DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

later du som du er udĂželig, spesiell, jar healingevener e.l

jeg er guds utvalgte, den enbÄrne, kommet for Ä fri mennesket fra hatet
4%
 4%  [ 1 ]
nei, jeg er meg, det holder...
23%
 23%  [ 5 ]
jeg er spesiell, vennene mine blir litt sjokkert nÄr jeg flyr in av vinduene deres, ja
9%
 9%  [ 2 ]
hjelp, fundamentalistene har tenkt Ă„ ofre meg!
9%
 9%  [ 2 ]
jeg er unik, som alle er.
52%
 52%  [ 11 ]

Antall stemmer : 21

Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
hvor lenge gÄr det ann Ä late som?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Av Innlegg
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
 hvor lenge gĂ„r det ann Ă„ late som?

hvor lenge gÄr det ann Ä late som:

at du liker ett menneske du avskyr

at du avskyr ett menneske du forguder

at du ikke er gravid(det var ei jente som lata som ho ikke var det til ungen ble fĂždt)

at du egentlig tror pÄ gud

at du frstÄr noe noen sier som hÞres gresk ut for deg

at du er hetrofil nÄr du ikke er det

at du er normal nÄr du ikke er det

at du synes det er greit, sÄ lenge det ikke angÄr meg(nÄr du egentlig har lyst til Ä grine.

at du er udĂždelig

InnleggSkrevet: Lűr 21 Feb 2004, 11:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Det kommer helt an pÄ hvor smart/slu/slesk/lur du er. Man skal uansett ikke late som. Bortsett fra til folk som ikke fortjener bedre.

InnleggSkrevet: Lűr 21 Feb 2004, 18:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003
Noen klarer nok Ä late som veldig lenge, sÄ lenge at man tilslutt klarer Ä overbevise seg selv... helt til det plutselig gÄr et lys opp for personen og de innser at det ikke er bra Ä late som...

man burde ikke late som, ikke engang for folk som visstnok ikke fortjener bedre, det er verken sundt for deg eller andre!

InnleggSkrevet: Lűr 21 Feb 2004, 18:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

eksempler? jeg forstÄr ikke.

InnleggSkrevet: Lűr 21 Feb 2004, 19:48
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003
Dersom du ser pÄ de eksemplene dine vil det nok vÊre noen som klarer Ä late som til de tror det selv... som f.eks at du er udÞdelig, en dag vil du innse at det ikke stemmer... og det er nok ikke en god opplevelse...
Ä late som om du er hetrofil nÄr du ikke er det, vil jo skade bÄde deg og muligens andre... vertfall dersom du plutselig finner ut at du ikke kan holde det inne lenger... da vil de innse at dette har skadet dem pÄ innsiden..

dette gjelder mange ting.. som jeg selvfÞlgelig ikke kommer pÄ nÄ...

"Hvor lenge?" er ikke spÞrsmÄlet du burde stille egentlig, du burde heller spÞrre om det er forsvarlig Ä late som i noen tilfeller...

er det forsvarlig Ă„ late som???

InnleggSkrevet: Man 23 Feb 2004, 20:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Uansett hvor mye man later som noe, vil det fÞr eller siden komme til overflaten. Selv om man til slutt tror pÄ det man later som selv. Da vil man forstÄ et store deler av livet ens har vÊrt en lÞgn. Det er ingen god fÞlelse i det hele tatt.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tir 24 Feb 2004, 09:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jamen folk later som... nÄr skal de fÄ sin straff?

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 14:39
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Jeg vil pÄstÄ at nÄr man later som sÄ sterkt at man begynner Ä tro det selv er det litt ekstremt. I tilfeller hvor man har sÄ lite selvkontroll vil jeg si meg helt enig i at det ikker bra i det hele tatt. Det jeg mente med at det er greit Ä late som overfor en person som ikke fortjener bedre var vel mer at man ikke behÞver Ä la alt vÊre helt rent og hvitt og Êrlig overfor personer man ikke helt kan stole pÄ.

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 19:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

for ett par Är siden hadde jeg tendenser til Ä bli lystlÞgner, fordi jeg syntes livet mitt var sÄ kjedelig.
det er morsomt Ä ljuge, folk tror deg oppriktig med en gang. jeg har aldri lÞyet sÄ jeg har trodd det selv, men det skal jo ogsÄ litt til.

InnleggSkrevet: Fre 27 Feb 2004, 19:40
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
De som later som fÄr sin straff nÄr livet gÄr i grus.
Ganske ofte ihvertfall.
Og de behĂžver ikke Ă„ ha gjort noe mer enn Ă„ late som om de er lykkelige,
slik at resten av verden skal spares for problemene deres.

Å leve etter noe som ikke er sant (ikke bare Ă„ lure andre) vil gjĂžre sannheten vanskelig senere. Det er verre Ă„ slĂ„ opp med den du aldri ville ha (homofili / gruppepress / ...) enn Ă„ si det som det er fĂžr noe utvikler seg.

Å late som => Bygge en falsk virkelighet => Fanget i sin egen lþgn
..blant annet fordi lĂžgnen gir resten av verden en annen forventing til deg.

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Man 10 Mai 2004, 13:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Av og til mÄ man late som, for Ä stÞtte andre som trenger det mer. Av og til mÄ man late som for Ä holde maska. I noen situasjoner i livet er det viktig. Husk at dine reaksjoner pÄvirker alle andre.

Jeg snakker av erfaring!

Selv er jeg veldig fÞlsom, men man mÄ av og til late som om ting ikke pÄvirker en. SelvfÞlgelig kan man ikke stenge alt inne, og man mÄ kjenne sine egene grenser.

Man kan bli alvÄrlig syk av Ä late som for mye.

InnleggSkrevet: Man 10 Mai 2004, 14:56
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Det kan vÊre sant. Men det kan ogsÄ vÊre feil. Det verste er Ä se tilbake pÄ alle de gale valgene en har gjort. Det er jo ikke fÄ heller. Men sÄ oppdager jeg samtidig at jeg hadde glemt masse gode og sunne valg som gledet mange. Men jeg tror aldri jeg har oppnÄdd et bedre sluttresultat ved Ä late som enn ved Ä si sannheten. Vanskelig Ä vurdere, da man bare fÄr ett forsÞk pr sannhet/lÞgn, og forskjellige situasjoner kan ha forskjellige svar. Men hvis de kan det, sÄ mÄ det jo av og til vÊre "lov" Ä lyve? Jeg er sannelig ikke sikker. Lov er en ting. Om det er braer noe annet. Enhver mÄ vel bare gjÞre det som er mulig for at verden skal fungere.

Jeg later som. Jeg vet det. Men noen fÄr vite sannheten ogsÄ. Nesten alltid. Noen sannheter er pÄ vei, snart fremme. For sin egen del bÞr man nok ha noen Ä vÊre Êrlig med, nÄr man lyver til alle andre. For andres del mÄ man ironisk nok selv avgjÞre hva som er best.

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Man 10 Mai 2004, 15:03
mr. Grieves
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mar 2004
tar det en og en. kort og direkte (meget trĂžtt)

1.greier ikke stort lenger enn hÄndtrykket som jeg ofte unngÄr med all Þnskelig tydelighet.

2.aiiiiiiiiii. vanskelig. har ikke forgudet noen pÄ ganske lenge, men jeg pleier Ä skjule det ganske godt. (hvorfor?)

3. ganske lett. har ikke livmor og det der. kis. folk ville mest sannsynelig ikke tro meg selv om jeg sa det.

4.kan man vel skjule hele livet med mindre man havner i livsfare eller noe sÄnnt. og skjule at man egentlig ikke tror pÄ ham er vanskeligere.

5. Ă„. jeg er flink til det.

6.for alle andre en folk du har eller vil ha sex med, burde det gÄ en god stund. hvis du Þnsker homofil sex, hjelper det ofte Ä fortelle det til noen aktuelle parnere.

7.aldri prÞvd. de som gjÞr det mÄ slutte emd en en gang.

8.jeg blir bare stille. nÄr det ikke funker sprekker gjerne bobla.

9.sagt det i 15 Är. har nok gitt en del folk lyst til Ä bevise det motsatte. denne blÞffen holder ikke. den ryker en eller annen gang. vent Ä se.
the sun is the same
in a relative way, but you're older
shorter of breath
and one day closer to death

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 21:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Re: hvor lenge gÄr det ann Ä late som?

hvor lenge gÄr det ann Ä late som:

at du liker ett menneske du avskyr - SÄ lenge man gidder, sÄframt man unngÄr Ä tilbringe unÞdvendig mye tid med dem.

at du avskyr ett menneske du forguder - Neppe sÊrlig lenge med mindre man sikter pÄ oscaren.

at du ikke er gravid(det var ei jente som lata som ho ikke var det til ungen ble fĂždt) - hmmmm...... neppe veldig lenge.... (selv om problemstillingen neppe er sĂŠrlig aktuell for undertegnede...)

at du egentlig tror pÄ gud - sÄ lenge du vil

at du forstÄr noe noen sier som hÞres gresk ut for deg - helt til de slutter Ä snakke og vil ha et fornuftig svar.

at du er hetrofil nÄr du ikke er det - akkurat sÄ lenge du er villig til Ä leve en lÞgn.

at du er normal nÄr du ikke er det - kommer nok litt ann pÄ....

at du synes det er greit, sÄ lenge det ikke angÄr meg(nÄr du egentlig har lyst til Ä grine). - ikke en ting det er lett Ä skjule, men hvis man fÄr det til kan man nok beklageligvis holde pÄ ganske sÄ lenge, kanskje helt til man slutter Ä bry seg.

at du er udĂždelig - til det Ăžyeblikket du dĂžr.

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 22:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet