|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det finnes utallige mange forskjellige måter å være vakker på. Så mye er sikkert.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 15 Aug 2004, 20:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Dagens skjønnhetsidealer burde falle snart.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Søn 15 Aug 2004, 21:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Det er nettopp det jeg syns og.
Jeg mener, før var det en grunn til at idealet var slikt det var.
Det var jo ikke alle som hadde like mye med mat, så det og være lubben var jo...ektremt heldig.
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Søn 15 Aug 2004, 22:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

|
Det er faktisk mange mennesker som ikke har noen forutsetninger for å nå dagens idealer. Når de finner ut at ingenting funker for dem er det mange som føler seg mislykket og det burde ingen føle seg.
Man burde trene fordi det føles bra, ikke fordi man vil se bedre ut.
|
Skrevet: Søn 15 Aug 2004, 22:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Det er ikke bra å sammenligne seg med andre. Men man gjør det likevel.
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Man 16 Aug 2004, 14:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
| springwillow skrev: | | Det er ikke bra å sammenligne seg med andre. Men man gjør det likevel. |
Vil vel si at det kommer litt ann på hva du sammenligner og hvilke mål/meninger du har ved sammenligningen 
|
Skrevet: Man 16 Aug 2004, 19:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
| SecretWindancer skrev: | | QIQrrr skrev: | De som definerer skjønnhet er stort sett homofile moteskapere...dette er utelukkende en observasjon og ikke en forklaring på galskapen.
Kvinner, etter min mening, skal være frodige, myke og deilige å ta på  |
Men..Men, hvor går grensa?
hvor frodig kan man være? |
Ved et punkt begynner det å bli helsefarlig, det bør man i allefall unngå. Eller hvis det blir en fysisk belastning. Ellers bør man legge mer vekt på å være i god form enn på gode former.
Miss univers jentene er jo himmla langt unna å være verdens peneste, de har jo skjeldent ett særtrekk mellom seg! Søte nok jenter, men hele greia får dem til å framstå som mindre inteligente barbiedukker...
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Man 16 Aug 2004, 23:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
| Ønskemestern skrev: | | SecretWindancer skrev: | | Det er kanskje bare en tennårings sak det der med at man skal være så tynn? Når gutter ser på jenter mener jeg =P | Det er egentlig ikke det engang.. Min overbevisning går ut på at vi gutter er like skadet av kvinneidealet som det dere jenter er. Vi ser de samme plakatene og filmene, og blir underbevisst derfor også overbevist om at kvinne skal ha store pupper, smalt liv, brede hofter og sprettrumpe. |
jeg nekter å tro at plakater og andre medier klarer å påvirke meg og min smak når det gjelder jenter. Det blir nesten som jeg har nevnt før i andre temaer; Hvorfor mener vi at disse plakatene og mediene påvirker oss i så stor grad, som du nevner her, men når et dataspill eller en film får skyld i at en guttunge drepte flere av sine venner, fordi han ble påvirket av innholdet, så sier de fleste at dette er sprøyt.
Jeg veit hva jeg liker hos ei dame, jeg føler når jeg blir tiltrukket og hvorfor, og det er IKKE fordi jeg vet hva som er "rett" å bli tiltrukket av..!
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Man 16 Aug 2004, 23:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Selvfølgelig påvirkes vi av det hele, men spørsmålet er hvor mye og på hvilken måte. Noen har sine "idoler" som de forsøker å etterleve i alt, andre tar fullstendig avstand fra det og gjør det stikk motsatte, andre ser alt sammen, trekker litt på skuldrene, og tenker ikke særlig mer over det.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 17 Aug 2004, 08:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003 Innlegg: 128 Bosted: Bergen
|
jeg tror at vi blir påvirket uansett hvordan vi egentlig reagerer på det... noen er bare mer mottagelig for denne påvirkningen..
om jeg sitter og spiller spill dagen lang så blir jeg påvirket av det, ikke nødvendigvis sånn at jeg blir voldelig, men det påvirker jo litt... kanskje jeg ikke lenger syns at vold er så ille, at jeg ikke klarer å skille spill fra virkligheten...
sånn er det jo med disse idealene våre også... jeg blir da påvirket av alle jeg ser på, bestemmer meg for hvem jeg liker og ikke liker.. vi blir jo påvirket av alt vi ser og gjør!
alle disse reklameplakatene(og lignende) påvirker meg også, helt klart... ikke nødvendigvis sånn de vil.. jeg slanker meg ikke pga plakatene.. av og til forestiller jeg meg at det er mer tvertom.. pga alle disse tynne modellene har jeg bestemt meg for at jeg skal nyte maten jeg spiser... dersom den er god...
|
_________________ AAAAAAAAAAAAAAANGST
Skrevet: Tir 17 Aug 2004, 14:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

|
Hater idealpresset som media og mennesker generellt utsetter andre for. Hater å føle meg mislykket fordi jeg ikke er 1,70 høy og 40 kilo, hater det faktum at jeg blir paranoid hver gang jeg ser et menneske som passer sånn nogenlunde inn i idealene.
Men det jeg hater mest med dagens idealer er at fantastiske flotte mennesker får selvtillitten sin ødelagt fordi de ser spikktynne modeller overalt og tror at fordi de ikke ser sånn ut, er de ikke like mye verdt.
|
Skrevet: Ons 18 Aug 2004, 21:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
| Haaa skrev: | | springwillow skrev: | | Det er ikke bra å sammenligne seg med andre. Men man gjør det likevel. |
Vil vel si at det kommer litt ann på hva du sammenligner og hvilke mål/meninger du har ved sammenligningen  |
Du vet, sånn "hun er mye penere enn meg, hun mye penere enn meg og hun er mye penere enn meg."
Enkelt og greit.
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Tir 24 Aug 2004, 20:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |