DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Kristendommen/relgion.
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [33 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
 Kristendommen/relgion.

Godt eller vondt?

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 17:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Re: Kristendommen/relgion.

SecretWindancer skrev:
Godt eller vondt?

Kansje meningen skulle være godt, men desverre så fører med mye vondt med seg.

Godt for noen, vondt for andre.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 17:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Jeg har foreksempel en vennine ( se EN vennine, ikke noen eller alle, men henne) Som plutselig, helt plutselig bestemte seg for å bli kristen. For da hadde hun noe og gå til når de vonde tingene samlet seg opp.
Og dette er snakk om en vennine som ikke har det så veldig greit med seg selv, og jeg mener det bare blit værre for henne visst hun skal lene seg på noe så stort.For da blir hun avhengi av og følge regler. Og det ville hun ikke klart, det er jeg sikker på.
MEN ikke alle følger reglene, jeg er klar over det.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 17:33
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
hehe jeg hadde også en sånn veninde Very Happy

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 17:55
Ronja

Alt går begge veier, men så kommer det da ann på hva hun lener seg til.. Burde kansje heller lent seg til venner, men mange eksteme kriste menigheter "fanger" ofte ungdom og noe som for meg ser ut som hjernevasking..

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 17:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
jeg er enig med Ronja,de blir hjernevasket,se på disse rødekors bussene som gir bort suppe til uteliggere
det er veldig bra at de gjør det,fordi uteliggere trenger det virkelig
men de sier at det er gud som gir dem denne maten så uteliggerne tenker "å gud er fantastisk" og det blir feil

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:01
Ronja

Faktisk, kirkens bymisjon driver ikke å prater Gud i det hele tatt.. De liker jeg..

Men på den vidergående skolen jeg går på kom det en gjeng å delte ut kjærligheter.. Hvor det sto "Kjærlighet fra Jesus til deg"..

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:04
SecretWindancer
l33t
l33t

Ronja skrev:
Alt går begge veier, men så kommer det da ann på hva hun lener seg til.. Burde kansje heller lent seg til venner, men mange eksteme kriste menigheter "fanger" ofte ungdom og noe som for meg ser ut som hjernevasking..

Hun sa det bare slik " Da har jeg noe og gå til" Jeg aner ikke sånn direkte hva hun mente med det, det bare bekymrer meg =/

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:13
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
For å si det jeg mener, og forhåpentligvis uten å virke ekkel eller kvalmende:

Det finnes etter min mening fire typer kristne:
1. Krampaktig kristen, eller KK: En person som nettopp har blitt frelst inn i en karismatisk menighet, og som lever for Jesus og som ike klarer å unngå å snakke om Jesus, fortelle om Jesus og som hele tiden sier ting som: "Jeg skal be for deg!" "Har du tatt imot Jesus" eller "Kom, bli med og TRO på Jesus!"
2. Gammeldags kristne: "Mørkemenn" som er imot homofili, alkohol, sex, og alt annet som ikke de fikk drive med da de var unge, og som har funnet ut at Gud er imot det! Mange av disse er desverre lavt utdannet og bittre på livet.
3. Sånne som meg, som ikke egentlig tenker over at de er kristne til daglig, som gjerne går i kirken en gang i blant, som gjør alt det "viktige" (dåp, konfirmasjon, bryllup osv) i kirken, som prøver å være snill og grei, som ikke misjonerer, men gjerne forteller hvis vi blir spurt, som synes homofile er ok mennesker på lik linje med alle andre, som tør å snakke med en muslim uten å slå ham med Bibelen sin osv
4. De som går i kirken julaften fordi det er tradisjon.

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Ser jo fra det som hendte i Sverige hva slik hjernevasking kan føre til, trist det.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:14
SecretWindancer
l33t
l33t

Det er kjempe trist faktisk.

Og gå i kirken i jula er det fler som syns er koselig Very Happy

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:20
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Bibelen, Jesus og hele sylamitten, er bare godt.
Den eneste "regelen" er at du skal elske din neste som deg selv, og du skal elske Gud.
Men da menneskene ikke er, og aldri kan bli feilfrie, så skjer slik som det gjør.. at det kanskje ofte virker vondt, og for mange er det nok en realitet at kristendomen gjør mer vondt enn godt. Vi forkuserer på feile ting, dømmer, hever oss over andre, krangler... osv.
Likevel forandrer ikke det at kristendomen i utgangspunktet er noe godt.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
religion er en av ford\skjellene på folk og dermed også årsak til krig og faenskap...

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Så lenge man ikke misjonerer (gjelder alle religioner) har jeg ingenting i mot hva de driver med. Det at folk velger å bli mer religiøst aktive er som regel et personlig valg og ingen bør snakke spessielt negativt om det.

Det man kanskje kan rette kritikk mot er veldig inneslutta miljøer hvor man blir født inn og ikke vet hvordan verden utenfor fungerer. Et eksempel er det tyske parret som ikke hadde fått barn 6 år etter at de gifta seg, og lurte på hvorfor. Det viste seg at de aldri hadde hatt sex...

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 18:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Jeg ser mye fint i religion, det gjøres mange gode gjerninger og de aller fleste religiøse er trivelige og skikkelige mennesker.

Men religon har en litt ekkel side som ligger det autoritære og kontrolerende. Det er de som bruker religion til å kontrolere mennesker for å nå sine mål (jeg har lite tro på religion som årsak, jeg tror alltid det ligger andre ting bak...), og beklageligvis virker det til tider litt for bra. Troen på en høyere makt og denne høyere makts sendebud er et skremmende kraftig verktøy for å kontrolere de som tror. Når enkelt mennesket oppgir egen fornuft og moral til fordel for diktat fra en høyere skapning, eller for å være presis dennes 'utnevnte talsrør', skjer det mye faenskap.

Dette er ikke et utelukkende religiøst fenomen, det forkommer og i mange ideologier, men problemet er og blir det samme, blind tro.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 19:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
desmodus
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004
Det er ikke nødvendigvis religionen det er noe galt med, men veldig ofte er det lederne i menigheten eller trossamfunnet det er noe galt med. Det er der det går galt, når de prøver å ta Guds plass og rett og slett misbruker stillingen sin. liker ikke sånne folk:(

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 19:55
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Enkelte mennesker gjennom tidene har faktisk påstått at de er en guds budbringere eller til og med guden selv, i menneskeskikkelse.

Tenk om det som står i bibelen faktisk stemmer, og Jesus en dag kommer igjen til jorda? Da åker han rett inn på galehus, hvis han skal begynne å påstå at han er Jesus og spre sitt budskap.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 19:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Nei det ødelegger VELDIG noen ganger. Huff *riste på hodet*

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 19:59
desmodus
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004
wertoi skrev:
Enkelte mennesker gjennom tidene har faktisk påstått at de er en guds budbringere eller til og med guden selv, i menneskeskikkelse.

Tenk om det som står i bibelen faktisk stemmer, og Jesus en dag kommer igjen til jorda? Da åker han rett inn på galehus, hvis han skal begynne å påstå at han er Jesus og spre sitt budskap.

hvis han virkelig er guds sønn, og dermed Gud, kan han vel ikke settes inn på galehus med mindre han tillater det selv.... han har jo ubegrensede muligheter da:P

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 20:05
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Hvis det skjer, er det vel meningen..? Sånn som da jeg Jesus ble arrestert, var det meningen at han skulle dø på korset og ta støyten for alle synder, ellers hadde det ikke skjedd..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Man 31 Mai 2004, 20:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [33 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet