DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Tunga pÃ¥ tærne
Hestesport
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [46 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
 Hestesport

Jeg synes det burde være en sånn topic her også jeg Smile

Hva er foretrukket egentlig? Trav? Sprang? Dressur?

Selv har jeg en avdanket traver jeg bruker som ridehest, og en traver sammen med søsteren min. Synes begge deler er veldig artig, gir masse gøy utfordring og lærdom.

SÃ¥.. Er det noen hestesportere her? Wink

InnleggSkrevet: Ons 04 Aug 2004, 04:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Re: Hestesport

Mareth skrev:

Hva er foretrukket egentlig? Trav? Sprang? Dressur?
gjelder hesteskokasting..? det er morro..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 04 Aug 2004, 07:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Grandonkelen min sin store hobby og lidenskap var travhester - årsaken til at en stor del av låven vår er stall. Står tom nå, har gjort det lenge. Har fått litt motstridende tanker om det med hest - grandonkelen min brukte nemlig så mye penger på hestene at mot slutten gikk alt annet åt skogen. Hele resten av gården forfalt rundt ham. Men samtidig er de utrolig vakre dyr, så jeg skjønner godt at folk liker å trene sammen med dem.

InnleggSkrevet: Ons 04 Aug 2004, 14:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Nemlig. De er herlige dyr, selvfølgelig kan det gå litt over stokk og stein når hestene blir prioritert over alt annet. Men det er så gøy! Det er en ganske spes følelse når man klarer å mestre en stor hingst helt alene, uten at han klikker, tar ut, slår med bakbeina osv. Det er jo en flott form for sport også, utrolig mye en kan gjøre Very Happy

InnleggSkrevet: Ons 04 Aug 2004, 15:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Marilla
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004
gikk på rideskole i 7 år, blei mest dresur med litt sprang innimellom... Kom til nivået "lett dresur elns... vet ikke om alle rideskoler har samme klassifisering... hest er tøft! ikke bare en pre-fjortis ting som mange tror...

InnleggSkrevet: Tor 05 Aug 2004, 22:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Hester er fantastiske dyr...skulle gjerne holdt på mer med hest, hadde det ikke vært for at angsten stopper meg. Jeg elsker hester, men får av en eller annen grunn angst med en gang jeg setter meg på ryggen til en. Har ingen anelse hvorfor...det er jo så gøy å ri!

InnleggSkrevet: Tor 05 Aug 2004, 22:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Det er dritgøy selvom man blir kastet av, eller hesten tar ut i vill galopp Wink
Noen som vet noe særlig om voltige?

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 04:04
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Jeg har vel ridd siden jeg var 9 eller noe, husker ikke helt. På ett lite, koslig senter med masse herlige små rakkere, har vel hatt hest på for i 4 år når.

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 09:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Voltige er bare dritkult! Holdt bittelitt på med det en liten periode, bare for å prøve det ut. Noe av det morsomste jeg har holdt på med.

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 09:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Mareth skrev:
Det er dritgøy selvom man blir kastet av, eller hesten tar ut i vill galopp Wink
Noen som vet noe særlig om voltige?

Rir ponnier, å da er det ikke så langt ned til bakken, det er veldig greit! Smile Rei en ponni i tre år, å på vinteren blir han helt gal, synes det er kjempegøy, å litt knall og fall må til.

Har aldri prøvd voltige, men det erj o heller få i Norge som driver med det, det er trist. Hadde bare noen øvelser med ponniene på banen, som å stå oppe på ponniene ol. For å øve balangsen, hadde masse slike øvelser, hvor vi rei bak fram eller hadde sprang når vi satt på siden uten sal... Masse øvelser på banen og ute i på jordene hvor det er bratte bakker. Utrolig nyttig... Men skulle gjerne prøvd noe mere en gang.. Ikke at de ponniene jeg rir egner seg til det..

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 15:45
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Hehe, nei. Jeg kunne forresten tenkt meg å begynne med Montèr-løp (eller åssen det skrives) Forn trav er jo egentlig veldig gøy Very Happy
Og bare sånn apropos: Hingsten til meg og søster og mamma og pappa starter i Drammen i dag! Han har 12 spor, men likevel.
Dessuten skal han starte på Sørlandet til lørdag Very Happy Very Happy Der har han 1. spor.
Men i dag er liksom det mest spennende, for han har ALDRI startet før. Tenk det! Han er 5 år og skal i sitt første løp i dag!
*helt i hundre*

InnleggSkrevet: Tir 10 Aug 2004, 10:43
Ronja

Å, må kansje ta en tur å se på, skal du til sørlandet?

InnleggSkrevet: Tir 10 Aug 2004, 10:46
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

HAN VANT I DAG!!!!
Første løpet han startet i, så vant han. Jeg skal til Sørlandet til lørdagen jeg ja, gjett om!!
*superstolt*

InnleggSkrevet: Tir 10 Aug 2004, 22:31
Ronja

Mareth skrev:
HAN VANT I DAG!!!!
Første løpet han startet i, så vant han. Jeg skal til Sørlandet til lørdagen jeg ja, gjett om!!
*superstolt*

Åååå... så gøy! Gratulerer! Jeg jobber rett ved travparken, så om mulig så kommer jeg en tur på lørdag, lenge siden jeg har vært der nå... Når er det han starter?

InnleggSkrevet: Ons 11 Aug 2004, 08:46
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Jeg håper virkelig du får tid til å komme. Det er jo V75 den dagen og. Ikke at Pride løper der da men. Du kan jo kanskje satse noen kroner på han og. Jeg skal spille vinner og plassering. Evt trippel. er ikke sikker. Han heter B. Pride H.J vaffal Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 12 Aug 2004, 17:02
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
har hatt hest helt siden jeg var liten, og må si jeg liker best gallop/trav Smile
Har svensk fullblodshest Wink skjønne dyr

InnleggSkrevet: Man 23 Aug 2004, 15:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Majane
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003
Jeg trener islandshest.
Har holddt på med trav før. Var gøy d å.
Men islandshest er stedet jeg har landet nå.
Fantastisk flotte dyr! =)
scream and shout.

InnleggSkrevet: Tir 24 Aug 2004, 08:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Majane
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003
Jeg trener islandshest.
Har holddt på med trav før. Var gøy d å.
Men islandshest er stedet jeg har landet nå.
Fantastisk flotte dyr! =)
scream and shout.

InnleggSkrevet: Tir 24 Aug 2004, 08:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Ronja

Jeg håper å kunne jobbe med "vanskelige" hester, som to av dem jeg har ridd til nå, få dem til å stole på mennesker.

InnleggSkrevet: Tir 24 Aug 2004, 09:52
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Varmblodsoppa mi er ei ganske vanskelig og bestemt dame til tider. Med sine 149 er hun bare såvidt i kategorien hest, men hun er absolutt stor nok når hun tar ut med meg. Det gjør hun ganske ofte.
OG til tross for at hun er 17 år; hun løper fortere enn nesten samtlige dyr på stallen. Hun passer fortere også... Rolling Eyes
Skjønn er hun vaffal, og nå holder jeg på å lære henne alt mulig på nytt.. :p

InnleggSkrevet: Tor 02 Sep 2004, 06:14
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [46 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Tunga pÃ¥ tærne
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet