|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004 Innlegg: 158
|
Ordre fra høyeste hold var siste film jeg så på TV.
PÃ¥ kino var det Dawn of the dead, artig ny filmmatisering.
|
Skrevet: Ons 21 Jul 2004, 21:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
I, Robot
Crying Freeman ... fortsatt et mesterverk.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Lør 24 Jul 2004, 07:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
King Arthur, god, men litt amerikansk.
Kanskje litt kort, men verdt pengene.
|
Skrevet: Lør 24 Jul 2004, 08:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
morph
Varm i trøya

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 25 Bosted: Oslo
|
Jeg så Donnie Darko på kino. Artig at den har begynt å gå der. Det er så gøy å se gode filmer på stort lerret.
|
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 15:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Jeg skal se den igjen i dag.. Sammen med mamma, hun har sansen for slike filmer. Og så har hun også nogenlunde samme filmsmak som meg..
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 15:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Så "The Last Samurai" igjen i går.
Det forundrer meg hele tiden at "den hvite mann" alltid kan gå rundt og tro at han er best...
Liker filmen jeg, selv om jeg ikke er så glad i Tom :p
|
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 15:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
The whole ten yards.. møkkafilm
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 16:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Platoon, og det midt på natta etter å ha sett Apokalypse Nå Redux litt tidligere på kvelden. Rein overdose med Vietnamkrig, men fy fankern til bra filmer...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 19:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Twins
Lenge siden sist nå, alltid artig med dårlige 80talls-komedier 
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 19:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Eternal sunshine of the spotless mind
Og det er en av de beste jeg har sett. ever. jeg elsker den. fine fine Filmen.
|
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 20:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
en film som gikk på tv2 i går natt. krigsfilm. var fæl film blei deprimert.
En som slo sprekk i skallen på en fyr mens mora så på + +
|
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 22:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
|
mattestykke skrev: | en film som gikk på tv2 i går natt. krigsfilm. var fæl film blei deprimert.
En som slo sprekk i skallen på en fyr mens mora så på + + |
Platoon?
Uansett, har sett noen den siste uka:
Moonraker -
Sannsynligvis den svakeste Bond-filmen, laserpistoler i verdensrommet gjør absolutt ikke saken bedre
Intimate Relations -
Sann historie om en leieboar som havner i et trekantdrama med utleieren og datteren hennes. Uforutsigbar og forstyrrende.
Rødblått paradis -
Nok en film som prøver å komme med et budskap men som ikke greier å komme med en konklusjon, kanskje det største problemet i norsk sosialkritisk filmhistorie.
Dirty Rotten Scoundrels -
Michael Caine er som alltid strålande, Steve Martin er bare irriterande, filmen uinteressann.

|
Skrevet: Søn 25 Jul 2004, 23:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Donnie Brasco
Bra film, men til tider litt småkjedelig. Synd, for jeg digger mafiafilmer. Men Johnny Depp var underholdende og løftet filmen, og var den klart beste skuespilleren. Ikke at det kommer som noen bombe.
|
- Tom Waits
Skrevet: Man 26 Jul 2004, 09:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Donnie Darko...igjen
Egentlig en film man bør se to ganger, legger merke til så mye man ikke ser første gangen..
|
- Tom Waits
Skrevet: Tor 29 Jul 2004, 10:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
|
Såg The Experts på TVN i natt
typisk 80-tals komedie med det kule USA og det gråe Sovjet,
sjølv om John Travolta er med (og han danser) så er det ein film du gløymer relativt fort
Usannsynligheten i historia gjør den jo litt original...
Fra et Se-og-hør-perspektiv: Artig på grunn av dette er sannsynligvis den filmen John Travolta traff (og dansa med) Kelly Preston som han framleis er gift med.

|
Skrevet: Tor 29 Jul 2004, 14:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Coffee and cigarettes, annerledes film, delt opp i mange små noveller hvor kjente personer treffes og har tilfeldige samtaler mens de drikker kaffe og røyker.
Satt og humret gjennom hele filmen, og satt igjen med en god følelse etterpå! Den er verdt å gå og se 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Fre 30 Jul 2004, 23:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
|
songbird skrev: | Eternal sunshine of the spotless mind
Og det er en av de beste jeg har sett. ever. jeg elsker den. fine fine Filmen. |
jajajaja! jeg elsker den filmen. den må virkelig sees.
|
Skrevet: Lør 31 Jul 2004, 00:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Så Highlander & Highlander II i går. Mimre og gjøre litt narr 
|
Skrevet: Lør 31 Jul 2004, 13:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
vet ikke hviken film Jos.
langt innlegg, blir bare slik når jeg har mye å si, men likevel ikke vet helt hva.
Så matrix revolution nå. Forbanna skrap. Jeg skjønner ikke hvor elendig de klarer å lage slossescenene. Det er jo,,, søppel. De har noe å lære av Jackie Chan.
Desuten var historien søppel og. Bare action hele tiden og det er ubegrensa med effekter som gjør at ingenting er overaskende.
Slik som dumme tegneserier jeg alltid har hata der bier lager seg selv til en hammer eller tom og jerry da musa alltid vinner selv om det er ulogisk,, det er ingen spenning når musa kan gjøre ting som er urealistisk eller alltid flax på sin side.
Er som en historie som gjenntar seg. En lang strek, og du regner deg fram til at streken fortsatt vil være rett med sansynlighetsregning.
Jeg blei ikke de granne lei meg da trinnety daua, og nesten ikke glad da filmen var slutt.
Det største smilet var enten hvor komisk det av og til var når det skulle være seriøst eller den snåle jenta.
Det er og mye,,rart der. Fks den togstasjonen der Neo er fanga. Det er ikke ment som faktisk togstasjon men ett bilde på som bilder i dikt. (metafor eller hva det enn heter) og det trekker meg vekk fra filmen.
Jeg tror det kan sammenlignes med bilder i dikt uten "som". Med ordet som i dikt blir du fortalt konkret hva det er.
Bilder uten som er ok når hele diktet er slik men ikke begge deler..
Kansje jeg ikke er vant til det, at det derfor jeg ser det som feil.
Det virker som ett billig triks for å øke nyssjerrigheten men på feil måte..
Som design på en hjemmeside skal ikke bare øke nysjerigheten, men nysjerrigheten til det faktiske innholdet slik at det er sammenheng mellom design og innhold.
|
Skrevet: Søn 01 Aug 2004, 23:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese