|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Forby dihydrogenmonoksid - den usynlige morderen.
(Jeg har ikke tatt meg bryet med å oversette denne teksten, da jeg regner med at så godt som alle leser og forstår engelsk.)
Ban Dihydrogen Monoxide! - The Invisible Killer
Dihydrogen monoxide (DHMO) is colorless, odorless, tasteless, and kills uncounted thousands of people every year. Most of these deaths are caused by accidental inhalation of DHMO, but the dangers of dihydrogen monoxide do not end there. Prolonged exposure to its solid form causes severe tissue damage. Symptoms of DHMO ingestion can include excessive sweating and urination, and possibly a bloated feeling, nausea, vomiting and body electrolyte imbalance. For those who have become dependent, DHMO withdrawal means certain death.
Dihydrogen monoxide:
is also known as hydroxyl acid, and is the major component of acid rain.
contributes to the greenhouse effect.
may cause severe burns.
contributes to the erosion of our natural landscape.
accelerates corrosion and rusting of many metals.
may cause electrical failures and decreased effectiveness of automobile
brakes.
has been found in excised tumors of terminal cancer patients.
Contamination Is Reaching Epidemic Proportions!
Quantities of dihydrogen monoxide have been found in almost every stream, lake, and reservoir in America today. But the pollution is global, and the contaminant has even been found in Antarctic ice. DHMO has caused millions of dollars of property damage in the Midwest, and recently California. Despite the danger, dihydrogen monoxide is often used:
as an industrial solvent and coolant.
in nuclear power plants.
in the production of Styrofoam.
as a fire retardant.
in many forms of cruel animal research.
in the distribution of pesticides. Even after washing, produce remains
contaminated by this chemical.
as an additive in certain junk-foods and other food products.
Companies dump waste DHMO into rivers and the ocean, and nothing can be done to stop them because this practice is still legal. The impact on wildlife is extreme, and we cannot afford to ignore it any longer!
The Horror Must Be Stopped!
The American government has refused to ban the production, distribution, or use of this damaging chemical due to its importance to the economic health of this nation. In fact, the navy and other military organizations are conducting experiments with DHMO, and designing multi-billion dollar devices to control and utilize it during warfare situations. Hundreds of military research facilities receive tons of it through a highly sophisticated underground distribution network. Many store large quantities for later use.
It's Not Too Late!
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Søn 23 Mai 2004, 22:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Dragen
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 104 Bosted: Lillehammer
|
forby vann? teit eller?
|
_________________ Riddles in the dark
Skrevet: Søn 23 Mai 2004, 22:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
BAH! Er det umulig å prøve å lure folk uten at en eller annen 'luring' skal komme og ødelegge? Det er sikkert litt optimistisk, men folk har falt for den før... Hvis noen lure så er det undertegnede som har stemt JA (et forsøk på å påvirke stemmegivningen... )
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Søn 23 Mai 2004, 23:02 Sist endret av Mr_Pin den Man 24 Mai 2004, 00:05, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kaipa
Varm i trøya

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 69 Bosted: Nord for Sinsenkrysset
|
Hehe, sett den før ja... Men artig sak!!
http://pub.tv2.no/nettavisen/skraablikk/article205264.ece
Forresten, poenget er jo at "stoffet" er akkurat så farlig som det påstås her, så på den måten er det dønn seriøst...bare unnlater å nevne visse sanheter 
|
Skrevet: Søn 23 Mai 2004, 23:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Jeg gir opp å lure noen siden katta er ute av sekken, men man kan jo vurdere hvorvidt man ville blitt lurt. Det som er spennende med saken er jo akkurat det Kaipa sier, alt er sant, det er bare tatt ut av enhver logisk sammenheng og krydret med 'negativt klingende' ord og uttryk, som monoksid, drivhuseffekten, kreft, sur nedbør at det brukes av militæret og storindustrien etc.
Det er ofte lett og la seg lure, de fleste tilfeller er nok ikke så åpenbare som dette.
Når temaet er å la seg lure, jeg anbefaler å prøve professor Martin Ystenes kunnskapstest , en morsom måte å se hvor mye av det man tror er sant som virkelig er det. Jeg fikk alt rett, men har lest en del på Ystenes side før og har og tatt testen før (for et år siden eller noe sånt).
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 00:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Myter er morsomme de, særlig når man begynner å innse at de ikke er sanne...
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 00:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kaipa
Varm i trøya

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 69 Bosted: Nord for Sinsenkrysset
|
Mr_Pin skrev: | Når temaet er å la seg lure, jeg anbefaler å prøve professor Martin Ystenes kunnskapstest , en morsom måte å se hvor mye av det man tror er sant som virkelig er det. Jeg fikk alt rett, men har lest en del på Ystenes side før og har og tatt testen før (for et år siden eller noe sånt). |
Artig test.. Fikk 24 riktige, ikke sånn superbra, men tydeligvis et helt vanlig kunskapsnivå. Det som også var litt morsom var å gå gjennom lista på alle de som hadde 40 rikige - tviler på at det er så veldig stor prosentdel av dem har klart sånn helt uten videre...hehe 
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 00:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Jeg hadde ikke 40 rett først gangen, men jeg var nok over 30 (husker ikke sikkert). Men jeg er skeptisk realist i utgangspunktet og hadde lest en del på Sprøytvarsleren fra før.
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 01:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg skjønte det mest ut av navnet at det var H2O di hydrogen monoxide. nuhvel.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 13:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Det er et problem med den testen, flere av spørsmålene er tvetydige. Sier heller ikke noe om eventuelle forenklinger som blir gjort. 'Retter' jeg opp resultatet mitt får jeg 31 riktig. Jeg savnet og forklaring på #27.
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 14:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Mareth skrev: | Jeg skjønte det mest ut av navnet at det var H2O di hydrogen monoxide. nuhvel. |
Dette hadde man faktisk i naturfag på ungdomskolen
Mono - en på latinsk
Di - to på latinsk
hydrogen/oxide - navn på grunnstoffer.
Man setter sammen dette på en standarisert måte for å lage navnene til kjemiske stoffer.
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 14:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Rådmann David Norman i Aliso Viejo - i slekt med vår alles kjære Viktor?
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 14:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Nei, det er ikke så vanskelig hvis man kan kjemisk navngivning. Men jeg skal innrømme at jeg selv kunne fått problemer med å gjette på at det er vann kun utifra de nevnte egenskapene. Selv om det er idiotisk åpenbart, når man vet det.
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 14:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Not all chemicals are bad. Without chemicals such as hydrogen and oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
For eksempel 
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 14:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Spiralis : Hvilke spørsmål er det du mener er flertydige?
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 15:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
spiralis skrev: | Mareth skrev: | Jeg skjønte det mest ut av navnet at det var H2O di hydrogen monoxide. nuhvel. |
Dette hadde man faktisk i naturfag på ungdomskolen
Mono - en på latinsk
Di - to på latinsk
hydrogen/oxide - navn på grunnstoffer.
Man setter sammen dette på en standarisert måte for å lage navnene til kjemiske stoffer. |
OMG, var det ikke nettopp det Mareth sa hun skjønte da?
|
Skrevet: Man 24 Mai 2004, 15:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jo, det var nettopp det jeg sa jeg skjønte. Etellerannet sted har jeg lærdommen fra og sistgang jeg gikk igjennom den var i 2kj ikke så lenge før jeg sluttet med det faget. *Kremt*
Om det er lærdom fra ungdomskolen driter jeg mildt sagt i. Jeg har ikke peil på sånt generellt, og er ganske stolt av at jeg skjønte det. Men det finnes selvfølgelig andre som kan så UTROLIG mye mer, og som elsker å tråkke på sånne som meg..
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 25 Mai 2004, 09:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Det er ikke så veldig mange uten kjemi fra videregående som husker kjemisk navnsetting.
Bare for morro skyld er det noen som er for forbud av noen disse stoffene :
Lysergsyrediethylamid, dihydrogensulfat, acetylsalisylsyre eller gammahydroksismørrsyre?
|
Skrevet: Tir 25 Mai 2004, 16:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |