DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Stenging av trÄder
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 3 [57 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Ser ikke vitsen i Ä kverulere mer, moderatorene er til en stor hjelp for de fleste her, i alle fall for meg. Greit at noen trÄder var stengt, som kansje ikke burde vÊre det, de stenger jo ikke for Ä sjefe, men for Ä hjelpe. NÄr de stenger trÄder sÄ er de vel enige om det og det er til det beste.

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 12:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Argh! kan noen endre navnet pÄ denne trÄden til stenging istedet for steging??! har irritert meg siden den kom nÄ, men prÞvd Ä holde meg.. Vero, fellow flisespikker som du er, vÊsjÄsnill..?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 13:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Tittan skrev:
spiralis skrev:
Dere greier tydligvis ikke Ä se poenget mitt med at dere bÞr vudere og PRØVE alt annet enn stenging fÞr dere stenger noe.

Har det fallt deg inn at de kanskje har sett poenget ditt og ikke vÊrt enig i det? SÄ vidt jeg kan se har de bÄde forklart og utdypet grunnen lenge og vel, og nÄ bÞr de tenke pÄ Ä stenge denne trÄded ogsÄ...

NĂ„ ser jeg ikke at de har sagt noe annet enn at det eneste som fungerer er stenging, uten Ă„ prĂžve noe annet det fĂžrst. Hva med Ă„ faktisk prĂžve?

Jeg er og ganske lei. 'Stenging er eneste lÞsningene'-svarene jeg fÄr er ikke spessielt gode. De har ikke prÞvd andre ting fÞrst. Jeg har heller ikke sett noen god begrunnelse hvorfor andre muligheter ikke fungerer.

Veronica skrev:
spiralis skrev:

SÄ dere har 'mÞte' og diskuterer hver gang dere stenger en trÄd?

For enkelhets skyld: ja.

Fint. (Endelig fikk man et fornuftig svar.)

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 13:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
spiralis skrev:

Jeg er og ganske lei. 'Stenging er eneste lÞsningene'-svarene jeg fÄr er ikke spessielt gode. De har ikke prÞvd andre ting fÞrst. Jeg har heller ikke sett noen god begrunnelse hvorfor andre muligheter ikke fungerer.

Om den (i dine Þyne) er god eller ikke, har jeg ikke peiling pÄ, men her er i alle fall min personlige begrunnelse:

Det er grenser for hvor mye arbeid og tid jeg gidder Ä legge inn i Ä skreddersy og spesialtilpasse trÄder som ymse folk chatter eller krangler bort. Hvis det er sÄ viktig for dem Ä beholde trÄden, kan de forholde seg til den pÄ en saklig mÄte. Jeg skjÞnner at det kan virke urettferdig pÄ de som seriÞst Þnsker og forsÞker Ä diskutere (ikke at jeg har sett Spiralis sÄ ofte pÄ noen av de stengte trÄdene, sÄ hvorfor han tar det sÄ tungt, skjÞnner jeg ikke helt), men man kan rett og slett ikke gjÞre alle til lags. Ikke uten Ä investere en hel del tid og arbeid i det, i alle fall. Noe jeg, som sagt, ikke gidder, fordi jeg synes ikke det er verdt det.

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 15:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
0nskemestern skrev:
Argh! kan noen endre navnet pÄ denne trÄden til stenging istedet for steging??!

Your wish is my command.

Spiralis skrev:

Fire punkter:
  1. Som Veronica sier, det er grenser for hvor mye energi vi kan legge inn i Ä moderere hver trÄd. Arbeidsmengden har Þkt nÊrmest eksponensielt de siste mÄnedene, og det er rett og slett bare sÄ mye vi kan gjÞre pÄ fritida vÄr.
  2. NÄr forumet vokser over en viss stÞrrelse kan man aldri gjÞre alle til lags. Det vil alltid vÊre noen som klager pÄ en avgjÞrelse, uansett hvor mye tid og energi man legger inn i Ä gjÞre alle glade.
  3. Stenging har ogsÄ en avskrekkende virkning. Hvis man blir vant til at man kan bullshitte sÄ mye man vil pÄ en hvilken som helst trÄd, for moderatorene rydder opp likevel, sÄ blir man slappere.
  4. Du har sagt din mening, den har blitt notert. Hvorfor krangler du videre?
Helge

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 16:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Cafein skrev:

[d]Du har sagt din mening, den har blitt notert. Hvorfor krangler du videre?
Helge

Fordi det eneste svaret jeg fikk var noe ala: "Vi vet hva som ikke fungerer selv om vi ikke ha prÞvd det. Du mÄ da forstÄ at sÄnn er det."

Vel, nei. Jeg kan ikke forstÄ at sÄnn er det uten at det er forsÞkt. Jeg har og inntrykket av at det stortsett er de samme personene som sklir ut, send heller en advarsel til de og forsÞk med utskilling av bullshit.

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 23:02
fido
Administrator
Administrator

spiralis skrev:

Fordi det eneste svaret jeg fikk var noe ala: "Vi vet hva som ikke fungerer selv om vi ikke ha prÞvd det. Du mÄ da forstÄ at sÄnn er det."

Vel, nei. Jeg kan ikke forstÄ at sÄnn er det uten at det er forsÞkt. Jeg har og inntrykket av at det stortsett er de samme personene som sklir ut, send heller en advarsel til de og forsÞk med utskilling av bullshit.

Hvis jeg har forstÄtt reagerer du pÄ at vi ikke trinnvis modererte de omtalte trÄdene.
Jeg vet at jeg har som mod/admin:
1. Splittet trÄder/samling av usaklige innlegg i egne trÄder
2. Gitt enkeltbrukere advarsler, bÄde public og 'privat'
3. Flyttet trÄder

Min erfaring med disse tiltakene er at de har begrenset virkning. Endel forstĂ„r dem, men ofte ser vi gjengangere som GANG PÅ GANG havner pĂ„ tvers av reglementet og de retningslinjer vi prĂžver Ă„ samles rundt.

Det er ganske provoserende og fornÊrmende Ä se deg pÄstÄ at vi ikke vet hvilke virkemidler vi har og hva de innebÊrer. En moderator mÄ kunne forbeholde seg retten til Ä velge det virkemiddelet som har best effekt, gitt omstendighetene. Vi har ERFART at brukere ikke reagerer pÄ tilsnakk, rett og slett fordi de ikke trenger Ä gjÞre noe med det. NÄr vi VET at det eneste som kan stoppe tendensen i en trÄd er stenging, er det faktisk ingen grunn til Ä hver eneste gang bruke tid og krefter pÄ Ä eskalere reaksjonene trinn for trinn.

InnleggSkrevet: Tir 01 Jun 2004, 09:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Hva med Ä da utestenge brukere fra forumet, hvis de ikke greier Ä oppfÞre seg. Da mÄ det vel bli MYE mindre arbeid pÄ dere.

InnleggSkrevet: Tir 01 Jun 2004, 09:52
fido
Administrator
Administrator

Ser du virkelig ikke at det faller pÄ sin egen urimelighet? Mener du utskeielsene i trÄdene IKKE kvalifiserer til stenging av trÄdene, men derimot utestengelse av de som poster?
Grunntanken med forumet er at brukerne skal poste her, enig?

InnleggSkrevet: Tir 01 Jun 2004, 10:27
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

NÄr noen brukere (som du antydet) sÞrger for at flere trÄder glir ut er det kanskje rimelig at DE blir straffet, ikke resten av de som er her?

Hva med Ă„ ta i bruk utestegning i en gitt tid, 2 dager, 1 uke el.?

InnleggSkrevet: Tir 01 Jun 2004, 10:31
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Herregud. Er det mulig Ä kverulere sÄ utrolig vanvittig mye?

Kort oppsummert: Du er ikke moderator eller admin, de som er det har talt, respekter det og spar gnÄlet.

- Irritert og lei Veronica

InnleggSkrevet: Tir 01 Jun 2004, 12:42
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Vel min mening:
En stor klapp til Vero som er en utmerket moderator og som fortjener en premie for sin rettferdige tenkemÄte!!!!

*Go Vero Go vero* Hoppido

Hvorfor kverulere?
DSGF hadde en god grunn til Ä stenge de trÄdene!
DSGF gjorde det SAMMEN!
ALLE moderatorene, capiche?

Hvis noen misliker det, kan de ta med seg kveruleringen elsewhere.

InnleggSkrevet: Sűn 06 Jun 2004, 22:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Kan jeg spÞrre hvorfor "Selvmord og straff" ble stengt, nÄr moderator Veronica hadde siste innlegg? SÄ blir den stengt av en annen moderator?
De siste innleggene var da seriÞse. Innlegget til Veronica hadde full relevans for den opprinnelige saken. Og en av grunnene var at det er ikke lenger hensiktsmessig Ä holde denne trÄden Äpen da fokus er borte.
Det har heller forekommet personangrep siden siste advarsel, og dette var en annen av grunnene til at trÄden ble stengt?

InnleggSkrevet: Lűr 25 Sep 2004, 00:50
Atanamir
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004
For det fÞrste sÄ ligger det et innlegg fra meg hvorfor den
er stengt og for det andre var trÄden kommet dithen enn at
ingen hadde noe annet enn sitater og personangrep.

Det ble tidligere i trÄden varslet at om ikke ting gikk seg til sÄ
ville trÄden stenges.

Dumt da temaet er interessant og en Ăžyevekker for mange.

InnleggSkrevet: Lűr 25 Sep 2004, 23:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Ronja

Atanamir skrev:
For det fÞrste sÄ ligger det et innlegg fra meg hvorfor den
er stengt

Ja? Det vet jeg da godt, det var grunnene jeg spurte om. Vis du leser mitt innlegg en gang til, for du svarte ikke meg, du bare gjentok deg selv.

Atanamir skrev:
og for det andre var trÄden kommet dithen enn at
ingen hadde noe annet enn sitater og personangrep.

Da er siste innlegg til Veronica bare sistater og personangrep? Som jeg tidligere har skrevet, sÄ var det ingen personangrep fra ditt og Veronicas siste innlegg til du stengte trÄden!

Atanamir skrev:
Det ble tidligere i trÄden varslet at om ikke ting gikk seg til sÄ
ville trÄden stenges.

Ja, det har jeg fÄtt med meg, men ting gikk seg jo til!

Atanamir skrev:
Dumt da temaet er interessant og en Ăžyevekker for mange.

Ja, det ar du rett i.

InnleggSkrevet: Sűn 26 Sep 2004, 11:32
Atanamir
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004
Veronica gjorde jo ikke noe galt i trÄden.
Det var rett og slett det at temaet var fullstendig i blindegate og
det forekom fler avsporinger etter at det ble varslet om dette.

Temaet er sÄpass touchy og nÄr det sporer inn pÄ "du er dum fordi
jeg mener slik " sÄ er kursen feil.

Synes det er synd Ä mÄtte stenge slike trÄder.

InnleggSkrevet: Sűn 26 Sep 2004, 11:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Ronja

Var det nÄ det?
Du skrev over at det bare var sistater Ă„ personangrep?! Det er jo helt galt.
SÄ kan du komme med det personangrepet som var etter advarselen? Er det noe vits Ä gi en advarsel vis du stenger trÄden uansett?
Jeg synes det siste innlegget var kjempeflott og stusser over hvorfor trÄden ble stengt etter dette.

InnleggSkrevet: Sűn 26 Sep 2004, 11:38
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 3 [57 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   *.DSGF »   Om forumet
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet