DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Sist sette film
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 11 av 67 [1335 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 9, 10, 11, 12, 13, ..., 65, 66, 67 Neste
Av Innlegg
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
Viste Pi på filmklubben på mandag

En matematisk thriller på sitt beste, med klare assosiasjoner til hans neste film Requiem for a Dream og scener som også kunne blitt funnet i David Lynchs Eraserhead.

Men ingenting av dette avskygger historia om en genial mann som blir "gal" av å finne en matematisk sammenheng i aksjemarkedet og i Toraen.

Spesiell film, og viss du ikke liker Lynch så liker du vel ikke denne heller. Men ellers så anbefales den på det varmaste
Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 21 Okt 2004, 13:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Pjusk
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Apr 2004
Siste filmen jeg så var, hms.. Taking Lives med Angelina Jolie. ufattelig bra mener jeg Wink

Så også Cabin Fever rett før, ganske grei den og , rar men nice Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 21 Okt 2004, 21:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Rat Race

Ikke akkurat Zucker slik vi kjenner ham (Airplane!, Top Secret! eller Ghost for den del) Bare en farse av en film, med skuespillere på cruise control. Jaja
Sad

InnleggSkrevet: Fre 22 Okt 2004, 08:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Gaute
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003
Two Towers Extended med alt ekstramateriale igjen... Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den nå..

Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud

InnleggSkrevet: Lør 23 Okt 2004, 01:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Kaptein Sabeltann

tegnefilmen: flate karakterer, og forventet en mer fryktelig Sabeltann

for å ta et eksempel så har Helge Jordal stemmen til Gorm i denne filmen, og stemmen til en sjørøver (sjefsskurken der også) i Treasure Planet. I Treasure Planet ser han skikkelig fæl og pirataktig ut (han ligner litt på Jordal også merklig nok), i Sabeltann ser han ut som han er klipt ut i papir.

Nei av de få (4?) helaftens tegnefilmene som er laget her i landet er det vel bare en som holder mål teknisk og det er Solan, Ludvig og Gurin med reverompa.
Embarassed

InnleggSkrevet: Lør 23 Okt 2004, 15:48
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Shark Tale i natt.

Smekk i ansiktet på meg for å tro det var en Nemo-ripoff. Fantastisk morsom film Smile

Så også Collateral i går, og en mer classy bad guy enn Tom Cruise i den filmen skal du se lenge etter.

InnleggSkrevet: Ons 27 Okt 2004, 04:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Baj skrev:
Shark Tale i natt.

Smekk i ansiktet på meg for å tro det var en Nemo-ripoff. Fantastisk morsom film Smile

Har ikke Angelina jolie en av stemmene i den filmen? Synes jeg husker at det var derfor jeg ville se den... Men hvis den er fantastisk morsom i tilleg er det jo ikke noe å lure på!

InnleggSkrevet: Ons 27 Okt 2004, 09:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Det stemmer det, hun har stemmen til den forførende fisken Lola... hihi. Lola. Smak på navnet.

InnleggSkrevet: Ons 27 Okt 2004, 09:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Moulin Rouge! (den gikk på TV3, men såg den på DVD i stedet, da ble den i Widescreen, og så slapp eg reklamepausene, og den norske teksten)

Overraskende bra, og aldri har en Elton John sang hørt så bra ut. Lurer på om dette rett og slett er min favoritt musikal etter 1980 selv om den vart voldsom på å pushe på meg inntrykk i begynnelsen, med det roet deg fort.
Very Happy

InnleggSkrevet: Ons 27 Okt 2004, 10:05
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Moulin Rouge er fantastisk!

For min del:
Fight club, på tv i går.

InnleggSkrevet: Ons 27 Okt 2004, 17:29
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
8 Mile...

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Ons 27 Okt 2004, 18:37
Majane
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003
teller det om man så den på tv med?

I såfall Titanic
(var ikke no bedre å se!!!)
scream and shout.

InnleggSkrevet: Tor 28 Okt 2004, 11:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

endelig tid for Hitchcock igjen

såg Notorious fra 1946 i dag, hadde ingen forventninger siden dette er en tilsynelatande ukjent film men vart gledelg overraska. Stor spenning, stor romantikk, stor film.
Smile

InnleggSkrevet: Tor 28 Okt 2004, 17:55
lupin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004
The Rocky Horror Picture Show

InnleggSkrevet: Søn 31 Okt 2004, 15:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Pirates of the caribbean... Razz

InnleggSkrevet: Søn 31 Okt 2004, 16:04
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
The English Patient

Uttrykket til Fiennes når han hinter frampå at han vil dø (skal ikke røpe hvordan, se filmen) brings tears to your eyes.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 31 Okt 2004, 16:40
JeltZ
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Apr 2004
eurotrip faktisk underholdene

like før så jeg catwoman.. *host kremt* MØKKAFILM!
også den ekstremt amatørmessige starship troopers 2 man må jo bare le og grine!

-------------------------------------------------------------------

The mind is like a parachute, it only works when its open.

-Ukjent

InnleggSkrevet: Søn 31 Okt 2004, 20:48
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Hadde mitt lille filmmaraton i går i filmklubben der eg viste Halloween og Trick or Treat.

Halloween (1978) kjenner vel alle til: Michael Myers er personifiseringa av ondskap. Den første teenslasher-filmen noensinne. Må sees, men du vil irritere deg over ting hovedpersonen Jamie Lee Curtis gjør mot slutten av filmen.
Surprised

Trick or Treat (1986) denne filmen hadde jeg ikke sett siden 80-tallet, og det var et gledelig gjensyn. Middels skrekkfilm om satanrock med Ozzy og Gene Simmons i små roller. Fikk veldig lyst til å se den igjen da den kombinerer humor, skrekk og rock på en glimrende måte. Men selve basishistorien er normal i forhold til 80-tallet med han som er forskjellig fra alle andre og som blir mobbet for det.
Wink

så var filmmaratonet over og over til TV3

Princess Diaries
Gledelig overasket over en film som ikke er spesielt original, full av humor og sjarme. Det største ankepunktet er jo at de bare har laget et land; Genovia, og at filmskaperne selv ikke bor i et monarki og derfor ikke er 100% inne i skikkene.
Cool

InnleggSkrevet: Man 01 Nov 2004, 08:58
lupin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Motorsykkeldagbøkene, for en stund siden.

Og Den Fabelaktige Amelie fra Montmartre for femte gang.

InnleggSkrevet: Fre 05 Nov 2004, 20:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

United
hadde forventet bedre, dette ble for enkelt og lykkeligt, og da hjelper det ikke at jeg kjenner halvparten av de som var med på denne filmen. Litt mer skulerte skuespillere så kunne det ha sittet perfekt, nå er lyspunktet rett og slett Arne Scheie.
Embarassed

InnleggSkrevet: Fre 05 Nov 2004, 20:13
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 11 av 67 [1335 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 9, 10, 11, 12, 13, ..., 65, 66, 67 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet