|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Min plikt (når en venn melder seg ut)?
Jeg har en kamerat. Han var blant mine beste venner for noen år siden. Men så fant han seg en jente. Jenta er rimelig spesiell og har stor påvirkningskraft på ham. Jenta er ikke direkte godt likt blant meg og de andre vennene hans.
Kameraten min har lett for Ã¥ gi opp, og har ikke fullført tingene han har startet pÃ¥. NÃ¥ sitter han der uten utannelse og gidder ikke jobbe. For det meste sÃ¥ sover han, og nÃ¥r han ikke sover sitter han foran pc’en eller er sammen med dama. Han melder seg pÃ¥ en mÃ¥te ut av samfunnet. Tar sjelden kontakt og dropper tilogmed større arrangementer som bursdagsfester, bryllup i nær familie og sÃ¥nne ting. Han var ikke sÃ¥nn før han ble sammen med den jenta.
Jeg har flyttet langt vekk, men føler at jeg har litt ansvar. Han er jo tross alt en venn. Hva bør jeg som en god venn gjøre med dette?
|
Skrevet: Man 20 Sep 2004, 12:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Du beskriver nesten på en prikk min situasjon, bortsett fra at dama i dette tilfellet i tillegg er rent søppel. Alle kan se det, og alle vet hun er utro, og behandler ham som dritt. lyver og lurer og baktaler ham. alle ser det utenom han selv..
Vi har forgjeves fortalt ham alt flere ganger, det fører til at han endelig dumper henne, men med en gang hun får pratet med ham face2face så ryker han igjen.. hun prater ham rett og slett trill rundt, hun er et ondt, ondt menneske.
Jeg må rett og slett bare stille meg ved din side og søke hjelp sammen med deg, for mine ideér har ikke virket til nå..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 20 Sep 2004, 13:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Den aktuelle jenta i min kamerats tilfelle har da ikke gjort noe stort annet galt enn å passivisere ham.
Men som en følge av dette mister han etterhvert alle venner. Vi (vennene hans) misliker det men jeg tror ikke han har innsett det enda.
|
Skrevet: Man 20 Sep 2004, 14:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Tingen med venner er at man støtter dem uansett hva som skjer, men av og til er den beste måten å støtte noen et klaps i ansiktet og beskjed om å vokne opp og lukte lusa på gangen.
Å gå rundt grøten og holde kjeft fører ingensteds.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Man 20 Sep 2004, 14:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |