|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
11 år også har dem sex?
trodde jeg var tidlig ute jeg..hrmf
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Man 23 Aug 2004, 19:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pjusk
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Apr 2004 Innlegg: 108
|
hehe... nope. trenger ikke være sex
Menneh... føler den på 13 ( eller noe sånt ) seg klar.. så er det bare naturens gang.. eller hva jeg skal si..
|
_________________ Pjusk ...I K S...
Skrevet: Man 23 Aug 2004, 21:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
hvordan går det an å føle seg klar som en 13 åring?
|
Skrevet: Tir 24 Aug 2004, 06:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
aniraC skrev: | hvordan går det an å føle seg klar som en 13 åring? |
Ved å få skikkelig dårlig påvirkning fra venner, media og kanskje spesielt internett (sider som deiligst.no og slikt...) Man er ikke klar, men man er lurt til å tro man er det...
|
Skrevet: Tir 24 Aug 2004, 09:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
I forhold til akkurat den påstanden kunne det være interessant å se når sexuell debut var vanlig før alt media / lureri kom.
|
Skrevet: Fre 27 Aug 2004, 13:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fideco
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 419 Bosted: Oslo
|
Nå har 17,8 år for gutter og 17,2 år for jenter blitt regnet som gjennomsnittlig debutalder en god stund.
|
_________________ --
Ops
Skrevet: Fre 27 Aug 2004, 17:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
_det_ hadde jeg ALDRI gjettet..trodde det var sånn 15-16 år jeg..men men
|
Skrevet: Søn 29 Aug 2004, 09:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Åh. Hvordan fikk vi vite det? Kom SSB før VG? (Det er jo egentlig godt mulig. Seriøs formulering = Førte vi statistikk før vi hadde media?)
|
Skrevet: Søn 29 Aug 2004, 09:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
hva er godt mulig? jeg nekter på nesten 18 år ass.. men det er meg 
|
Skrevet: Søn 29 Aug 2004, 09:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pjusk
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Apr 2004 Innlegg: 108
|
hm.. det kan være sant.
Menneh... si at du er 13 , litt'voksen' av deg og har vært sammen med en gutt / jente i snart 1 år.. da kan man føle seg klar via følelsene..
Kommer jo selvfølgelig ann på hva slags forhold den 13 årige har da :p
|
_________________ Pjusk ...I K S...
Skrevet: Søn 29 Aug 2004, 22:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
så sant så sant..
men likavel..når jeg var 13 år lekte jeg med barbie og trodde penis var en pen is.. bare sagt fort av voksne..hehe..nå la jeg på litt men 
|
Skrevet: Man 30 Aug 2004, 17:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Jeg har en venninne som fyller 24 i høst, og hun fikk seg kjæreste sommeren da hun var 13, jeg tror han er 3 år eldre enn henne, og de er fremdeles sammen. Hadde vært sammen i 10 år i sommer. Jeg vet ikke noe om når de hadde sex for første gang, men man trenger jo ikke ha sex for å være sammen... Det er uansett viktig å alltid vente til begge to er klare!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Man 30 Aug 2004, 18:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
Husker jeg var i butikken med broren min. Han hadde lært meg ordet penis.
Selvfølgelig måtte jeg si " der er en pen-is" slik litt sammenheng i uttalelsen Jeg sa det ikke lavt heller.
|
Skrevet: Man 30 Aug 2004, 20:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
altså..jeg ble sammen med kjæresten min når jeg var 14 år og han akkurat 16.. men det tok lang tid før vi gjorde noe med sexen egentlig.. og vi er fortsatt sammen 
|
Skrevet: Tir 31 Aug 2004, 07:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
sharee skrev: | Burde ikke være noe problem med 3 års aldersforskjell sålenge begge respekterer hverandre og ikke presser noen. Men ikke hopp i senga med noen under lovlighetsaldern, da blir det trøbbel på en eller annen måte. |
hvis jeg var mor til en på 13 om noen år.. ville jeg ikke tvilt et sekund på anmeldelse hun hun hadde en type på 16 som hadde hatt sex med henne. For en 13 åring er et barn selv om 13 åringen kanskje ikke syntes det selv...og en 14 åring er også et barn, de later som om de er skikkelig modne, men er barn på innsiden, 16 års grensen er der for en grunn.
|
Skrevet: Tor 02 Des 2004, 09:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Helt ærlig. Det er ikke galt å like noen som er yngre enn seg.
Når det gjelder en 16 åring som har sex med en 13 åring så blir det kanskje feil utifra lavalder osv. Men det er jo ungdom som er i et parforhold, og begge er under 16. Det er nok av dem som har sex også.
Endel voldtektsaker osv tror jeg er laget av illsinte foreldre som ikke klarer tanken på at deres lille pike på 14 har hatt sex. Seriøst.
Og når det kommer til påvirkning.. en 13åring kan i mange tilfeller tenke like klart som en 16 åring. Ikke skyld på dårlige venner, eller mediapåvirkning. Glahn skreiv hva den faktiske gjennomsnitsalderen på seksuelle "debutanter" var. Og den er egentlig forholdsvis høy. Det er mange som har klare tanker om dette, mange fler enn vi tror. Men man hører jo selvsagt bare om de som har vært litt tidlig på'n.
Man bør bli flinkere til å se ting an utifra hver og en, fra individuelle tilfeller. For dagens samfunn gjør nesten ikke annet enn å slå alle under en kam. Forbanna frustrerende.
Det er så mange fordommer ute og går!
PS: jeg var 16 da jeg debuterte, men jeg kjenner andre som debuterte tidligere. De har da virkelig ikke tatt skade av det. Men som sagt, se an slike saker utifra den enkelte. Ikke alle..
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tor 02 Des 2004, 12:48 Sist endret av Voon den Tir 28 Feb 2006, 14:07, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
jeg syntes 13 er kriminelt lite da.. jeg kjenne rog folk som debuterte tidlig. Blant annet ei som debuterte helt frivillig da hun var 12, og jeg vil våge og på stå at hun har tatt skade av det!! og jeg kjenner og noen som har debuter som 14 åringer, ikke alle har tatt skade av det kasnkje, men kjenner mange som angrer i ettertid på fylledebuten sin der..og jeg kjenner noen som debuterte som 15 åring og som ikke har tatt noe skade av det, men så er hun også fortsatt sammen med mannen hun debuterte med..så ja det er individuelt, og jeg var da kåt når jeg var 14 men jeg hadde ikke sex fordet..det virker mer som en "alle andre har jo hatt det og jeg kan ikek være den siste i venninne gjengen" gjerning enn "jeg har sex fordi jeg føler meg klar"
|
Skrevet: Tor 02 Des 2004, 13:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Det er sant. Men som sagt. Vurder tilfellene individuelt. Nemlig. Kjenner nok av 14åringer som var oppgitt over noen av de jentene de kjente som var sånn: Omg, 15 år og jomfru, så tragisk! De sa at de ikke ville ha sex før de var absolutt klar for det. Og den debutalderen vi faktisk har tyder på at det er endel som tenker sånn. Men strengt tatt: denne diskusjonen burde vel heller vært under: seksuell lavalder???
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tor 02 Des 2004, 13:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Er det tragisk å være 15 og jomfru, så var jeg tragisk særdeles lenge
En 16åring som har sex med en 13åring er i grenseland... Dog - tenk over: hva hvis gutten var 13 og jenta 16? Ville vi sett på det på samme måten da?
Om jeg hadde ei datter på 13 med en kjæreste på 16, og jeg fant ut at de hadde hatt sex... Vet ikke om jeg automatisk ville gått til anmeldelse, men det ville blitt endel alvorsprat - det er helt sikkert. Jeg tviler sterkt på om det finnes noen 13åringer som er modne nok for sex. Ganske enkelt. Ei jente kan jo godt ha blitt med på det hele frivillig, og ment hun var klar for det. Så det blir galt å bare si "fyfy" - jeg tror ikke det hjelper noe. Bedre å få fram at det er lov å ha lyst, men at det i seg selv ikke betyr at man er klar.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 02 Des 2004, 17:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
david
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Jun 2003 Innlegg: 166
|
"Galt" er jo bare en kunstig definisjon som ikke refererer til noe uforanderlig eller fast her i verden.
Om du mener "er det en dårlig idé" så kommer det jo helt an på deg og den aktuelle jenta. Dette er kompliserte spørsmål som det kunne blitt skrevet bøker om (og som det kanskje har blitt skrevet bøker om), så det kan neppe besvares med kun en forumtråd.
|
Skrevet: Søn 05 Des 2004, 11:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |