DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Sjalusi ?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 4 [72 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
ønskemestern skrev:

For å si det sånn, om jeg hadde funnet ut at kjæresten min hadde tafset på han som er forelsket i henne, som jeg hadde sagt hun gjerne måtte se film med, ja da hadde det nesten vært positivt. på den måten at jeg hadde funnet ut at dette er ikke noe kvinnfolk å samle på.

Hvordan i alle dager kan det være positivt? det ville jo gjort så sinnsykt vondt... hadde min kjære tafset på noen andre hadde jeg brutt sammen totalt, og hadde det vært en jente jeg visste at var forelsket i han, og jeg hadde sagt at det var greit at de så film sammen, da hadde jeg gitt meg selv skylden for at det hadde blitt tafsing og kanskje til og med tilgitt han.

Min største frykt er å miste min kjære, sjalusien gnager litt når jeg vet at han er med andre jenter.. men jeg lar den ikke få overhånd, og jeg pleier da å sende han en sms om at nå dukket dene hersens sjalusien opp igjen.. da får jeg alltid en søt sms som dytter bort sjalusien, det er fint Smile

InnleggSkrevet: Fre 17 Sep 2004, 10:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
Eks'en min danset på høyt nivå, og jeg klarte selvsagt ikke å holde følge med det. Så jeg oppfordret henne til å danse med andre folk som kunne mer enn meg. Egentlig var jeg ganske så sjalu på alle disse mennene som var flinkere enn meg til å danse, og ble rimelig forbanna når en av dem avsluttet en dans med å kysse henne på magen (av alle steder), spesielt siden de underveis i dansen hadde gjort rimelig mye som jeg syntes var uhørt (men mannen leder). Men det gjorde ikke noe, ettersom jenta rettet et aldri så lite bitch-slap i trynet på fyren rett etterpå.
Følte meg rimelig mye sikrere på jenta etter det.

InnleggSkrevet: Fre 17 Sep 2004, 10:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
hadde det vært typen min som hadde fått kyss på magen hadde han bare rødmet og løpt bort til meg.. hihih... også vet han at jeg kan bli litt sjalu da, og han liker ikke å tøye grenser..

InnleggSkrevet: Fre 17 Sep 2004, 10:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Aurora skrev:
hadde min kjære tafset på noen andre hadde jeg brutt sammen totalt, og hadde det vært en jente jeg visste at var forelsket i han, og jeg hadde sagt at det var greit at de så film sammen, da hadde jeg gitt meg selv skylden for at det hadde blitt tafsing og kanskje til og med tilgitt han.
Da er du kanskje ikke den skarpeste skjea i skapet du, da.. Tunge
Jeg fatter og begriper ikke hvordan folk kan finne på slikt, å blaime seg selv for noe andre gjør.. du har jo bare latt ham gjøre hva han selv har lyst til, se film med noen andre! Og om han får lyst til å tafse på andre i den anledning, kan det umulig være din feil!
og ja, selvfølgelig ville det vært positivt om det skjedde og du fikk vite det! selv om det vil gjøre fryktelig vondt, er det bedre å finne ut først som sist at denne kjæresten er bare søppel.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 17 Sep 2004, 11:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

ønskemestern skrev:
Aurora skrev:
hadde min kjære tafset på noen andre hadde jeg brutt sammen totalt, og hadde det vært en jente jeg visste at var forelsket i han, og jeg hadde sagt at det var greit at de så film sammen, da hadde jeg gitt meg selv skylden for at det hadde blitt tafsing og kanskje til og med tilgitt han.

Hyggelig du.. jeg gidder ikke å bruke tid på å skrive ned mine meninger når jeg får fornærmelser tilbake.. så takk for meg!

InnleggSkrevet: Fre 17 Sep 2004, 18:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Litt enig med ønskemestern her.
Du gir lov til å se film sammen, ikke til å tafse/kline/pule/noe annet.

Samtidig vil jeg tro at det er ganske vanlig å skylde på seg selv om det skjer... Har ikke noe med skjeer å gjøre uansett Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 21 Sep 2004, 10:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg skulle ønske jeg var sjalu...

InnleggSkrevet: Tir 21 Sep 2004, 11:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Aurora skrev:
ønskemestern skrev:
Aurora skrev:

Hyggelig du.. jeg gidder ikke å bruke tid på å skrive ned mine meninger når jeg får fornærmelser tilbake.. så takk for meg!

Du ble'kke sur..? bare tulla, asså.. sorry.. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tir 21 Sep 2004, 12:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg kunne nok blitt sjalu om typen min var veldig interessert i en annen jente. Men blir aldir sjalu på ekser. Når jeg er ferdig med noen så er jeg ferdig med dem.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tir 21 Sep 2004, 23:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Tittan skrev:
Litt enig med ønskemestern her.
Du gir lov til å se film sammen, ikke til å tafse/kline/pule/noe annet.

Samtidig vil jeg tro at det er ganske vanlig å skylde på seg selv om det skjer... Har ikke noe med skjeer å gjøre uansett Wink

Jeg har ikke sagt at det er rasjonelt å gi seg selv skylden, men bare at jeg antagligvis ville gjort det.. når man elsker en person er ikke alltid tankene rasjonelle.. og sjalusi er noe av det mest urasjonelle jeg vet om..

ønskemestern skrev:
aurora skrev:

Nei, jeg ble ikke sur, men jeg ble fornærmet. Det var en veldig unødvendig kommentar, som du ikke hadde noen bakgrunn for å komme med.

InnleggSkrevet: Ons 22 Sep 2004, 18:51
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Aurora skrev:
ønskemestern skrev:
aurora skrev:

Nei, jeg ble ikke sur, men jeg ble fornærmet. Det var en veldig unødvendig kommentar, som du ikke hadde noen bakgrunn for å komme med.

beklager, var bare ment som et humoristisk innslag, før det virkelige innlegget, som kom under.. det var det denne Tunge skulle indikere..

InnleggSkrevet: Tor 23 Sep 2004, 07:36
sometingelse
Främling
Främling

Ble Medlem: 17 Aug 2005
M_Stuff skrev:
Eks'en min danset på høyt nivå, og jeg klarte selvsagt ikke å holde følge med det. Så jeg oppfordret henne til å danse med andre folk som kunne mer enn meg. Egentlig var jeg ganske så sjalu på alle disse mennene som var flinkere enn meg til å danse, og ble rimelig forbanna når en av dem avsluttet en dans med å kysse henne på magen (av alle steder), spesielt siden de underveis i dansen hadde gjort rimelig mye som jeg syntes var uhørt (men mannen leder). Men det gjorde ikke noe, ettersom jenta rettet et aldri så lite bitch-slap i trynet på fyren rett etterpå.
Følte meg rimelig mye sikrere på jenta etter det.

sånn skal det låte!
jeg liker jenter som tør å si fra Very Happy

InnleggSkrevet: Ons 17 Aug 2005, 22:20
Jenny
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 11 Okt 2005
Jeg har definitivt annlegg for å være sjalu.. men jeg er flink til å ta meg i det. Selv synes jeg at litt sjalusi i en gutt egentlig bare er tiltrekkende. Vet ikke hva en psykolog hadde sagt om det her, men jeg føler meg bedre hvis gutten har en moderat form for 'possessive-ness'. (Innenfor grenser, selvsagt!)

InnleggSkrevet: Tir 11 Okt 2005, 23:01
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jenny skrev:
Jeg har definitivt annlegg for å være sjalu.. men jeg er flink til å ta meg i det. Selv synes jeg at litt sjalusi i en gutt egentlig bare er tiltrekkende. Vet ikke hva en psykolog hadde sagt om det her, men jeg føler meg bedre hvis gutten har en moderat form for 'possessive-ness'. (Innenfor grenser, selvsagt!)

Vet du, jeg er faktisk enig i det siste der. Jeg har en mistanke om at det er fordi jeg som oftest bare er usikker på om personen virkelig vil ha meg (fordi jeg bare er sånn Rolling Eyes ), og da er det jo alltid fint å ha en fyr som lar deg skjønne at "heiheihei, du er miiiiin!".
Men som du sa, i moderate mengder.

For mye sjalusi er ikke bra for noe, men man kan jo som oftest ikke styre det selv. Usikkerheten gjør det veldig lett for meg å bli sjalu, men som oftest går det fort over igjen. Det gjelder bare at begge er klar over sjalusien, slik at man kan forebygge og reparere eventuelle skader i forholdet.
Mhm.

InnleggSkrevet: Tir 11 Okt 2005, 23:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Litt sjalusi er bra.
Så vet man at man blir satt pris på og ikke blir tatt for gitt...

Men aldri i verden om jeg kunne hatt en kjæreste som var veldig sjalu. Har en tendens til å få noen veldig nære guttevenner og ville ikke vært villig til å gi slipp på det. Enten må en kjæreste klare å godta at jeg henger med andre gutter, danser med dem eller hva det nå er, eller det får være. (Vil selvfølgelig danse med ham også!) Han må kunne stole på meg. Og det mener jeg han har grunn til å gjøre. Jeg har mine grenser.
-og jeg innbiller meg at jeg ville klare å si ganske klart ifra om noen skulle tråkke over dem, ja.. (Kjenner meg litt igjen i reaksjonen til eksen din, M_Stuff. Tror jeg ville gjort det samme selv.)

Når det gjelder det å la kjæresten se film med en som er interessert... Tja. Du kan si.. Hvis gutten selv ville latt være for å unngå en ev. fristelse, ville jeg ikke akkurat dyttet ham opp i en situasjon som legger til rette for at gale ting skal kunne skje...! Men hadde han hatt veldig lyst til å dra vet jeg ikke om jeg ville nektet det. Tror kanskje ikke det. Vet ikke helt. Men det hadde nok vært litt vanskelig/vondt... Kommer veldig an på hvor trygg jeg eller ikke jeg var på gutten også.

Ellers er jeg ikke så veldig sjalu av meg skulle jeg mene. Kan bli litt bitt en gang i blant, men tror det er litt sundt også, så lenge det ikke blir for mye. Har ellers litt tro på det som er nevnt tidligere; Om å være klar over den andres svake punkter for sjalusi og kunne ta litt hensyn til hverandre.

*si seg enig i mange bra innlegg*

InnleggSkrevet: Ons 12 Okt 2005, 11:08
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Jenny skrev:
Selv synes jeg at litt sjalusi i en gutt egentlig bare er tiltrekkende. Vet ikke hva en psykolog hadde sagt om det her, men jeg føler meg bedre hvis gutten har en moderat form for 'possessive-ness'. (Innenfor grenser, selvsagt!)

Tror mange jenter, og sikkert en god del gutter også, setter pris på en moderat form for "sjalusi". Problemet kommer at med en gang det går over den moderate formen - det er mange duster der ute som mener at "siden du er med meg så kan ingen andre se på deg engang!" Rolling Eyes

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 12 Okt 2005, 12:34
Jenny
Varm i trøya
Varm i trøya

Skjønner. Sjalusi kan jo være fryktelig ødeleggende på forhold, og de som lider av for mye sjalusi har vel vanskeligheter med å stole på noen og å binde seg til noen og sånn. Har bare lest om det, ikke erfart det selv, men kan forestille meg hvilket massiv problem det kan være.

InnleggSkrevet: Ons 12 Okt 2005, 15:19
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg tror jeg kan lide av for mye sjalusi.
jeg er den personen som faktisk også kan bli meget sjalu om jeg slår f.eks slår opp med en fyr.. og han finner seg en ny en senere.. jeg vet jeg har et problem...urk

InnleggSkrevet: Tor 13 Okt 2005, 14:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jenny
Varm i trøya
Varm i trøya

aniraC skrev:
jeg tror jeg kan lide av for mye sjalusi.
jeg er den personen som faktisk også kan bli meget sjalu om jeg slår f.eks slår opp med en fyr.. og han finner seg en ny en senere.. jeg vet jeg har et problem...urk

Jeg blir også sjalu på ekser, selv om jeg ikke er interessert i de i det hele tatt! Husker når jeg så bilde av den nye kjærsten til en eks, og min første tanke var 'hun er søtere enn meg' og så videre tenkte jeg 'håper det går skikkelig DRITT!!'. Føltes som om jeg ikke kunne ha bedre selvkontroll når jeg smilte og sa 'hun ser jo kjempehyggelig ut'. Men jeg var i dårlig humør resten av dagen Rolling Eyes Må bli voksen snart.

InnleggSkrevet: Tor 13 Okt 2005, 16:28
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Jeg synes synd på den personen som blir sammen med eksen min o.O

Men så er jo hun gal også da. Hun er G, A, L - GAL!! Rolling Eyes

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 13 Okt 2005, 18:02
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 4 [72 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet