DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
kristenmansidioti
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 8 av 9 [171 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8, 9 Neste
Av Innlegg
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Ronja skrev:
Det jeg gjør her på denne tråden er å klarne opp i det med kristendommen som jeg kan, ettersom det blir slengt ut mye som ikke er sannt. Jeg vil også forsvare kristne. Fordi de mange kommer med "de" er sånn og "de" er sånn. Det irriterer og er jo helt usaklig ettersom ingen kan kjenne hver eneste kristen og hver eneste menighet.

Exacly, my dear!
Jeg hjelper gjerne til.
Er du kristen?

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 22:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Jeg vet ikke, jeg har prøvd å klarne ett standpunkt i livet, men det er vanskelig.

Uansett, så tror jeg ikke heller jeg vil si så mye personlig her, blir jo fort en av "de" som er sånn. Vis du fatter hva jeg mener.. Wink Virker som om mange dømmer meg ved bare det at jeg forsvarer kristendommen.

Jeg har gått på kristen privatskole i 10 år, med mye mer timer med kristendom, noe annen relgionsundervisning, men mener jeg har ganske god mulighet til å klarne opp i mye som jeg ser mange har forestillinger om.

Skolen praktiserer den gamle Lutherske lære.

Ja, noen nevne noe som syndefallet, hva var det for noe?

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 22:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
Mareth skrev:
SÃ¥nn forresten liksom:
Har du tenkt på at du kanhende blir en gjenganger i verden Secret?
Hihi *uuuuuhhuuuuubooooohoooo* Wink OMG A GHOST! Razz

Det hadde vært FÆLT, jeg gjentar FÆLT Razz

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 22:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Jeg er også redd for å bli oppfattet som en av de.

Men jeg er ingen Johannes.

Jeg svarer på spørsmål hvis noen lurer....

Livet mitt leves som mange andres.
Jeg drikker, fester, lever og har det gøy.

Uten å tvinge andre til å dele mitt synsmål, som feks:
Fotballgærninger....
(No offence, people)

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg har alltid blitt veldig opprørt av endel kristne synspunkter. Jeg har alltid blitt fly forbanna når noen har prøvd å prakke på meg sine synspunkter.
Jeg holdt et kort foredrag om noen ting innenfor okkultisme i religion i 3 klasse. En klasse med flest kristene, og noen agnostikere og et par ikketroende. Jeg var den eneste som trodde på noe annet enn kristendommen (bortsett fra de ikketroende da seff). Selvfølglig blei alt jeg sa forbundet med satanisme. Og jeg er jo selve manifesteringen av satan, eller hva? Jeg er jo satan i menneskeskikkelse. Eller kanskje ikke i det hele tatt. Da blei jeg sint pga sneversynthet.

I de fleste tilfeller kan man si at ja, desverre tenker jeg for mye. Men en ing jeg har kommet fram til er denne: De sanne kristne er tilfreds med sin tro. Enkelt og greit. De trenger ikke prakke den på resten av verden.
På en eller annen måte har ALLE sin tro. Så lenge man er fornøyd med den så er vel det det viktigste?

Så jeg har innsett at det er like uriktig å snakke nedsettende om kristendommen som å kalle meg for satanist.
Selvølgelig skal folk få svar når de lurer på noe. og kanskje spørsmål og svar kan føre til at noen blir overbevist. Og det er nok en bra ting for personen det gjelder. Da mener jeg også at det skal være den personen sin sak. For hvis den som har svart på alle spørsmålene i sitt stille sinn tar æren for at nettopp den personen har blitt overbevist og blitt en f.eks kristen er han/hun selv en falsk person om har svart på spørsmål på feil grunnlag.

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Sitat:
Jeg irriterer med over sånne svar. De? Hvordan i alle dager kan du si de, som jeg regner med du mener kristne, når du tydeligvis ikke i det hele tatt har grunnlag for hva du sier?

DE er fanatikerne. Jeg kunne kanskje presisert det. My bad! Men jeg har grunnlag for det jeg sier, se uthevet tekst litt lenger ned i innlegget.

Det du skrev om frykt ble til blabla i hodet mitt Embarassed Det går vel på det at jeg kommer fra Krsand hvor det stort sett bare er fanatiske kristne som prøver å prakke på folk religionen sin. Jeg lukker automatisk ørene for preking og pekefingere fra mennesker med bibel under armen.
Jeg har satt meg inn i religionen, jeg ble tvunget til et år på kristen internat-skole. Tro meg, det er ikke noe for meg. Laughing Dette var ikke såkalte fanatikere, men indremisjonsmennesker. De gikk på bedehus og turte så vidt snakke til mennesker som så litt anderledes ut. (Bl.a meg)

Jeg mener ikke at du prøver å presse religionen din på noen, eller at du har bibelen under armen eller vifter med pekefinger. Det var bare en uttrykksmåte. Det gjelder de sektmedlemmene jeg var borti mens jeg ennå var hjemmeboer. Sånne mennesker (fanatikere) skremmer meg, og jeg har utrolig vondt av dem og ikke minst barna.

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Så er det nå de som roper ut som man får høre om.
Å kristendommen har sprunget ut i mange forskellige rettninger, så mange menigheter motstrider hverandre, dermed lett for folk utenfor å oppfatte mye som svada..

Jeg svarer på grunnlag av den Lutherske lære, som ikke er blitt vridd og vendt på. Derfor tror jeg at det er mer hold i kristendommen enn det andre tror her.

(Er fra Kristiansand jeg også, så da er det vel ikke så vanskelig for deg å finne frem til hvor jeg er, du tror sannsyneligvis jeg går i skjørt vis jeg hadde sagt hvor jeg kommer i fra vis det sier deg noe.. Wink )

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:40
Sist endret av Ronja den Søn 06 Jun 2004, 23:43, endret 1 gang
maria
l33t
l33t

Hm. Hvorfor er "din" retning mer "riktig" enn de andre? Vanskelig å formulere spørsmålet riktig her. Damn. Men hvorfor kan du være så sikker på at den delen du tilhører er den som er mest "rett"?

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:42
Ronja

maria skrev:
Hm. Hvorfor er "din" retning mer "riktig" enn de andre? Vanskelig å formulere spørsmålet riktig her. Damn. Men hvorfor kan du være så sikker på at den delen du tilhører er den som er mest "rett"?

Jeg er ikke sikker på det i det hele tatt.
Det jeg mener er at jeg har hørt alt slik det var for over 100 år siden og lenge før det, ikke slik at noe var forvridd, dermed er det også mer i sammenheng.

Dermed også det jeg vil velge å tro på vis jeg velger å være kristen.
Samtidig var jeg også den mest kritiske i klassen og sluker ikke ting rått.

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:45
maria
l33t
l33t

Ok. Bare lurte, fordi alle som snakker om religionen sin mener at akkurat DEN er den riktige.

Det må være utrolig kjipt å finne ut at man tar feil, mener jeg. Men det blir grubling som man aldri klarer å tenke frem et riktig svar på, så kanskje best å la det være Razz

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:48
Ronja

maria skrev:
Ok. Bare lurte, fordi alle som snakker om religionen sin mener at akkurat DEN er den riktige.

Det må være utrolig kjipt å finne ut at man tar feil, mener jeg. Men det blir grubling som man aldri klarer å tenke frem et riktig svar på, så kanskje best å la det være Razz

Jeg tenker - finnes det en Gud, så er det han sin oppgave å dømme dette. På samme måte som om det er hans sak å dømme de som hang Jesus.

Men for å virkelig tro på noe må man jo tro på at man tror på det riktige, må man ikke?

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:51
maria
l33t
l33t

Joda, men alle kan umulig ha rett. Jødene, jehovas vitner, muslimene, fanatiske kristne, statskirke-kristne, bedehus-kristne, adventister (kommer ikke på flere i farta), det virker bare trist at ikke alle kan bli enige og finne ut at HEI! sånn er det!

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:56
Ronja

Ja, alle KAN ha rett.. Men jeg synes det er bra at folk slår seg til ro med det de synes er rett.

InnleggSkrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:58
Caroline
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Nov 2003
Og gjerne slå seg til ro med at ikke alle kan være enige og mene det samme.

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 00:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Forøvrig var det det jeg prøvde å si i mitt forrige innlegg på denne tråden. Ikke at jeg tror noen har giddi å lest, men likevel :p

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 01:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
så har jeg kommet til en konklusjon.. dette er nok provoserende osv, men jeg bryr meg ikke særlig mye for uansett hvilket ståsted man har sier ofte motparter at man skal ha respekt for hverandres tro, og ateismen ligeså.

Kristendommen er nå om dagen korrupt i mine øyne, ikke de kristne. selvfølgelig fins det sprøe kristne, men det er de som mennesker som er, ikke religionen i dem. Gud, jeg hater deg, fordi du er så kjip, jeg hater deg jesus, som ikke ville gi meg et valg, og samtidig tror jeg jesus er himmelens kuleste fyr og/eller kongen av selvironi.. ofre livet sitt for en verden hvor mesteparten ikke bryr seg engang fordi det er for usaklig eller for å frelse den.. way to go.
dette er ikke noe jeg skriver for å bitche med dere troende, jeg har igrunn respekt for at tør stå ved det med slik standhaftighet Very Happy , men sorry, jeg tror dere har blivit lurad..
forresten, skal jeg angripes med sitater, ikke del opp hele innlegget, det er ment som en helhet.. og trekke ut et par strofer dreper poenget litt. om det da er noe poeng.. Gud er ego, jesus er kul,den hellige ånd er vel sikkert en trivelig sak, de fleste religioner kan ta seg ei bolle og jeg sier som monty python: "Pray that there`s intelligent life somewhere up there, `cause it`s bugger all down here on earth!"

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 19:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Hva mente du med: Jesus som ikke ville gi meg ett valg.

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 20:18
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Ronja skrev:

han ofret seg for meg, en super ting å gjøre, men han gjør det for min frelse, som jeg ikke fikk velge om jeg ville ha eller ei, han ga meg valget om å kose meg i himmelen i evig tid eller brenne i helvete i evig tid. det er ikke akkurat særlig mye til valg.

det forrige innlegget var skrevet mest for å se hvorvidt man klarte å "respektere" det som en mening. det er igrunn fryktelig usaklig.. beklager det litt, men syns det måtte undersøkes.

InnleggSkrevet: Tir 08 Jun 2004, 15:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Kjære Gud, du er så god! Og alle som ikke tar imot din uendelige kjærlighet fortjener såvisst å bli pint i all evighet! Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tir 08 Jun 2004, 16:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Ronja

Tristan_Tiltold skrev:
Ronja skrev:

han ofret seg for meg, en super ting å gjøre, men han gjør det for min frelse, som jeg ikke fikk velge om jeg ville ha eller ei, han ga meg valget om å kose meg i himmelen i evig tid eller brenne i helvete i evig tid. det er ikke akkurat særlig mye til valg.

Du kan heller ikke kan bli salig vis du bare gjør gode gjerninger fordi du er redd for å komme i helvete, det er ikke poenget i det hele tatt

InnleggSkrevet: Tir 08 Jun 2004, 17:10
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 8 av 9 [171 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8, 9 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet