DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Hvilken versjon liker du best?

gammel (sort)
41%
 41%  [ 5 ]
ny (hvit)
58%
 58%  [ 7 ]

Antall stemmer : 12

Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Hjemmesider
Objektiv vurdering
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Av Innlegg
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
 Objektiv vurdering

Hei! kan noen gjøre meg en tjeneste..? sjekke ut disse to variantene av siden min, og fortelle hvilken som ser best ut/fungerer best for deg?

gammel: http://home.no/tntweb/index%20old.html
ny: http://home.no/tntweb

(og ja, jeg vet at det er langt ifra profesjonelt, og ikke særlig pent, men hvilken er best av de 2 ondene, da..?)

OBS: vises best i full skjerm med 1024x768 oppløsning.
OBS OBS: er kun 'index' som er oppdatert, for å prøve ut designen.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 13:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Gabi
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004
Jeg synes definitivt den hvite siden var penest. Veldig ren og pen og se på, det passet fint med det diffuse bakgrunnsbildet, ikke forstyrrende for teksten og det er bra.
Hovedmenyen kom litt tydeligere frem på den sorte siden så du kunne kanskje prøve å fremheve hovedmenyen litt mer på den hvite. En liten ting til, ved første øyekast på den hvite siden får man inntrykk av at det foregår utrolig mye, ved det mener jeg at du har brukt veldig mange prikker. Prikker i rammen rundt og foran teksten. Det blir litt mye inntrykk på en gang. Så det jeg ville ha gjort var f.eks enten å ta rammen rundt i mye svakere farge,og brukt litt færre prikker eller satt de nærmere hverandre. eller du kunne forminsket de kanskje, eller rett og slett prøvd med et annet grafisk element. Mulighetene er uendelige, så prøv deg litt fram da vel Smile

Og du trenger absolutt ikke ha dårlig selvtillit for arbeidet ditt, var kjempebra jo. Stå på videre !

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 06:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Gabi skrev:

Hovedmenyen kom litt tydeligere frem på den sorte siden så du kunne kanskje prøve å fremheve hovedmenyen litt mer på den hvite.
Gjort! Very Happy
Gabi skrev:
inntrykk på en gang. Så det jeg ville ha gjort var f.eks enten å ta rammen rundt i mye svakere farge,
Gjort! Razz

ellers takker og bukker jeg så meget for vurderingen, har funnet ut at når man ser den selv helt fra bunnen av til resultat, blir man rimelig inkompetent til å se mange av elementene..

edit: Å, gud hvor jeg angrer på at jeg ikke har lært meg StyleSheets hver gang jeg må gå gjennom alle HTML-dokumentene for å endre en liten detalj..

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 09:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Gabi
Varm i trøya
Varm i trøya

Jeg vet akurat hvordan det er å ha sittet time etter time å jobbet med det grafiske, og hvor man til slutt blir helt blind på sitt eget arbeide. Da er det godt å få noen andre til å se på det, og kanskje kommentere.
Jeg er akkurat ferdig med websiden min selv, så det var godt å få tilbakemeldinger. Venninna mi måtte til og med lese korretur, så blind var jeg Smile. Hadde vært kult å lære seg CSS. Er jo mye mindre begrensninger i forhold til design. Kan html, Ellers så bruker jeg Adobe sine produkter når jeg jobber med siden. Veldig kjekt og greit det.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 23:01
toth42
Cowboy
Cowboy

Samme her bruker Webford(bare for å slippe å skrive i notepad, og for å finne fargekoder) å skrive i, og Photoshop til evt. design.. hva er adressen til sida di da...?

InnleggSkrevet: Ons 12 Mai 2004, 08:11
Gabi
Varm i trøya
Varm i trøya

Ok Very Happy Embarassed ....... Hadde glemt å sjekke mailen i det siste. Men takk så mye for tilbakemelding 0nskemestern. Og ja jeg hadde vel litt paranoia, hehe, men fant ut at livet er for kort til å henge seg opp i sånt.

Så hvis det er noen andre der ute som har noen meninger så er jeg interressert i å høre fra dere (be gentle Wink )

InnleggSkrevet: Lør 22 Mai 2004, 13:31
Sist endret av Gabi den Man 24 Jan 2005, 12:36, endret 1 gang
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
Den hvite var mer orginal, men jeg likte den svarte best.
Jeg syns, på den hvite, at det blei for oppdelt.

Den svarte har mer sammenheng, men ikke for mye slik at det blir rotete.
Det jeg ville gjort annerledes er å fjerna de stjernene eller lagt de mer i bakgrunn. Jeg ville og lagd en avrunda ramme rundt hele greia.

Foresten, en avrundet ramme på den hvite tror jeg og hadde gjort seg.

Slik avrundet ramme er på mote, og mange syns det er litt oppbrukt men, uansett, det gjør nyta. Ramma binder sammen elementer.

En anen farge utenfor ramma en det som er inni fremhever og det som er inni om du bruker riktige farger. Som du skjønner, ikke bruk rød farge utenfor ramma og grå inni Wink

Edit: angående den sist posta hjemmeside:

MEGET fint synes jeg:) Orginalt. Men teksten syns jeg skulle vert mer lesbar. Regner med at du har lagd dama og?n Nice.
Men den svarte nederst er muligens litt for dominerende.
Designet er appelerende visuelt, men designet fremhever ikke lysten til å lese teksten.
Da jeg klikka på linkene blei jeg og litt positivt overaska:) Bra oppsett, og du har design som går igjen. Fin balanse er det og.
Men animasjonen på webdesign siden likte jeg ikke.

Alt i alt, noe av det beste jeg har sett Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 08 Jul 2004, 23:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Gabi
Varm i trøya
Varm i trøya

Takk så mye for vurderingen Very Happy.
Det er kjempefint å få et objektivt syn på websiden for en gangs skyld.

Når det gjelder teksten vil jeg bare si at grunnen til at jeg har valgt så svak og liten skrift er at det visuelt er mye penere, og gir en bedre helhet. Og det er designet i seg selv jeg ønsker å markedsføre, ikke nødvendigvis innholdet i teksten. Men jeg føler allikevel at det er lesbart.
Angående animasjonen av frosken er jeg forsovidt enig. Den er veldig simpel og kjedelig på en måte. Men av mangel på noe bedre endte jeg opp med den.

InnleggSkrevet: Man 26 Jul 2004, 11:59
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Hjemmesider
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet