|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
| QIQrrr skrev: | | Glahn skrev: | | Den ideologi er ennå ikke laget som gir gode retningslinjer for hva en burde alltid gjøre i alle mulige situasjoner som kan oppstå. |
Ingen ideologi nei, men det finnes en religion som hevder den har lagt retningslinjer for alle eventualiteter, nemlig Islam... |
Kristendommen også.
|
Skrevet: Tir 25 Mai 2004, 22:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Vel, dere glemmer at man kan lage sin egen ideologi... Noe jeg tror Maggern tenkte på.
|
Skrevet: Ons 26 Mai 2004, 01:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| Terning skrev: | | Vel, dere glemmer at man kan lage sin egen ideologi... Noe jeg tror Maggern tenkte på. |
Noe som i seg selv ikke gjør faren mindre for at man følger sin egen ideologi blindt i den tro at den er rett og riktig, og gir svaret på alle viktige spørsmål slik at man alltid vet hva man skal gjøre bare man gjør ting i tråd med ideologien...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Jeg tror ikke ideologi ødelegger din evne til kritisk tenkning...
Et ideologisk menneske må hele tiden tenke gjennom hva det virkelig mener det og...
Et ikke-ideologisk menneske er et pasifisert menneske.
|
Skrevet: Ons 26 Mai 2004, 18:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Jeg har ingen bestemt ideologi som sådan, men jeg er alt annet enn pasifisert...
|
Skrevet: Ons 26 Mai 2004, 23:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Men du er ideologisk... du har din egen ideologi... eh?
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 01:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Jeg har min egen ideologi, som jeg skrev i den første tråden. Den går ut på at jeg bestemmer meg i enkeltsaker, og når det er valg så får det partiet som er mest enig med meg (ikke motsatt ) min stemme. Derfor har jeg stemt på nesten alle partiene fra Høyre til RV...
På en måte liker jeg tanken bak direkte demokrati, selv om jeg ser for meg at det ville blitt et byråkratihelvete uten like... Tanken på at folket via for eksempel nettet, eller posten, stemmer på det de synes er interessant tiltaler meg litt. Men, heldigvis får man nesten si, er dette med direkte demokrati en utopi. Det ville vært alt for lett å fikse slik at kun de med sammenfallende mening stemte, eller å pøse på med mange svada-saker rett før en viktig sak, slik at folk gikk lei...
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 09:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Det er kanskje litt flaut å si det, men jeg stoler faktisk mer på politikere enn på folket. Jeg hadde ikke turt innføre et direkte demokrati...
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 13:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
| Terning skrev: | | Det er kanskje litt flaut å si det, men jeg stoler faktisk mer på politikere enn på folket. Jeg hadde ikke turt innføre et direkte demokrati... |
Det er en av hovedgrunnene til at jeg heller ikke vil ha direkte demokrati. Se bare på hvordan folk stemmer på Idol og andre realityserier og så klager når "favoritten" ryker ut fordi ingen stemte på henne :p
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 14:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Ja nemlig... vi kunne jo risikere å få Kurt som lovgivende, utøvende og dømmende makt 
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 15:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MAgger'n
Främling

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 16
|
Selføleglig kan en lage sin egen ideologi?? Og gjør det for all del, men når en stemmer mener jeg at en bør stemme etter det partiet som har samme ideologier som seg selv. ( fokus på individ eller kollektiv) ( mer private styringer og muligheter eller mer statlig styring)
Om RV hadde hatt makten ville samfunnet blitt HELT annerledes enn om Frp hadde hatt makten.
Du vet det ja? stemme etter enkeltsaker ... Du må tenke hvordan deres SAMFUNN blir. Ikke bare om du får gratis barnehage eller ikke.
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 16:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003 Innlegg: 335 Bosted: Safely away from the world...
|
Jeg er uenig med dere alle. Magger\'n: Folk stemmer etter enkeltsaker fordi partiene ikke er trofaste mot den ideologien de i utgangspunktet bekjente seg til. Det er derfor et uaktuelt tema i valgkampen.
Dette innlegget er skrevet via WAP
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 16:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003 Innlegg: 335 Bosted: Safely away from the world...
|
Dere andre mener ideologi bare er en begrensning for enkeltmenneskets kritiske tenkning og er uheldig for samfunnet. Men en ideologi kan samle et folk slik at alle trekker i samme retning. Det fører til bedre resultater.
Dette innlegget er skrevet via WAP
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 17:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
| Terning skrev: | | Men du er ideologisk... du har din egen ideologi... eh? |
Ingen uttalt ideologi jeg forholder meg til i alle tilfeller, nei.
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 19:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Hva er en ideologi?
|
Skrevet: Tor 27 Mai 2004, 21:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MAgger'n
Främling

|
| Oceanborn skrev: | | Jeg er uenig med dere alle. Magger\'n: Folk stemmer etter enkeltsaker fordi partiene ikke er trofaste mot den ideologien de i utgangspunktet bekjente seg til. Det er derfor et uaktuelt tema i valgkampen. <br/><br/><i>Dette innlegget er skrevet via WAP</i> |
Jeg vet ikke om du har fått med deg dette, men Norge har MIDRETALLS REGJERING. Hvet du hva dette innebærer ??? En lever på andre partiers Velsignelse, om du skal ha en sak igjennom.
Om et parti har på programmet at de vil jobbe for mindre skatt om de blir valgt, er det ikke sikkert de for det igjennom. Ikke bare må de ha flertal innad i regjeringen (som i norge alltid består av flere partier) men må også få forslaget sitt igjennom i stortinget!
Så grunnen til at f.eks. Høyre i sin regjeringstid ikke har gitt store skatteletter til folket og kuttet sterkt i det offentlige, er mest trolig at de ikke hadde hatt sjangs verken i regjeringen de sitter i, eller på stortinget.
Jeg tror det er denne type situasjon, som i dine øyner ser ut som upålitlige politikere som sier en ting å gjør en annen, er heller mer som beskrevet over.
Men du ser poenget mitt med hvorfor det er farlig å bare stemme etter enkeltsaker håper jeg. Jeg tror samfunnet hadde vert fantastisk ustabilt og upålitlig hadde alle gjort Titan.
MVA. Maggern
|
Skrevet: Fre 28 Mai 2004, 16:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
| MAgger'n skrev: | | Jeg tror samfunnet hadde vert fantastisk ustabilt og upålitlig hadde alle gjort Titan. |
((Jeg gjetter på at det mangler et som og en t i nicket mitt?))
Er det det at jeg har stemt på alt fra Høyre til RV som ville gjort samfunnet ustabilt og upålitelig? Jeg mener ikke det.
Grunnen til at jeg stemte Høyre sist (kommune-)valg er at de faktisk gjør en god jobb i Trondheim, og at de hadde bedre planer for utdanning enn hva AP hadde.
Når det gjelder stortingsvalg så har jeg stort sett stemt SV, men sist stortingsvalg stemte jeg RV fordi jeg mener SV krangler for mye innad.
Nå skal ikke jeg skryte av at jeg har satt meg så fryktelig godt inn i krig og fred og politikk og sånn men jeg vet hva jeg personlig mener, og da kan ingen komme og si til meg at jeg ikke skal stemme "vinglete". 
|
Skrevet: Lør 29 Mai 2004, 01:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Dette går i grunn ut på at de som er trofaste mot et parti ønsker å skille ut en gruppe "mindreverdige" som angivelig ødelegger demokratiet.
Personlig så syns jeg det virker mer demokratisk å stemme på det partiet som gjør en god jobb, istedet for å stemme på det du en gang i ungdomsåra bestemte deg for å like... 
|
Skrevet: Lør 29 Mai 2004, 12:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MAgger'n
Främling

|
"Mindreverdige" er å ta litt hardt i.
Jeg stemmer høyre og det har jeg alltid gjort. Dette av den grunn at situasjonen min forbedrer seg med de i regjering. Jeg vet f.eks. at den lave renten som er nå, som sparer meg for mye penger og som har skapt den enorme oppgangen på børsen det siste året, kom av den politikken høyre kjørte. Dette hadde definitivt ikke skjedd om det hadde vert en Ap regjering, eller lignende.
Unnskyld min skarpe tone i forige innlegg. En stemmer helt klart som en vil.
Øl til folket!
|
Skrevet: Man 31 Mai 2004, 00:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Klart det er mange som tjener på høyreregjering! Men det er likevel ingen grunn til å stemme slik etter min mening...
|
Skrevet: Man 31 Mai 2004, 00:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |