|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Mulders-syndrom... Ønsket om å tro, uavhengig av bevis...
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Søn 30 Mai 2004, 03:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003 Innlegg: 335 Bosted: Safely away from the world...
|
Javel. La oss si det finnes intelligente vesener på andre planeter, noe det sannsynligvis gjør. Hvis disse er så utviklede at de har funnet en måte å reise interstellart på, vil de, på samme måte som oss, lure på om det finnes intelligente vesener der ute. Kanskje har de funnet opp måleinstrumenter og gjort beregninger som kan lede dem til oss. Hvis de da reiser hit og finner oss, hva skal de da gjøre? Kjøre inn på nærmeste flyplass med fartøyet sitt, traske ut og smile til kamera? Fakta er at hvis en uidentifisert farkost hadde kommet inn i en stats luftrom, ville det sannsynligvis blitt skutt ned før de hadde visst hva det var, og så ville det brutt ut krig mellom verdens stater. Og selv om de skulle bli tatt ordentlig imot, hvor usannsynlig det enn er, ville de alltid måtte leve i frykt for å bli fanget, stilt ut på museum, testet medisinsk osv. Hadde romvesenene sendt e-post til alle verdens regjeringer tror jeg heller ingen hadde tatt det for god fisk. Kanskje ville de heller ikke ha kontakt med en verden som styres på denne måten, og nøyde seg med å sette spor etter seg på andre måter.
Noen her inne synes tydeligvis det er ustyrtelig morsomt at romvesener skulle ha reist flere lysår bare for å drive grafitti i maten vår, men når du tenker på alternativene, er det ikke helt bak mål.
Jeg synes det fremmes ganske mange merkelige påstander her: At alle kornsirklene kan lages med tau og pinner i løpet av 5 timer (noen ganger 5 minutter), at 85-90% av sirklene beviselig er falske osv. Noen firmaer har vurdert å lage falske kornsirkler som reklame, men ved beregninger har de kommet fram til at det ville tatt flere mann 5 dager å lage en ganske enkel sirkel, og det ville kostet svært mye penger.
Glahn og Mr. Pin er visst ganske sikre på at mennesker har gjort det, det eneste problemet de har er hvordan.
Jeg på min side er ganske sikker på hvordan, spørsmålet er bare hvem og hvorfor...
|
Skrevet: Tor 03 Jun 2004, 14:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Bare fordi noen firmaer har gjort noen innledende beregninger på kostnader... Slike beregninger behøver jo slettes ikke stemme - det finnes alltid vanskelige måter å gjøre ting på, og mindre vanskelige. Hvis det virkelig er folk som lager kornsirkler for moro skyld, og har holdt på med det en stund, så har de nok også klart å utvikle metoder for å lage dem som er kjappe, effektive, og ikke koster mye - eksperter klarer gjerne slikt 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 03 Jun 2004, 15:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

|
Jeg ser at kilden din, Mr. Pin, baserer seg nye paa at de to gamlingene i England tilstod kornsirkler og beviste det med en demonstrasjon. Jeg har lest at demonstrasjonen var en fadese, og at de gjorde seg selv til skamme. Jeg synes ikke din kilde er mer overbevisende enn mine...
Dette innlegget er skrevet via WAP
|
Skrevet: Tor 03 Jun 2004, 15:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Ocean, jeg kan da knappest annses som en kilde, jeg referer jo kun til andre kilder. Jeg baserer meg forøvrig ikke på to gammle menn i england, men på det jeg kan finne av fornuftig skeptisisme på nettet. Jeg kan jo anbefale deg å åpne de linkene jeg har lagt ved å lese (eller skumme over) innholdet. Jeg har blandt annet lagt ved denne linken : http://www.circlemakers.org/nztrip.html hvor tre mann etter sigende skal lage en stor komleks sirkel for tv, jeg har dog ikke set programmet.
Årsak og sammenheng er en ting jeg prøver å legge litt vekt på, selv om det mot formodning ikke skulle være mennesker som sto bak disse figurene er ikke det for seg bevis på at det er rommvesner. For å ta et eksempel :
La oss si at det finnes nisser, noe vi ikke kan utelukke. Hvis så vet vi fra folketroen at sagte nisser er skøyere med magiske evner. Hvis nevnte nisser skulle finne det for godt kunne de sikkert lage figurer i åkre for å lure folk, derav kan åkerfigurer likegodt 'bevise' at det finnes nisser. Eller kanskje det er Djevelen som står bak, eller kanskje det er spøkelser. Min nisse teori er ikke nevneverdig dårligere eller bedre enn ufo teorien, eller noen annen overnaturlig teori. Det foreligger ingen beviser for noen av disse, men folk er mer troende til å tro på romvesner enn nisser.
Filosofering over romvesner og deres uransakelige veier (som tydeligvis involverer å bruke engelseke åkre som etch-a-sketch) er altså ikke veldig overbevisende som bevis.
Hva fakta anngår er det ikke en nødvendighet at uidentifiserte fartøy ville skytes ned på øyeblikket, det er ganske vanlig å sjekke hva man skyter på før man skyter. Dette er ikke fakta det er det du tror, og det er to ganske forskjellige ting. Samme med ideen om at de ville blitt 'fanget', hvorfor i alle verdens dager skulle noen ha gjort det?! Hva i huleste skulle være poenget?
Da jeg nevnte e-mail var det ment som en liten spøk, men man burde gå ut fra at de kunne sende radiomeldinger til nasjonale eller internasjonale myndigheter. Hvis de hadde ønsket å oppnå kontakt med oss på en eller annen underlig utradisjonell måte, burde de da ha oppdaget at det ikke virker en gang siden 70-tallet? Hvis de ikke ønsket kontakt, ville de vel neppe giddet å bli her så lenge bare for å tegne på noen åkre.
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 12:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

|
Jeg refererte ikke til deg som en kilde, Mr. Pin, jeg tiltalte deg og refererte til dine kilder. Hvis jeg hadde tatt meg tid til lengre utredninger om dette emnet, kunne jeg på forhånd sagt at man ser for seg tre mulige svar på Kornsirkelgåten: Romvesener, mennesker og naturånder, men at sistnevnte ikke levnes mye oppmerksomhet eller tiltro. Som du sier ville ikke romvesenene nødvendigvis bli skutt ned med en gang de entret atmosfæren, men faren for det er overhengende. Du sier at de ikke ville bli fanget. Det stiller jeg meg uforstående til. Menneskets historie kryr jo av tilfeller der det unormale og spesielle har blitt dårlig behandlet, vitenskaplig testet og stilt ut til folkemassenes forlystelse, og de økonomiske interessene som ofte har drevet denne praksisen framover er ikke akkurat mindre i dag, snarere tvert imot. Bare tenk på hvor mye penger et reklameselskap eller en forskningsinstitutt kunne tjent på slike skapninger!
Du ser på kornsirkelene og sier: Dette er bløff, men om romvesener hadde sendt radiomeldinger eller andre beskjeder, eventuelt kommet hit in person, da hadde jeg trodd på dem. Jeg må bare få trekke en dum paralell: | Det nye Testamente skrev: | | Da sa den rike: "Så ber jeg deg, far, at du sender ham til mine fem brødre hjemme hos min far for å advare dem, så ikke de også skal komme til dette pinens sted." Men Abraham sa: "De har Moses og profetene; de får høre på dem." Han svarte: "Nei, far Abraham, men kommer det noen til dem fra de døde, vil de omvende seg." Abraham sa: "Hører de ikke på Moses og profetene, så lar de seg heller ikke overbevise om noen står opp fra de døde." | På samme måte vil de tvilende aldri tro, de vil alltid være skeptiske. Du tviler/er skeptisk fordi du ikke vil tro.
|
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 10:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Debolaz
Främling

Ble Medlem: 14 Jun 2004 Innlegg: 6 Bosted: Kristiansand
|
Re: Are there anyone out there?
| Oceanborn skrev: | Nei, jeg snakker ikke om DSGF-forumet, men verdensrommet. Har dere interessante synspunkter på UFO-observasjoner, kornsirkler, bortføringspåstander og vår mulige kontakt med utenomjordiske sivilisasjoner? |
De aller fleste UFO observasjoner har man helt rasjonelle forklaringer på. Det er vel dokumentert at samtlige kornsirkler er menneskeskapt, og det finnes heller ingen troverdige fortellinger om bortføringer.
For å sette påstandene ovenfor i bedre perspektiv anbefales at man ser "Penn & Teller's Bullshit" episode 3 av sesong 1, som omhandler nettopp dette.
Kontakt med utneomjordiske sivilisasjoner er derimot et mer interessant spørsmål, men dessverre så er det ikke sannsynlig at det er et spesielt spennende svar man får om man leter. Man må ta i betraktning at alle potensielle sivilisasjoner vil uansett være et betraktelig antall lysår fra oss. De aller fleste solsystemer vil ikke ha planeter som er i stand til å støtte utvikling av intelligent liv. Kommunikasjon over slike avstander er nesten praktisk talt umulig, da det vil ta mange år, sannsynligvis mange titusner av år, for et signal å nå hver vei. Transport vil ta et par titalls ganger lengre tid enn dette. Kontakt i noen nær eller middels fjern fremtid vil fysisk talt være utelukket.
Men hvorfor ikke heller fokusere på å lete etter intelligent liv på vår egen klode? 
|
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 11:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Ocean :
Det finnes langt mer enn tre mulige forklaringer, det finnes så mange forklaringer som man er i stand til å komme på. Kanskje det er inteligente maur som står bak, kanskje det er et naturfenomen, kanskje det er brødristeren til bestemoren min som gjør det i samarbeid med en amerikansk spionsattelitt... Vi kan rett og slett ikke bevise eller motbevise noen påstander med den informasjonen vi sitter inne med. Jeg ønsker rett og slett å påpeke at selv i det usannsynlige tilfellet at det ikke skulle være mennesker som står bak er det ikke i og for seg bevis på at det er romvesner.
Faren for at vi skal skyte ned romvesnene er marginal. Og da tar jeg ikke i betraktning at vi tydeligvis ikke kan spore skipene deres på radar. Det er en påstand med lite hold i virkeligheten, eller kan du vise til noen gode eksempler på dette.
Det at noen skulle fange disse romvesnene og putte dem i zologisk have er latterlig, beklager å si det. Dette er ikke elefantmannen eller den skjeggete damen, det er snakk om utenomjordisk inteligens, avanserte romvesner. Jeg øyner ikke logiken i hvordan man kan tjene mer penger på å stille dem ut i disneyworld enn på å handle med dem, eller hvordan noen skulle få tilatelse til å stille ut inteligente vesner mot sin vilje (de sliter da nok med å få ha dyr i bur!). Den forskningsmessige gevinsten ville (trolig) være minimal i forhold til hva man kunne oppnå ved gjensidig utveksling av informasjon. For ikke å nevne det latterlige i å risikere en konflikt med vesner med teknologi på et slikt nivå som de måtte inneha. Hva et reklameselskap skulle gjøre med dem er mer enn jeg er i stand til å fatte... Trenger jeg å si mer?
Jeg tviler fordi jeg tror på fornuft og logikk framfor ønsketenkning og fantasi. Dette er ikke religion, det er vitenskap og da hjelper det pent lite hva man ønsker å tro på, fordi virkeligheten vil innhente deg.
Ps. Jeg beklager hvis jeg er krass, jeg er beklageligvis en litt aggressiv debatant når det kommer til disse emnene. 
|
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 22:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| Mr_Pin skrev: | | kanskje det er brødristeren til bestemoren min som gjør det i samarbeid med en amerikansk spionsattelitt... |
DEN er jeg med på!! det er de forbannede amerkianerne igjen! konspirasjon, roper jeg! KONSPIRASJON!!
men blir jeg hørt? neeeida.. gal, sier de.. gå bort, sier de..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 16 Jun 2004, 12:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
| darkfrog skrev: | | og lyset bruker 8 sekunder på og treffe plantenen lengst unna sola i vårt solsystem, |
Jeg synes det er litt merkelig at lyset bruker 8 sekunder fra sola til pluto mens det tar 8 minutter før den når jorden...

|
_________________ Colorless green ideas sleep furiously (Noam Chomsky)
Skrevet: Tor 01 Jul 2004, 22:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Occam's razor sier:
Hvis teori 1 sier at A + B + C
og teori 2 sier at A + B
for å forklare det samme fenomenet Velg teori 2.
Men den sier ikke at
teori 3, A + B
er å foretrekke framfor
teori 4, X + Y + Z
I så måte er ikke Occam's razor relevant i denne sammenhengen.
Men det jeg lurer på er hvem det er som sier at alle disse formasjonene var laget kun på en natt? Det ser ut til å være et framtredende argument, men det er jo det minst holdbare. Jeg går ut fra at det er bøndene som mener dette? Hvem sa rop om oppmerksomhet?
Og dette med at vitenskapsfolk skal ha bevist det ene og det andre om dette, så skal det jo også sies at vitenskapsfolk mente og fremla bevis om at jorden var flat, at gjenstander med ulik masse faller med ulik hastighet, at autistiske barn kan kommunisere ved hjelp av et tastatur og en medhjelper osv osv.
Jeg slår meg til det en eller annen sa her om at om du konkluderer med at en hypotese er sann på grunnlag av negative bevis, kan du ikke lenger kalles vitenskapsmann.
|
Skrevet: Tor 01 Jul 2004, 23:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
| metaxa skrev: | | darkfrog skrev: | | og lyset bruker 8 sekunder på og treffe plantenen lengst unna sola i vårt solsystem, |
Jeg synes det er litt merkelig at lyset bruker 8 sekunder fra sola til pluto mens det tar 8 minutter før den når jorden...
 |
DET var det ja takk
jeg VISTE det var noe med 8 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Fre 02 Jul 2004, 18:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
| Mr_Pin skrev: | | Ellers må jeg bare få rydde opp i noen graverende faktafeil her. Lyshastigheten (C) er bare omtrent 300 000 km/s i vakum. Lyset fra sola bruker 8 min bare for å nå jorda. Pluto har en gj.snitts avstand fra sola på 5 913 520 000 km (omtrent 39,5 ganger lengre unna enn jorda), lyset fra sola burde altså bruke omtrent (8*39,5=) 316 min, eller litt over 5 timer til Pluto (en veldig grov beregning med mange ca tall). |
*Kremt* Darkfrog, jeg påpekte et par småfeil hos deg for ganske lenge siden, men fikk jeg noen takk... Nei utakk er verdens lønn. 
|
Skrevet: Lør 03 Jul 2004, 01:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
| metaxa skrev: | Occam's razor sier:
Hvis teori 1 sier at A + B + C
og teori 2 sier at A + B
for å forklare det samme fenomenet Velg teori 2.
Men den sier ikke at
teori 3, A + B
er å foretrekke framfor
teori 4, X + Y + Z
I så måte er ikke Occam's razor relevant i denne sammenhengen.
|
"one should not increase, beyond what is necessary, the number of entities required to explain anything" - William of Occam
Dette er den opprinnelige ordlyden, men som definisjon er Occam's razor mer utvidet enn som så. I et koordinatordnet rom der du har to datapunkter, A og B, vil Occam's razor danne den rette linjen mellom disse punktene. Du kan forøvrig tegne et nærmest ubegrenset antall avanserte matematiske kurver som går gjennom disse punktene, men det ville være en unødig komplisert modell.
Sett heller eksemplet ditt opp slik:
A + B + C = L
A + B = L
X + Y + Z = L
Hvem er minst komplisert?
Occam's razor er ikke relevant? Hvis du tenker på at den ikke kan forklare fenomener som feks kornsirkler, så er det heller ikke meningen. Den er heller et prinsipp om teoriutforming, og gjelder i alle teorier hos dem som bruker prinsippet.
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Lør 03 Jul 2004, 04:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
| Eyden skrev: |
"one should not increase, beyond what is necessary, the number of entities required to explain anything" - William of Occam
Dette er den opprinnelige ordlyden...
|
Nei, den opprinnelige ordlyden er paa latin:
| Occam skrev: |
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
|
Det vil si, entiteter skal ikke pluraliseres utover det som er nødvendig.
To teorier som overlapper i elementer, men hvor den ene teorien har ett element mindre enn den andre, da er den teorien aa foretrekke. Den sier ikke at en teori er bedre bare fordi den har faerre elementer. Dette er vanlig misforståelse av Occam's razor.
Occam's razor forteller oss dermed ikke hvilke av teoriene i (1) som er aa foretrekke (og heller ikke hvilken som er minst eller mest komplisert);
(1)
A + B = L
X + Y + Z = L,
den sier kun at
(2)
A + B = L
er aa foretrekke framfor
A + B + C = L
poenget er at det er en stor forskjell mellom de to parene. I (2) er A og B representert i begge likningene, noe som ikke er tilfellet i (1). Ta for eksempel en kontrast mellom to teorier om fart. Den ene (f.eks. Newton) sier at fart = aksellerasjon x tid. En konkurrerende teori sier at fart = aksellerasjon x tid x masse.
a) v = a x t
b) v = a x t x m
Occam's razor vil i dette tilfellet fortelle oss at hvis 'a x t' kan forklare 'v' er det unødvendig å legge til 'i'. Med så langt?
Hva om b-teorien hadde sagt at 'fart = iskrem x brus x nonstop'? Skjematisk:
a) v = a x t
b') v = i x b x n
I dette tilfellet sier ikke Occam's razor noenting, fordi en teori med to elementer av en type er ikke nødvendigvis mindre komplisert enn en teori med tre helt andre elementer.
Man kan si om a) og b), at a) er en delmengde av b), noe vi ikke kan si om a) og b'). Hvis jeg skal være ekstra spissfindig kan jeg også si at X, Y, Z ikke er et produkt av A, B og Z(?) og dermed ikke kan være et resultat av pluralisering av elementer.
Analogien med en rett linje fra A til B er interressant i seg selv, fordi det skal litt tankeeksperiment til for aa resonnere seg fram til den. Mellom A og B finnes et uendelig antall punkter som den rette linjen må skjære gjennom. En hvilken som helst kurve som også skjærer gjennom A og B skjærer også gjennom et uendelig antall punkter på veien. Hva er mindre komplisert? Uendelig eller uendelig? Svaret ligger kanskje et annet sted? Ta en likning som definerer en rett linje (f.eks y = 3) i kontrast med en som definerer en kurve (y = x^2), hvor de i begge tilfeller passerer gjennom to punkter A og B. Heller ikke her kan Occam's Razor hjelpe oss. 3 er ikke mindre komplisert enn x^2, fordi x^2 ikke er en pluralisering av 3. Ta deretter et koordinatsystem og maal avstanden i rett linje fra A til B og deretter avstanden fra A til B langs nevnte kurve. I dette tilfellet er den lengre avstanden en pluralisering av den kortere og faller under Occam's razor. Spoersmaalet er hvilken av disse dimensjonene som gjelder for korteste vei fra A til B.
Poenget er at 'pluralisering' ikke betyr 'hvem har flest elementer'. Det betyr 'aa legge til elementer i tillegg til de man allerede har'. Det er muligens et infløkt tankeeksperiment å innse at X + Y + Z ikke nødvendigvis er mer komplisert enn A + B, selv om det for det blotte øyet ser slik ut.
Jeg har aldri trodd eller ment at en vitenskapelig metode som jo Occam's razor er kan _forklare_ fenomener, saa der har du misforstaatt meg. Det jeg mente aa si var at Occam's razor i dette tilfellet ikke kan brukes for aa velge mellom de to forklaringsformene ettersom jeg ikke ser i hvilken grad den ene er en pluralisert form av den andre.
Naar det er sagt saa finnes det selvsagt flust med gode grunner til aa tro at crop circles er en big hoax. For aa si det paa godt norsk 
|
Skrevet: Lør 03 Jul 2004, 06:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Lør 03 Jul 2004, 07:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
|
Skrevet: Lør 03 Jul 2004, 08:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
Men tilbake til det tråden handlet om. Hvilken dokumentasjon foreligger som antyder at alle disse formasjonene ble laget på en natt?
|
Skrevet: Man 05 Jul 2004, 20:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| metaxa skrev: | | Men tilbake til det tråden handlet om. Hvilken dokumentasjon foreligger som antyder at alle disse formasjonene ble laget på en natt? | Rett og slett utallige bønder som oppdager dem på morgenen, og vet de ikke var der kvelden før.. de siste 5-10 årene er det også blitt tatt i bruk cropcams i det området i england som er mest utsatt, altså kameraer som forbannede bønder setter opp for å finne ut hvem som fucker opp åkerne deres.. disse kameraene oppfatter sjelden eller aldri noenting, dersom de gjør det er det gjerne en form for lyskule som hoverer over åkeren en stakket stund.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 06 Jul 2004, 07:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

|
| Ønskemestern skrev: | | metaxa skrev: | | Men tilbake til det tråden handlet om. Hvilken dokumentasjon foreligger som antyder at alle disse formasjonene ble laget på en natt? | Rett og slett utallige bønder som oppdager dem på morgenen, og vet de ikke var der kvelden før.. de siste 5-10 årene er det også blitt tatt i bruk cropcams i det området i england som er mest utsatt, altså kameraer som forbannede bønder setter opp for å finne ut hvem som fucker opp åkerne deres.. disse kameraene oppfatter sjelden eller aldri noenting, dersom de gjør det er det gjerne en form for lyskule som hoverer over åkeren en stakket stund. |
Heh, ja, det var det med dokumentasjon da.
Oppmerksomhetssyke bønder stoler jeg ikke mye på.
|
Skrevet: Tir 06 Jul 2004, 08:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |