DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Hjernemasse
sinna i søvne og andre ganger jeg ikke bør være det
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [6 Posts]  
Av Innlegg
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
 sinna i søvne og andre ganger jeg ikke bør være det

Hai. Da jeg var liten og gikk på skolen blei jeg ofte mobba, eller sagt ting til som "er du dum eller" som alle ofte gjør. Untatt jeg, jeg bare tok i mot, og lo av meg selv. jeg tror jeg det blei slik at jeg godtok at jeg var mindreverdig, men jeg vet ikke.

Av og til fikk jeg ondskapsfulle lyster, slik som å hoppe oppå en fyr mens han lå nede. Jeg gjorde det også.

I det siste har jeg skriki og vert sinna mens jeg har sovet.

Kan grunnen til disse "lystene" og sinne i søvne være fordi jeg ikke for utløp for det ellers?
Noen erfaringer?

InnleggSkrevet: Tor 09 Des 2004, 15:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Har ikke erfaring med det selv, annet enn at jeg ofte har et lite snev av lyst til å gjøre sånne slemme ting innimellom jeg og. Jeg gjør det bare (ikke i så stor grad, da) hvis jeg er gretten eller sint.

Det kan godt være undertrykt sinne, enkelt og greitt. Det som da er kjekt er å finne seg noe å drive med for å få ut sinnet. Dataspill egner seg ikke så godt, fordi du ikke får ut masse energi, men sport der du kan ta i alt du har er kjekke. Kampsport, for eksempel, er kjekt der, fordi der får du for eksempel knekt planker, og du lærer deg ofte å bli kvitt sinnet. Ellers lære seg å meditere og greier er kjekt, iallefall hvis du føler at sinnet ditt egentlig ikke behøver å gå utover andre.

InnleggSkrevet: Tor 09 Des 2004, 17:23
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Jeg tror at alle har sånne tanker, men forskjellen på folk er at noen klare å styre dem, og andre ikke.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Fre 10 Des 2004, 17:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
wertoi skrev:
Jeg tror at alle har sånne tanker, men forskjellen på folk er at noen klare å styre dem, og andre ikke.

Jeg igjen tror at ikke det ikke bare er forskjellen på folk som styrer det, men også hvilket humør de er i.

InnleggSkrevet: Lør 11 Des 2004, 12:26
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Hmm.. apropos sinne i søvne. Jeg er GRETTEN når jeg sover. Ikke gi meg en klem, ikke hold rundt meg, for jeg slår eller sier noe lite pent. Kan ikke for det.
man får alle lyst til å være skikkelig jævlige innimellom. Blei mobba hele barneskolen og deler av ungdomskolen selv, så jeg vet hva det vil si å ønske å skade andre skikkelig. Dog, i mitt tilfelle så gikk det mest utover meg selv. heh. Var et par ganger jeg pælma noen bøker i hodet på en forbanna idiot. Men det gav meg ingenting. Overhodet ingenting. For hvis jeg har tatt igjen og såret noen, eller vært slem mot noen som teknisk sett "fortjente" det, så får jeg bare max dårlig samvittighet. Hissig dårlig samvittighet. Det får jeg hvis jeg tenker noe slemt om noen og.
Dvs, jeg fikk det i mye større grad før.
Nå har jeg fått masse hjelp med endel av mine problemer og har blitt meget sterkere. Bedre å finne andre utløp for disse "sinna-lystene." For sånn jeg erfarer det så hjelper det ikke å bare handle utifra impulsiv sinna-tanke-lyst.
Når det gjelder sinne i søvne så kommer det nok til å variere med hvordan en har det innerst inne til enhver tid. Dessuten så er det noen som blir grettene i søvne, sånn som meg, når de ikke får sove i fred.
That's just the way it is i guess.

InnleggSkrevet: Tir 14 Des 2004, 23:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg sparker og slår i søvne av og til, men det er ganske sjeldent. Hver gang jeg skal sove i en seng jeg ikke har sovet i før virker det som.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Ons 15 Des 2004, 00:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [6 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Hjernemasse
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet