|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Ungdommens råskap
noen som har sett denne filmen?
selv syntes jeg det var en litt treg dokumentar, men filmen forteller bra om de ubehagelige sannhetene i norske skoler..Regisør Margareth Olin river av masken, får bort den "fine" fasaden og viser råttenskapen bak.
Selv tror jeg de som er med i filmen egentlig er et godt menneske under sin egen personlige maske. De er smartere enn de uttrykker seg. Synd at disse ungdommene skal prøve å tøffe seg så fært.
-----------------------------------------------------------------------------------
«Det fortelles så mange løgner om det å være menneske. Flest løgner fortelles om ungdommen. Med en gang vi er voksne kommer savnet, vi lengter tilbake. Og språket har vi mistet, for ungdommen har sitt eget språk. Vi tør ikke gå for å se etter dem, spørre hvem de er, hvor de er på vei. Våren tilhører ikke lenger oss. Derfor lyver vi om hvem de er».
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Man 22 Nov 2004, 16:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg husker ungdomsskolen godt. Altfor godt - det var de verste årene i mitt liv. Noe sier meg at tingene ikke har endret seg så mye siden den gang.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 22 Nov 2004, 23:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
| Glahn skrev: | | Jeg husker ungdomsskolen godt. Altfor godt - det var de verste årene i mitt liv. Noe sier meg at tingene ikke har endret seg så mye siden den gang. |
Ungdomsskolen ja... har vel aldri sett så mye vold innenfor "fire" vegger som da...
Videregående var faktisk mindre vold, men råere når det først skjedde noe.
|
Skrevet: Tir 23 Nov 2004, 09:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |