|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
|
Viste Pi på filmklubben på mandag
En matematisk thriller på sitt beste, med klare assosiasjoner til hans neste film Requiem for a Dream og scener som også kunne blitt funnet i David Lynchs Eraserhead.
Men ingenting av dette avskygger historia om en genial mann som blir "gal" av å finne en matematisk sammenheng i aksjemarkedet og i Toraen.
Spesiell film, og viss du ikke liker Lynch så liker du vel ikke denne heller. Men ellers så anbefales den på det varmaste

|
Skrevet: Tor 21 Okt 2004, 13:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pjusk
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Apr 2004 Innlegg: 108
|
Siste filmen jeg så var, hms.. Taking Lives med Angelina Jolie. ufattelig bra mener jeg
Så også Cabin Fever rett før, ganske grei den og , rar men nice 
|
_________________ Pjusk ...I K S...
Skrevet: Tor 21 Okt 2004, 21:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

|
Rat Race
Ikke akkurat Zucker slik vi kjenner ham (Airplane!, Top Secret! eller Ghost for den del) Bare en farse av en film, med skuespillere på cruise control. Jaja

|
Skrevet: Fre 22 Okt 2004, 08:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gaute
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003 Innlegg: 512 Bosted: Trondheim
|
Two Towers Extended med alt ekstramateriale igjen... Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den nå..
|
_________________ "Its a Backstreet Boy world, and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself" Billy Corgan
Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud
Skrevet: Lør 23 Okt 2004, 01:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

|
Kaptein Sabeltann
tegnefilmen: flate karakterer, og forventet en mer fryktelig Sabeltann
for å ta et eksempel så har Helge Jordal stemmen til Gorm i denne filmen, og stemmen til en sjørøver (sjefsskurken der også) i Treasure Planet. I Treasure Planet ser han skikkelig fæl og pirataktig ut (han ligner litt på Jordal også merklig nok), i Sabeltann ser han ut som han er klipt ut i papir.
Nei av de få (4?) helaftens tegnefilmene som er laget her i landet er det vel bare en som holder mål teknisk og det er Solan, Ludvig og Gurin med reverompa.

|
Skrevet: Lør 23 Okt 2004, 15:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Shark Tale i natt.
Smekk i ansiktet på meg for å tro det var en Nemo-ripoff. Fantastisk morsom film
Så også Collateral i går, og en mer classy bad guy enn Tom Cruise i den filmen skal du se lenge etter.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Ons 27 Okt 2004, 04:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Baj skrev: | Shark Tale i natt.
Smekk i ansiktet på meg for å tro det var en Nemo-ripoff. Fantastisk morsom film  |
Har ikke Angelina jolie en av stemmene i den filmen? Synes jeg husker at det var derfor jeg ville se den... Men hvis den er fantastisk morsom i tilleg er det jo ikke noe å lure på!
|
Skrevet: Ons 27 Okt 2004, 09:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Det stemmer det, hun har stemmen til den forførende fisken Lola... hihi. Lola. Smak på navnet.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Ons 27 Okt 2004, 09:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

|
Moulin Rouge! (den gikk på TV3, men såg den på DVD i stedet, da ble den i Widescreen, og så slapp eg reklamepausene, og den norske teksten)
Overraskende bra, og aldri har en Elton John sang hørt så bra ut. Lurer på om dette rett og slett er min favoritt musikal etter 1980 selv om den vart voldsom på å pushe på meg inntrykk i begynnelsen, med det roet deg fort.

|
Skrevet: Ons 27 Okt 2004, 10:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Moulin Rouge er fantastisk!
For min del:
Fight club, på tv i går.
|
Skrevet: Ons 27 Okt 2004, 17:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
8 Mile...
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Ons 27 Okt 2004, 18:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Majane
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003 Innlegg: 671 Bosted: Frogner
|
teller det om man så den på tv med?
I såfall Titanic
(var ikke no bedre å se!!!)
|
_________________ When in danger
when in doubt
run in circles
scream and shout.
Skrevet: Tor 28 Okt 2004, 11:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

|
endelig tid for Hitchcock igjen
såg Notorious fra 1946 i dag, hadde ingen forventninger siden dette er en tilsynelatande ukjent film men vart gledelg overraska. Stor spenning, stor romantikk, stor film.

|
Skrevet: Tor 28 Okt 2004, 17:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
The Rocky Horror Picture Show
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Søn 31 Okt 2004, 15:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Pirates of the caribbean... 
|
Skrevet: Søn 31 Okt 2004, 16:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
The English Patient
Uttrykket til Fiennes når han hinter frampå at han vil dø (skal ikke røpe hvordan, se filmen) brings tears to your eyes.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 31 Okt 2004, 16:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
JeltZ
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 105 Bosted: nei
|
eurotrip faktisk underholdene
like før så jeg catwoman.. *host kremt* MØKKAFILM!
også den ekstremt amatørmessige starship troopers 2 man må jo bare le og grine!
|
_________________ Pass deg, jeg biter!
-------------------------------------------------------------------
The mind is like a parachute, it only works when its open.
-Ukjent
Skrevet: Søn 31 Okt 2004, 20:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

|
Hadde mitt lille filmmaraton i går i filmklubben der eg viste Halloween og Trick or Treat.
Halloween (1978) kjenner vel alle til: Michael Myers er personifiseringa av ondskap. Den første teenslasher-filmen noensinne. Må sees, men du vil irritere deg over ting hovedpersonen Jamie Lee Curtis gjør mot slutten av filmen.
Trick or Treat (1986) denne filmen hadde jeg ikke sett siden 80-tallet, og det var et gledelig gjensyn. Middels skrekkfilm om satanrock med Ozzy og Gene Simmons i små roller. Fikk veldig lyst til å se den igjen da den kombinerer humor, skrekk og rock på en glimrende måte. Men selve basishistorien er normal i forhold til 80-tallet med han som er forskjellig fra alle andre og som blir mobbet for det.
så var filmmaratonet over og over til TV3
Princess Diaries
Gledelig overasket over en film som ikke er spesielt original, full av humor og sjarme. Det største ankepunktet er jo at de bare har laget et land; Genovia, og at filmskaperne selv ikke bor i et monarki og derfor ikke er 100% inne i skikkene.

|
Skrevet: Man 01 Nov 2004, 08:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Motorsykkeldagbøkene, for en stund siden.
Og Den Fabelaktige Amelie fra Montmartre for femte gang.
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Fre 05 Nov 2004, 20:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

|
United
hadde forventet bedre, dette ble for enkelt og lykkeligt, og da hjelper det ikke at jeg kjenner halvparten av de som var med på denne filmen. Litt mer skulerte skuespillere så kunne det ha sittet perfekt, nå er lyspunktet rett og slett Arne Scheie.

|
Skrevet: Fre 05 Nov 2004, 20:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |