|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
*pirkemodus*
at jenta fortsatt er atraktiv for ANDRE er vel irrelevant
|
Skrevet: Tir 14 Sep 2004, 18:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
ja det er vel kanskje du som skal like dama.. ikke andre.. eller?
selv om det er koselig å få høre at dama/typen er attraktiv..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 17 Sep 2004, 10:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
mattestykke skrev: | *pirkemodus*
at jenta fortsatt er atraktiv for ANDRE er vel irrelevant |
Klart, liker jeg jenta så liker jeg jenta, og egentlig kunne jenta gått hen og forandret seg voldsomt siden jeg traff henne og jeg hadde fortsatt vært glad i jenta.
Det ideelle hadde vel egentlig vært om jeg var den eneste som likte jenta. Men da ville jeg jo gått i usikkerhet om jenta var sammen med meg fordi hun ikke fant noe annet. At jenta har andre muligheter beviser vel egentlig bare det at hun fortsatt elsker meg.
---
Deler av dette innlegget er skrevet i nåtid, fordi norsk-kunnskapene mine kunne vært bedre. Er ikke sammen med jenta lenger (fordi hun var for attraktiv). 
|
Skrevet: Fre 17 Sep 2004, 11:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Re: banke opp mann som prøver seg på jenta di
mattestykke skrev: | Om en gutt prøver seg på ei som er oppptatt, vil ofte kjeresten hans banke opp han som prøver seg.
Er det noe dere ville gjort?
Jeg syns det virker idiotisk, det er da din feil om ikke du klarer å tilfredstille partneren din bra nok.
eller hva? |
Jeg synes det er mongo å banke opp folk uansett årsak. Det finnes alltid en bedre måte å løse konflikter på.
Men på topp 5-listen over überteite grunner til å (prøve å) banke opp noen, ligger absolutt det at noen prøver seg på noens kjæreste.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 17 Sep 2004, 11:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
Veronica skrev: | Jeg synes det er mongo å banke opp folk uansett årsak. Det finnes alltid en bedre måte å løse konflikter på. |
vel hvis det sto om et annets/ditt liv eller kanskje det forgikk en voldtekt eller lignede, ville jeg kalt det mer mongo og ikke banke opp en person, enn å prøve å f.eks snakke personen ut av det, for overaskede nok funker ikke det så bra, da blir gjerne gjerningspersonen enda mer sint å det kan gå hardere utover offre, enn hvis du bare hadde lagt personen i bakke med det første.
|
Skrevet: Fre 17 Sep 2004, 12:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
[quote="Haaa"][quote="Veronica"] Jeg synes det er mongo å banke opp folk uansett årsak. Det finnes alltid en bedre måte å løse konflikter på. Sitat: |
vel hvis det sto om et annets/ditt liv eller kanskje det forgikk en voldtekt eller lignede, ville jeg kalt det mer mongo og ikke banke opp en person, enn å prøve å f.eks snakke personen ut av det, for overaskede nok funker ikke det så bra, da blir gjerne gjerningspersonen enda mer sint å det kan gå hardere utover offre, enn hvis du bare hadde lagt personen i bakke med det første. |
Kommer ann på hvor mye psykologi du kan det Jeg har snakket folk ut av mange ganske seriøse diskusjoner, hvor det var ett sekund til det smalt, og klart å unngå å måtte sloss. Den ene gangen jeg ikke gjorde dette, smalt det, og jeg måtte sloss med tre stykker samtidig... (Det er bare på film de angriper en og en, dessverre.)
|
Skrevet: Fre 17 Sep 2004, 14:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Haaa skrev: |
vel hvis det sto om et annets/ditt liv eller kanskje det forgikk en voldtekt eller lignede, ville jeg kalt det mer mongo og ikke banke opp en person, enn å prøve å f.eks snakke personen ut av det, for overaskede nok funker ikke det så bra, da blir gjerne gjerningspersonen enda mer sint å det kan gå hardere utover offre, enn hvis du bare hadde lagt personen i bakke med det første. |
Naturligvis finnes det unntak. Hadde jeg vært nødt til å slåss for mitt liv, eller noen andres, hadde jeg gjort det. Men dette er ikke en tråd om når det passer seg å bruke vold og ikke, men om sjalu kjærester, så om folk kan holde seg til det, hadde det vært fint.
Jeg mener at å banke opp noen fordi vedkommende legger an på kjæresten din, er så neandertalsk som man kan komme. Hvilket i denne sammenhengen ikke er ment som et kompliment.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 17 Sep 2004, 19:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Om jeg hadde hatt en type som hadde villet sloss med noen som flørtet eller prøvde seg på meg hadde jeg sannsynligvis blitt veldig fornærmet og muligens blitt ganske forbanna på typen. Litt greit å bli forsvart om noen er veldig ufine, men jeg kan ta vare på meg selv. Dessuten er det alltid idiotisk å sloss om det fins andre løsninger(sånn bortsett fra lekeslossing da, som er ganske skøy), ikke videre lurt heller, man vet aldri om fyren kanskje har noen mongo venner som på død å liv skal forsvare kameraten sin.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Fre 17 Sep 2004, 22:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Hadde jeg hatt en kjæreste som på en ridderlig og sivilisert måte forsvarte min ære hvis noen hadde vært ufin mot meg (visst kan jeg ta vare på meg selv, men det er ikke det som er poenget i min verden ), hadde jeg vært veldig fornøyd.
Hadde jeg derimot hatt en kjæreste som hadde banket opp vedkommende, hadde han kanskje ikke vært kjæresten min så veldig mye lenger.
|
Skrevet: Fre 17 Sep 2004, 23:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Det er noe som heter "å respektere annen manns eiendom". Ser ikke egentlig på en kjæreste noe man eier, men det er en fin regel å forholde seg til likevel. Blandt annet å ikke friste noen til å være utro.
|
Skrevet: Søn 28 Nov 2004, 17:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
Tittan skrev: |
Kommer ann på hvor mye psykologi du kan det Jeg har snakket folk ut av mange ganske seriøse diskusjoner, hvor det var ett sekund til det smalt, og klart å unngå å måtte sloss. Den ene gangen jeg ikke gjorde dette, smalt det, og jeg måtte sloss med tre stykker samtidig... (Det er bare på film de angriper en og en, dessverre.) |
vant du ?
Nysjerrig. 
|
Skrevet: Man 29 Nov 2004, 14:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
fungi skrev: | Det er noe som heter "å respektere annen manns eiendom". Ser ikke egentlig på en kjæreste noe man eier, men det er en fin regel å forholde seg til likevel. Blandt annet å ikke friste noen til å være utro. |
ja..smart det ordtaket der.. og ja det er en fin regel å forholde seg til likevel..
|
Skrevet: Tir 30 Nov 2004, 21:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
men jeg må få skrive noe annet.. la meg si at jeg sitter i en bar og er singel.. sitter en drit kjekk mann ved siden av meg og jeg begynner (selvfølgelig) å chatte litt med han.. Han ignorer meg ikke og fortsetter samtalen med meg.. Han forteller meg NADA om at han har dame.. Da er det litt kjinki å møte dama hans.. Liksom.. er det min feil at jeg har førtet med en fyr som er opptatt? Hun kan da ikke banke meg opp, jeg vet jo ingenting. Er han som bør få bank da.
Er dere ikke enig?
|
Skrevet: Tir 30 Nov 2004, 21:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Enig med deg der. PÃ¥ den annen side, her er det ikke du som bryter regelen (respektere annen manns eiendom), men han, fordi han faktisk driter i at han er i et forhold. SÃ¥ man kan si at det er han som ikke respekterer dama hans sin eiendom.
Det dumme med dette, er at dama gjerne er veldig glad i ham, og gjerne heller tror at det er du som har gått inn for å legge an på typen ennes med viten og vilje, enn at det er typen som har gjort en bommert og ikke sagt i fra om at han hadde dame.
På den annen side, det kan jo hende at han egentlig ikke er interressert i deg i det hele tatt som kjæreste, men at han ikke har noe i mot å utvide vennekretsen, selv om da rettes vel kanskje samtalen mer inn på emner som jobb, kjæreste, utdanning og sånt. Ingen personlig erfaring med det.
|
Skrevet: Tir 07 Des 2004, 15:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
Så mange som vil kan få prøve seg på jenta mi i prinsippet. Det bekrefter at hu er så pen som jeg synes. Om jenta mi biter på andres agn er det noe HUN må stå til ansvar for. Å banke godtroende romeoer er et utrolig dårlig alternativ, og for meg uaktuelt og lavmål
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 17 Des 2004, 21:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
JA!;D jeg begynner å like deg mer og mer CrashO..du sier mye smart..hæhæ .. når kjæresten min og jeg er ute, så får andre lov til å flørte med han, men såvisst han sier at han har dame er jeg veldig fornøyd:D + at han drar hjem med meg da..det er det som teller !
|
Skrevet: Lør 18 Des 2004, 11:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
aniraC skrev: | JA!;D jeg begynner å like deg mer og mer CrashO..du sier mye smart..hæhæ .. når kjæresten min og jeg er ute, så får andre lov til å flørte med han, men såvisst han sier at han har dame er jeg veldig fornøyd:D + at han drar hjem med meg da..det er det som teller ! |
great minds think alike 
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Lør 18 Des 2004, 12:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: