|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
sannepus skrev: | OgsÄ av denne grund ser jeg ofte pÄ gother, satanister og andre "ekstrem" stiler som litt umodene, fordi det var det jeg var nÄr jeg holdt pÄ. Det er min fordom! Men det finnes alltid unntak. |
Det finnes jo disse som fant ut at Ă„ vĂŠre goth, det var dem.
Jeg ser eller ikke noe negativt i det Ä ville vÊre anderledes, slik som verden er i dag her jeg full forstÄelse for det!
Coralin skrev: | jeg mener at man ikke trenger kle seg i svart for ÄvÊre gother..en gother er jo en som hÞrer pÄ musikk som har en dypere mening enn "i love you" Og de kan helle noe mot venstre siden i politikken.
Jeg tror egentlig det bor en gother i oss alle. Jeg syntes egentlig det bare er teit nÄr folk kler seg kun i svart.de skal fÄ lov for all del, men jeg syntes ikke det er noe poeng i det! Svarte mennesker kaller jeg dem, rett og slett fordi det ser sÄ utrolig dystert ut. (jeg er ikke rasist eller noe) jeg tror egentlig at mange feiltolker gothere, mange kler seg i svart og tror at satanisme er det samme, det er jo bare tÄpelig! man kan vÊre kristen og gother! men den svarte klesstilen den er bare for dum! syntes jeg da..men sÄ er jeg jo gal ogsÄ.. |
"Goth, definert i sin enkleste form, er en subkultur. En gruppe mennesker som setter pris pÄ hverandres selskap. Det finnes ingen spesifikk ting eller spesifikt samlingspunkt som forener alle i miljÞet, kanskje med det hedelige unntak av de foretrukne sorte klÊrene (som for Þvrig heller ikke er obligatorisk eller klart definerende). Menneskene i miljÞet har forskjellig musikksmak, fÞlger forskjellige religioner, om noen, og har forskjellige yrker, hobbyer og klessmak"
www.lestat.no
Du synes det er teit at folk kler seg i svart, for det er ikke noe poeng i det, sÄ:
Hvorfor gÄr andre i forskellige farger?
Hva er vitsen med smykker?
Hva er vitsen med korte gensere?
Hvorfor gÄr andre kledd slik?
Og hvorfor er det bedre?
|
Skrevet: Ons 28 Jul 2004, 10:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Vi har alle forskjellige meninger, jeg tror at om jeg gikk rundt i knÊsj rosa,og kun knÊsj rose ville folk lurt lit, nÄr folk gÄr i svart sÄ er det liksom okei, for han/hun er sikkert gother, og mange av de som i dag gÄr rundt i svarte klÊr aner ikke hva det er engang, men "alle andre" gjÞr det jo...
Jeg syntes det er teit og bare kle seg i svart ja, det er min mening. jeg har noen svarte plagg selv, det er ikke det, men det og dag etter dag etter dag kle seg i en farge, nei det finner jeg merkelig, slik er det bare!
|
Skrevet: Ons 28 Jul 2004, 20:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
jeg har gjort en fin discovery da,det ekke naglene som trekker oppmerksomheten mot oss,det er frakkene
folk stirra like mye pÄ meg da jeg gikk nedover gatene i bare frakk og svarte klÊr,ingen oppned kors,ingen nagler no nothing,bare frakk,og folk snudde seg like mye...sÄ folk trekkes ikke av nagler,de trekkes av frakkene vÄre
de er sjalu fordi vi har lengre jakker en dem 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Ons 28 Jul 2004, 21:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: KĂžbenhavn
|
Hvis jeg hadde ment at det var galt Ä vÊre anderledes ville jeg neppe vÊrt her. Jeg mener bare at nÄr man blir litt mer moden finner man ut at det er nok Ä bare vÊre seg selv! Man mÄ ikke nÞdvendigvis identifisere seg selv gjennom et miljÞ, eller andre mennesker. Eller ved Ä gÄ i det tillhÞrende miljÞ sin kles stil.
Mener altsÄ ikke Ä provosere, eller Ä trÄkke noen pÄ tÊrne! Alle er forskjellige.
Jeg ser kanskje ut som en vanelig, "kjedelig" jente ved fĂžrste Ăžyekast, men jeg sitter inne med en masse meninger som helt sikkert kunne puttes i boks i forskjellige miljĂžer.
Jeg vil kalle meg en autonom, selv om jeg kanskje ikke ser slik ut.
|
_________________ "Du skal ikke vente pÄ inspiration. Du skal gÄ pÄ jagt efter den med en kÞlle". Jack London
Skrevet: Fre 30 Jul 2004, 19:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Coralin skrev: | Vi har alle forskjellige meninger, jeg tror at om jeg gikk rundt i knÊsj rosa,og kun knÊsj rose ville folk lurt lit, nÄr folk gÄr i svart sÄ er det liksom okei, for han/hun er sikkert gother, og mange av de som i dag gÄr rundt i svarte klÊr aner ikke hva det er engang, men "alle andre" gjÞr det jo...
Jeg syntes det er teit og bare kle seg i svart ja, det er min mening. jeg har noen svarte plagg selv, det er ikke det, men det og dag etter dag etter dag kle seg i en farge, nei det finner jeg merkelig, slik er det bare! |
Men sÄ er edt ikke sÄnn at alle som kler seg i svart er gothere heller da. Man mÄ ikke vite hva hoth er for Ä gÄ i svarte klÊr.
Hvorfor er det teit Ä gÄ i en farge? Kanskje man har lyst? Det er like teit som Ä gÄ i andre klÊr, det er opp til en selv.
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Sűn 01 Aug 2004, 13:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

|
Ronja skrev: | Det finnes hauer av falske folk, dÄrlige meninger og elendige tekster innen metall ogsÄ. Man kan si at f.eks. teksten i en eller annen lÄt, som den Darkfrog hennviste til er elendig, det er jeg enig i. La meg da pÄpeke, at om man bare hÞrer brÞling fra ett metallband, umulig Ä oppfatte teksten, er det sÄ mye bedre? |
Det gÄr an Ä hÞre hva de sier, om man prÞver. Dessuten kan man finne teksten et eller annet sted. "BrÞling" pÄ norsk er morsomt 
|
-Yoko Ono
Skrevet: Sűn 01 Aug 2004, 13:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
springwillow skrev: | Ronja skrev: | Det finnes hauer av falske folk, dÄrlige meninger og elendige tekster innen metall ogsÄ. Man kan si at f.eks. teksten i en eller annen lÄt, som den Darkfrog hennviste til er elendig, det er jeg enig i. La meg da pÄpeke, at om man bare hÞrer brÞling fra ett metallband, umulig Ä oppfatte teksten, er det sÄ mye bedre? |
Det gÄr an Ä hÞre hva de sier, om man prÞver. Dessuten kan man finne teksten et eller annet sted. "BrÞling" pÄ norsk er morsomt  |
Nei, ikke alle, jeg har prÞvd Ä hÞre pÄ mange.. Og hvem "de" snakker du om? Har du hÞrt alt av metall sÄ du kan si at det alltid gÄr ann Ä hÞre?
Ei vennine av meg hadde vÊrt pÄ en konsert, hvor vokalisten hadde sagt "Her mÄ dere hÞre etter, for her har vi mye viktig Ä fortelle.." Men verken hun eller vennene kunne skjeldne ETT ord.
NÄr vi snakker om det Ä skal trekke oppmerksomhet, alle i Dimmu bruker band-navn, men Shagrath vet ikke selv hva har har tatt navnet fra, tror det er en demon... *le*
|
Skrevet: Sűn 01 Aug 2004, 19:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

|
Ja ja, sÄnn generelt. Kan man teksten gÄr det an Ä hÞre hva de synger. Og de synger jo noe, eller brÞler, om du vil, ikke bare "ÞÞÞÞ".
Og det siste der vet jeg ikke om du har sÄ rett i.
|
-Yoko Ono
Skrevet: Sűn 01 Aug 2004, 21:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
altsÄ,Shagrath vet godt at han har tatt navnet sitt fra en orkedemon fra ringenes herre siden han satt og pratet om det pÄ FÞrst Og Sist for en lang stund siden,sÄ kom ikke her,de fleste metalfolk har tatt navn fra ting som de mener beskriver dem eller som hÞres grimt ut
Fenriz=kjempeulven Fenris fra norrĂžn mytologi
Maniac=...ja trenger jeg si no??
Blasphemer=blasphemy(eller hvordan det skrives)er jo engels for blasfymi(eller hvordan det skrives )og bare og sette en fin liten vri pÄ det
SHAGRATH=orkedemon fra ringenes herre

|
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Sűn 01 Aug 2004, 21:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
darkfrog skrev: | altsÄ,Shagrath vet godt at han har tatt navnet sitt fra en orkedemon fra ringenes herre siden han satt og pratet om det pÄ FÞrst Og Sist for en lang stund siden |
Shagrath er INGEN demon, og det var faktisk det fra FÞrst og Sist jeg tenkte pÄ, jeg lo.. For fyren kan umulig ha lest Ringenes Herre.. Tydeligvis ikke du heller.
Uansett mÄ fyren ha en god del selvironi da, vis Shagrath skal beskrive han.. Men det Ä kalle seg noe man ikke en gang vet hva er, det ler jeg av.
springwillow skrev: | Og det siste der vet jeg ikke om du har sÄ rett i. |
Joda, Darkfrog viste det tydelig her.
|
Skrevet: Sűn 01 Aug 2004, 22:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
Shagrath sa selv at det var en orkedemon,JEG hakke lest boka fordi jeg er en lat faen,men hvis shagrath samligner segselv med en demon sÄ mÄ han da fÄ lov til det,jeg syns frosk beskriver meg,men jeg er jo ingen frosk,han sysn demon beskriver han men han er ingen demon
dog syns jeg ikke Shagrath er en veldig klok man og har ikke sansen for Dimmu Borgir i det hele tatt lengre
men hva/hvem var shagrath da hvis du har lest boka...hvis det er fra Ringenes herre,men jeg er enig i at det er teit og kalle seg noe man ikke vet hva er,som om hvis jeg skulle kalt meg darkemu,da jeg ikke vet hva en Emu er
og mange har selvironi,man kommer INGENSTEDER iverden hvis man ikke har selvironi
desuten kan det hende han syns Shagrath hĂžres gromt ut....
hvorfor sitter jeg og forsvarer en kar jeg ikke liker?
men navnet mÄ jo heller ikke vere fra noen,keyboardmannen fra The Kovenant kalte seg jo Sverd,trommisen i Mayhem og The Kovenant kalte seg Hellhammer.bare de er fornÞyde og lager bra musikk bryr det meg egentlig midt i ryggraden
|
Skrevet: Man 02 Aug 2004, 00:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
darkfrog skrev: | Shagrath sa selv at det var en orkedemon, |
Jeg vet ikke hvorfor du forsvarer han, men Shagrath er ingen demon, vis jeg ikke har mistet ett stort poeng og etter alle de gangene jeg har lest boka, sÄ tror jeg ikke det.
|
Skrevet: Man 02 Aug 2004, 09:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
Ronja skrev: | darkfrog skrev: | Shagrath sa selv at det var en orkedemon, |
Jeg vet ikke hvorfor du forsvarer han, men Shagrath er ingen demon, vis jeg ikke har mistet ett stort poeng og etter alle de gangene jeg har lest boka, sÄ tror jeg ikke det. |
nei jeg vet jo ogsÄ at han ikke er en de....nei veit du hva,nÄ gidder jeg ikke forsvare han mer
han skulle aldri satsa pÄ utlandske fan og starta med engelske lyrics,IDIOTEN,jÊvla jeg-vet-ikke-hva-bandnavnet-mitt-betyr idiot,det er det han er*riste pÄ hodet*sviktet norske fans og greier*mumle*
|
Skrevet: Man 02 Aug 2004, 17:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ok, men nÄ mÄ vi komme oss i full fart tilbake til temaet, fÞr Veronica blir sint!

|
Skrevet: Man 02 Aug 2004, 23:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
uffda,ingen som liker en sinna Veronica
men som sagt sĂ„ mange hundretusen ganger fĂžr,IKKE DĂM etter hvordan vi kler oss,selom det ene ser mer teit ut en det andre
selom jeg syns man burde kle seg litt etter musikken,selfĂžlgelig ikke BARE etter musikken,men littegrann.
|
Skrevet: Tir 03 Aug 2004, 00:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sĂžrland
|
JEG mener man kler seg akkurat som man vil, samtidig som man hÞrer pÄ akkurat den musikken man vil.. (ja, det gÄr faktisk an!)
Jeg er uhorvelig musikkinteressert, og de siste Ärene har metal dominert Þrene mine.. hÞrer pÄ musikk dÞgnet rundt, fra jeg stÄr opp, hele arbeidsdagen(now playing: My Dying B. - For my fallen angel) og store deler av ettermiddag/kveld.
Men hadde du sett meg pÄ gata hadde du aldri tatt meg for et 'metal-head'.
Jeg kler meg som mange sikkert vil kalle "sossete", stort sett skjorte og bukse, ofte dressbukser og av og til med jakke. Grunnen til hvordan jeg kler meg er kun at jeg fÞler meg vel i akkurat det antrekket. Grunnen til at jeg hÞrer pÄ musikken jeg hÞrer pÄ er at jeg fÞler meg vel ved Ä hÞre pÄ akkurat den musikken.
Og nei, jeg synes ikke det ser teit ut Ä kjÞre i byen med Äpent vindu antrukket i dress mens man digger Opeth pÄ hÞy trÞkk.
\m/ \m/ \m/
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 03 Aug 2004, 07:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mr. Grieves
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mar 2004 Innlegg: 123 Bosted: mÞrkt sted i bakhodet pÄ rotta
|
dress er ikke sossete. siste trange, hvite mote og bandasje fra en dyr klesbutikk rundt hue er sossete.
enig med Ăžnskemannen.
|
_________________ and you run and you run
to catch up with the sun, but it's sinking
racing around to come up behind you again
the sun is the same
in a relative way, but you're older
shorter of breath
and one day closer to death
Skrevet: Sűn 22 Aug 2004, 19:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
darkfrog skrev: | uffda,ingen som liker en sinna Veronica
men som sagt sĂ„ mange hundretusen ganger fĂžr,IKKE DĂM etter hvordan vi kler oss,selom det ene ser mer teit ut en det andre
selom jeg syns man burde kle seg litt etter musikken,selfĂžlgelig ikke BARE etter musikken,men littegrann. |
Litt kris, litt? =P
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du gÄr inn for det. K thx bai~
Skrevet: Man 23 Aug 2004, 20:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
SecretWindancer skrev: | darkfrog skrev: | uffda,ingen som liker en sinna Veronica
selom jeg syns man burde kle seg litt etter musikken,selfĂžlgelig ikke BARE etter musikken,men littegrann. |
Litt kris, litt? =P |
hĂŠ??sikter du til no?
ja,LITT?
|
Skrevet: Man 23 Aug 2004, 21:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

|
Ă„kĂŠi,i hele mitt liv har sett en SĂ
bra beskrivelse av satanisme som denne jeg skal poste her
allt er tatt fra denne siden og jeg har fÄtt tilatelse av den snille webmaster til og poste dette her.sÄ he kommer det,SANNHETEN bak hva en satanist er pluss litt til
Denne siden er ikke skrevet for Ă„ âfrelseâ noen, men for Ă„ opplyse de uvitende om hva satanisme EGENTLIG er, og for Ă„ gi de som Ăžnsker det en rask oppsummering og noen viktige punkter som forteller generelt om Satanismen.
Satanismen er helt kort basert pÄ det enkle budskapet:
NYTELSE I STEDET FOR AVHOLDENHET
Satan er hva du gjĂžr ham til selv. Han kan vĂŠre det du vil han skal vĂŠre. En person, en Ă„nd, et vesen, en mĂžrk makt â bare du selv bestemmer dette.
En satanist er sin egen Gud
âSi til ditt eget hjerte: jeg er min egen frelser!â
Den gylne regel er sikkert velkjent blant de fleste âdu skal vĂŠre mot andre slik du vil at andre skal vĂŠre mot deg. I satanismen gjelder ogsĂ„ denne regelen, bare i en litt annen form:
DU SKAL VĂRE MOT ANDRE SLIK ANDRE ER MOT DEG
Personlig mener jeg dette er en mye bedre vinkling av regelen, da det i bunn og grunn er slik vi mennesker oppfĂžrer oss til daglig uansett. For hva er vel poenget med Ă„ vĂŠre sĂ„kalt âgodâ eller hyggelig mot en som har oppfĂžrt seg som en drittsekk mot deg?
âEr det naturlig for fiender Ă„ gjĂžre godt mot hverandre? Og hva er godt?â
âNĂ„r en Satanist gjĂžr en feil, innser han at det er naturlig Ă„ feile, og hvis han er inderlig le seg for hva han har gjort vil han lĂŠre av det og passe pĂ„ at han ikke gjĂžr samme feil en gang til. Hvis han ikke er virkelig lei for det han har gjort, og vet at han kommer til Ă„ gjĂžre den samme tingen igjen og igjen, bryr han seg ikke med Ă„ skrifte og be om tilgivelse i det hele tatt. Mennesker bekjenner sine synder slik at de kan renske samvittighetene sine, og for Ă„ vĂŠre frie til Ă„ gĂ„ ut og synde igjen, vanligvis den samme synden.â
Kristendommen er ikke som den engang var. FĂ„ kristne i dag lever etter de ti bud, eller fĂžlger Jesu leveregler. Jeg mener at fĂ„tallet av de sĂ„kalte kristne i dag, ikke kan kalle seg kristne, da de fĂžlger helt andre bud og leveregler enn det som faktisk ER kristendommen. Kristendommen er blitt âmodernisertâ med Ă„rene, og det de kristne ikke forstĂ„r, er at kristendommen beveger seg stadig nĂŠrmere satanismen.
Ingen av nÄtidens stÞrste toppledere hadde vÊrt der de nÄ er, eller kommet sÄ lang, oppnÄdd sÄ mye hadde det ikke vÊrt for Satanismen.
Alle fĂžlger vi sataniske leveregler til daglig â vi er bare ikke klar over det selv.
Det at Satanismen bestÄr av provosering, kirkebrenning, velting av gravstÞtter, barnemord og voldtekter, bunner i UVITENHET.
VĂ„r âDjevelâ er vĂ„r gode part, mens de kristnes âGudâ er den som virkelig er den onde. Om mĂžrket er vĂ„r spirituelle Moder og Fader, er det like beskyttende over oss som âGudenâ er for presten som gjemmer seg i sin lille kirke.
Se krusifikset; hva symboliserer det? Blek inkompetanse opphengt i et treâ
Kristendommen hadde ikke eksistert hadde det ikke vÊrt for Satan. I Ärhundrer har prester og kirken truet de kristne med Satan og Djevelen. I Ärhundrer har helvete og dommedag spredt frykt blant de kristne.
Hvorfor? Kanskje fordi Kristendommen ikke er selvstendig nok til at de klarer Ä fÄ frem sitt budskap uten Ä bruke skitne triks som skremsel og avlat.
Satanister gÄr ikke ut for Ä frelse folk. Satanister tvinger ikke folk til Ä betale dyre summer til kirkene, som bÞte pÄ dÄrlig samvittighet. Satanister er selvstendige mennesker med tro pÄ seg selv og menneskeheten.
âSelv om tidene har forandret seg, og vil alltid gjĂžre det, forblir mennesket stort sett det samme. I to tusen Ă„r har mennesket gjort bot for noe vi aldri skulle hatt skyldfĂžlelse for i det hele tatt. I dag, som alltid, trenger mennesket Ă„ nyte livet sitt her og nĂ„, i stedet for Ă„ vente pĂ„ sin belĂžnning i himmelen. SĂ„ hvorfor ikke ha en religion basert pĂ„ nytelse? Vi er ikke lenger tryglende sveklinger som skjelver foran en ubarmhjertig âGudâ som ikke bryr seg om vi lever eller dĂžr. Vi er selvrespekterende, stolte mennesker â vi er Satanisterâ
Det er ingen ting som heter hvit & sort magi. All magi er sort magi.
âDet er ingen forskjell pĂ„ âHvitâ og âSortâ magi, bortsett fra i den âHviteâ magikerens selvgode hykleri, skyldstyngede selvrettferdighet og selvbedragâ
Jeg anbefaler alle Ă„ lese Den Sataniske Bibelen, da det er en utrolig god og velskrevet bok. Er du heldig, fĂ„r du kanskje ogsĂ„ en uventet âĂ„penbaringâ.
*Alle sitater er hentet fra Den Sataniske Bibelen av Anton Szandor LaVey.
|
Skrevet: Tir 31 Aug 2004, 17:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|