Side 5 av 5 [84 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 |
 |
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Eyden skrev: | Kan Gud den Allmektige(tm) skape en så stor stein at han ikke kan løfte den?  |
Jeg tolker spørsmålet ditt ut ifra mine egne kunnskaper og idéer, og jeg tolker det slik:
Kan Gud skape mennesket med et ønske om at de skal tro på ham, elske ham, gjøre hans vilje og leve i evig lykke -uten at dette faktisk skjer?
For om han ikke kan det, er jo enten syndefallet, eller Guds intensjoner en stor løgn?
Hvorpå vi får beskjed om at vi ikke må gjøre oss noen forhåpninger om å kunne felle dom over Vårherre. Noen ville nemlig bli pinlig berørt.
Nå ja. Om han kunne det, ville det ikke være litt ondt? Å skape mennesker, for så å gi dem en åpen og fristende vei -en som fører rett til helvete? Han kjenner jo virkelig sine barn, og vi vet alle at barn liker å leke med kontakter -spesielt om det er tydelig forbudt. "Nei, nei!" sier de, mens de lystig stikker fingrene inn der våre ikke lenger får plass.
|
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 14:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Niconogood
Spitzy (!)

Ble Medlem: 30 Mar 2004 Innlegg: 127 Bosted: Bergen
|
theJack skrev: | Ingen -og jeg mener ingen , har den samme troen.
| Dette vil altså si at tro bare er subjektiv synsing.
|
_________________ "The last time someone listened to a Bush, people wandered around the desert for 40 years."
Skrevet: Lør 01 Mai 2004, 14:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Niconogood skrev: | theJack skrev: | Ingen -og jeg mener ingen , har den samme troen.
| Dette vil altså si at tro bare er subjektiv synsing. |
Nettopp.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 01 Mai 2004, 14:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Petter Porr
Främling

Ble Medlem: 18 Aug 2004 Innlegg: 1
|
Niconogood har nok hattt en dårlig opplevelse med religion siden han flyr rundt på alle norges diskusjonsforumer og slenger med leppa mot alle religiøse .
Tror han liker å provosere litt . 
|
Skrevet: Ons 18 Aug 2004, 21:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
Side 5 av 5 [84 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|