DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Software / Hardware
skjerm og utforskerproblemer
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Av Innlegg
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003
 skjerm og utforskerproblemer

Hjeeelp..

Hver gang jeg starter pcen må jeg justere skjermbildet.. det endrer seg både i størrelse og plassering.. Jeg har XP professional v 2002 med service pack 1.. Hvorfor vil det ikke lagres? og hvordan kan jeg fikse det?

I utforskeren er det en koselig statuslinje.. men den må jeg i menyen for å finne.. (vis -> statuslinje) hver gang.. det må da gå an å få den til å være på som standard?
Hooow?

InnleggSkrevet: Fre 25 Jun 2004, 21:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Dragen
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003
statusline er enkel:
gjør sånn at den vises, gå inn i Folder Options > View og trykk på Apply to all folders.

når du sier "endrer seg i størrelse og plassering", mener du at windows innstillingene dine forandrer seg eller at skjermen ikke klarer å lagre skjerminnstillingene dine?

InnleggSkrevet: Fre 10 Sep 2004, 01:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Kjører 1280x960, og det er skjermen som gir forskjellig plassering og størrelse på bildet nesten hver gang jeg booter maskinen. Stort sett så holder det at jeg flytter bildet litt horisontalt for at det skal passe..

Dette innlegget er skrevet via WAP

InnleggSkrevet: Fre 10 Sep 2004, 08:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Sjekk at skjermen får akkurat det samme signalet hver gang. Gå i menyene til skjermen og se at det er samme oppløsning og frekvens hver gang du får problemet/retter det.

Oppstår problemet på andre oppløsninger/frekvenser? Støtter skjermen den kombinasjonen av oppløsning og frekvens?

InnleggSkrevet: Fre 10 Sep 2004, 18:02
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Jeg tror kanskje det hjalp å endre skjermtype fra standard plug and play skjerm.. Embarassed

InnleggSkrevet: Lør 11 Sep 2004, 18:32
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Hah.. det hjalp ikke.. det er windows som endrer oppløsning av og til når det starter. Why?

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:12
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Skjermdriver?

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Hadde 'plug and play skjerm'-driveren inntil nylig, men det ble ikke noe bedre når jeg endra til den riktige driveren.

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:40
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Software / Hardware
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet