DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
kristenmansidioti
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 9 [171 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, ..., 7, 8, 9 Neste
Av Innlegg
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
 kristenmansidioti

kjære gud,du som er i himmelen,venligst kom ned hit så vi kan banke tannpirkere under fingerneglene dine og henge deg opp i taket etter armene og skyte på deg med en spikerpistol.amen

HVA er så fint med kristendommen??kan noen fortelle meg det??man får ikke drikke,man får ikke ha sex utenom ekteskapet,det fører sikkert til mange dumme ekteskap fordi unge,dumme,nyskerrig kristne er nyskerrige på sex og gifter seg kun av den grunn at de kan ha sex med en kar uten og komme til helvette,i mean,COME ON.himmelen og helvette,hva er det for snikksnakk og maurpiss??hvis gud skapte jorda,hvorfor i helvette sitter han oppe i himmelen da??tør han ikke vere her nede??er vi så skummle???og hvis han er så jævla almektig,hvorfor har han ikke frelst alle oss satanister og antikristne og svartmetalere og andre dyr i hakkebakke skogen og ikke prøv og kom hit og si at det skal sje når jesus kommer på jorden,IKKE PRØV,fordi vi vet alle som en at det kommer ALDRI ALDRI til og skje,og vil du vite hvorfor???fordi hele religionen er funnet opp av PR-kåte fjortisser med kviser og hobbyproblemer,så kan noen fortelle meg HVORFOR folk blir kristene og hva som er så fantastisk og supert med kristendommen???

siden jeg ikke fant noe religion ting her på forumet slang jeg det inn her istedenfor:D

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Lør 29 Mai 2004, 23:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
enig med deg, Relgion er roten til alt vondt.

InnleggSkrevet: Lør 29 Mai 2004, 23:40
darkfrog
l33t
l33t

ja,uten religion hadde vi spart oss for mange kriger...religion,penger og mødre som morra mi er roten til all dritt her i verden:P Very Happy

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Lør 29 Mai 2004, 23:43
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
Religion har ofte gode filosofier og riktige holdninger... Det er bare folk som forvrenger de og utnytter det til sin egen fordel. Maktfolk.
Hadde det ikke vert religion hadde det vert en anen grunn.
Tror jeg.

InnleggSkrevet: Lør 29 Mai 2004, 23:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
Re: kristenmansidioti

darkfrog skrev:
kjære gud,du som er i himmelen,venligst kom ned hit så vi kan banke tannpirkere under fingerneglene dine og henge deg opp i taket etter armene og skyte på deg med en spikerpistol.amen

Du gir et godt inntrykk fra første linje.. nei!

darkfrog skrev:

HVA er så fint med kristendommen??kan noen fortelle meg det??man får ikke drikke,man får ikke ha sex utenom ekteskapet,det fører sikkert til mange dumme ekteskap fordi unge,dumme,nyskerrig kristne er nyskerrige på sex og gifter seg kun av den grunn at de kan ha sex med en kar uten og komme til helvette,i mean,COME ON.himmelen og helvette,hva er det for snikksnakk og maurpiss??hvis gud skapte jorda,hvorfor i helvette sitter han oppe i himmelen da??tør han ikke vere her nede??er vi så skummle???

For det første kjenner jeg mange kristne som både drikker og har sex utenom ekteskap, så å si at alle kristne ikke kan det er å gre alle over en kam.. til og med jesus drakk alkohol.. så det er nok heeelt lov!
For det andre de som gifter seg bare for å ha sex er som regel ganske ekstreme.. de jeg kjenner som har gjort det har som regel vært pinsevenner eller noe lignende..
For det tredje syns jeg du kan vise litt mer respekt for dine medmennesker.

darkfrog skrev:

og hvis han er så jævla almektig,hvorfor har han ikke frelst alle oss satanister og antikristne og svartmetalere og andre dyr i hakkebakke skogen og ikke prøv og kom hit og si at det skal sje når jesus kommer på jorden,IKKE PRØV,fordi vi vet alle som en at det kommer ALDRI ALDRI til og skje,og vil du vite hvorfor???fordi hele religionen er funnet opp av PR-kåte fjortisser med kviser og hobbyproblemer,så kan noen fortelle meg HVORFOR folk blir kristene og hva som er så fantastisk og supert med kristendommen???

I bibelen står det ikke at Gud vil frelse deg fordi han vil, men fordi du vil bli frelst.. (noe du tydeligvis ikke vil.. men det er detaljer..) Vil du ha frelse må du selv be om det! jeg tror ikke det var så lett å få PR for flere tusen år siden.. i grunn så tviler jeg på at noen som helst var noe PR-kåt på den tiden. du kan akkurat som meg ikke vite om Jesus vil komme tilbake.. horfor folk blir kristne kan jeg ikke svare på.. men de har nok en god grunn.. de aller fleste iallefall.

darkfrog skrev:

siden jeg ikke fant noe religion ting her på forumet slang jeg det inn her istedenfor:D

Sikkert greit det.. ellerno

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 00:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Re: kristenmansidioti

darkfrog skrev:
fordi hele religionen er funnet opp av PR-kåte fjortisser med kviser og hobbyproblemer
Ikke så tøft å åpne tråder på denne måten.. med denne setningen tok du øyeblikkelig fra meg all lyst til å argumentere mot deg, da du viser hvor utrolig usaklig du er.
ingen vits i å diskutere seriøst med folk på det mentale planet..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 01:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Kristne kan være like trivelig og ok som alle andre. Det kan selv de litt overhysteriske 'antikristne'...

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 04:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hrtghaeg
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 21 Mai 2003
Jeg er selv kristen, men er av den grunn ikke avholdsmann, verken til sex eller alkohol. På en annen måte kan ingen nekte for at Jesus er den største mannen som har levd. Dette kan bevises enten du er kristen eller ikke. Enten så er Jesus Guds sønn og skal frelse alle mennesker, eller så er han verdens største svindler som har over en milliard tilhengere!! Uansett ganske beundringsverdig Exclamation

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 11:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

jeg bare gleder meg til jesus kommer så skal jeg ta en sikelig prat med han og få en oppklaring i denne møkkareligionen,hva er poenget med religion,det og tro på noe som er så usaklig som at det sitter en eller tufs oppe i himmern og en annen tufs nede i jordas kjerne og venter på fortapte sjeler...hvis gud sitter i himmern,hvorfor ser vi han ikke fra verdensrommet da?(nei det var ikke ment som et spørsmål det var ment som en tull)jeg mener,du skal ikke tro allt du leser,og SPESIELT ikke det du leser i bibelen,hvem er gud??hva er hans hensikt??og han er jo så allmektig men fortsat lot han sin egen sønn dø på korset,hvor svakt er det???hvis noen hadde prøvd og drepe sønnen din og du hadde hatt gudskrefter så hadde du vel stoppa det??
men for all del,kast bort livet ditt på og tilbe noen som ikke bryr seg:D have fun

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 11:56
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Kan jeg få si en ting?

Evil or Very Mad HOLD KJEFT DARKFROG!!! Evil or Very Mad

Kan du ikke sette deg inn i hva kristendommen egentlig er isteden for å slenge ut slike floksler?

Sitat:
man får ikke drikke

Klart man får drikke om man er kristen. Se bare i Bibelen (Bryllupet i Kaanan) hvor Jesus faktisk gjør om vann til vin... Tingen er at pietistene (ordbok er en fin ting, slå opp på pietist) mente at drukkenskap var djevelens verk. Dermed: Drukkenskap er dumt, vin er bra.

Sitat:
man får ikke ha sex utenom ekteskapet,det fører sikkert til mange dumme ekteskap fordi unge,dumme,nyskerrig kristne er nyskerrige på sex og gifter seg kun av den grunn at de kan ha sex med en kar uten og komme til helvette,i mean,COME ON.

Sex er, i følge Bibelen, noe som skal skje mellom en mann og en kvinne. De bør helst være gift. Sant nok, men de aller fleste av dagens kristne har hatt sex før ekteskapet og de kjenner sikkert homofile, så her kan det være snakk om glasshus... Problemet er at mange av de kristne som står frem og snakker om seksuell avholdenhet og slike ting var født lenge før krigen, og dermed ikke vet eller skjønner hvor liberalt samfunnet forøvrig har blitt når det gjelder sex. Til og med min mor, som er 56, sier at hun ikke skjønner at folk kan ha sex samme kveld som de møtes, men selv om hun er kristen så har det ikke med kristendom å gjøre, men det at hun har jobbet med jenter som har blitt gravide uten å planlegge det først. Måtehold er bra, prevansjon er bra mens tenåringsgraviditet ikke er bra.

Sitat:
himmelen og helvette,hva er det for snikksnakk og maurpiss??hvis gud skapte jorda,hvorfor i helvette sitter han oppe i himmelen da??tør han ikke vere her nede??er vi så skummle???og hvis han er så jævla almektig,hvorfor har han ikke frelst alle oss satanister og antikristne og svartmetalere og andre dyr i hakkebakke skogen og ikke prøv og kom hit og si at det skal sje når jesus kommer på jorden,IKKE PRØV,fordi vi vet alle som en at det kommer ALDRI ALDRI til og skje,og vil du vite hvorfor???fordi hele religionen er funnet opp av PR-kåte fjortisser med kviser og hobbyproblemer

Tenkte først jeg ikke skulle kommentere dette, fordi det helt klart er skrevet av en person som aldri kommer til å ta til seg det jeg skriver uansett, men så bestemte jeg meg for å prøve allikevel, så here goes...
Himmelen ser du hver dag, den er over deg og blå eller grå avhengig av været. Den kristne himmelen derimot er en slags - hva skal man si - kristen variant av Valhall, nemlig et sted man samles når man har dødd, og hvor Gud sitter og tar oss imot.
Hvorfor sitter Gud i himmelen, isteden for å gå rundt på jorda? (Dette svaret kommer du ikke til å kjøpe, men jeg skriver det allikevel...) Gud har gått rundt på jorda. I følge kristendommen gikk Gud rundt på jorda som menneske i 33 år før han ble korsfestet. Den eneste grunnen var å gi oss skyldforlatelse. I følge kristendommen er det nok å si "Jeg tror på Jesus som min Frelser" for å bli frelst. Kan det være så vanskelig? Er det ikke bedre å gjøre det som en slags gardering? "Jeg TROR på JESUS som min FRELSER!" Ja, jeg - Tittan - Tror På Jesus Som Min Frelser. Se, det er ikke vanskelig å si det i det hele tatt.
Når det gjelder det å være allmektig, og all jævelskapen som skjer, så er det også forklart i Bibelen, og desverre... Svaret er: Når dommedag kommer vil Gud gå til krig mot ondskapen og vinne.

Sitat:
så kan noen fortelle meg HVORFOR folk blir kristene og hva som er så fantastisk og supert med kristendommen???

Kan du fortelle meg hvorfor det er så tøft å rakke ned på kristendommen? Kan du fortelle meg hvorfor du ikke er kristen? Kan ikke jeg få lov til å være kristen uten å bli mobbet for det?

La meg til slutt spørre på en annen måte:
Kjenner du meg godt nok til å kunne fordømme meg?

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 14:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
darkfrog skrev:
og han er jo så allmektig men fortsat lot han sin egen sønn dø på korset,hvor svakt er det???hvis noen hadde prøvd og drepe sønnen din og du hadde hatt gudskrefter så hadde du vel stoppa det??

Hvis et menneske fikk valget ville han mest sannsynlig gjøre alt for å redde sønnen sin. DET er tingen som gjør Gud allmektig! Han visste at Jesus måtte dø, fordi det var den eneste måten han (Jesus) fikk tatt på seg alle syndene i verden (til og med dine!!).
Men, siden du absolutt ikke liker kristendommen venter jeg ikke at du skal forstå dette heller...

Det ytterste offer... Jesus ga sitt liv for oss... Det er en gåte vi alltid kommer til å undres over, kristen eller ikke.

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 14:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Marilla
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004
TAKK, Tittan! Jeg ble sterkt provosert av Darkfrogs utspill, men droppet å svare når jeg så at du hadde klart det på en ytterst sakelig måte. Kan ikke folk få tro på det de vil? Selv er jeg kristen, men jeg går fortsatt ikke rundt og snakker dritt om de som er f.eks. hinduister eller buddhister, og jeg kritiserer ikke andre som er uenige med meg når det gjelder tro, kan ukke du gjøre det samme? Bare holde kjeft og holde fordommene dine for deg selv, eller presentere dem litt bedre argumentert. Og hvor har du fått det med "PR-kåte fjortisser med kviser og hobbyproblemer" fra? Tror du at PR-kåte fjortisser hadde giddi å skrevet en bok på mange tusen sider om en oppdiktet person, og sjekke opp historiske hendelser for å gi den litt troverdighet? Det tror ikke jeg...

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 15:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Poenget med reglion er at INGEN har noen faste bevis.
Det holder ikke og si at det bare finnes noe unaturlig.
Hvordan kan vi vite at alt som står i bibelen virkelig har hendt?

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 16:18
SecretWindancer
l33t
l33t

Ingen av oss levde på den tiden, det vil si at vi aldri kommer til å finne det ut heller.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 16:19
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Det er der den delen om å tro kommer inn, og at man ikke må se det for å tro det.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 16:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Men tenk på alle de som strekker grensene så langt da, som krigene rundt om kring, da blir det ikke snakk om tro lenger da.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 16:21
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
De kaller det hellig krig, og ser på det som noe riktig. Det er baksiden ved troen. Men mennesker klarer ikke å håndtere noe som helst, selv ikke de beste ting.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 16:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

*mumle* Hellig krig, noe så dumt.
Uten relgion så hadde det ikke vært noen krig, iallefall ikke på det grunnlaget. Men *sukk* de hadde vell funnet noe annet og rive av hverandre hodene for.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 16:27
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
SecretWindancer skrev:
enig med deg, Relgion er roten til alt vondt.

1. Religon er ikke roten til alt vondt, vil gjerne at du skal bevise at ALT vondt som skjer er på grunn av relgion.

2. Relgion er ikke vondt i seg selv, nå kan jeg ikke uttale meg om annet enn kristendommen, for det er her jeg kan en del.
I føle kristendommen skal du elske din neste som deg selv og gjøre mot din neste slik at du vil at han/hun skal gjøre mot deg. Dette er det ikke noe galt i.

Det som ofte skjer er det at mennesker med makt mellom hendene, fordi folk TROR at de skal lede de ofte gjør noe galt, bare se på det som hente i Sverige. Budskapet blir forvrengt og brukt til makt, noe som ikke opprinnelig var meningen.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 16:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Jeg vil nå si at saken er ganske så to delt.
Du setter lys på det positive andre på det negative.
Bibelen inneholder begge deler.

InnleggSkrevet: Søn 30 Mai 2004, 16:51
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 9 [171 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, ..., 7, 8, 9 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet