|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Jeg kjeder meg sjelden hvis jeg har musikk eller pc i nærheten. Et papir og noe å skrive med kan oxo gjøre susen, eller egentlig kjeder jeg meg sjelden når jeg ikke venter på noe eller har noe jeg skulle ha gjort.
Kjeder meg når metroen aldri kommer.
Men en annen ting jeg opplever er at jeg kan kjede meg selv om jeg tilsynelatende har det rasende festlig. Kan være feks en fest der jeg sitter og fører en samtale med en person som er vidt forskjellig fra meg og har en dertil annerledes og imo middelmådig sans for humor. Jeg smiler og ler, vitser på samme måte som han og vi humrer og ler og har det kjekt. Men samtidig vandrer tankene mine og jeg får følelsen av å kjede meg. Og det hele føles etter hvert så falskt. Så jeg letter litt på lokket og titter frem med meg og mitt vesen, bare for å bli møtt med spørrende ansikt og fravikende oppførsel. Stemningen blir eklere enn da jeg bare følte falskhet, så jeg tar på meg masken igjen og fortsetter å spille spillet.. og kjede meg.
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Fre 19 Nov 2004, 11:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Eyden skrev: | Jeg kjeder meg sjelden hvis jeg har musikk eller pc i nærheten. Et papir og noe å skrive med kan oxo gjøre susen, eller egentlig kjeder jeg meg sjelden når jeg ikke venter på noe eller har noe jeg skulle ha gjort.
Kjeder meg når metroen aldri kommer.
Men en annen ting jeg opplever er at jeg kan kjede meg selv om jeg tilsynelatende har det rasende festlig. Kan være feks en fest der jeg sitter og fører en samtale med en person som er vidt forskjellig fra meg og har en dertil annerledes og imo middelmådig sans for humor. Jeg smiler og ler, vitser på samme måte som han og vi humrer og ler og har det kjekt. Men samtidig vandrer tankene mine og jeg får følelsen av å kjede meg. Og det hele føles etter hvert så falskt. Så jeg letter litt på lokket og titter frem med meg og mitt vesen, bare for å bli møtt med spørrende ansikt og fravikende oppførsel. Stemningen blir eklere enn da jeg bare følte falskhet, så jeg tar på meg masken igjen og fortsetter å spille spillet.. og kjede meg. |
Det her blir en form for fremmedgjøring dette her. Da det ikke er du som har bestemt åssen "produktet" skal være, men andre, blir du fremmed for deg selv etterhvert...
|
Skrevet: Fre 19 Nov 2004, 12:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

|
Mulig at det kunne stemme om jeg bare hadde slike venner.. Men det har jeg jo ikke 
|
Skrevet: Fre 19 Nov 2004, 12:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Man må jo tilfredsstille andre for å bli tilfredsstilt selv, men det er jo grenser for hva man skal gjøre...
Er jo selvsagt en god egenskap å være hyggelig mot alle. Men om det kjeder deg er det kanskje et litt høyt mål...?
|
Skrevet: Fre 19 Nov 2004, 12:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

|
Neh, kommer mer an på hvordan man prioriterer. Jeg kjeder meg gladelig jeg, om det er det mest taktiske sosialt sett. Blir mer som noe som "er det rette å gjøre", og enhver har sin egen sans for hva det er.
Dessuten har alle godt av å kjede seg innimellom 
|
Skrevet: Fre 19 Nov 2004, 13:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Kanskje om du gjør det mange nok ganger "blir en ny person" - at den rollen blir den rollen du er mest komfortabel med!
|
Skrevet: Fre 19 Nov 2004, 14:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Terning skrev: | Men den dype, "eksistensielle" kjedsomheten, der man ikke finner mening i noe, kan man nok ikke presse seg ut av, tror jeg. Det ligger utenfor oss selv.
----------------
Det som kan kureres på denne måten, er "situativ" kjedsomhet. Men hva gjør man om kjedsomheten blir altomfattende? Folk som har det sånn ender ofte opp i fengsel - de trenger spenning! Og går å raner en bil.
Nei, det finnes ingen vei ut av slik kjedsomhet (alle forsøk på å "kvele" kjedsomheten mislykkes, og du må bare ta det lenger for hver gang) - ingen vei du selv kan gå i alle fall. |
Du hører ALT for mye på "Et Norge i Krig", min gode mann! 
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 22 Nov 2004, 09:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Hva er "Et Norge i krig" for noe da?
|
Skrevet: Man 22 Nov 2004, 13:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Er det noe galt i å kjede seg?
Kan ikke kjedsomhet være med på å fremme kreativitet?
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Ons 24 Nov 2004, 01:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Terning skrev: | Hva er "Et Norge i krig" for noe da? | Det dystre, dystre, mørke beksvarte radioprogrammet til Kris. Schau på P3 mellom 12-13..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 24 Nov 2004, 08:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg kjeder meg hvis jeg er alene hjemme og ingen å snakke med. så det er vel litt feil å si at når man kjeder seg så er man "borte" for andre mennesker? det er vel da man er mest keen på å gjøre noe med noen ? eller er det kun jeg som har misforstått ?
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 24 Nov 2004, 09:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Det kan jo meget vel være ensomhet du opplever. Lett å ta feil av sånne følelser... syns jeg i alle fall
|
Skrevet: Ons 24 Nov 2004, 20:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
helt enig. Når jeg mangler sosialt liv og jeg "kjeder" meg, er jeg rastløs. Det henger ikke helt sammen. Jeg er egentlig bare ensom.
|
Skrevet: Fre 10 Des 2004, 15:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Det er de som mener kjedsomhet bare er manglende evne og vilje til møte seg selv. Kjedsomhet er ubehaget vi får når det ikke er nok til som distraherer oss fra oss selv, slik at vi kanskje (gud forby!) blir nødt til å vende oppmerksomheten innover. Dette er det mange mennesker som ikke takler, og de er dermed på evig søken etter underholdning og distraksjon. Mennesker som er i harmoni med seg selv, opplever ikke mangel på underholdning som kjedsomhet i like akutt grad....
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Fre 10 Des 2004, 15:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004 Innlegg: 272 Bosted: The staff of anger
|
Jeg ville sagt at kjedsomhet er lengsel etter å ha noe/noe annet å gjøre.. man er misfornøyd med den situasjonen man er i og syns den er helt uinteressant... men det er bare min mening....
|
_________________ Begeret hadde trillet rundt og endt opp i stående stilling.
"Hjelp!" ropte han da treet fløy forbi ham 
Skrevet: Søn 12 Des 2004, 21:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |