DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
verdenslotteriet
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Av Innlegg
charliz
Främling
Främling

Ble Medlem: 25 Jun 2004
 verdenslotteriet

nå skal ikke jeg komme og klage på folk, men er folk klar over hvor heldige de egentlig er?? her går vi og sutrer fordi det ikke var ost i butikkene, eller fordi vi tapte melodi grand prix vulgær eller har tapt i et lotteri.. men vi har allerede vunnet i verdens største og viktigste lotteri!! skjønn det a!!
syspunkter??

InnleggSkrevet: Fre 25 Jun 2004, 18:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
...det var ingen som ba om å komme hit...

InnleggSkrevet: Lør 26 Jun 2004, 00:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Det er deilig å klage av og til, det ligger i den menneskelige natur å aldri bli fornøyd. Men heldige har vi vært enten vi liker det eller ikke.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Man 28 Jun 2004, 21:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003
dersom vi er så heldige.. hvorfor føles det ikke sånn??

InnleggSkrevet: Tir 29 Jun 2004, 18:24
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
Menneskene i den moderne verden er blitt materialister verden aldri har sett maken til. Det er eiendom og skjønnhet, fysiske og estetiske ting, som opptar de fleste. Svært få tenker over det simple faktum at de faktisk eksisterer, og går i stedet rundt i en evig dagdrøm. En sjelden gang i blandt våkner enkelte opp, men de fleste av de igjen faller tilbake til den gamle rutinen.
Ting og penger gir oss ikke glede, det kan de fleste være enige i. En rik mann bekymrer seg mye over sin eiendom, og har gjerne flere helseproblemer, mens et fattig bondepar midt i amazonas lever helt enkle, og utrolig lykkelige liv.

Jeg tror grunnen til at vi klager så mye, og ikke har det bra er fordi vi har det vi trenger og mer dertil, men vi mangler totalt det helt grunnleggende for at et menneske skal være lykkelig. Og det er indre fred med seg selv, og en kontakt med sin spirituelle side. Se rundt dere! Se inni dere! Hva gjør deg egentlig lykkelig?

...-:Cinàed:-...

InnleggSkrevet: Ons 30 Jun 2004, 13:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
Audi skrev:
dersom vi er så heldige.. hvorfor føles det ikke sånn??

Vi har det bedre nå enn både hvordan det var her i Norge for hundre år siden og hvordan det er i den tredje verden (ja det finnes fortsatt en tredje verden) i dag. Men vi er vel ikke fornøyde fordi vi vet at noen har det bedre enn oss. De har mer penger, er mer lykkelige, og tilsynelatende ingen problemer.

Skulle ønske jeg var eremitt

InnleggSkrevet: Ons 30 Jun 2004, 14:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
man føler det veldig urettferdig hvis man ser på situasjonen man blir født inn i. da er jo noen mindrre heldige i lotteriet...

InnleggSkrevet: Lør 03 Jul 2004, 19:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Sitat:
Vi har det bedre nå enn både hvordan det var her i Norge for hundre år siden og hvordan det er i den tredje verden

har vi egentlig det? jeg innbiller meg at folk kunne glede seg mer før, at det var kjekkere å leve da.. før materialismen kom for fullt.. men kanskje det bare er meg... Shocked

InnleggSkrevet: Ons 28 Jul 2004, 11:27
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
folket har det gjennomsnittlig bedre i en velferdsstat, det skal virklig mye til for at noen faller utenfor systemet, og det er og den norske velferdsstaten som gjør at Norge blir kåret til verdens beste land og bo i.

Men om dette gjør oss mer intolerante, gladere, fulle av liv blir jo ikke målt.

for hundre år siden hadde vi fattigkassa, og det var rein lotto om hvem som fikk, hva de fikk, om de i det hele tatt ville leve med ryktet om å gå på fattigkassa.

InnleggSkrevet: Tor 29 Jul 2004, 14:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

men vi som bor her burde kanskje ta oss tid til å se på om vi er blitt mer intolerante, gladere, fulle av liv...

for noe sier meg at mange som ikke trenger å se på statistikker faktisk måler sånne ting som viktigere... vi glemmer det som er viktig i livet... selv om jeg ikke vet hva det er, så tror jeg vi har glemt det.. Shocked

jeg vet at jeg har glemt, eller ikke lært det...

InnleggSkrevet: Tor 29 Jul 2004, 17:50
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet