SayIt
Supersøt
Ble Medlem: 19 Aug 2003 Innlegg: 75
|
Always Outnumbered, Never Outgunned. : The Prodigy!
Artikkelen er skrevet av Øystein Andreassen
Always Outnumbered, Never Outgunned.
Albumet "alle" har ventet på er rett rundt hjørnet.
Liam Howlett og resten av gjengen bak The Prodigy gir straks ut "Always outnumbered, never outgunned". Plata inneholder 12 meget fete tracks, men er det gode, gamle Prodigy slik vi kjenner dem?
Førstesporet på albumet er "Spitfire". Låta har sexy vokal fra skuespiller Juliette Lewis, klassiske Prodigy beats og melodi. Mange vil nok dra kjensel på denne låta fordi den har mange av de elementene som man finner i The Prodigys eldre utgivelser.
Liam Howlett har selv forklart i intervjuer at dette er et bevisst valg. Han ønsker å minne publikum på hva The Prodigy handler om; rytmen og musikken. Så istedet for å vise en typisk utvikling i stilen sin, har de på mange måter gått tilbake. Mange fans følte seg sviktet av The Prodigy da de gav ut singelen "Baby's got a temper" tidligere - De mente det ikke lignet The Prodigy i det hele tatt, og håpet at det ikke var en smakebit på det kommende albumet. Til dere kan jeg bare si: Ta det med ro! Albumet har The Prodigys råe stil, harde beats og hardcore-innslag. Jeg vil anbefale albumets absolutte høydepunkt "Memphis Bells" som et eksempel.
The Prodigy: Liam Howlett, Keeti Palmer (Maxim), Leeroy Thornhill og Keith Flint
Albumet er ikke kun en nostalgisk opplevelse, for all del, til tross for at de bruker gamle elementer, er plata også en annerledes Prodigy-plate. Låtene er mer sexy, en smule "roligere" og kanskje mer innholdsrike enn tidligere, mer eksperimentelt og mer melodiøst.
Ellers vil jeg anbefale låtene:
"Girls"
"Action Radar"
"Shoot Down"
Disse er gode eksempler på Prodigys blanding av det gamle og det nye.
http://www.theprodigy.com/homepage.html
|