DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Jeff Buckley
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [9 Posts]  
Av Innlegg
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
 Jeff Buckley

Lurte på om noen var kjent med Jeff Buckley.. Hørte noen sanger fra albumet hans nylig (det ble bare ett, han døde jo før han fikk lagd flere, stakkar). Noe av det flotteste jeg har hørt.. Nå kan jeg ikke navn noen av sangene, så jeg laster ned på spreng. Bare lurte på noen hadde noen kjennskap til musikken hans, og evt fortelle meg hvilke sanger som jeg burde laste ned..

Hører på 'Hallelujah' nå.. Flottere enn originalen av Cohen.. Sier litt..

InnleggSkrevet: Ons 03 Mar 2004, 22:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Recoil
Främling
Främling

Ble Medlem: 09 Mar 2003
www.jeffbuckley.com

Flere album med musikken hans ble utgitt. Sketches for my sweetheart the drunk er meget bra.

InnleggSkrevet: Ons 14 Apr 2004, 13:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ja, fant ut det etter hvert.. Når jeg får penger skal jeg på cdshopping...

Hører på 'Lover, You Should've Come Over'.. *digge, synge med (lavt, det er flere folk i rommet, de fortjener ikke slik tortur)*
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Ons 14 Apr 2004, 16:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003
Lilac Wine = fin

InnleggSkrevet: Ons 14 Apr 2004, 21:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Jeg vil ha Grace! Hvorfor kjøper jeg den aldri når jeg har penger? Det er ikke det samme å bare den på pcen, jeg vil ha den nede på rommet og spille mens jeg skriver..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 13 Jun 2004, 08:36
Toad_T
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 13 Apr 2003
jeg har ingen der med jeff buckley, hmmm må skaffe meg snart. jeg kommer jo ikke til¨å ha tilgang til mp3'en min når jeg er på folkehøgskole til høsten (aaaa! jeg kommer til å dø ca. eller no)

Be A Slæsk

InnleggSkrevet: Søn 13 Jun 2004, 14:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Passover
Främling
Främling

Ble Medlem: 30 Jul 2004
jEFF bUCKLEY

Jeff Buckley - Grace er et bra album. Det var mange som ikke likte han først fordi de syns han var litt for whinete, men det er fet musikk har litt sånn magic tøtsj, så jeg er ikke noe enig i det.

Mojo Pin - Første sangen starter med en sånn magisk gitar intro lyd dreamy sak. Sinnsykt bra. Tydelig dop referanse i navnet, handler om.. jaja det finner du ut selv.

So Real - Litt av samme temaet som overnevnte, utrolig bra sang dette, og kanskje Buckleys mest kjente sang. Andre anbefalte sanger er
Last Goodbye og Dream Brother.
Verdt å sjekke ut Live DVDen med Buckley fra Chicago hvis du er
interessert i Buckley.

Ikke sjekk ut faren hans, Tim Buckley. Kjøpte en cd med han her om dagen, Hello & Goodbye, ganske kjip musikk egentlig.. visesang.

InnleggSkrevet: Fre 30 Jul 2004, 09:28
Sist endret av Passover den Fre 30 Jul 2004, 09:42, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Fant ut at Forget Her ble dumpet til fordel for So Real.. Ble litt skuffa, for jeg liker Forget Her mye bedre.. Den er litt annerledes enn de andre sangene hans.. Veldig lukke-øynene-og-vingle-med-hodet-sang..

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Fre 30 Jul 2004, 09:35
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jeg elsker Jeff Buckly! Har gjort d lenge. Kan Grace utenat, foran og baklengs. Hvis jeg er neffår, deppa eller har kjærlighets sorg er det perfekt å høre på! Får ut litt gruff da.
Mannen har jo (ja, ja -hadde da!) en fantastisk god vokal Smile

InnleggSkrevet: Fre 30 Jul 2004, 20:38
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [9 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet