|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Smaksfull middag.
Noen som har noen GODE tips, til en enkel rett men som smaker godt?
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Ons 17 Nov 2004, 14:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Nacho-chips og ost på tallerk i grillen eller bare en vanlig stekeovn.
Når osten er smeltet hiver du på litt kjøttdeig (gjerne med løk og sopp og paprika og en taco-saus ellerno)
Ost oppå kjøttdeigen igjen og hiv tallerknen tilbake under grillen.
Jeg lager ofte litt ris ved siden av (fordi jeg alltid spiser ris og fordi ris er godt og er lett å lage)
|
Skrevet: Ons 17 Nov 2004, 14:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Du tar tortilla chips, og legger på en tallerken. Så tar du en rute Freia Melkesjokolade oppå hver chips, og så putter du det i stekeovnen litt.
Vel bekomme. 
|
Skrevet: Fre 19 Nov 2004, 23:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
En pakke fersk pasta, kokes.
Skvis en lime over, hell på litt olivenolje.
Revet parmesanost i generøse mengder.
Oppskåret spekeskinke, og/eller fetaost.
Nam 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 19 Nov 2004, 23:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cryptc
Främling

Ble Medlem: 20 Nov 2004 Innlegg: 10 Bosted: Oslo
|
Flygande Jakob!
Kjempedigg svensk rett som er enkelt å lage...
Kjøp en grilla kylling som du deler i passende store rene kjøttbiter (kan godt være ganske store, trenger ikke være jevne, behold gjerne skinnet på). Legg de i en ildfast form (helst en litt dyp form og ikke alt for bred, vil ikke at det skal ligge flatt og bli brent). Stek champignoner og bacon og ha dette oppi og rør rundt... Bland sammen vispet kremfløte og chiliketchup (må selv finne ut hvilken blanding du liker her), og hell dette over... trenger ikke dekke, men burde iallefall være rikelig nok slik at det ikke blir tørt... Kjør i ovnen på 200-225 grader til det er ferdig, og server med ris... og nyt
Hvis man skal følge den orginale oppskriften helt så skal det også være peanøtter i dette, men jeg synes ikke det passer så godt i retten... sikkert andre som gjør det...
|
Skrevet: Lør 20 Nov 2004, 10:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Fløtegratinerte poteter fra Rimi. Velding enkelt, bare å stappe i ildfastform i ovnen i 15 min, så ta ost på og stappe den inn i enda 15-20 min. (Tiden avhenger litt av hvor tjukt lag det er i forma.) Kombiner med litt kjøtt, gjerne en liten biff eller kyllingfilet.
UTROLIG digg.
|
Skrevet: Lør 20 Nov 2004, 18:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
nudler 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 23 Nov 2004, 11:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Majane
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003 Innlegg: 671 Bosted: Frogner
|
Jeg synes fiskeboller i hvit sau med gulrøtter er nam nam
Pappa liker ikke d, så jeg og mamma spiser alltid d når han er borte. =)
|
_________________ When in danger
when in doubt
run in circles
scream and shout.
Skrevet: Tir 23 Nov 2004, 12:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Makkaroni, banan og kvitost. Kok makkaronien, tøm av vannet og ha most banan oppi, la det bli varmt og ha over raspet ost. Nam, nam. Kan både være middag og dessert alt etter hvilket krydder du har på.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 23 Nov 2004, 12:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gaute
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003 Innlegg: 512 Bosted: Trondheim
|
Dry-tech
kok opp vann
bland
vent et par minutter
FERDIG 
|
_________________ "Its a Backstreet Boy world, and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself" Billy Corgan
Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud
Skrevet: Ons 24 Nov 2004, 10:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Taco?
Veldig enkelt, veldig godt, og ganske så raskt.
Nammmmm!
|
Skrevet: Fre 26 Nov 2004, 17:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Pølse og potetmos.. smaken varierer etter hvilken type pølse du bruker, og kan varieres med eller uten gressløk i potetmosen og kokt eller stekt pølse.. mhm
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tir 30 Nov 2004, 15:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
ååå, hjemmelaget potetmos jaaa! Med stekte knakkpølser. nammis det ja
Men, noen gode retter: Kok pastaskruer elns. skjær ost i små terninger, hakk opp enellerannen grønnsalat etter ønske, hiv oppi smårettskinke, mais og osten. Så kjøler du av pastaen og rister vannet godt ut av den.
Trenger ikke engang dressing. Er så genialt
Hvis du har litt lengre tid på deg: skrell noen poteter og gulrøtter. en passe porsjon til 2 personer blir vel ca 5 poteter og 5 gulrøtter. Del poteten i terninger på en ca 2x2 cm (er ikke SÅ kjempenøye) skiv gulrøttene i ønsket strl. Varm 2,5 liter vann med buljong i (maggi klar kjøttsuppe - 1 terning. Dette kan dog reguleres etter ønske) Ha oppi hakket purreløk og passe oppdelt selleri. Og potetene. er det lite vann kan du gjerne ha på litt til. Når potetene begynner å nærme seg ferdigkokt legger du gulrøttene oppi. Skjær en 2-4 knakkpølser i terninger og ha dette oppi til sist. Når knakkpølsene er varme og potetene er kokt er det bare å spise og kose seg
(jeg er desverre ikke helt sikker på eksakt mengde med vann, men dette kan jo prøves ut)
Krydre gjerne med blandingskrydder hvis ønsket. Suppa er vaffal helt utrolig god!!! og er nesten vel så god dagen etterpå. går dessuten helt supert å varme den i micro'n)
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Ons 01 Des 2004, 16:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Den beste maten du kan lage raskt vil jeg si er taco. Tar ca 15 min å lage (med mindre det er til veldig mange da).
Ellers så er pannekaker ganske så genialt. Lag masse røre så har du genial frokost/middag i et par dager.
Burger går også uhyre fort å lage. Jeg har alltid liggende en pakke med burgerbrød, og en stor pakke karbonade-ting i frysen samt litt salat.
|
Skrevet: Lør 04 Des 2004, 11:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |