så godt igang! Så, hva sier du til middag med meg imorgen?"
Et alternativ:
3."Den lille": "Uff, det begynner å bli sent, jeg må nok ta kvelden. Men jeg har ikke lyst å avslutte diskusjonen her, kan jeg følge deg hjem?"
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 12 Nov 2004, 08:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
For å finne ut om A,B eller C virkelig er interessert:
Ta med alle sammen pluss en del andre venner fra dansegruppa på Riverside Club, helst på en fredag da det er bedre plass.
Er A og C interessert så sier de ikke nei, selv hvis han ikke er en flink danser.
B blir med uansett
Pass på at du danser med alle iløpet av kvelden. Se hvordan de takler det. Ceilidh er ikke vanskelig, ingen gjør noen tabber der, og i tillegg gir det kroppskontakt og du kan lese utrolig mye ut av en du danser med.
Kan garantere at du merker godt forskjell på å danse med en som er interessert i deg i forhold til en som ikke er interessert.
Problemet kommer selvsagt opp hvis flere av dem er interessert av deg, men det får du heller ta som et kompliment når den tid kommer.
|
Skrevet: Fre 12 Nov 2004, 09:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Selv mener jeg at du ikke kan bedømme noen etter en fritidsaktivitet og hvor mye de prater. Det å ikke prate så mye kan begrunnes med sjenerthet.
Ellers må du tenke over hva slags type du faktisk er ute etter, eventuelt hva du ikke er ute etter. I mitt tilfelle, for eksempel (vi bytter ut alle menn med kvinner, fordi jeg er gutt som kjører venstrefil). Jeg klarer ikke å tilbringe masse tid med folk som er mye dummere enn meg, så jeg ville først sjekket nivået deres der. Hvis noen hang for langt etter, eller til og med var mye smartere enn meg, tror jeg jeg hadde gitt opp den personen.
Så gjelder det å finne interresser. Hvis A (som ikke snakker så mye)digger å studere Tibetianske yak-oksers avføringsvaner, så sjekker jeg emnet, om jeg ikke vet noe om det fra før. Om jeg digger det, ja da må jeg bli bedre kjent med A. Hvis B, derimot, digger å prate politikk og filosofi (i likhet med meg), så er B et klart valg, muligens etter å ha sjekket C.
Grunner til at en gutt ikke snakker så mye med deg kan være:
1. Han er veldig sjenert
2. Er ganske sjenert, og føler at han ikke kjenner deg så godt
3. Han er ikke interressert
4. Han liker deg, men vet ikke hva han skal si til deg
5. Han føler at du er mye smartere/dummere enn ham, og vil ikke snakke så mye med deg, eventuelt redde for å bryte idyllen
6. Er ikke interressert i å ha kjæreste
7. Synes kanskje at du er ei helt vanlig, grei jente, og gjør derfor ikke store skritt for å komme nærmere deg
8. Han er kanskje litt forsiktig, og vil bli gradvis bedre kjent med deg.
Sånn, nå kommer jeg ikke på noe særlig mer, men det er det sikkert. Husk at et blikk som blir holdt KAN være et tegn på dårlige søvnvaner 
|
Skrevet: Tir 30 Nov 2004, 17:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Er vel for sent å si "følg magefølelsen" nå?
Men altså. Hva skjedde?! 
|
Skrevet: Ons 05 Jan 2005, 16:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|