DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Tunga pÃ¥ tærne
motivasjon for å trene
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 4 [62 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
springwillow skrev:
Har man Olav som capoeiratrener nytter det ikke med uttøying

Oooh, en til capoeira-thingie! SÃ¥ morsomt! Very Happy

InnleggSkrevet: Lør 09 Okt 2004, 09:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Den beste motivasjonen for selvforsvarstrening:

Bli angrepet av to gale og dopede gutter mens du rusler hjem fra byen sammen med forloveden din (som siden har blitt kona). Det gir en sinnsyk motivasjon!

Utøyning? Trenger ikke mye smidighet for et knespark i skrittet Twisted Evil

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Lør 09 Okt 2004, 18:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004
Tittan skrev:

nei, men for å knekke nesa på karen med beinet Wink

Er jo i tilleg litt kjekt å kunne gå dagen etter en hard trening også, så utøying annbefales

InnleggSkrevet: Søn 10 Okt 2004, 00:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Haaa skrev:
Tittan skrev:

Har du noen gang truffet noen i hodet med et (hardt) spark?
Det har jeg - rett i tinningen med leggen! Han hadde HELDIGVIS hjelm på seg og landet på matter - ellers hadde han ikke kommet mer på trening.
Det å bli sparket hardt i hodet gjør at nakken "svinger" hodet bakover, man går ned for telling og lander som regel med hodet først. Kraniebrudd, nakkebrudd, lammelse eller død er utfallet. For ikke å snakke om hvor ustabil du er når du står med en fot i bakken og den andre foten rett opp...

Derfor sier jeg - spark lavt - bruk sweeps, mos låret til angriperen, bruk kneet, men aldri ALDRI spark ham i hodet!

Dør han stiller du fryktelig svakt, blir han "bare" skadet og du har vitner på at han begynte stiller du sterkere...

Train hard, fight easy Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 11 Okt 2004, 10:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Forresten - skal jeg knekke nesa på noen foretrekker jeg å bruke albuen... For det første - den er HARD! For det andre - når politiet kommer og spør hva som har skjedd kan jeg vise frem mine hele, pene fingre og si: "D'oh, I don't know... Han bare datt sammen..." og for det tredje - hvis ikke den ene albuen treffer, tar det meg no-time å bruke den andre, og den første igjen, og den andre enda en gang, og den første igjen, og... ja, du skjønner tegningen Twisted Evil

"If this guy attack you, you do like this *vise teknikk*, and then you do like this *vise ny teknikk* and you follow up with this *vise mange teknikker* and all the time you enjoy yourself! The next time he attack you, just sidestep twice - because he will be in a wheelchair!" -Jeff Espinous - Punong Guro and International Technical Advisor - Kali Sikaran

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 11 Okt 2004, 10:17
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Haaa skrev:
Tittan skrev:

Er jo i tilleg litt kjekt å kunne gå dagen etter en hard trening også, så utøying annbefales

Det er greit å tøye ut, men IKKE bruk høye spark i selvforsvar! Nå er jeg i motsettning til Tittan ikke like urolig for angriper som for vedkommende som sparker, høye spark er nemlig en elendig teknikk til bruk i selvforsvar. Det er et utall grunner til dette, jeg kan nevne noen. Selvforsvar foregår gjerne uten at du har varmet opp og tatt på deg en god treningsbukse og treningssko (evt. barføtter). Trange bukser og platåsko er her første steg på veien til ulykke og selvpåførte skader. Høye spark er notorisk lett å blokere/unngå og når man i tilleg legger 'pølsebua' laglig till for hugg og gir slipp på balansen sin i kritiske øyeblikk er veien til ulykken kort. Jeg anbefaler å høre på Tittan, som jo hører på Jeff (Jeff er sinnsykt dyktig). Hvis du først skal knuse nesa til noen med et spark, bør du heller få hodet ned enn foten opp.

De som er kamsportintreserte burde prøve å få med seg et av seminarene til Jeff, det er utrolig bra.

InnleggSkrevet: Man 11 Okt 2004, 17:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Mr_Pin skrev:
Haaa skrev:
Tittan skrev:

Det er greit å tøye ut, men IKKE bruk høye spark i selvforsvar! Nå er jeg i motsettning til Tittan ikke like urolig for angriper som for vedkommende som sparker, høye spark er nemlig en elendig teknikk til bruk i selvforsvar. Det er et utall grunner til dette, jeg kan nevne noen. Selvforsvar foregår gjerne uten at du har varmet opp og tatt på deg en god treningsbukse og treningssko (evt. barføtter). Trange bukser og platåsko er her første steg på veien til ulykke og selvpåførte skader. Høye spark er notorisk lett å blokere/unngå og når man i tilleg legger 'pølsebua' laglig till for hugg og gir slipp på balansen sin i kritiske øyeblikk er veien til ulykken kort. Jeg anbefaler å høre på Tittan, som jo hører på Jeff (Jeff er sinnsykt dyktig). Hvis du først skal knuse nesa til noen med et spark, bør du heller få hodet ned enn foten opp.

De som er kamsportintreserte burde prøve å få med seg et av seminarene til Jeff, det er utrolig bra.

Hvem er Jeff? Og hvordan får man med seg seminarene hans?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Man 11 Okt 2004, 17:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Jeff er, som jeg sa i en tidligere post i denne tråden, vår Guru (tilsvarer Master, eller til og med Grandmaster) - og samtidig stilartsgrunnlegger i Kali Sikaran. Han har lang fartstid innen de fleste kampsporter - bla 5. Dan Jujitsu, Silver Gloves i Savate, og mye mer som jeg ikke husker på - sort belte i taekwondo (høyt dan, husker ikke hvilket), muy thai, the works. (I tillegg har han helt sikkert en vanvittig høy grad i den hemmelige greia Wok-Yu-Doo Twisted Evil )

Han har nettopp vært på Norgesturne, og kommer forhåpentligvis tilbake om en stund. Han bor i Frankrike skjønner du.
Vi kan si fra her neste gang - slik at folk får med seg et seminar - men husk, det forandrer tankegangen din veldig.

ps. Sharee - det er han jeg hadde trent hos da jeg kom på BrukBar den gangen... Du husker sikkert hvor "giret" jeg var da Very Happy

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 12 Okt 2004, 09:55
lupin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Zatharee skrev:
springwillow skrev:
Har man Olav som capoeiratrener nytter det ikke med uttøying

Oooh, en til capoeira-thingie! SÃ¥ morsomt! Very Happy

En til?

InnleggSkrevet: Tir 12 Okt 2004, 18:04
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Det hadde selvsagt vært langt klarere hvis posten min hadde blitt postet under Tittans og ikke på en ny side. Som det ble ble det litt uklart. Takk til Tittan for å klargjøre det.

InnleggSkrevet: Tir 12 Okt 2004, 18:11
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

hehe må vel forklare meg litt jeg vel. Jeg mente det så klart ikke seriøst Razz
For å svare på Titan sin først, ja jeg har troffet folk i fjeset før med beint, faktisk flere ganger, men det var enten bomspark eller under kamp med hjelm (tkd)
Og til Mr_Pin, høye spark trenger ikke være noen dårlig taktik, det kommer bare ann på hvor godt du mestrer det, hvilke spark du bruker og når i kampen du bruker det. er han/liten sansynlighet hun off guard og kanskje har mista konsentrasjonen en stund så er et spark mot hodet mye sterkere og effektivt enn en arm er.

InnleggSkrevet: Tir 12 Okt 2004, 19:22
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Topicen tilsier vel egentlig at vi ikke bør skjeie ut i en lengre diskusjon om selvforsvar, men...

Haa : Det er en del praktiske forskjeller på selvforsvar og sparring. Disse tilsier til en stor grad at spark over nyrehøyde er en fullstendig unødvendig risiko nesten fullstendig uten fortjeneste. Mange faktorer (undrelag, klær, fottøy, alkohol innhold i blodet etc.) virker og svært negativt på evnen til å sparke effektive høye spark. Jeg vil faktisk og påstå at med mindre du er en ganske habil sparker vil du få like mye kraft med en albue eller et innoverslag med underarmen (eller et såkalt 'sonkal dung ap taerigi' for tkd folket, ja jeg måtte slå det opp i litteraturen Wink) som med et spark mot hodet.

InnleggSkrevet: Ons 13 Okt 2004, 00:33
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Vel.... nå var det jo så klart snakk om en passe dreven kar som sparket, det er så klart mye vanskeligere å sparke enn å slå noen slag, men kraften i beinet ligger ca over det dobbelte av det du får fra et slag, sterkeste målte slaget i verden er vel på et halvt tonn eller noe mens det sterkeste sparket ligger på en 1,2 tonn hvis jeg husker rett. hvis du har trent litt på det så klart. er du ikke dreven med hendene heller hadde jeg holdt meg unna alt som har med slossing å gjøre på gata. så utrente var vel egentlig aldri med. Evnen senkes så klart noe på gata, men kan du sparke bra fra før, får du det til med visse negative promisser også, er fortsatt den mest effektive måten å knocke en ut hvis det går inn. (har selv sloss noe utenfor sparring, så vet hva forskjellen er du Wink)

men uansett vi får vel ende denne sloss diskusjonen, møter jeg deg en gang kan jeg heller vise deg hva jeg mener Razz

InnleggSkrevet: Ons 13 Okt 2004, 14:27
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Haaa skrev:
...møter jeg deg en gang kan jeg heller vise deg hva jeg mener Razz

Hehe, nok en liten motivasjon for å trene... =)

Tror vi lar det ligge for nå, selv om det strider litt mot det kverrulistiske i min natur. Wink

InnleggSkrevet: Tor 14 Okt 2004, 16:06
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
En meget god form for selvforsvar er å ikke sloss, men pelle seg vekk så sant man kan. Da er løping en meget god ting.

InnleggSkrevet: Tor 14 Okt 2004, 16:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Glahn skrev:
En meget god form for selvforsvar er å ikke sloss, men pelle seg vekk så sant man kan. Da er løping en meget god ting.

Joa, men om man har korte ben, som meg,og ikke løper så fort er det enda bedre å kunne ha noen store skumle duder i nærheten å gjemme seg bak.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tor 14 Okt 2004, 19:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

sharee skrev:
Glahn skrev:

Joa, men om man har korte ben, som meg,og ikke løper så fort er det enda bedre å kunne ha noen store skumle duder i nærheten å gjemme seg bak.

blir bare flere å flere grunner for å trene her. God løpetrenings motivasjon eller hva? Razz

InnleggSkrevet: Tor 14 Okt 2004, 21:10
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
sharee skrev:
Glahn skrev:

Noen smarte skumle duder som kan løpe fort! Skikkelig fort!

InnleggSkrevet: Fre 15 Okt 2004, 07:15
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
høye spark i selvforsvar sier bruce og ikke er bra.
Men muligheten til å sparke høyt kan selvfølgelig være en fordel når situasjonen krever det.

Blir du flink nok så blir det jo ett kraftig slag å motta for fienden.
Dessuten ser det kult ut Very Happy

Edit: var slutt på slik diskusjon nå ja,, lasta bare noen innlegg og MÅTTE poste. Razz

InnleggSkrevet: Fre 15 Okt 2004, 12:17
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

sharee skrev:
Glahn skrev:

Man trenger ikke være i stand til å løpe fortest - det holder at en annen person løper saktere enn deg. Det er noe alle antiloper vet for eksempel... Twisted Evil

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Søn 17 Okt 2004, 17:53
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 4 [62 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Tunga pÃ¥ tærne
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet