|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Glahn skrev: | spiralis skrev: | Ulven er like sky voksne som barn. Og jeg henviser til mitt forrige innlegg om hvor 'farlig' ulv er... |
VÄs. Bikkjer med jaktinstinktet intakt som ikke har blitt oppdratt skikkelig er mer enn villig til Ä se pÄ en lÞpende unge som et utmerket bytte. Jeg tror neppe ulven har noe mindre jaktinstinkt. |
Husk at selv om en hund er dÄrlig oppdratt sÄ er den vant til mennesker. Det er ikke en ulv...
|
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 07:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det ble bekrefta at det var ulv som hadde tatt sauene, ja.
Og saken er jo den at ulver som bor sÄpass innpÄ mennesker blir ganske vant til dem de og...
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 08:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: pÄ nettet, vel
|
vero: de som dreper flest sau er nok menneskene, pÄ andre plass geologien, og pÄ tredje rovdyr. hvor trodde du fÄrikÄl kommer fra?
songbird, du bor pÄ feil side av glomma til Ä si midt i Þstfold, jeg bor der, det er kun bÞnder, og jeg leder gjerne en bondejakt! 
|
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
spiralis skrev: | ...pÄ samme mÄte som Êlj, gaupe, jerv osv. |
Det heter ELG!!!
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 19:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
ekte mannfolk skyter ikke ulv,sÄ la ulven drepe
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Lűr 29 Mai 2004, 23:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MAgger'n
FrÀmling

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 16
|
Ikke utrydd ulven! Plaff ned bonden istedefor!
|
Skrevet: Sűn 30 Mai 2004, 14:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

|
jepp...vi trengfer ikke norsk mat. det er bare dyrt. vi trenger ikke konservative holdninger. det er kjempedyrt.
|
Skrevet: Sűn 30 Mai 2004, 18:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MAgger'n
FrÀmling

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 16
|
proteksjonisme er no dritt.
|
Skrevet: Man 31 Mai 2004, 00:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

|
nei..hva er det?
|
Skrevet: Man 31 Mai 2004, 01:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
hay. Jeg mÄ bare si jeg skjÞnner frihetsfisken 100% jeg. Det han kaller rett og det dere kaller rett virker som to ulike ting. Frihetsfisken gjÞr bare det han selv vil, sine egne mÄl.. overleve selv. Ulven har ingen rett fordi den ikke kan gi meg konsekvenser.. som en stein om jeg kaster den.
Men jeg er ikke enig i frihetsfisken. Jeg liker ulven jeg, selv om det kanskje er feil i forhold til mine oprinelige hovedmÄl. Overleve selv.
Det jeg ikke har sett her men som mamma sa er at ulven tar de svake dyra slik at de sterke overlever. Sterke og stÞrste dyra gÄr da til oss fordi jegerene tar de. SÄ kjekt med rovdyr som forbedrer stammen til vÄr egen del. Elgen har jo synket i stÞrrelse i det siste... sa mamma ialefall.
Det spÞrs da om vi tjener mer pÄ at ulven tar svake dyr eller at den ikke dreper sau.
Men det Ă„ tjene betyr ikke bare penger mat osv men og det fĂžlelsesmessige.
|
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 14:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Hvis vi dreper ulven sÄ redder vi jo smÄdyrene, det mÄ jo vÊre positivt siden de ikke greier Ä ta vare pÄ seg selv uansett. Det mÄ vÊre forferdelig Ä bli spist av en ulv hvis man eksempelvis er en hare. PÄ denne mÄten beskytter man jo de forsvarslÞse smÄ skapningene ved Ä utrydde ulven og det mÄ jo vÊre bra?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 15:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Ulven er jo ogsÄ forsvarslÞs mot oss. Hvem skal beskytte den?
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 15:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Kanskje hvis menneskeheten begikk kollektivt selvmord sÄ ville ulven overleve, men da ville smÄdyrene lide hvis ulven erobret herredÞmme igjen. Vanskelig sak dette.
|
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 15:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
hehe ja. Litt av en diskusjon Tror du ulvene ville tatt over for menneskene? NĂ„ vil ikke jeg drepe meg selv da.
Noen dyr har vel alltid dĂždd ut fordi en anen har vert dominerende.
Kanskje vi skal si det slik at vi skal ha noen fÄ ulver da.
|
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 17:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Ja vi kan godt vĂŠre enige om det, men skal de leve i det fri eller interneres i dyreparker?
|
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 17:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

|
ulven skal spise sÄ mange sauer at bonden spiser ulven.
hmm???
|
Skrevet: Tor 17 Jun 2004, 19:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
Vel, er de i dyreparker dreper de ikke de svake dyre da. Men de dreper heller ikke sauer. Vet ikke hva som er best jeg.
|
Skrevet: Fre 18 Jun 2004, 00:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
jeg tror de spiser vanlig kjÞttdeig eller koteletter og karbonader...det er jo bare vanlig mat sÄ da gjÞr det ikke noe...
|
Skrevet: Fre 18 Jun 2004, 01:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

|
vi burde vingeklippa all rovfugl og satt den i dyreparker hvis vi skulle fulgt ulvens rettigheter. rovfugl dreper jo faktisk harer, som er helt fantastisk for mennesker Ä jakte pÄ...
|
Skrevet: Fre 18 Jun 2004, 09:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Du har helt rett, vi vingeklipper alle rovfugler. De kan jo spasere som oss hvis de skal noen plass.
|
Skrevet: Fre 18 Jun 2004, 09:11 Sist endret av QIQrrr den Fre 18 Jun 2004, 09:20, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |