|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Vel, jeg holder fortsatt en knapp på nokia. Btw er epostprogrammet på 6230 sjefs, meget enkelt og praktisk. Og wap-surfinga er den beste jeg har prøvd på mobil uten html.
Dette innlegget er skrevet via WAP
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 11 Okt 2004, 14:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Vel, jeg holder fortsatt en knapp på nokia. Btw er epostprogrammet på 6230 sjefs, meget enkelt og praktisk. Og wap-surfinga er den beste jeg har prøvd på mobil uten html.
Dette innlegget er skrevet via WAP
|
Skrevet: Man 11 Okt 2004, 14:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
haakoo skrev: | Enig med Aurora på et punkt, at Nokia VAR konge på menyer. Jeg er dog sterkt uenig at SE-menyene er spessielt fornuftig. Prøv å sett opp wap/gprs manuelt, så forstår du hva jeg mener.
Jeg brukte vel ca 1 dag på å venne meg til Siemens sine menyer etter å ha godt fra Nokia. Samsung sine er omtrent like som siemens'. SE-sine har jeg aldri helt forstått, men aldri heller lest en SE-manual (noe man ikke trenger for nokia, og bare delvis for Siemens/Samsung).
Jeg tror uansett alle telefoner har menyer som er gode nok, bare man blir vandt til de.
Største problemet mitt med SE er hva den 'rødeknappen' gjør, brukte en SE tre uker i sommer, og ble aldri klok på det. Fant bare ut at den i hvert fall sletter folk fra telefonboka om man trykker to ganger på den.... Hvorfor kan den ikke fungere som på andre telefoner? (Bare gå bakover i menyene/helt ut av menyene.) |
Jeg synes SE var lett å lære, har ikke lest i manualen etter jeg kjøpte den. Siemens har jeg aldri likt og Samsung har jeg aldri testet. med 'rødeknappen' mener du c? jeg har jo ingen rød knapp..
SE sine menyer og knapper fungerer glimrende når man er vant til de og de er faktisk logiske også, imho.
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tir 12 Okt 2004, 00:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Rødknapp som i den man legger på med ol.
Som jeg sa, når man er vant med menyene mener man nok at det man selv har er best. (Man vil gjerne forsvaret kjøpet man har gjort...)
|
Skrevet: Tir 12 Okt 2004, 10:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
da tror jeg at SE-telefonen du har brukt ikke er lik min i "tasteoppsettet", for jeg kan ikke trykke to ganger på samme tast for å slette.. og iallefall ikke på den tasten jeg legger på med..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tir 12 Okt 2004, 18:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
min 6010i har elendige taster 
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Tir 12 Okt 2004, 19:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Aurora skrev: | da tror jeg at SE-telefonen du har brukt ikke er lik min i "tasteoppsettet", for jeg kan ikke trykke to ganger på samme tast for å slette.. og iallefall ikke på den tasten jeg legger på med.. |
Hørt flere som har sagt det, noe som ikke akkurat taler i favør av SE, siden de har forskjellig oppsett på forskjellige mobiler..... 
|
Skrevet: Ons 13 Okt 2004, 09:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Motor-Ola er en god, gammel venn av meg, men han er nok ikke av de sprekeste. Blir feil uansett om man mener at det er det indre eller det ytre som teller, liksom. Han er bare ikke kul nok, ikke en av gjengen, rett og slett en outsider som ikke får være med å leke. Kan ikke noe for det, han er bare ikke bra nok for en av mitt kaliber. Dessverre dessverre. Siemens er noe skikkelig skitt, Nokia er oppskrytt. Har en SE nå som jeg er glad i. Men mangler et kjælenavn på den, er ikke sikker på om det er gutt eller jente heller. Det er en T630. Hva tror dere?
|
Skrevet: Tir 07 Des 2004, 23:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Motor-Ola er en god, gammel venn av meg, men han er nok ikke av de sprekeste. Blir feil uansett om man mener at det er det indre eller det ytre som teller, liksom. Han er bare ikke kul nok, ikke en av gjengen, rett og slett en outsider som ikke får være med å leke. Kan ikke noe for det, han er bare ikke bra nok for en av mitt kaliber. Dessverre dessverre. Siemens er noe skikkelig skitt, Nokia er oppskrytt. Har en SE nå som jeg er glad i. Men mangler et kjælenavn på den, er ikke sikker på om det er gutt eller jente heller. Det er en T630. Hva tror dere?
|
Skrevet: Tir 07 Des 2004, 23:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Hva med Samsung, folkens..? vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en
D500
|
Skrevet: Ons 08 Des 2004, 08:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Dragen
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 104 Bosted: Lillehammer
|
jeg har Z1010. fine fonen, den kan spille musikk og video!
|
_________________ Riddles in the dark
Skrevet: Man 13 Des 2004, 17:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Stabeistet
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003 Innlegg: 392 Bosted: I de dype skoger på Østlandet
|
Hadde en siemens A50 (tror jeg...), men den klikka.
Nå har jeg en siemens CX65, og den tåler ganske bra med støt har jeg funnet ut (har mistet den i gulvet x antall ganger, og den holder fortsatt).
|
Skrevet: Man 13 Des 2004, 21:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Stabeistet skrev: | Hadde en siemens A50 (tror jeg...), men den klikka.
Nå har jeg en siemens CX65, og den tåler ganske bra med støt har jeg funnet ut (har mistet den i gulvet x antall ganger, og den holder fortsatt). |
Aha! Visste den X'en i navnet stod for noe glupt!
Ellers har jeg en Nokia-dings. Den er sølv og grå og lager ringelyder en gang i blant. Ringelydene stopper når jeg trykker på en av knappene med grønt eller rødt symbol. Men jeg har ikke helt funnet ut åssen dingsen funker, eller hvorfor den plutselig starter å ringe. Lyser gjør den også. Har prøvd å sette opp en matematisk modell for å forutse når den skal begynne å ringe men den random-algoritmen er fantastisk komplisert...
|
Skrevet: Tir 14 Des 2004, 16:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Når er det vel M65 som er bygget for å tåle ekstra mye, med utvendig aluminiumsramme og litt sånt....
|
Skrevet: Tir 14 Des 2004, 19:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg har nokia 6600...
noka er best.. punktum finale:P
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Lør 18 Des 2004, 12:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Nokia-telefoner er de telefonene de får mest reklamasjoner og klager på, på elkjøp... Men det kan kanskje være pga. at det er så mange som har slike...
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Lør 18 Des 2004, 19:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
siv_elisabeth
Varm i trøya

Ble Medlem: 29 Apr 2003 Innlegg: 92 Bosted: Bergen
|
Eh, jeg skal innrømme at GPRS oppsettet kan være litt rotete på SE. MEN bortsett fra det, så føler jeg den er vesentlig lettere å finne fram i enn på Siemens C65. Den er helt grusom å finne frem i. Mamma fikk den av meg og brodern i julegave, fordi hun hadde lyst på mobil med kamera.
Men hjelpe meg. For det første, det er alt for mye kataloger i hovedoppsettet, og det er utrolig rotete, og vanskelig å finne frem. Når det i tillegg da lå svært lite i hver katalog, føltes det bare rotete. (alså nu snakker jeg om "filbehandlingen", der alle bilder og lyder osv ligger lagret)
For det andre, å prøve å skifte ringetone, slet jeg som f. med. Jeg var nødt til å finne frem bruksanvisning om jeg skulle ha noen sjans. Men når jeg fant ut det, da kom jo neste utfordring: finne ut hvordan man skiftet meldingslyd..
og det var enda vanskeligere.
For det tredje. Hvorfor er det en "telefonbok" og en "adressebok"? Det var jo BARE forvirrende. Tok lang tid før jeg også skjønte at det var i adresseboken man kunne lagre bilder ol. på personer..
I tillegg så når den stod på telefonbok, så kom det jo opp så mye forvirrende greier, med henvisning til adressebok...
Nei, jeg har noenganger vurdert siemens, men etter å ha prøvd den, har jeg finni ut at jeg kommer til å holde meg unna. Stort sett så synes jeg SE sine telefoner SER bra ut, både menymessig og telefonmessig. (det eneste designet siemens kan skilte med der er SL55 og SL65) Menyene ser bra ut, har god utnyttelse av fargene, og i tillegg så synes jeg stort sett menyene er vesentlig mer brukervennlige enn det Siemens sine var.
Jeg synes nesten synd på modern (som ikke er særlig tekno-hore i det hele tatt, imotsenting til meg) som skal bruke den tlf..
- ses
|
Skrevet: Lør 01 Jan 2005, 13:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Bare en kommentar, telefonbok vs. adressebok er noe du har på alle telefoner, men mulig det blir kalt forskjellig. Telefonboka på min telefon er det som ligger lagret på simkortet, mens adresseboka er det som ligger lagret på mobilen. Eneste forskjell fra en hvilken som helst annen telefon er da kanskje hva man kaller de forskjellige lagringsmulighetene. Har man brukt en mobil før bør man kjapt forstå at det er hva man snakker om.
Ellers har vi vel for en stund siden konkludert med at smaken varierer fra person til person, og kanskje mest med vane.
|
Skrevet: Lør 01 Jan 2005, 21:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
haakoo skrev: | Bare en kommentar, telefonbok vs. adressebok er noe du har på alle telefoner, |
Nokia har da kun "kontakter"..
|
Skrevet: Søn 02 Jan 2005, 02:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Min nokia (5210) hadde begge deler, men mulig de nye nokiaene ikke lar deg lagre på simkortet.
|
Skrevet: Søn 02 Jan 2005, 12:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |