|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
Avstandsforhold
Altså, jeg blir så forbanna!!
Jeg fyller 17 i mars, og kjærstn min er 20. Jeg går andre året på vgs på sandane, og han går på høyskole i Trondheim, ni timer fra meg. Pga skole, økonomi, etc, ser vi hverandre en uke i mnd, ca. Vi har verdens aller beste forhold, vi har omsider turt å bruke det store ordet at vi elsker hverandre, og vi føler begge at dette er noe spesielt. Vi ahr ett årntli forhold som sånne du ser på klissefilmer, altså. Ingenting i nærheten av det jeg har opplevd før. Men det er ingen som tror meg.
Og dette gjør meg så JÆVLI sint!!
Hver gang det kommer til at jeg skal fortelle at kjærstn min bor i trondheim, og at vi ser hvernadre eng gang i mnd, så begynner 98% av lytterene å fnyse, eller smile hånlig, og bare.. "åhkei.. ekke det litt teit?"
GRRRRRR
Hva synes dere?
I fare for å høres fullstendig patetisk og naiv ut nå, så har vi "holdt ut" i ni mnd (og vi har sett hverandre mer enn ni ganger, altså. Vi hadde jo hele sommeren, pluss at d blir litt sånne småturer innimellom), og vi er fortsatt akkurat like forelska som i begynnelsen, bare mer glad i hverandre. Og hvis vi klarer neste år også, så flytter vi sammen etter det.
Gi meg deres ærlige, saklige mening.
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Tir 11 Mar 2003, 12:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ding
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 62 Bosted: Vest for Oslo..
|
Først og fremst: et avstandsforholf vil kun fungere om begge parter er interessert i å gi alt for det.. villige til å ofre enkelte små ting.. Men om dette er tilfellet vil det flott kunne fungere.
MEN: Når man er lenge unna den man er glad i (eller evt. elsker) og man tenker mye på denne personen, vil man etterhvert idolisere vedkommende. Dette kan (Les: KAN) føre til at man, når man møter vedkommende, kan bli noe skuffet ettersom det bildet man hadde sett for seg ikke helt stemmer med virkeligheten. Dette kan (Les også: KAN) føre til at man blir noe distansert i forhold til hverandre. Dette skjedde meg, og det var ikke noe gøy.
Men, fremdeles. Så lenge begge prater er enige om å være trofaste og at man fortsatt elsker hverandre når man kommer sammen igjen er det ingeting i veien for at det skulle fungere.
Jeg ønsker dere masse lykke til 
|
_________________ My day is not complete until I've terrified a complete stranger.
Skrevet: Tir 11 Mar 2003, 12:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
thomas
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 125 Bosted: Flekkefjord
|
Nå vet jo ikke jeg hva definisjonen på avstandsforhold er, men jeg og dama bor omtrent 1 time med buss, tog, bil, sykkel og kamel fra hverandre. Vi ser hverandre (så fremt det lar seg gjøre) hver eneste helg, og ofte noen kvelder midt i uka.
Selvfølgelig ville jo den idéelle situasjonen være at vi to var helt alene på en øde øy, og på den måten kunne tilbringe hvert eneste sekund av resten av vårt liv sammen, men det funker jo slik det er nå også - Iallefall frem til jeg får rævva i gir, får meg en jobb i Flekkefjord, og kan flytte dit. 
|
Skrevet: Tir 11 Mar 2003, 17:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
SÃ¥lenge man er innenfor landets grenser, ihvertfall.
Transatlantiske avstandsforhold derimot, det bør man holde seg unna (snakker av bitter erfaring).
Men skal det være nødvendig å være sammen hele tida for at et forhold skal funke, da? Nei, avstanden Trondheim-Oslo for eksempel skulle jeg kunnet leve med. Dessuten er jeg ganske flyttbar 
|
Skrevet: Tir 11 Mar 2003, 18:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rebecca
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 435 Bosted: Flekkefjord
|
avstandsforhold går fint..
hvis begge elsker,og stoler på hverandre...
endel savning å sånt..
men da blir det jo bare ekstra greit å se han/hun når dere først treffes.
|
Skrevet: Tir 11 Mar 2003, 22:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
hadde et avstandsforhold en gang.. jeg var på mars, hun var på venus..
det gikk bare ikke
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Ons 12 Mar 2003, 08:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Er det noen som vet mye om sånt, så burde det vel vere meg etterhvert. (Mulig at vi burde ta den samtalen her i et friminutt, jentepust..) Men avstandsforhold kan funke. Jeg tror faktisk at et avstandsforhold funker best hvis man har litt kjølige følelser for hverandre. Misforstå meg rett, men hvis man går rundt og tenker "jeg kan ikke leve uten deg!!" hvert 5.minutt, så blir det temmelig mye grining etterhvert, når man bare har muligheten til å leve sammen med sin kjære noen dager i måneden. Hvis man derimot har et avslappet, "jeg klarer meg fint alene, men det er kjempekoselig at du kommer på besøk"-forhold, så tror jeg faktisk at man vil få det bedre. Det er bare det at det ikke funker sånn når man er skikkelig forelska.
Ja, det går an å virkelig elske noen som bor så langt borte, og det går an å ha et helt seriøst forhold. Det som noen har erfart (jeg tror det finnes en ganske gammel tråd om dette et sted) er at problemene oppstår når man plutselig skal bo på samme sted og være sammen hver dag. Det er større forskjell på en helge-kjæreste og en hverdags-kjæreste enn det man kanskje skulle tro.[/b]
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Tor 13 Mar 2003, 13:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
=1
Det er jammen fint at det finens en del som har troen på oss. Det har vi ihvertafall selv, og det er vel kanskje det viktigeste. Godt muli du har rett i det med helge/hverdagskjærste, Brumma.. Men det får vi vel ta når det kommer. Vi kommer jo til å ha vert vårt liv når vi engang flytter sammen, gjøre hver sine ting og sånn. Og så har vi veldi god kommunikasjon. menmen. Nå skal jeg veffal bare sette meg ned å glede meg til torsdag, for da har jeg bursdag, PLUSS at Mr Mojo kommer på besøøøøk!! =D
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Tor 13 Mar 2003, 15:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Eg har gått frå avstandskjæraste til avstandskjæraste, og no er eg plutseleg (vel, plutseleg og plutseleg, har vore det sidan juli. hehe) sambuar. Det var ein svær overgang, følte at eg måtte vere med han heile tida, men no trur eg vi har funne balansen. Vi er saman, men kan også gjere ting kvar for oss, eller saman med andre. Og svarte eg på tråden no? Sikkert ikkje. 
|
Skrevet: Ons 26 Mar 2003, 18:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Og som då alle sikkert har skjønt, så er Norunn den store rollemodellen min :)
|
Skrevet: Tor 27 Mar 2003, 14:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

|
*ler* Er eg det? Kvifor?
|
Skrevet: Tor 27 Mar 2003, 14:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Fordi eg likar eg, og så fann eg ut at du eigentleg burde ha vore storesøstra mi, og så kunne eg gjere alt sånn som du ;p
Fordi eg går frå avstandskjæraste til avstandskjæraste, og så blei eg saman med Morten, og så har eg ei plan om å bli sambuar ein gong. Og før eg veit ordet av det, så sit eg jammen her og skriv nynorsk og :)
|
Skrevet: Tor 27 Mar 2003, 14:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

|
Hehehe, nooo skjønar eg! Og eg gløymde litt det at du er lillesøstra mi. Men det er jo kos. Når har du bursdag?
|
Skrevet: Tor 27 Mar 2003, 15:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Du må jo hugse sånt når du skal være storesøstra mi, sånn at du kan minne Morten på det.. ;p
22.april, som er tirsdagen etter påske, og i grunnen ein ganske teit dag å fylle 18 på.
|
Skrevet: Tor 27 Mar 2003, 15:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

|
Men eg er ikkje så flink til å hugse min eigen bursdag heller 
|
Skrevet: Tor 27 Mar 2003, 15:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Det gjer jo ingenting, for eg sit inn i øyret til Morten og hugsar på den :)
|
Skrevet: Tor 27 Mar 2003, 15:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk