|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Hva synes DU om moderering av forumet?
Hva synes du (fortrinnsvis den vanlige dsgf-bruker, ikke mods eller admin) budre være grensen for stenging av tråder, sensur av innlegg, tilsnakk til folk med usaklige innlegg ol? Bør banneord sensureres på DSGF? Hva med stavefeil? Er det i det hele tatt riktig med utstrakt moderering av De Selverklærte Gales Forbund sitt forum? Burde forumet være et fristed for alle, eller er det behov for visse kjøreregler? Hvilke regler er urimelige, og hvilke bør beholdes?
Jeg håper flest mulig vil stemme på pollen (bare en gang hver, tho), for å gi en mest mulig omfattende og grundig informasjon om hva brukerne av forumet egetlig vil.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Lør 25 Sep 2004, 11:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Sukk.
Har vi ikke hatt en svært lik tråd før, med akkurat samme tema? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 25 Sep 2004, 13:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Does it matter? Den trengs like mye nå, og en avstemning virket som en god ide.
Jeg er ikke ute etter å bevise et poeng her, jeg er bare ute etter å finne ut hva folk faktisk mener. Du kan alltids få den moderert bort hvis du vil. 
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Lør 25 Sep 2004, 14:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Jeg synes moeratorer er nødvendige. Hvis diskusjoner tar seg opp og blir reine personangrep kan vi ende opp med at enkelte folk ikke føler seg velkommen.
I tillegg må noen holde orden på at tråder havner i rett gruppe og at diskusjonen ikke flyter for langt vekk fra der den startet.
Tror ting blir veldig uoversiktilig og bare tull, hvis ike vi har noen til å passe på. Synes moderatorene gjør en god jobb jeg!
|
Skrevet: Lør 25 Sep 2004, 14:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Moderatorer trengs, det er det ikke tvil om. Det man må passe på er at moderere akkurat nok og ikke for mye. Ofte er det bedre å moderere for lite enn for mye.
Problemet er balangsegangen, det er ikke lett og alle har forskjellige oppfatninger.
|
Skrevet: Lør 25 Sep 2004, 15:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg har aldri skjønt hvorfor j æ v l i g blir til søt, men rent bortsett fra det er jeg stort sett fornøyd. En viss orden i galskapen er nødvendig.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 25 Sep 2004, 15:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004 Innlegg: 158
|
Balansegang er som haakoo sier nøkkelen og moderatorer trengs.
Hva ville dsgf vært uten og noen spørsmål i spørsmålet:
- Handler ikke dette om å bidra til å gjøre dsgf forum til et trivelig sted for alle ?
- Hvorfor er det så viktig å påpeke hva moderatorene her gjør ? Bør man ikke gå litt i seg selv og spørre: hva kan jeg gjøre og bidra med ?
|
Skrevet: Lør 25 Sep 2004, 21:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
|
når debatter utvikler seg til "jeg har rett fordi du er dum" så må foten settes ned, elles så har eg aldri sett noen behov for moderatorer
|
Skrevet: Søn 26 Sep 2004, 11:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Det er halvveis nevnt her, men i klartekst: Jeg synes det er viktig at de som måtte ha noe å klage over, selv burde se om de gjør sitt for at forumet blir slik de vil ha det. Hvis man selv ikke gidder å gjøre noe, hvilken rett har de til å klage?
Mer på emnet, hva hadde forumet vært uten moderatorer? En skraphaug av personangrep og tonnevis med tråder som sklir ut i intet. Det vil alltid være klin umulig å gjøre alle fornøyde. Det er alltid noen som vil protestere mot noe. Det beste vi kan gjøre er å finne den nevnte balansegangen, og håpe at flertallet av de som har en mening om det, er enige.
Det samme gjelder ordboka. Enkelte vil alltid ha noe i mot det, andre bryr seg ikke, eller synes ikke det er så veldig nøye.
Til informasjon ble jævlig-filteret tatt vekk for lenge siden, so give it a rest
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Søn 26 Sep 2004, 19:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Da må da ha vært et annet ord som ble til "søt" som jeg så i en post for ikke altfor lenge siden. Hadde jeg husket hvor posten var kunne jeg pekt dit, men det får heller være.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 26 Sep 2004, 19:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Kan det ha vært ordet "søt" ?
Ingen ord i filteret blir gjort til søt lenger. Kan vi nå legge den saken død?
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Søn 26 Sep 2004, 19:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |