|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
|
det er ganske uvanlig for kongelige å bare gifte seg med andre kongelige nå for tiden da...
|
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 17:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
det grunnlovsutdraget der har da søren meg vært gått igjennom opp og ned osv osv helt fra det blei klart at de forlovet seg. dealen er bare at det har skjedd, og norge, den norske stat tillot det. så deet er nok fint tatt hensynt til. og for å være helt ærlig: jeg foretrekker kongefamilie framfor sånt president styr. Det holder med den statsministeren vi har, om vi ikke skal begynnne å tenke på president også. Og heller vil jeg at en person som ikke er født prinsesse kommer inn i kongefamilien med litt friskt blod. Halvparten av europas kongelige er blødere i tillegg. dirkete konsekvens av den såkalte innavl-problematikken.
OG en helt annen ting: detta har skjedd, og det er tilogmed et par år siden. Det hjelper ikke oss å klage og syte på det nå. Det er ikke blitt gjort noen lovbrudd ved å insette MetteMarit som kronprinsesse i alle fall.
Nemlig.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 23:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Mareth skrev: | gjort noen lovbrudd ved å insette MetteMarit som kronprinsesse i alle fall.. |
Strengt tatt er det jo akkurat det det er, men det ble sett gjennom fingrene med det da krompen sa: "om ikke heg får gifte meg med henne, sier jeg fra meg alle plikter/privilegier/titler, og overtar ikke tronen. basta". Derfor ble det godkjent.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 23 Des 2004, 09:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Javel, da blei det godkjent, en dispansasjon fra loven. it's known to happen. dermed: ikke noe faktisk lovbrudd.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Fre 24 Des 2004, 03:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
det burde være et lovbrudd for haakon å gifte seg med mette marit og det samme med martha som giftet seg med ari 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Lør 08 Jan 2005, 23:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
OK.
Skal man diskutere monarkiet som politisk fenomen, kan man gjøre dette på den allerede eksisterende tråden under Politikk. Takk.
For å spore tilbake til tema, skjønner jeg i grunn ikke hva folk sutrer så mye over. Greit, dere synes ikke det er interessant å lese om hva folk i kongefamilien foretar seg. Men det finnes andre som gjør det. Hvorfor, kan man jo spørre seg hvis man vil, men egentlig er det irrelevant. Poenget er at de finnes. På samme måte som det finnes folk som interesserer seg for hva kjendiser gjør (slik som den høylytte ropingen og skrikingen i gangene her i går da romkameratene mine uttrykte sin sorg over at Brad Pitt og Jennifer Aniston skal skilles).
Og det er for disse folkene - de som er interessert - at blader som Se&Hør og Her&Nå finnes. Hvis man ikke bryr seg, og faktisk irriterer seg over at media skriver om dette, kan man ganske enkelt bare la være å kjøpe bladene. Verre er det ikke.
Sytepaver. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 09 Jan 2005, 13:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |