DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Are there anyone out there?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 4 av 7 [122 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Av Innlegg
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Det finnes veldig mange mennesker involvert i tagging, og endel av det disse menneskene begÄr kan vÊre ganske sÄ intrikat. Jeg tror ikke vi skal holde opp Ä lete etter jordlige forklaringer sÄnn helt med det fÞrste. Eller vi kan ta for eksempel hulemalerier fra forhistorisk tid - mennesker over hele verden laget dem, uten at noen av dem snakket med hverandre om det. Men skjedde det bÄde i Europa og Australia samtidig? Ja.

Jeg skulle Þnske jeg i Þyeblikket husket hvor jeg har det fra, men jeg vet det har vÊrt framlagt flere forklaringer pÄ hvordan kornsirkler oppstÄr. Om ikke i alle, sÄ ihvertfall i svÊrt mange tilfeller, er det nok mennesker med god sans for humor, og god teknisk kunnskap som med enkle metoder har laget geometriske mÞnstre og liknende.

ForÞvrig er forklaringen om at det er utenomjordiske vesener som gjÞr det ingen forklaring. Det bare forskyver problemet. Hvis jeg skal godta forklaringen om at det er utenomjordiske vesener som stÄr bak mÄ du ogsÄ gi meg en god forklaring pÄ hvordan de kom seg hit til jorda.

InnleggSkrevet: Fre 21 Mai 2004, 18:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Hvis kornÄkre er den beste komunikasjonsformen disse romvesnene har kommet opp med er det et under at de har kommet seg hit til Ä begynne med. Man mÄ nesten undre litt pÄ hvordan postkortene deres ser ut... Skulle tro at romvesner som er i stand til Ä reise mellom planeter ville kunne beherske e-mail.

Jeg har forÞvrig en enkel, men dog litt kynisk og kjedelig, forklaring pÄ hvordan en person pÄ 20 min kan produsere underlige mÞnstre pÄ kornÄkre, "adobe photoshop"... Wink

InnleggSkrevet: Lűr 22 Mai 2004, 20:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Et kornÄkerfilter i Photoshop? Ganske genialt. Men det betyr jo at de mÄtte ha printa ut ganske masse for Ä dekke en hel Äker..

InnleggSkrevet: Lűr 22 Mai 2004, 21:35
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Det er jo sikkert studenter som stÄr bak, sÄ de har nok fri tilgang pÄ printerpapir pÄ universitetet der de studerer... Cool

InnleggSkrevet: Sűn 23 Mai 2004, 00:50
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Kan forÞvrig referere til Martin Ystenes forklaring pÄ hvorfor det er lite trolig at Ärsaken til kornsirkler er utenomjordisk :

Kornsirkler, store og ofte meget forseggjorte figurer i kornÄkre, kan ha vÊrt laget av UFO'er.

Slik som pÄstanden er formulert er det vanskelig Ä si absolutt sikkert at den er feil. I de tilfellene hvor folk har stÄtt fram tatt ansvaret for figurene er svaret noksÄ sikkert, men hva med de hvor man ikke kjenner til noen jordisk gjerningsmann?

Men ogsÄ for disse tilfellene er det lett Ä finne argumenter for at det svÊrt lite sannsynlig at figurene har overjordisk opprinnelse:

-Man vet hvem som laget de fĂžrste kornsirklene, dvs. man vet at de aller fĂžrste var laget av mennesker. Det er selvfĂžlgelig ikke umulig - men det virker usannsynlig - at UFO'ene skulle vĂŠre opptatt av Ă„ herme etter oss.

-Jeg har sett bilder av mange slike kornsirkler og alle er enten frihÄndstegninger eller de er mer eller mindre bygget opp av rette linjer og/eller sirkelbuer. Jeg har enda ikke sett en eneste kornsirkel som har innehold kurver som var utformet med matematisk nÞyaktighet og som ikke enkelt kan konstrueres med tau og planker. (En annen sak er at det er rimelig enkelt Ä lage ellipser, og jeg venter pÄ at noen snart kommer pÄ Ä lage slike figurer ogsÄ.)

PÄ tross av mange pÄstander av det motsatte: Det er aldri oppdaget unormal strÄling eller ukjente kjemiske stoffer i forbindelse med slike kornsirkler, hvor mÄlingene er bekreftet ved vitenskapelige studier.

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 18:07
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Mr_Pin skrev:
Kan forÞvrig referere til Martin Ystenes forklaring pÄ hvorfor det er lite trolig at Ärsaken til kornsirkler er utenomjordisk :

Kornsirkler, store og ofte meget forseggjorte figurer i kornÄkre, kan ha vÊrt laget av UFO'er.

Slik som pÄstanden er formulert er det vanskelig Ä si absolutt sikkert at den er feil. I de tilfellene hvor folk har stÄtt fram tatt ansvaret for figurene er svaret noksÄ sikkert, men hva med de hvor man ikke kjenner til noen jordisk gjerningsmann?

Men ogsÄ for disse tilfellene er det lett Ä finne argumenter for at det svÊrt lite sannsynlig at figurene har overjordisk opprinnelse:

-Man vet hvem som laget de fĂžrste kornsirklene, dvs. man vet at de aller fĂžrste var laget av mennesker. Det er selvfĂžlgelig ikke umulig - men det virker usannsynlig - at UFO'ene skulle vĂŠre opptatt av Ă„ herme etter oss.
at det er mennesker som var fÞrst, er like lite beviselig som at det er ekstraterrestiale. Ystenes har tydeligvis ikke lest nok, nÄr han tror pÄ det svadaet om de to gamlingene. men sirklene var der lenge fÞr det..:

Den fĂžrste utvetydige kornsirkelen er beskrevet i en engelsk
pamflett fra 1678 med tittelen "The mowing devil: strange news
out of Hartford-shire". Her fortelles om en bonde som ber noen
lokale arbeidskarer om Ä hÞste hans havreÄker. De angir en pris
som fÄr ham til Ä utbryte forarget: "Djevelen selv skulle heller fÄ
hĂžste avlingen hans, fĂžr han bestiller noe fra dem." Den natten
sto himmelen over bondens Äker som i flammer. Dagen etter sÄ
bonden at kornet hadde blitt lagt ned i flere konsentriske sirkler,
og hvert strÄ var nedlagt med en slik presisjon at det ville ha
tatt en mannsalder Ă„ gjĂžre det samme. Da mannen fryktet at
Djevelen sto bak verket, turde han ikke Ă„ hĂžste kornet. Pam-
fletten har en illustrasjon der en svart djevel-figur lager en
kornsirkel med ljÄen.
kornsirkel med ljÄen.
kornsirkel med ljÄen.
Sitat:

-Jeg har sett bilder av mange slike kornsirkler og alle er enten frihÄndstegninger eller de er mer eller mindre bygget opp av rette linjer og/eller sirkelbuer. Jeg har enda ikke sett en eneste kornsirkel som har innehold kurver som var utformet med matematisk nÞyaktighet og som ikke enkelt kan konstrueres med tau og planker.
Lag denne med tau og planker, og jeg skal tro deg.
Sitat:
(En annen sak er at det er rimelig enkelt Ä lage ellipser, og jeg venter pÄ at noen snart kommer pÄ Ä lage slike figurer ogsÄ.)

PÄ tross av mange pÄstander av det motsatte: Det er aldri oppdaget unormal strÄling eller ukjente kjemiske stoffer i forbindelse med slike kornsirkler, hvor mÄlingene er bekreftet ved vitenskapelige studier.
Det er det sÄvisst. og det fra plenty av pÄlitelige forskere og vitenskapsmenn.
Hvor er Ystenes' grunnlag?

her er nÄ engang mitt:

SAMMENDRAG AV
FORSKNINGSRESULTATENE til BLT Research Team

UndersĂžkelser av Planter & Jord i kornsirkler

et kort utdrag av noen av de viktigste vitenskapelige funnene BLT har rapportert til nÄ, forfattet i samarbeid med forsker N. Talbott, BLT Research Team Inc., USA).

KILDER:
- Tre publikasjoner (1994, 1995, 1999) fra BLT Research Team Inc.,
Cambridge, Massachusetts, USA
- BLTs hjemmeside: www.bltresearch.com
- Laboratorierapporter fra BLT Research Team Inc.
- "Crop Circles – The research", en videodokumentar av Bert Janssen,
Nederland, inneh. intervju med Nancy Talbott, BLT Researc Team Inc.

Vitenskapelige holdepunkter for
at tre kjente energier er invol-
vert nÄr kornsirkler oppstÄr:
- mikrobÞlgestrÄling
- sterke magnetiske felt og
- uvanlige elektriske pulser

BLT Research Team, Inc. (startet I 1990 av John Burke, biofysiker W. C. Levengood fra Michigan og Nancy Talbott) har undersÞkt tusenvis av plante- og jordprÞver fra mer enn 250 kornsirkler i Ätte forskjellige land. PrÞvene, som er tatt i de delene av kornsirklene der kornet ligger flatt, er sammenliknet med kontrollprÞver tatt i varierende avstand utenfor omrÄdene med flatt korn. Tre vitenskapelige artikler, som alle er publisert i vitenskapelige tidsskrifter, drÞfter funnene fra kornsirklene. I fÞlge BLTs president Nancy Talbott, vil en fjerde artikkel snart bli publisert. Forskerteamet har ogsÄ produsert flere hundre laboratorierapporter som beskriver funn fra individuelle kornsirkler i flere land.

De tre publiserte artiklene presenterer holdepunkter for at tre forskjellige typer energier er involvert nÄr kornsirkler oppstÄr:

1 En varmeproduserende energi,
sannsynligvis MIKROBØLGER
2 Sterke MAGNESTISKE felt
3 Uvanlige ELEKTRISKE pulser

1 MIKROBØLGER Holdepunkter for at mikrobĂžlger er involvert, er funnet i kornstrĂ„enes leddknuter. VĂŠsken og nĂŠringsstoffene som livnĂŠrer planten fĂžres opp gjennom det hule strĂ„et. Det er mest av denne vĂŠsken i strĂ„ets leddknuter. PĂ„ kornsirkelplanter ser man ofte vesentlig strukkede eller forlengede leddknuter (fĂžrste leddknute under akset), eller eksplosjonshull i leddknutene (dvs. ”utbĂ„sningshull”, som oftest i de nederste leddknutene). Begge disse endringene skyldes trolig at vĂŠsken inni strĂ„et blir utsatt for intens oppvarming og dermed forvandles til damp. Dampen i de Ăžvre leddknutene (som har mest elastiske fibere) unnslipper ved at knutene strekkes (les forlenges). I knutene lenger ned pĂ„ strĂ„et (der det ytre vevet er for stivt til at det kan strekkes) blir det blĂ„st hull i knutene nĂ„r damptrykket Ăžker - omtrent pĂ„ samme mĂ„ten som en kan se hvis et egg blir oppvarmet for lenge i en mikrobĂžlgeovn.

En annen indikator pĂ„ at det skjer en intens oppvarming, er at strĂ„ene bĂžyes – bĂ„de ved bakkenivĂ„ der strĂ„ene kommer opp av jorda, og i de liggende strĂ„enes leddknuter der strĂ„ene noen ganger er bĂžyd i 90 graders vinkel.

For flere Är siden oppdaget BLT Research Team at en velkjent fysisk lov, Beer-Lambert-prinsippet (som beskriver materiens evne til Ä absorbere elektromagnetisk energi), kan brukes til Ä beskrive noen kornsirkelfunn. Ved mÄling av forlengede leddknuter (det Þverste leddet under aksene pÄ toppen) finner man at jo lenger fra senteret i kornsirkelen strÄet vokser, jo mindre er forlengelsen av knutene. Denne forlengelsen avtar lineÊrt som en funksjon av avstanden til sirkelsenteret, i samsvar med Beer-Lambert-prinsippet.

Beer-lambert-prinsippet kan ogsÄ brukes til Ä beskrive et annet funn, denne gangen i stÄende korn utenfor selve kornsirkelen. Forlengelsen av leddknutene var i dette tilfellet stÞrst rett utenfor periferien av kornsirkelen og avtok lineÊrt jo lengre fra kornsirkelen planteprÞvene var tatt. Det er Äpenbart at slike effekter ikke kan framkalles ved at korn mekanisk legges flatt.

Enda en indikator pÄ at mikrobÞlgestrÄling kan vÊre involvert, finnes i dokumenterte laboratorieforsÞk som tar for seg spireevnen til frÞ fra kornsirkelplanter. NÄr kornsirkler oppstÄr i ungt og relativt umodent korn, blir frÞene ganske dramatisk pÄvirket. NÄr disse frÞene sÄs, vil de i noen tilfeller ikke spire i det hele tatt. I andre tilfeller, nÄr kornsirkelen har oppstÄtt i litt modnere korn, spirer frÞene, men langt dÄrligere og senere enn normalt. Disse spirene ville ikke kunne overleve ute pÄ et jorde. Begge disse virkningene kan skyldes at frÞene har vÊrt utsatt for skadelig strÄling, mest sannsynlig mikrobÞlger.

2 STERKE MAGNETISKE FELT BLT Research Team har gjort en annen oppdagelse som styrker teorien om at en sterk varmekilde er involvert, og som ogsÄ viser at sterke magnetiske felt kan vÊre tilstede nÄr kornsirkler dannes. Siden 1993, da rutinemessig innsamling av jordprÞver fra kornsirkler ble satt i gang, har man funnet hundrevis av smÄ, runde, magnetiserte partikler av rent jern i jordsmonnet (ca. 10-50 micron i diameter). Vanligvis finner man disse kuleformede magnetittpartiklene i klaser i utkanten av sirkelformede kornformasjoner. Men de blir ogsÄ funnet avsatt i en jevnt (lineÊrt) avtagende konsentrasjon fra sentrum av formasjonene og utover.

BLTs hypotese er at bitte smÄ meteorittiske stÞvpartikler (rester etter meteorer som gÄr i opplÞsning i Þvre atmosfÊre og som hele tiden filtreres gjennom atmosfÊren pÄ vei ned til jorda) blir dradd inn i kornsirklenes energisystem, (et energisystem som muligens kan vÊre et termodynamisk ustabilt plasmasystem) av sterke magnetiske felt som vi vet er forbundet med plasmaer. NÄr jernpartiklene er dradd inn i plasmavirvelen som er pÄ vei ned til jorda, blir partiklene varmet opp av mikrobÞlger (som vi ogsÄ vet er forbundet med plasmasystemer), smelter og antar kuleform, alt mens de fortsetter sin ferd ned til jorda i smeltet form.

- At disse smÄ partiklene er magnetiske, viser at de
oppstod i et magnetisk felt.
- At de er kulerunde, viser at de antok sin form i smeltet
tilstand.
- At man ofte finner disse partiklene helt jevnt (lineĂŠrt)
fordelt i kornsirklene, gjĂžr det sannsynlig at de ble
"levert" av et system i jevn rotasjon over avlingens
overflate, muligens det som Dr. Levengood kaller et
atmosfĂŠrisk plasmavirvelsystem.

3 STERKE ELEKTRISKE PULSER BLT-teamet har ogsÄ funnet klare holdepunkter for at hÞyst uvanlige elektriske pulser medvirker nÄr kornsirkler dannes. NÄr kornsirkler oppstÄr i modent korn der frÞene er fullt utviklet, ser man at disse frÞene viser en overraskende god vekstevne, ved:
a) en 4-5-dobling av vekstraten
b) stĂžrre avkastning, og
c) en Þkt toleranse for stressfaktorer (som mangel pÄ
vann eller sollys)

Levengood og Burke klarte senere Ä reprodusere disse resultatene ved Ä utsette normalt korn (dvs. ikke korn fra kornsirkler) for presise elektriske pulser laget av utstyr konstruert av forskerne. Normale frÞ som blir behandlet pÄ denne mÄten tÄler mangel pÄ vann og/eller sollys over lengre perioder.

BLT Research Team har ogsÄ dokumentert flere andre unormale funn i planter eller jordsmonn fra kornsirkler. En nylig avsluttet rÞntgenstudie (en sÄkalt "RXD-studie" eller "rÞntgendiffraksjonsstudie") som undersÞkte spesifikke leiremineraler i jord fra kornsirkler, avslÞrte en Þkt grad av krystallisering i illitt- og smektittpartikler i jordsmonn fra kornsirkler. Flere nye forskere arbeider nÄ sammen med BLT for Ä gjennomfÞre ytterligere studier. For flere detaljer om dette prosjektet, se http://www.bltresearch.com/xrd.html.

KONKLUSJONER: BLT Research Team Inc. har gjennomfÞrt flere kontrollstudier, der de har bÞyet korn mekanisk, dvs. de har lagt korn flatt ved hjelp av forskjellige metoder som personer som lager kornsirkelforfalskninger oppgir at de bruker. BLT har deretter samlet inn og undersÞkt prÞver av korn og jord (fra sine egne selvlagede sirkler) pÄ vanlig mÄte ved bruk av sine standardmetoder. Resultatene av disse kontrollstudiene har blitt sammenlignet med studier av prÞver fra kornsirkler i Ätte forskjellige land over en periode pÄ 12 Är.

Ingen av de endringene i korn eller jordsmonn som er listet opp ovenfor har blitt funnet i kontrollprĂžvene (de selvlagede sirklene), noe som utelukker at mekanisk bĂžying av korn kan forklare kornsirkelfenomenet.

Videre, siden 90% av alle prÞver av korn eller jordsmonn fra kornsirkler viser slike unormale funn som beskrevet ovenfor, mÄ man anta at disse funnene reflekterer sider ved de ikke menneskelagde kornsirklene.

always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 08:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Som registrert fenomen stammer kornsirklene fra 1970 tallet, jeg har dog ikke satt meg inn i noen historikk sÄ jeg lar den saken ligge. Foresten virket det ganske Äpenbart at det er arbeidskarene han bonden kasta pÄ dÞr som lurte ham, som en liten hevn.

Ystenes poeng er at det sÄ godt som aldri oppter avansete matematiske figurer som ikke enkelt kan konstruerer med tau og planker. Du hevder ikke pÄ alvor at det bildet du har lagt ved inneholder noe annet enn rette linjer, frihÄnd og sirkler? Jeg kan ikke lage noe slikt, men det er Äpenbart at noen kan det, for hvis jeg noen gang sÄ en Äpenbar blÞff sÄ er det den der. Hvis noe burde det der vÊre et tegn pÄ at mennesker stÄr bak, og at de som driver med slikt er ganske flinke til Ä lage dem. Eksempelvis, hvorfor i alle dager er den et bilde mens alle de andre er figurer?

Leste under den orginale posten at den cden skulle inneholde binĂŠrkode, noen som har lest det av og oversatt det?

PÄlitelige vitenskapsmenn og bevis er nok begge ganske store overdrivelser. 'Troende' vitenskapsmenn som klarer Ä finne det de har lyst til Ä finne er ikke sÄ voldsomt overbevisende

Noen artikkler fra langt mer respekterte og seriĂžse 'Skeptical Inquirer magazine' :
http://www.csicop.org/si/2002-09/crop-circles.html
http://www.csicop.org/sb/9606/crop_circle.html

InnleggSkrevet: Ons 26 Mai 2004, 14:43
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Mr_Pin skrev:
Som registrert fenomen stammer kornsirklene fra 1970 tallet, jeg har dog ikke satt meg inn i noen historikk sÄ jeg lar den saken ligge. Foresten virket det ganske Äpenbart at det er arbeidskarene han bonden kasta pÄ dÞr som lurte ham, som en liten hevn.

Ystenes poeng er at det sÄ godt som aldri oppter avansete matematiske figurer som ikke enkelt kan konstruerer med tau og planker. Du hevder ikke pÄ alvor at det bildet du har lagt ved inneholder noe annet enn rette linjer, frihÄnd og sirkler? Jeg kan ikke lage noe slikt, men det er Äpenbart at noen kan det, for hvis jeg noen gang sÄ en Äpenbar blÞff sÄ er det den der. Hvis noe burde det der vÊre et tegn pÄ at mennesker stÄr bak, og at de som driver med slikt er ganske flinke til Ä lage dem. Eksempelvis, hvorfor i alle dager er den et bilde mens alle de andre er figurer?
du misser poenget. poenget er at disse er sÄ store og omfattende og nÞyaktige, at man hadde enkelt og greit ikke hatt tid til Ä gjÞre det med planker ilÞpet av en natt!
Sitat:

Leste under den orginale posten at den cden skulle inneholde binĂŠrkode, noen som har lest det av og oversatt det?
jepp, vÊrsÄgod:
The Crabwood Crop Circle Message:

"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but

still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION.

Conduit CLOSING (BELL SOUND).

Sitat:

PÄlitelige vitenskapsmenn og bevis er nok begge ganske store overdrivelser. 'Troende' vitenskapsmenn som klarer Ä finne det de har lyst til Ä finne er ikke sÄ voldsomt overbevisende

Noen artikkler fra langt mer respekterte og seriĂžse 'Skeptical Inquirer magazine' :
http://www.csicop.org/si/2002-09/crop-circles.html
http://www.csicop.org/sb/9606/crop_circle.html
Hvilket grunnlag har du for Ă„ hevde at disse er mer seriĂžse enn BLT?

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 08:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Muligens fordi BLT-teamet ikke har oppnÄdd formell vitenskapelig annerkjennelse og at rapportene deres er hullete og ufullstendige og ikke harmonerer med andre cereologers rapporter...?

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 09:24
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Eyden skrev:
Muligens fordi BLT-teamet ikke har oppnÄdd formell vitenskapelig annerkjennelse og at rapportene deres er hullete og ufullstendige og ikke harmonerer med andre cereologers rapporter...?
Hullete: nix
ufullstendige: nix

Formell anerkjennelse: nix, men kun fordi de er sÄpass kontroversielle i sine pÄstander at ingen tÞr stÞtte/anerkjenne dem.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 12:38
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

0nskemestern skrev:
du misser poenget. poenget er at disse er sÄ store og omfattende og nÞyaktige, at man hadde enkelt og greit ikke hatt tid til Ä gjÞre det med planker ilÞpet av en natt!

Dette har blitt vist feil fÞr, vi vet om kornsirkler laget av juksemakere, som har blitt forklart som umulig Ä lage for mennesker. Om noe burde det latterlige motivet pÄ denne greia vise at det stod mennesker bak.

Sitat:

The Crabwood Crop Circle Message:

"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but

still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION.

Conduit CLOSING (BELL SOUND).

Det var ikke en videre nyttig melding og litt naivistisk sprÄk. Litt bortkastet Ä skrable sÄ mye bare for Ä si det... 'We opose deception', man skal aldri stole pÄ noen som sier at de ikke lyver.

En annen ting er jo det ulogiske i Äkre som medium for romvesnert komunikasjon. Det er jo et voldsomt mindretall av seriÞse forskere og politikere som tror pÄ og i det hele tatt bryr seg om dette. Burde ikke disse romvesnene forstÄ at de bÞr finne en annen, mer egnet mÄte Ä komunisere pÄ? Kanskje en brennende busk eller noe...

Sitat:
Hvilket grunnlag har du for Ă„ hevde at disse er mer seriĂžse enn BLT?

En ting er anseelse og anerkjennelse i det vitenskapelig samfunn, noe som ofte gir en god insikt i hva som er dÄrlig vitenskap og ikke og som BLT slettes ikke har. Dette i seg selv er ikke en fulstendig forklaring, den ber jo om en 'semmelweis', eller en 'konspirasjon'. Mer viktig er at BLT ikke har fulgt vitenskapelig metode godt nok, som pÄpekt i SIm. Mest graverende er at Levengood ikke utfÞrte forsÞkene som dobbelt-blinde, noe som er svÊrt uvitenskapelig nÄr forskeren er sÄ Äpenbart tillhenger av egen teori.
Og at forskningen ikke har blitt replisert av andre forskere. Du har forÞvrig fÄtt en artikkel med kritikk av forskningen hans... I tilleg pÄviser han jo at 90% eller mer er ekte, nÄr vi vet, og selv de fleste 'troende' innrÞmmer at majoriteten hÞyst trolig er menneskeskapt.

TÞr jeg i tilleg pÄpeke at Levengood forsker utifra en plasmavortex modell, jeg ville gjette pÄ at han ikke ville finne noe i en formasjon som sÄ Äpenbar strider mot hans egen oppfattning som Crabwood. Men jeg kan jo ta feil.

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 16:54
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Etter hva jeg har lest angÄende rapportene til disse forskerne, W. C. Levengood spesielt, virker de ganske uvitenskapelige. Det er trukket slutninger om genetiske endringer osv uten Ä fullstendig gjÞre rede for nÞyaktig hva som er endret, eller lagt med i dokumentasjonen eksempler og eksakte beskrivelser om hvorfra og nÄr prÞvene ble hentet.

Grunnen til at arbeidet mangler vitenskapelig tyngde er nettopp pÄ grunn av dette. Analytikere mener BLT arbeider uvitenskapelig, og er ofte pÄpekt ved at de trekker frem at de er farget av at de selv er Äpent tilhengere av teorien om at romvesener stÄr bak. Det i seg selv er et stort uvitenskapelig hopp, og man tenker seg at arbeidet deres har blitt farget av denne Þnsketenkningen.

Dessuten, et hovedargument er at INGEN mennesker kan ha laget kornsirklene. Vel, har BLT oversikt over den kumulative kunnskapen og ferdigheten til ALLE mennesker? Jeg synes det er betenkelig at de aller fleste forskere pÄ fenomenet som mener det mÄ skyldes utenomjordisk liv, nÞyer seg med Ä "pÄvise" at det er et mysterium. Hvilke seriÞse forskere jobber pÄ et mysterium, dokumenterer at de er ute av stand til Ä lÞse det, og likevel mener de har funnet lÞsningen?

InnleggSkrevet: Tor 27 Mai 2004, 17:05
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Mr_pin og Eyden, vil dere lese her: http://www.bltresearch.com/plantab.html og kommentere?

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 08:39
Eyden
Veronica
Veronica

NÄr jeg kritiserer stoffet BLT kommer med pÄ grunnlag av at andre forskere har pÄvist mangler ved bevisutredningen, virker det ganske feil Ä komme med stoffet en gang til for sÄ Ä si "men det stÄr jo her!". Jeg har fÄ forutsetninger for Ä sjekke validiteten av metodene som er blitt brukt, derfor er min kunnskap om emnet knyttet til kildene jeg velger Ä stole pÄ. Hvilke kilder jeg velger Ä stole pÄ knyttes til min egen logiske sans og argumentasjonsteknikken brukt av de respektive partene.

Jeg er stor tilhenger av prinsippet om "Occams razor" som gÄr ut pÄ at den enklest mulige forklaringen mest sannsynlig er den riktige. Kornsirkelfenomenet reiser spÞrsmÄl i bÄde hvordan- og hvorfor-kategoriene. Ingen fremlagte rapporter kan forklare hvordan alle kornsirklene har blitt til, men hvis man ser pÄ antall tilfeller som har blitt avslÞrt som menneskeskapt, leder denne teorien. Det kan vÊre tilfeldigheter som har gjort at alle spor etter menneskelig innblanding har forsvunnet, ikke ulikt kriminalgÄter. Det kan ogsÄ vÊre tilfeldig at man kan finne biologiske forskjeller i kornet pÄ disse stedene.

Hvorfor-kategorien er ogsÄ et tema, men blir glatt utelatt av mange ufo-tilhengere fordi det er mye lettere Ä forklare menneskelig oppfÞrsel enn utenomjordisk. Det ville ogsÄ forklare hvorfor sirklene har blitt stadig mer kompliserte over de siste 30 Ärene; skaperne har blitt flinkere.

NÄr opptil 80-95% av alle kornsirkler kan pÄvises Ä vÊre falske, gir dette en uvanlig hÞy oppklaringsrate i forhold til andre institusjoners arbeid som jobber med mysterier og gÄter. Bare fordi vi ikke kan pÄvise at mennesker har laget de Þvrige betyr ikke at vi faktisk ikke gjorde det.

http://www.circlemakers.org/
http://www.museumofhoaxes.com/hoax/weblog/C14/

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 09:56
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Eyden skrev:

NÄr opptil 80-95% av alle kornsirkler kan pÄvises Ä vÊre falske, gir dette en uvanlig hÞy oppklaringsrate i forhold til andre institusjoners arbeid som jobber med mysterier og gÄter. Bare fordi vi ikke kan pÄvise at mennesker har laget de Þvrige betyr ikke at vi faktisk ikke gjorde det.

Bare sÄ det er sagt, jeg er ikke ute etter Ä krangle her, prÞver bare Ä skape debatt.. jeg er selv ikke i det hele tatt overbevist om at dette er ekstraterrestiale fenomener, og stiller meg like skeptisk til det som dere.. forskjellen er at jeg stiller meg like skeptisk til at de spektakulÊre mÞnstrene skal vÊre laget av hillbillys med planker og tau.

Kommer noen med en forklaring som gÄr ut pÄ hÞyteknologiske hemmelige forsÞk, er jeg meget tilbÞyelig til Ä tro nettopp dette.

men forelÞpig, nÄr den eneste humane forklaringen vi har er planker og tau, ser jeg det som sÄ usannsynlig at man kunne laget slik pÄ en natt, at for meg er det 50/50 mellom mennesker/utenomjordiske forelÞpig..
egentlig legger jeg ikke mye forskning til grunn for denne holdningen, verken den ene eller den andre veien, da det enten kommer fra innbitte troende eller innbitte skeptikere.
jeg baserer det pÄ noe sÄ enkelt at ingen kan vise hvordan man gjÞr det, ikke engang i fullt dagslys.

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 10:05
Eyden
Veronica
Veronica

0nskemestern skrev:
SVAR PÅ DET OPPRINNELIGE SPØRSMÅLET:

klart det er noen andre der ute.. denne er 200M i diameter, er perfekt geometrisk, og dukket opp pÄ en natt. i tillegg er biologien i kornet som er pÄvirket endret betydelig. ingen mennesker kunne gjort det.

Endret innstilling?

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 10:09
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Eyden skrev:
0nskemestern skrev:
SVAR PÅ DET OPPRINNELIGE SPØRSMÅLET:

klart det er noen andre der ute.. denne er 200M i diameter, er perfekt geometrisk, og dukket opp pÄ en natt. i tillegg er biologien i kornet som er pÄvirket endret betydelig. ingen mennesker kunne gjort det.

Endret innstilling?

Neida, litt skjevt og hastig formulert, det der.. Mener mer noe som: "ingen kan med dagens 'beviser' og argumenter overbevise meg om at disse er laget av mennesker"

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 12:04
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Det har jo blitt gjort pÄ tv...

http://www.circlemakers.org/nztrip.html

En vesentlig svakhet ved ufo tilhengernes standpunkt er at de pÄ ingen mÄte sansynligjÞr utenomjordis innblanding. De konkluderer at det er et mysterium, derav mÄ det vÊre romvesner. Dette er lek med Ärsak og effekt. Selv om det mot formodning ikke skulle vÊre mennesker som sto bak vil jo ikke det si at det er en nÞdvendighet at det er romvesner som stÄr bak. Hvorfor kan det ikke vÊre nisser?

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 12:06
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Mr_Pin skrev:

En vesentlig svakhet ved ufo tilhengernes standpunkt er at de pÄ ingen mÄte sansynligjÞr utenomjordis innblanding. De konkluderer at det er et mysterium, derav mÄ det vÊre romvesner. Dette er lek med Ärsak og effekt. Selv om det mot formodning ikke skulle vÊre mennesker som sto bak vil jo ikke det si at det er en nÞdvendighet at det er romvesner som stÄr bak. Hvorfor kan det ikke vÊre nisser?
Selvsagt.
Det kan like gjerne vĂŠre noe annet enn aliens, poenget er vel egentlig bare "ikke mennesker".

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 13:17
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Vel det er jo i overmÄl sannsynlig at det er mennesker.

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 13:30
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 4 av 7 [122 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet