|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Nihilistisk Forbund
Det er startet et nytt livssynssamfunn. Nihilistisk Forbund. Det er ennå ikke registrert av staten, men etterhvert håper grunnleggerne på registrering og pengestøtte, slik at de kan utgi gratis medlemsmagasin. På siden kan du lese mer om hva de står for.
http://home.no/nihilist/index.htm
Hørtes dette ut som noe for deg eller?
|
Skrevet: Man 15 Nov 2004, 19:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Agnostisk front!

|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 15 Nov 2004, 19:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Hehe, ja... blir det samme
Men det er jo fint at nihilistene kan samles og diskutere "verdiene" sine da!
|
Skrevet: Man 15 Nov 2004, 19:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Vel, nå sogner jeg jo mer mot:
www.stemdlf.no
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 15 Nov 2004, 19:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Det jeg reagerer sterkest på i DLF's politikk er legaliseringen av narkotika... DET er sinnsykt det... med dagens materielle standard ville det bety kaos, "anarki", det er jeg sikker på!
|
Skrevet: Man 15 Nov 2004, 19:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
Jeg er uenig. Legalisering av narkotika er den eneste måten å få bukt med den illegale narkotikatrafikken og dens negative mafia-lignende konsekvenser. Jeg er også av den oppfatning at folk er oppegående nok til å ta standpunkt til om de vil bruke narkotika eller ikke. At f.eks. hasj og marijuana er forbudt mens alkohol og tobakk, som er to mye farligere rusmidler, er forbudt, stiller jeg meg komplett uforstående til.
Jeg er enig i det meste av DLFs prinsipp-program. Jeg er uenig i hvordan DLF tolker verdens hendelser, og jeg er uenig i den filosofien som de mener sine standpunkter er bygget på, nemlig romanforfatteren Ayn Rands skriverier.
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 00:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Det er vel mye forskning ute å går angående hvor farlig hasj og marijuana egentlig er. Som sier mye forskjellig. Så det er ikke så lett å forholde seg til emnet. Å hevde at tobakk og alkohol er mer farlig er bare tull, for det har du ingen kunnskaper om.
Men noe forskningen sier, det er at narkotiske stoffer lett utløser psykiske lidelser. Og det er noe en skal ta på alvor.
Historier om folk som har begynt på stoffer som hasj og gradvis sklidd ut til å bli heroinmisbrukere er det mange av.
Jeg er uenig i det meste i prinsippprogrammet til DLF. Lenge leve velferdsstaten.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 00:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Alkohol og tobakk er per definisjon rusmidler. Om du ikke tror at tobakk og alkohol er like farlig så kan du sammenligne hvor mange som dør av tobakksbruk og alkoholbruk hvert år med hvor mange som dør av hasj og marijuanabruk. Jeg har til dags dato til gode å høre om overdosetilfeller ved bruk av hasj og marijuana, eller dødsfall direkte relatert til bruk av hasj/marijuana. Hva jeg har kunnskaper om har vel du lite kunnskap om
Fakta er at industri-tobakk inneholder flere dødelige kjemikalier enn du tør å tenke på, kjemikalier som ikke finnes i hasjis, nikotin blant dem, men mange er langt verre, som tjære, karbonmonoksid, hydrogencyanid, benzen osv osv. Dette er tilsatte stoffer, som ikke finnes naturlig i tobakkplanter. Røyking av sigaretter og annen industri-produsert tobakk er helt klart langt skadeligere enn å røyke ubehandlet hasjis.
At folk sklir fra hasj til sterkere stoffer er et dårlig argument. tilfeller hvor folk sklir fra alkohol og direkte til sterke narkotiske stoffer, dvs, uten å gå innom hasj eller marijuana er like mange, hvis ikke flere.
Slik jeg ser det er ikke DLFs prinsipp program en trussel mot velferdsstaten. Men jeg er enig i at DLF er en trussel mot velferdsstaten, men DLFs generelle meninger ser ikke ut til å være reflektert i prinsipprogrammet. Derfor bør man altså ikke stemme på DLF:D
EDIT: Mulig jeg forvirret begreper litt her. Med prinsipprogram mente jeg å si de 10 punktene som står på stemdlf sin hjemmeside, nemlig:
# Redusere skatte- og avgiftsnivået
# Øke frihandelen
# Forenkle lovverket
# Avvikle byråkrati og skjemavelde
# Avvikle støtte- ordninger til næringslivet
# Avvikle støtte- ordninger til særgrupper
# Avvikle restriksjoner på innvandring
# Avvikle verneplikten
# Avvikle statskirken og monarkiet
# Legalisere narkotika
Det faktiske prinsipprogrammet inneholder disse punktene, men mye av diskusjonen i programmet er jeg helt uenig, men det er vel tema for en helt annen diskusjon...
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 01:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
| metaxa skrev: | | Legalisering av narkotika er den eneste måten å få bukt med den illegale narkotikatrafikken og dens negative mafia-lignende konsekvenser. |
Siterer Terry Pratchett, fritt etter egen hukommelse og oversatt til norsk:
Kan man ikke få bukt med kriminaliteten så er det vel iallefall et fremskritt å organisere den.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 08:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Kanskje du har rett, metaxa, men jeg våger i alle fall ikke å prøve ut narkotika fordet.
Ikke røyk heller for den saks skyld, det stinker.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 16:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Det betyr jo ikke at alt det du ikke våger å prøve ut bør være forbudt.
F.eks. jeg synes McDonald's burgere er forferdelig, men jeg har ikke noe ønske om å forby dem.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 17:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
| M_Stuff skrev: | | metaxa skrev: | | Legalisering av narkotika er den eneste måten å få bukt med den illegale narkotikatrafikken og dens negative mafia-lignende konsekvenser. |
Siterer Terry Pratchett, fritt etter egen hukommelse og oversatt til norsk:
Kan man ikke få bukt med kriminaliteten så er det vel iallefall et fremskritt å organisere den. |
Den er allerede organisert da. Men ikke legalt. Ikke i ordnede former. Men jeg kan ikke annet enn å gjenta hva jeg sa: Jeg ser ingen grunn til at narkotika skal være illegalt.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 17:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Det beste hadde jo vært å forby MacDonalds da. Har du sett Super Size Me?
Syns vi skal forby alt som er farlig jeg. Stakkars dumskallene klarer ikke ta vare på seg selv.
Vi som er fornuftige må beskytte resten mot seg selv.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 18:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Ja McDonald's kan vi gjerne forby, men ikke fordi burgerne dems er helsefarlige. Konsernet har vel en del annet på samvittigheten.
Folk må klare å kontrollere selv hva de stapper i kjeften. Ærlig talt. Men vi kan opplyse dem om hva burgern inneholder. Det tror jeg de færreste vet.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 19:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Folk veit at de dør av røyk og det har de visst lenge. Likevel røyker de.
Jeg ville sagt det var ondskap å bare stå å se på at folk ødelegger seg selv. Ja faktisk.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 19:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Hvis folk ønsker å røyke seg til døde så skal ikke jeg hindre dem. Hvilken rett har jeg til å hindre dem i det?
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 19:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Det er da ikke snakk om noen rett, men en plikt.
Foreldre har rett og plikt til å bruke vold (OBS: her bruker jeg en Galtung-definisjon, og da betyr det ikke fysisk mishandling, men heller tvinge dem på andre måter) mot ungene sine om det skulle være nødvendig.
Og det er nettopp det røkere og macdonalds-etere er: umyndige. 
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 19:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Jeg vet ikke hvor denne retten eller plikten er stadfestet. Ingen skal fortelle meg at jeg har en rett eller en plikt til å nekte noen å røyke.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 19:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Retten/plikten kan selvsagt ikke "bevises" utifra biologiske prinsipper, om det er det du tenker på.
Det er noe man gjør fordi det er hensiktsmessig.
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 19:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
For hvem er det hensiktsmessig? FOr meg? For roykeren? Er ikke det opp til roykeren selv aa avgjoere hva som er hensiktsmessig for hans/hennes liv?
|
Skrevet: Tor 18 Nov 2004, 20:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |