Av
Hurrafantastisk
Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
Mennesker er noe dritt Mennesker er noe dritt. Det egoistiske og hatende i oss manifesterer seg hver jævla dag. Her i denne verden skal vi gå rundt å holde ut ensomhet og elendighet, og er det noen som nedverdiger seg til å søke vennskapet til noen andre, noen å gjøre livet mer levelig, blir man møtt med hat og latter. Vi skal ikke tigge! Hold på verdigheten å forbli ensom!
Og er det noen skarpsynte sjeler som oppdager den store løgn, nemlig at mennesket ikke er annet enn skitt, at mennesket nemlig er personifiseringen av ondskap på jorden, da blir de sett på som gale, og man kaller dem hunder. Folk er så redde for sannheten at de er villige til å drepe for den. De er villige til å drepe for å opprettholde den store løgn. Det tragiske er at de ikke vet at det er en løgn. De kjemper som gale for å opprettholde illusjonene om menneskets såkallte storhet.
En metode er også nedtyssing. Det vi kaller sivilisasjon har oppdaget hvor mye mer effektfullt middel dette er mot de som skuer sannheten. Hegel hadde delvis rett i sine teorier om uvikling. Menneskeånden utvikler seg gradvis til mer og mer perfeksjonert ondskap og utdrivelse av sannhet og godhet. Lykken skyller innover meg hver gang jeg innser at det er store sjanser at jeg dør før den absolutte ondskap siver innover oss.
Jeg kan se løgnen. Jeg kan se falskheten. Kan du?
Skrevet: Ons 09 Jun 2004, 02:29
SecretWindancer
l33t
Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
Re: Mennesker er noe dritt Terning skrev: Mennesker er noe dritt. Det egoistiske og hatende i oss manifesterer seg hver jævla dag. Her i denne verden skal vi gå rundt å holde ut ensomhet og elendighet, og er det noen som nedverdiger seg til å søke vennskapet til noen andre, noen å gjøre livet mer levelig, blir man møtt med hat og latter. Vi skal ikke tigge! Hold på verdigheten å forbli ensom!
Og er det noen skarpsynte sjeler som oppdager den store løgn, nemlig at mennesket ikke er annet enn skitt, at mennesket nemlig er personifiseringen av ondskap på jorden, da blir de sett på som gale, og man kaller dem hunder. Folk er så redde for sannheten at de er villige til å drepe for den. De er villige til å drepe for å opprettholde den store løgn. Det tragiske er at de ikke vet at det er en løgn. De kjemper som gale for å opprettholde illusjonene om menneskets såkallte storhet.
En metode er også nedtyssing. Det vi kaller sivilisasjon har oppdaget hvor mye mer effektfullt middel dette er mot de som skuer sannheten. Hegel hadde delvis rett i sine teorier om uvikling. Menneskeånden utvikler seg gradvis til mer og mer perfeksjonert ondskap og utdrivelse av sannhet og godhet. Lykken skyller innover meg hver gang jeg innser at det er store sjanser at jeg dør før den absolutte ondskap siver innover oss.
Du er ikke alene om og ha denne oppfattningen.
Jeg har selv slått meg til ro med mitt ego og ensomhet.
Mennesker er noe herk. Og sånn er det bare.
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Ons 09 Jun 2004, 08:16
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
Jeg klarer ikke å se sånn på det helt som du gjør det nei..
Skrevet: Ons 09 Jun 2004, 09:36
mattestykke
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
nei.... mennesker er egoister. Om noen er glad i meg er det egentlig for sin egen del. Hva er det negative med det?
Er ikke du ganske egoistisk om du vil andre skal være glad i deg for DIN del, istede for å godta virkeligheen?
Egoismen er ikke bare en ulempe men og en fordel.
Tenk om du maser på ei jente, hjelp meg hjelp meg jeg har det vondt ho sier nei nei, men til slutt sier, javell da! Om du sier nei nå vil jeg ikke ha hjelpen din blir ho enda mer sur. jeg husker ikke poenget nå..hadde ett poen,,poenget er der. Men dere skjønner kanskje?
kjekt å tro på egoisme. Bare å ta i mot alt du får med god samvittighet. De gjør det for sin egen del uansett
Skrevet: Ons 09 Jun 2004, 09:44
SecretWindancer
l33t
Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
mattestykke skrev: nei.... mennesker er egoister. Om noen er glad i meg er det egentlig for sin egen del. Hva er det negative med det?
Er ikke du ganske egoistisk om du vil andre skal være glad i deg for DIN del, istede for å godta virkeligheen?
Egoismen er ikke bare en ulempe men og en fordel.
Tenk om du maser på ei jente, hjelp meg hjelp meg jeg har det vondt ho sier nei nei, men til slutt sier, javell da! Om du sier nei nå vil jeg ikke ha hjelpen din blir ho enda mer sur. jeg husker ikke poenget nå..hadde ett poen,,poenget er der. Men dere skjønner kanskje?
kjekt å tro på egoisme. Bare å ta i mot alt du får med god samvittighet. De gjør det for sin egen del uansett
Man har det mye bedre med seg selv hvis man tenker slik, selv om samvtittighet er en fin ting en gang i blant ;P
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Ons 09 Jun 2004, 12:17
Tittan
Erkegranul
Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
For å sitere min bror:
Jeg har ingenting imot mennesker, det er folk jeg ikke liker!
Skrevet: Ons 09 Jun 2004, 12:22
Terning
Hurrafantastisk
Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
Ignorence is bliss.
Skrevet: Ons 09 Jun 2004, 13:22
Sytemarvin
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
Folk er dumme og teite og alt det andre som ble nevnt.
Men så fins det jo alltid unntak som bekrefter regelen.
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Ons 09 Jun 2004, 21:25
sharee
Slushpuppy!
Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
Hva er galt med å være egoistisk? Det holder en jo i live...
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tor 10 Jun 2004, 14:12
Mirim
Spitzy (!)
Ble Medlem: 22 Jan 2004 Innlegg: 201 Bosted: Loddefjord/Bergen
sharee skrev: Hva er galt med å være egoistisk? Det holder en jo i live...
Det er sant, men må huske at det går en grense. Man kan ikke bare gå gjennom livet og bare tenke på seg selv.
_________________ Kjærlighet Er Best På Pinne!
Skrevet: Tor 10 Jun 2004, 16:00
Toad_T
Veronica
Ble Medlem: 13 Apr 2003 Innlegg: 839 Bosted: Bollnäs city
jeg pleide å tenke likt, og mennesker som ikke hadde det synspunktet var naive.
Jeg vet at mennesket er egoistisk, men det finnes forskjellige måter å være egoist på. Jeg føler meg bedre om jeg vet at andre har det bra. Jeg strekker meg langt for mine venner, selv om det hele bunner i egoisme (at jeg vil føle meg bra).
Selvfølgelig vet jeg at det finnes ondskap og drit i verden.
Mennesket er ondt, mennesket er godt. Hva er vitsen med å være så negativ til allting? Er jeg mer uintelligent bare fordi jeg velger å heller fokusere på det gode? For begge deler finnes der. Mennesket er ikke bare ondt. Jeg er drittlei av at andre skal se ned på meg fordi jeg ikke er dyster og/eller deprimert.
kanskje jeg er naiv da. Men jeg er gladere nå, jeg har det mye bedre nå. Hvis det betyr at jeg lever i en slags uvisshet, så for all del...
_________________ I would go to jail with only boys just to prove I was as tough as you
Be A Slæsk
Skrevet: Tor 10 Jun 2004, 16:18
Panter
l33t
Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
Jeg tror at det er noe godt innerst inne i alle mennesker...
Men etter å ha fått frastålet brillene mine i dag, er jeg ikke lenger så sikker!
ARRRRRGH!
Hulk is mad! Pooor bad guys!
I will crush, crush them to gooo!
Would your like your mush with or without lumps?
Skrevet: Tor 10 Jun 2004, 18:10
Randar
Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
Balansen skrev: Jeg tror at det er noe godt innerst inne i alle mennesker...
Men etter å ha fått frastålet brillene mine i dag, er jeg ikke lenger så sikker!
ARRRRRGH!
Hulk is mad! Pooor bad guys!
I will crush, crush them to gooo!
Would your like your mush with or without lumps?
*trøste hulken*
_________________ Biiip!
Skrevet: Fre 11 Jun 2004, 13:52
hüter'n
Slushpuppy!
Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
mennesker er onde mutanter..
Skrevet: Fre 11 Jun 2004, 17:26
Ronja
Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
Mennsket er etter min mening godt å vondt, så hvorfor bare forkusere på det onde, som noen sa?
Jeg ser ikke noe godt komme ut av det.
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 09:29
Passover
Främling
Ble Medlem: 30 Jul 2004 Innlegg: 10 Bosted: Oslo
Folk som bor ute i bygdene levde noe nærmere det man
kan kalle et harmonisk liv før. Nå blir mennesker sydd
sammen i en organisert form for kynisk ondskap i de store byene
der det er om å gjøre å spre sitt ego nok å være mest mulig ond for
å hevde seg. Jeg tror det har noe å gjøre med at folk klarer å ta
i bruk de onde sidene i mennesket i større grad en før, det fører også
til at folk blir smartere det er nesten en slags sjarme over det. Istedenfor å hevde at man vil alle godt. Det må være noe av det mest avskyelige
jeg vet, folk som blindt hevder at de vil alle godt. Og tror de selv er bare
gode. Når de har klart å fylle seg selv opp med så mange vrangforestillinger blir jeg bare irritert.
Skrevet: Fre 30 Jul 2004, 09:54
Ennasus
l33t
Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
Mennesker er noen dumme dyr.
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Fre 30 Jul 2004, 20:14
BagBiter
Veronica
Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
Re: Mennesker er noe dritt Terning skrev: Mennesker er noe dritt. Det egoistiske og hatende i oss manifesterer seg hver jævla dag. Her i denne verden skal vi gå rundt å holde ut ensomhet og elendighet, og er det noen som nedverdiger seg til å søke vennskapet til noen andre, noen å gjøre livet mer levelig, blir man møtt med hat og latter. Vi skal ikke tigge! Hold på verdigheten å forbli ensom!
Men da er vel du på god vei til perfeksjonisme, siden du har oppdaget alle feilene, eller?
Det jeg liker med mennesker er at vi er nysgjerrige, vi har tatt over naturen, vi har bedret oss selv ved hjelp av det kraftigste våpenet naturen har gitt oss; intelligens. Hver dag streber vi etter å utvikle intellektet vårt, utvikle teknologi, vi filosoferer. Vi nekter å bare være til som andre dyr, vi krever en dypere mening ved vår eksistens, nettopp fordi vi er så unike. Det er så mye deilig ved å være menneske, at jeg kan ikke få ned alt..
_________________Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Lør 31 Jul 2004, 00:27
Findus
Spitzy (!)
Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
Re: Mennesker er noe dritt BagBiter skrev: Terning skrev: Mennesker er noe dritt. Det egoistiske og hatende i oss manifesterer seg hver jævla dag. Her i denne verden skal vi gå rundt å holde ut ensomhet og elendighet, og er det noen som nedverdiger seg til å søke vennskapet til noen andre, noen å gjøre livet mer levelig, blir man møtt med hat og latter. Vi skal ikke tigge! Hold på verdigheten å forbli ensom!
Men da er vel du på god vei til perfeksjonisme, siden du har oppdaget alle feilene, eller?
Det jeg liker med mennesker er at vi er nysgjerrige, vi har tatt over naturen, vi har bedret oss selv ved hjelp av det kraftigste våpenet naturen har gitt oss; intelligens. Hver dag streber vi etter å utvikle intellektet vårt, utvikle teknologi, vi filosoferer. Vi nekter å bare være til som andre dyr, vi krever en dypere mening ved vår eksistens, nettopp fordi vi er så unike. Det er så mye deilig ved å være menneske, at jeg kan ikke få ned alt..
Den eneste forskjellen vi kan se fra dyr og oss selv er det materialistiske.
Vi kan ikke vite om dyr har en intellekt som overgår vår.
For alt vi vet er kanskje alle dyr flere milliarder år framfor oss.
Jeg ser ikke bort i fra at vi er veldig underutviklet sammenlignet med en eller anne dyrerase her på jorden.
Mennesker er destruktive som rase, ingen tvil. Klart vi har da våre gode øyeblikk vi og. Mennesker er nysgjerrige ja, og vi tar strupetak rundt alt vi kan og underkaster det oss selv.
Høres veldig ut som beskrivelsen på en parasitt egentlig
Jeg sier ikke at jeg er noe bedre en alle andre, men jeg holder i det minste ikke fast ved at menneske er så fantastisk, når det er godt mulig at vi som Terning skrev "er noe dritt".
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 11:35
Audi
Spitzy (!)
Ble Medlem: 03 Mai 2003 Innlegg: 128 Bosted: Bergen
jeg liker ikke mange folk... liker ikke folk generelt...men mange er værst...
men samtidig har jeg innsett at en og en person går an å leve med uten at alt blir bare teit og dumt.. etterhvert går det også an å øke mengden folk.. men kjenner jeg blir stresset av mange folk selv om jeg kjenner alle...
men jeg er ikke enig med Terning, det er ingen allmen løgn her, ingen allmen falskhet... bare oss selv og hodene våre...
_________________ AAAAAAAAAAAAAAANGST
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 14:47
Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Måned 3 Måneder 6 Måneder 1 År Sorter etter: Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende