DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Orgasmeproblemer
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [21 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
 Orgasmeproblemer

Greit å fokusere litt på de litt mer negative sidene av sexlivet.
Mange mennesker (som oftest kvinner) er mer eller mindre ute av stand til å få orgasme. Pga stress, mentale sperrer, nervøsitet, prestasjonsangst osv...

Snakke om?

InnleggSkrevet: Tor 29 Jul 2004, 20:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
Tja... Jeg tror jeg fort glemmer frykten om jeg blir kåt.
Men litt pressentasjonsangst med en gang blir det vel.

InnleggSkrevet: Tor 29 Jul 2004, 23:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Missipia
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 17 Jun 2004
det største problemet til at jenter ikke får orgasme er faktisk at dem ikke har lært seg den grunnlaget til sex! altså onani! mange jenter begyner ikke meg onani før dem er i 20år (og det er forsent), og mange tør ikke fordi det er "ekkelt", tør en ikke det så kan en berre glømme å få orgasme! (men selvsakt kan der vere andre grunner å da, men dette er den vanlige grunnen.)

for før en ska klare å få orgasme (selvsakt er det dem som er heldige da), så må en lære seg å kjenne sin egen kropp! en må jo veilede mannfolka å så dem ikke er helt på jorde!

viss en begyner å marstrubere nor en er 14-16år har en myyye større sjans for å få orgasme, og også et mye støre og bedre sex liv.

Dette er faktisk fakta å bevist å..

så viss en har problemer med å få orgasme så bør en begyne å tilbringe mer tid for seg selv og lære seg å kjenne, gjerne kjøpe leker å som hjelpe middel. Very Happy

og dette snakker jeg fra egen erfaring! jeg hadde problemer, begynte ikke å onanere for jeg var 18år. for det var da jeg fekk vite at en mått lære seg å kjenne først. så jeg hadde mine tider får meg selv, og det jekke berre frem over og frem over.. den dag i dag har jeg klart å fått 2 orgasmer (altså uten å vere aleine Wink ), og det er stor frem gang. jeg klare lett å få orgasme selv å da..

grunnen til at det er mest jenter som har problmer er fordi dem har et "disegn" feil. jeg vet ikke om det er gud som har en ondskaps full sans for humor, eller om Adam hadde en skjeiv penis! men klitoris som er den mest følsome har da blitt plasert uten for ingen mans land!
men "flittige fingrer er lykkelige fingrer!" Very Happy
d blir altids litt vanskelig nor jentene har "innebygd" kjede, i forhold til gutter, ikke akkurat så vanskelig å finne frem der. *ler*

jeg anbefaler å kjøpe boken "hot sex, rett på ska." eller den så kalte "rosa bibel" Laughing , der står en god del om dette temaet. Very Happy

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/heidi__s/

hjemmeside nr2: http://www.freewebs.com/miss_heidi/

InnleggSkrevet: Fre 30 Jul 2004, 11:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
vel, vel... I noen tilfeller er det sikkert saken, men jeg har onanert så lenge jeg kan huske, jeg hadde orgasmer før jeg visste hva en orgasme var, men likevel, jeg klarer ikke og få orgasme ved bare samleie, og det skal mye jobb til for at jeg skal greie det med typen, det går lettere nå, men jeg fikk ingen i begynnelsen.
Jeg anbefaler også alle og LeseHot sex, det er en bra bok som jeg selvfølgelig har!
Men veien til orgasme er ikke bare onani og en bok, for meg hvertfall, handler det om å stole på noen, og føle seg trygg. dette med vaginale orgasmer tror jeg faktisk er er på vei til ogfå, kanskje, ikke vet jeg, men når jeg blir tatt bakfra (ikke i anus) har det bare blitt bedre og bedre,og jeg føler selv at jeg ikke ersålangt unna, trenger bare noe til og dytte meg over kanten eller noe, det er vel kanskje den letteste måten og treffe g punktet på! jeg tror egentlig at alle kan oppnå vaginal orgasme, hvorfor skulel kvinner være så forskjellige, det er bare det at noen må jobbe hardere enn andre for å få dem, eller kanskje det er umulig, hvem vet, ikke jeg ennå hvertfall! Men uansett orgasme eller ei, jeg nyter sex uansett!!

InnleggSkrevet: Lør 31 Jul 2004, 19:39
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
jeg lurer på om det skjer ofte at gutter ikke får orgasme jeg. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Lør 31 Jul 2004, 20:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Therese skrev:
jeg lurer på om det skjer ofte at gutter ikke får orgasme jeg. Rolling Eyes

Det er da ikke noe problem. Utløsning og orgasme er ikke en og samme ting.

InnleggSkrevet: Lør 31 Jul 2004, 22:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
jeg vet at det ikke er det samme. men man hører aldri noe om gutters orgasmeproblemer. så jeg bare lurer på om de finnes.

InnleggSkrevet: Lør 31 Jul 2004, 23:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
jeg og vil svare, jeg og vil svare!!

jeg er glad i sex, det er vel ingen nyhet, og tja, hvorfor? jo; orgasmene Twisted Evil

jeg er heldigvis ikke så sjenert på området, kanskje på nippet til å være vulgær, noe jeg ikke liker i det hele tatt.

Iallefall, det som trengs er trening, trening og atter trening. Med seg selv og med typen. Såklart fast partner er å anbefale. (Det har iallefall jeg Very Happy ) Da man lærer hverandres kropp. Jeg hadde egentlig ingenting å tilføye. Men, orgasme er bra. Så lenge man gjør det på rett måte, og ikke har opplevd noe eller det er noe som gjør at det blir "feil".

InnleggSkrevet: Lør 31 Jul 2004, 23:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Therese skrev:
jeg vet at det ikke er det samme. men man hører aldri noe om gutters orgasmeproblemer. så jeg bare lurer på om de finnes.

Jeg tror ikke det er noe som det blir snakket så mye om, nei. Virker ofte som om man mener gutten er fornøyd så lenge han får utløsning. Og noen er kanskje det også.

InnleggSkrevet: Lør 31 Jul 2004, 23:51
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Anngående gutters orgasmer, jeg tror egentlig at jenter mener utløsning innebærer at gutten får orgasme. Dette kombinert med at ingen snakker om 'problemet' fører vel til at vi ikke tror det finnes. Nå skal det sies at bare det å få en utløsning er godt, men jeg tror det er mulig å merke på meg når jeg har fått en orgasme samtidig....

InnleggSkrevet: Søn 01 Aug 2004, 09:20
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg tror det med fast partner har veldig mye å si. Det betyr endel for meg vaffal, som ikke får særlig lett orgasme av kondomer selv om jeg får utløsning..

InnleggSkrevet: Søn 01 Aug 2004, 16:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
I mitt tilfelle tror jeg vi snakker om en psykisk sperre på størrelse med den kinesiske mur...

InnleggSkrevet: Søn 01 Aug 2004, 22:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Det er ganske nødvendig at man klarer å slippe alle hemninger, bare nyte...

InnleggSkrevet: Søn 01 Aug 2004, 22:53
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Glahn skrev:
Therese skrev:

Jeg tror ikke det er noe som det blir snakket så mye om, nei. Virker ofte som om man mener gutten er fornøyd så lenge han får utløsning. Og noen er kanskje det også.
er vel heller tvilsomt.. pump-pump-sprut gir jo ikke akkurat den største nytelsen, og heller ikke noe varig tilfredsstillelse.. Det er stoor forskjell på enkel utløsning og utløsning/orgasme etter en omgang god sex!
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 02 Aug 2004, 08:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg får orgasme når jeg har sex med typen min.. (uten hjelpemidler).. jeg har vel aldri hatt problemer med å få orgasme, da jeg er veldig åpen med gutten og forklarer han veldig bra hva som er digg og ikke..

Therese lurte på om det var menn som ikke fikk orgasme (utløsning sett fra mine øyne).. og ja det finnes menn som har problemer med det.. Var sammen med en gutt i flere år som _aldri_ har hatt utløsning sammen med en jente.. merkelig det der

InnleggSkrevet: Søn 01 Mai 2005, 14:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Det vekslet mange ganger mellom hvem som fikk fått orgasme og ikke mellom meg og X-en ihvertfall. Ble litt på begge til tider også heldigvis. Men det varierer utvilsomt mye mellom personer. Allikevel velger jeg å tro at det kan være mye psykiske sperrer som Songbird skriver som hindrer orgasme mellom partnere.

InnleggSkrevet: Søn 01 Mai 2005, 18:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Missipia skrev:
det største problemet til at jenter ikke får orgasme er faktisk at dem ikke har lært seg den grunnlaget til sex! altså onani! mange jenter begyner ikke meg onani før dem er i 20år

viss en begyner å marstrubere nor en er 14-16år har en myyye større sjans for å få orgasme, og også et mye støre og bedre sex liv.

Dette er faktisk fakta å bevist å..

så viss en har problemer med å få orgasme så bør en begyne å tilbringe mer tid for seg selv og lære seg å kjenne, gjerne kjøpe leker å som hjelpe middel. Very Happy

og dette snakker jeg fra egen erfaring! jeg hadde problemer, begynte ikke å onanere for jeg var 18år. for det var da jeg fekk vite at en mått lære seg å kjenne først. så jeg hadde mine tider får meg selv, og det jekke berre frem over og frem over.. den dag i dag har jeg klart å fått 2 orgasmer (altså uten å vere aleine Wink ), og det er stor frem gang. jeg klare lett å få orgasme selv å da..

Jeg har onanert siden jeg var rundt 11-12 og jeg får orgasme, men jeg må fremkalle dem selv, selv med en partner, kanskje er jeg fryktelig dårlig til å kommunisere, men jeg vet jo faktisk akkurat hvilke knapper som funker.. likevel er det ofte gasnke håpløst..

InnleggSkrevet: Man 02 Mai 2005, 11:37
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Har mye med kommunikasjon å gjøre også. Jenta må jo på et eller annet vis også fortelle gutten hvor knappene er, og hvordan han skal trykke på dem Smile

InnleggSkrevet: Man 02 Mai 2005, 20:59
Indigo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005
Mange bra ting her! Her er mine syn og tips på enkelte punkter:

Jenter og orgasme:
JA, mange jenter, og altfor mange, har problemer med dette! Og dette må gjøres noe med! Så hva kan gjøres? Her er noen tips:
1. Jenta må være åpen om hva hu vil!!! Utrolig viktig, for hvis hu ikke sier ifra om noe, er det også hennes egen skyld. Så si ifra,ta gjerne styringen.
2. Noen her nevnte at bakfra (ikke i anus) er bra - det har sammenheng med g-punktets plassering. Når man gjør det slik bakfra, faller livmorsveggen og g-punktet ned, og det blir lettere stimulert.
3. Jenta må være så kåt som absolutt mulig, da føles alt så mye bedre!
4. Gutten må strekke seg så mye som mulig for at jenta skal ha det bra, og få orgasme!
5. Jenter må være trygg på sin egen kropp! Hvis man er usikker og nærvøs, blir det fort mye vanskeligere.
6. Onani er en lur ting - da blir man mer vant til hvordan ting er og føles, og man vet bedre hva man liker, og lignende.
7. Jenta eller gutten kan stimulere jenta under sex. Noen har problemer med å få orgasme uten at klitoris blir stimulert nok.

Gutter og orgasme:
Noen har problemer med dette, ja, uten at jeg har noen forklaring på konkret hvorfor. Men det kan ha noe med om det brukes kondom eller ikke (kondom gir jo ofte nedsatt følsomhet). Nervøsitet kan nok også spille inn i stor grad.

---

Men her er et lite tips jeg syntes er nyttig for økt nytelse hos jenta: Hvis gutten bruker kondom (nedsatt følsomhet) og onanerer noen timer i forveien, tar det lengre tid før han kommer, og jenta får bedre tid og mulighet til å få orgasme. Ellers er de fleste punktene jeg nevnte over nyttige, det er bare å eksprimentere seg fram til noe som passer for deg og partneren din.

InnleggSkrevet: Fre 13 Mai 2005, 13:01
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
For at man skal klare å slippe så må det være rett partner. Noen gutter sliter seg ihjel med å gi dama si orgasme. Så blir det slutt, hu finner en annen fyr som får det til uten problem. Klassisk..?
Uansett. Gutter er fæle til å overfokusere på sex. Særlig hvis de ikke får igang jenta så fort som de vil. Dessuten er det ikke alle gutter som skjønner at enkelte jenter trenger lengre forspill enn andre. Jenter blir ofte ikke våte nok. Noe som resulterer i nok av problemer. Som f.ex sårhet osv. Dessuten er det nok av gutter som lager så mye styr og pes av det der. klager og syter over at jenta gir dem dårlig selvtillitt for de ikke "får ho til" Da blir det vondt værre...
Er partneren din snill, og forståelsesfull ellers så slipper man seg lettere.
Sex blir gøy, og en kan leke og ha det moro uten at det blir flaut eller ukomfortabelt.

Tro meg når jeg sier jeg vet hva jeg snakker om. Det å ligge å føle seg voldtatt fordi man egentlig ikke vil og fordi gutten ikke bryr seg om dine følelser er ikke gøy i hele tatt. Det kjennes ikke engang i nærheten av ok ut. Blr for dumt rett og slett.

Så jenter: er dere litt shy så press dere selv litt. Snakk om sex også. Hva liker man, hva liker man ikke. Og ikke vær redd for leker. De kan man ha det moro med sammen med sin kjære.

Sex for sexen sin del er det ikke alle som klarer. Sex uten følelser er ikke lett. For noen er det seff det men. Heldigvis er vi ikke like. For min del er følelser veldig viktig. Man skjønner fort hvis man ikke er 110% dedikert osv til partneren sin.

PS: Jeg har det forresten helt topp nå Wink

InnleggSkrevet: Tir 16 Aug 2005, 17:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [21 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet