DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Hvor viktig er musikken i livet ditt?

Jeg liker å ha musikk i bakgrunnen, men jeg klarer meg uten!
3%
 3%  [ 2 ]
Jeg bryr meg ikke særlig om musikk
0%
 0%  [ 0 ]
Musikk er, som så mye annet, en viktig del av livet mitt
17%
 17%  [ 9 ]
Svært viktig, på topp 5-lista over verdier!
17%
 17%  [ 9 ]
Helt vital, jeg klarer meg slett ikke uten!
60%
 60%  [ 31 ]

Antall stemmer : 51

Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [35 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003

Noen opplevelser jeg hadde i russetida som ble avsluttet forleden dag viste meg at å kunne lytte til god musikk er et mer grunnleggende behov i min behovspyramide enn jeg egentlig hadde trodd. Etter to døgn med russing og fullt kjør, ville jeg bare hjem til Nightwish-platene mine og ligge stirrende i taket mens CD-spilleren gikk. Etterhvert havnet jeg i en paralysert tilstand uten psykisk balanse, og denne kom jeg ikke inn i før jeg fikk gjort dette. Først da jeg var tilbake i musikken, klarte jeg å gjennomleve det jeg hadde opplevd. Så hvor viktig er musikken for deg?

InnleggSkrevet: Ons 19 Mai 2004, 07:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jeg ser moderatoren har fikset på feilene mine. Takk for det! (Back to topic)

InnleggSkrevet: Ons 19 Mai 2004, 07:57
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Musikk er meget viktig for meg. jeg vil ikke gradere det opp mot venner og kjæreste og familie og slikt, det blir feil. man trenger ikke velge mellom musikk og andre behov, det er vel en av grunnene til at man får tilfredsstilt musikkbehovet hver dag, man kan dele den..

En slik forkjærlighet for musikk som jeg har, fører dog med seg noen ulemper. Etter at jeg virkelig begynte å høre på (hva jeg klassifiserer som) god musikk, har jeg også fått en betydelig større motvilje mot (hva jeg klassifiserer som)søppelmusikk. dette medfører at jeg kan sitte i offentlighet og irritere meg grønn over musikken som spilles, særlig på utesteder og diskoteker. Ikke at jeg egentlig ser det som en "ulempe", men jeg innser jo at i gamle dager kunne jeg høre på hva som helst uten å legge merke til hva jeg synes om det.. nå analyserer jeg jo hver bidige låt jeg hører helt automatisk..

Viva Musica! (ja, vet det sikkert ikke er korrekt, men du skjønner hva jeg mener!)
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 19 Mai 2004, 08:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg blir litt sånn smårar i hodet mitt hvis jeg må gå en viss tid uten å høre på den typen musikk jeg liker. Det hjelper lite om det spilles aldri så mye dance-techno-trance-shit rundt meg. Det må være musikken "min." Jeg tror faktisk jeg trenger musikk mer enn jeg trenger litteratur, og det er jeg ganske avhengig av.

InnleggSkrevet: Ons 19 Mai 2004, 11:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
jeg er fullstendig avhengig av musikk. kan ikke leve uten. får abstinenser.
japp.

InnleggSkrevet: Ons 19 Mai 2004, 13:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ja, ikke sant? Jeg trenger musikken \"min\" for aa finne tilbake til meg sjael paa en maate. Saa den faar en slags psykolog-rolle.

Dette innlegget er skrevet via WAP

InnleggSkrevet: Ons 19 Mai 2004, 13:55
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Har jeg ikke musikk, synger jeg. Eller så synger jeg med. Uansett, jeg tviler på at jeg hadde klart meg uten musikk. Heller blind enn døv.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Ons 19 Mai 2004, 16:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Mirim
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 22 Jan 2004
Musikk er viktig for meg. Klarere nesten ikke å fungere skikkelig uten min discman, den har eg med meg over alt. Er jo musikker, håper og kunne leve av det en dag.

InnleggSkrevet: Ons 19 Mai 2004, 18:42
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Musikken er med meg nesten hele livet.
Jeg hører, jeg spiller, jeg lager -jeg lever.
Og som mange andre her har jeg utviklet visse antipatier mot dårlig musikk -som for eksempel "taffelmusikken" på McDonalds Freakish Grusomt! Da må jeg snarest hjem til min Zeppelin -eller gitaren.

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Fre 21 Mai 2004, 08:01
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Jeg har musikk med meg overalt og hører på den med en gang jeg har sjansen. Men enig med Veronica. Det må være min musikk.

InnleggSkrevet: Fre 21 Mai 2004, 21:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Musikk er ganske enkelt fantastisk nødvendig. Tilbragte to uker i Canada før jeg endelig fikk musikken min sendt over Dammen. Jeg trodde jeg skulle bli gal, og ble helt salig da jeg endelig hørte noen på gangen der jeg bodde spille noe jeg faktisk likte. Simon and Garfunkel, "The Boxer". Jo - det er meget viktig at det er ens egen musikk, og ikke bare noe noen andre liker.

InnleggSkrevet: Lør 22 Mai 2004, 01:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Musikk er uten tvil som luft for meg. Går det én dag uten at jeg får spilt gitar så blir jeg helt tullete. Går det mer enn et par timer uten musikk blir jeg dårlig. Det er egentlig pinlig skummelt. Det må, som nevnt av andre tidligere, være min musikk.

InnleggSkrevet: Lør 22 Mai 2004, 06:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Gabi
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004
Hmm, jeg for min del er ganske åpen for andres musikk. Jeg gir det ihverfall en sjangs og jeg er ikke låst til en sjanger heller.
Folk er utrolig raske til å dømme deg ut fra hva slags musikk du hører på, akkurat som det reflekterer deg som person. Har en venninne som rett og slett ikke vil omgås folk med en viss musikksmak. Mulig det er mange som er enig i dette, ikke vet jeg. Jeg syns det blir litt for sært.

Selvfølgelig betyr min egen musikk mye, og fremfor alt alle følelsene det frembringer på godt og vondt Wink

InnleggSkrevet: Lør 22 Mai 2004, 10:19
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Litt uheldig formulering der, for min egen del.

Jeg er fullstendig åpen for hva som helst av musikk, men det er musikken jeg selv liker og forguder som naturlig nok gir meg mest Smile

InnleggSkrevet: Lør 22 Mai 2004, 11:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Begrepet min musikk utvider seg hver gang jeg hører noe nytt jeg liker. Om jeg ikke liker det, blir det ikke min musikk. Min musikk brer seg nå utover sjangere som:

Klassisk
    Rock (Rock'n'Roll, Heavy Rock)
    Metal (lettmetall kanskje, ikke black/death, grindcore og alle ting det heter=)
    Blues
    Rythm and Blues (RnB) - men ikke som det fremstår nå - sjekk the Blues Brothers og relaterte artister!
    Led Zeppelin - jeg er bare nødt til å gi dem en helt egen, spesiell plass i lista mi

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Lør 22 Mai 2004, 14:42
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg må også ha musikken MIN. Jeg må liksom få sjansen til å høre på NOE av det i løpet av en dag vaffal. Dog er musikken min nesten alt da, men det er liksom, ja. Min.

InnleggSkrevet: Lør 22 Mai 2004, 18:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003
Som alle andre allerede har sagt. Musikk er svært viktig for meg. Altså musikk jeg liker.

InnleggSkrevet: Søn 23 Mai 2004, 15:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Toad_T
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 13 Apr 2003
som de fleste sikekrt har fått med seg så musikken livet mitt. så hvis livet er viktig så kan man vel si at musikken og er det...
uten musikk hadde jeg ikke klart meg. nei...

Be A Slæsk

InnleggSkrevet: Søn 23 Mai 2004, 17:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
altså, jeg mener det er mulig å leve uten musikk. Jeg tror noen som sier de ikke hadde klart seg uten musikk, de overdriver nok litt. Hvis noen hadde satt "mute" på alt som kunne lage musikk, hadde dere da falt døde om?

ps. heller døv enn blind er mitt synspunkt på den saken, wertoi

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 12:15
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
BagBiter skrev:
altså, jeg mener det er mulig å leve uten musikk. Jeg tror noen som sier de ikke hadde klart seg uten musikk, de overdriver nok litt. Hvis noen hadde satt "mute" på alt som kunne lage musikk, hadde dere da falt døde om?

ps. heller døv enn blind er mitt synspunkt på den saken, wertoi

Kanskje grunnen til ditt synspunkt er smaken din? du hører på (etter min mening)lite givende og innholdsrik musikk, techno og trance osv. etter som jeg har fått med meg.. mulig du hadde hatt et annet synspunkt om du lyttet til musikk med mer (særlig tekst)innholdsrikt omfang..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 24 Mai 2004, 13:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [35 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet