|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003 Innlegg: 128 Bosted: Bergen
|
Zombie eller noe lignende...
Jeg har en diskusjon med en bekjent nå som går ut på hva jeg kommer til å bli dersom jeg prøver å bli hyggelig og feiler(noe som er et ganske sikkert utfall)..
Mitt forslag var at jeg mest sansynlig blir en zombie, en utslitt en riktignok... fordi det er for vanskelig for meg som menneske og jeg kommer til å knekke sammen...
Noen her som har andre forslag? eventuelt har andre tanker rundt den saken?
Jeg er ikke helt overbevist om dette hører hjemme her eller på tåkeprat, men jeg tar sjansen...
|
_________________ AAAAAAAAAAAAAAANGST
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 16:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
roan
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 19:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
TÃ¥keprat er da alltid et sikrere valg ved tvil?
Det dekker et ganske vidt område.
Om dette er filosofi vet jeg ikke.
Du blir helt sikkert hyggelig.
Hvis ikke er du fortapt.
|
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 08:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

|
fortapt? hm... det høres ikke bra ut...
det jeg ville fremtil var ikke om jeg blir hyggelig eller ikke, men dersom jeg feiler: Hva blir jeg?
går det an å bli en zombie?
|
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 16:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
dette høres definitivt ut som tåkeprat 
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 16:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

|
unnskyld da...
men syns det er litt filosofisk å tenke over om det går an å bli zombie eller ikke... ved å konsentrere seg for mye og tilslutt knekke sammen...
|
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 20:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

|
SÃ¥nn sett, ja.
Du risikerer å bli fryktelig innesluttet som følge av et stort nederlag, men venner skulle kunne hjelpe på det. Og jeg tror jeg tenker større nederlag enn du gjør.
En skulle revet seg løs fra maskinen og funnet igjen alle vennene sine i den virkelige verden, der ute! Det er så lite 'zombie' som noe kan bli.
Hva mener du egentlig med zombie, forresten?
Innesluttet?
Veldig innesluttet?
Hele livet foran skjermen?
Lukker MSN fordi vedkommende ikke ønsker å snakke med noen?
Sitte passiv i en stol i stua?
Slepe seg stønnende bortover i nattemørket og slå hodet av de levende?
Dette her føles som tåkeprat. Mulig et annet ord en zombie ville gjøre seg bedre i åpningen av en filosofisk diskusjon. Eller så kan du komme med et genialt innlegg her, så vi brått kan ta hele tråden til et dypere filosofisk nivå!
|
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 10:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Med "zombie" tenker jeg hun sikter til en person som går rundt med maske konstant. Til slutt blir man bare gående rundt og smile, alle følelser blir undertrykket på innsiden, og ingen følelser slipper ut til det ytre. Dette tror jeg vil etter lang nok tid føles som om man er "zombie"-aktig, altså man sviver bare rundt i en distansert verden, uten å virkelig ha kontakt med hverken den eller seg selv.. Se for deg en person med et stivnet glis, og tomt blikk som gjør ingenting og ikke prater med noen, så tror jeg vi har "vår" zombie..
Filosofi-nivå nå..?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 11:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Jeg tror du tar feil, jeg er ganske sikker på at det er snakk om å bli en levende død. 
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 11:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Mr_Pin skrev: | Jeg tror du tar feil, jeg er ganske sikker på at det er snakk om å bli en levende død.  |
Noe som i seg selv er en selvmotsigelse...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 12:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

|
Nå har det seg slik at jeg faktisk har et liv utenfor maskinen, så jeg tenker ikke på zombie som en som sitter der hele tiden...
Ønskemesteren var nok nærmere... å gå rundt uten egentlige følelser, bare surre rundt uten mål og mening, gjøre alt du blir bedt om, men uta stand til å gjøre noe selv...
trenger ikke å være et stvinet glis, men tror nok Ønskemesterens 'definisjon' er det jeg tenker på ja...
|
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 14:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Man kan definitivt bli en zombie ut fra ønskemesterens definisjon.
Men tror ikke det har så mye å gjøre med om hvorvidt du feiler i å bli hyggelig.
Tror det har mye mere å gjøre med andre personer, hvorvidt andre tar del i deg, og selvfølgelig at du tør å vise deg selv til dem.
Det er klart, lever du en løgn lenge nok slik at andre tar deg for løgnen så vil du plutselig være en zombie slik som definert her.
Men man trenger ikke være hyggelig for å vise andre hvem man er, man skal være seg selv, og om folk ikke godtar det så er det ikke ditt problem.
Det viktigste er vell selv og være åpen for andre slik at andre blir åpen for deg, da slipper man å bruke masken.
Selv om de aller aller aller aller aller aller fleste bruker maske i en eller annen situasjonen. Noen ganger er det rett og slett bare lurt og spille med og tenke fornuftig.
Ja, er vell det jeg har og si om saken.
|
Skrevet: Lør 14 Aug 2004, 10:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
ook. litt mindre tåkeprat-faktor enn jeg trodde.
I say go with your guts.
|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Lør 14 Aug 2004, 21:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

|
Et åpent øyeblikk.
Jeg vet egentlig en del om hva zombier er, selv om jeg faktisk ville hatt vanskelig for å uttrykke det.
Jeg har vært noe i den retningen selv, og det viktigste for meg, var å stole på mine venner. Venner du stoler på er venner som kan få se deg under masken. Da er ikke resten av verden så viktig. Ikke med en gang i hvert fall.

|
Skrevet: Tir 17 Aug 2004, 14:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

|
så man tror det går an å bli en zombie? men ikke ved å feile... hva er det da som kan gjøre deg til en?
okey, feile i å bli hyggelig var nok ikke det beste eksemplet jeg kunne kommet med.. men feiling generelt kan gjøre mye med en person, spesielt dersom forventningene er store...
nå er det ingen som forventer at jeg skal bli hyggeligere enn jeg er, og derfor tror jeg nok ikke jeg blir en zombie pga det... men hva med feiling på andre områder?
det er ikke rett at folk skal ha så store forventinger til en person at de blir helt zombie-lignende... liker ikke tanken på det...
|
Skrevet: Tor 19 Aug 2004, 11:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |