DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Dusjing
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 4 [77 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Re: Dusjing

Vel, det er faktisk ikke saa ekstremt vanlig her i verden at alle skoler har dursjer som brukes etter hver gymtime, i latinamerika er det slett ikke vanlig, og ikke i australia heller.. Det er saa lang min kunnskap rekker om den saken, men det er sikkert ikke vanlig en hel haug andre land ogsaa..

Tror oppfatningen om at det er ekkelt aa ikke dursje etter gymmen er ganske kulturbetinget..

InnleggSkrevet: Tir 19 Feb 2002, 18:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003

Ehh, hvor bor du liksom ?

Dette er ikke ett annet land, hvis du ikke vet det, bare for å opplyse om det.
Dessuten er det jo snakk om personlig hygiene.

OG: det jeg mente, var at, når det er _FLERE_ dusjer på skolen, går det faktisk an å _dusje_ etter svetting i to timer.

InnleggSkrevet: Man 25 Feb 2002, 13:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Zatharee

Vel, for oeyeblikket bor jeg i Arequipa, Peru, hvor jeg skal oppholde meg i et aar. Og bare for aa gjoere deg oppmerksom paa det, dette er ikke et land i det hele tatt, det er en internetside, som er tilgjengelig fra alle verdenshjoerner, om enn bare forstaaelig for de som leser norsk.

Selvfoelgelig er det i Norge mest akseptabelt aaa dursje etter gymmen, det jeg proevde var bare aa aapne for litt perspektiv, vise at det ikke er en allmen norm som gjelder over hele verden, uten aa forvente aa bli bitt hodet av av den grunn.

InnleggSkrevet: Man 25 Feb 2002, 18:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003

Neida, ha meg unnskyldt for det.
Men likevel, iallefall her jeg bor, er det siviliserte mennesker, som kan dusje etter gym, og diverse.
Og det jeg mente på, var etter svettende gym.

InnleggSkrevet: Ons 06 Mar 2002, 16:29
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
blippblopp
Gjest

Jeg hadde og har fortsatt store komplekser med kroppen min, spesiellt på ungdomsskolen. Det kunne hende jeg skulket gym, selvom jeg kanskje var blandt de beste idrettsutøverene på skolen med lang tid i fotball, svømming, turn og karate. Jeg var sen i utviklingen. Vil bare si det ikke var lett, men jeg dusjet nå allikevel sammen med de andre. Dette var nok kanskje lettere for meg fordi jeg var ellers aldri en outsider, og tillot meg selv aldri å bli en. Vi hadde en outsider i klassen som vegret seg for å dusje, da han engang kom ut av dusjen applauderte noen. Så skjedde noe totalt uventet. Bøllen i klassen slo til han som var "leder" i applauderingsgjengen, og alle levde lykkelig etter... snipp snapp snute

InnleggSkrevet: Fre 08 Mar 2002, 13:13
    Til Toppen 
sLins
Gjest

kanskje de har en ikke-dusje-fetish? Razz

InnleggSkrevet: Lør 18 Mai 2002, 22:04
    Til Toppen 
dsgf
Gjest

Altså, seriøst, hallo!! *kaste på det lyse blonde håret* Det er bare helt disgusting at noen ikke dusjer, for det gjør jeg til stadighet. Så jeg har flott personlig hygiene, bare så dere ikke skal tro at det er meg, altså hallooooo! Det atte alle de andre er så teite må jeg jo bare utbasunere, selv om det ikke har noe med meg som person å gjøre. For jeg er så sunn og frisk og dusjende atte. Noen ganger råsvetter jeg forresten, jeg mener, asså, seriøst, man gjør jo det. Og da dusjer jeg. Jeg mener hallooo! seriøst, liksom

InnleggSkrevet: Ons 17 Jul 2002, 23:28
    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg syntes det var flaut og dusje sammen med de andre på ungdomsskolen for jeg syntes alle de andre hadde så fine kropper og jeg så helt jævlig ut. Men da var det bortoimot 20 stykker som dusja også..

InnleggSkrevet: Tor 02 Sep 2004, 05:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
i dusjen vår er det plass til to stykker hvis man er veldigveldig glade i hverandre. noe vi ikke er. så jeg pleier å vaske meg med håndkle isteden. det funker fint.

InnleggSkrevet: Tor 02 Sep 2004, 18:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
vaske deg med håndkle? uff da?
Jeg dusjer _alltid_ etter gymmen, om jeg så må vente til 15 jenter har dusjet seg.. dusjing etter gym er viktig..

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 12:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Har heldivis gym i de to siste timene, så da sykler jeg rett hjem å dusjer.

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 12:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
jeg dusja med shorts igjennom hele skolen. det gjorde alle i ungdomskolen da vi kom i puberterten. Så da jeg kom på vgs fortsatte jeg med det, men de andre mobba ikke. En kommenterte det og en anen sa, gjør som du vil du.

Grunnen var at jeg aldri har likt å være i nærheten av manfolk. Hata det når komeratene mine satt seg inntill meg når vi skulle se på tv og slik. Jeg var helt hysterisk.

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 13:00
aniraC
Moderator
Moderator

jeg har gym fra 10 - 11:30 jeg, så det er viktig for meg å dusje før jeg starter storefri altså..noen ganger kjører jeg hjem for å dusje, men ikke alltid jeg får tid..

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 13:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
eg forstår ikkje dette

gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen, videregående og idrettslaget så har jeg aldri vært borti noen gutter som har hatt problemer å dusje med de andre, de var derimot voldsomme til å vise seg fram (håndkleknagg(!))

er dette som skjer nå et resultat av den nye tiden med nye pressende idealer? eller er det et byfenomen?

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 13:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Følte meg ikke alltid like heit i guttegarderoben på skolen i noen av trinnene, men det var bare noe man måtte bite tennene sammen og komme seg gjennom lixom. Var ikke akkurat noe alternativ.. ikke dusjing etter gym er gross!

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 13:37
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Jeg var rimelig redd og ukomfortabel med å dusje i andres nærvær. Første tiden på vgs følte jeg meg så utrolig fæl at det ikke lignet noe..
Det gikk seg til, men hvis jeg skulle måttet benyttet meg av en fellesdusj nå hadde jeg ikke visst hva jeg skulle gjort..
Selvom jeg MÅ dusje helst vær dag til vanlig. Det går utover humøret mitt hvis jeg ikke får dusjet. Føler meg regelrett ekkel.

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 15:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

hvorfor ikke vente til de andre jentene er ferdig med å dusje, for så å heller komme 5 min forsent til neste time, eller faktisk bare bruke badedrakt?

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 17:46
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
kameraten min venta til alle var ferdige. Vi gikk på skole sammen.

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 18:31
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004
Det er viktig å dusje etter gymmen, er bedre å ha et rykte på seg om at man ikke ser så bra ut naken (noe som sansynligvis ikke kommer til å skje) enn å ha et rykte på seg om at man ikke dusjer å lukter dritt (noe som vill skje!)
Personlig dusjer jeg med en gang etter alle treninger så lenge det er dusjer, hater å bli kald mens jeg er svett.

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 18:40
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
godt poeng

det er verre å få et rykte på seg at man ikkje dusjar eller luktar vondt, eller at man dusjer på spesielle måtar (når man dusjer med badedrakt er liksom hensikten borte)

derimot viss man følger flokken så vil ingen si noe negativt. men her er det vel ikke snakk om å følge å følge flokken men å ha god personlig hygiene)

spørsmålet er vel om grunnen til at folk dusjer på spesielle måtar no er desse kameramobiltelefonene som begynner å bli litt vel utbredte.

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 18:58
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 4 [77 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet