|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Da er de bygget om, det var røykerom i forbindelse med serveringsvogna når jeg kjørte Oslo-kr.sand hver 14. dag i noen måneder (forsvaret).
|
Skrevet: Man 17 Mai 2004, 23:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
spiralis skrev: | Da er de bygget om, det var røykerom i forbindelse med serveringsvogna når jeg kjørte Oslo-kr.sand hver 14. dag i noen måneder (forsvaret). | På Signatur-togene som går krsand-oslo og krsand-stavanger (alle jeg har tatt det siste året hvert fall) er røyke"rommet" en glassboble i enden av kafeen, eller bistro'n som de kaller den..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 07:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Jepp, og sitter man da i vogna nærmest glassburet stinker det stortsett konstant.
|
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 10:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Ikke i det hele tatt når jeg tar tog og jeg merker veldig raskt om det lukter, ettersom jeg ikke liker røyk i det hele tatt.
|
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 10:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
0nskemestern skrev: |
Må være en stund siden du tok tog, for det siste året har det kun vært et glassbur å røyke i, og tviler på det kan komme særlig med røyk ut der, du må løpe for å komme ut døra før fjæra tar deg.. |
Jeg tok tog for fire dager siden, og det var ikke noe som liknet på noe glassbur å røyke i. Det var en røykevogn, og den var rett bak min egen vogn. Det kom likevel ikke så voldsomt mye røyk derfra, men eimen som hang på røykerne som hele tiden måtte passere gjennom vognen jeg satt i, var påfallende sterk. Særlig på de to som satt bak meg og som hadde røykepause omtrent hver halvtime. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 11:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ok, da har vil vel kommet frem til, gjennom vår "Røyk på tog-debatt"
* På noen tog er, snart var, det på noen tog glassbur og på noen tog røykevogner, dette varierer.
* Noen synes det lukter vondt på toget, både med glassbur og vogn, noen med bare vogn.
* Noen vil at det skal være lov å røyke på tog og andre ikke.
* Noen spyr på tog når det er tett røykelukt
Så vil jeg legge til at når det først er røykevogn kan folk som røyker sitte der hele tiden så de unngår å plage andre, mener jeg.
Noe mer?
|
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 12:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Ronja skrev: | Ok, da har vil vel kommet frem til, gjennom vår "Røyk på tog-debatt"
* På noen tog er, snart var, det på noen tog glassbur og på noen tog røykevogner, dette varierer.
|
Det varirer vel fra togtype til togtype, glassbur på signaturtogene og røykevogn/-kupe på andre.
Problemet med glassburet er at folk går ut og inn hele tiden, og sitter man da nærme siver det ut røyke stortsett hele tiden.
|
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 13:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
spiralis skrev: | Ronja skrev: | Ok, da har vil vel kommet frem til, gjennom vår "Røyk på tog-debatt"
|
Det varirer vel fra togtype til togtype, glassbur på signaturtogene og røykevogn/-kupe på andre.
Problemet med glassburet er at folk går ut og inn hele tiden, og sitter man da nærme siver det ut røyke stortsett hele tiden. |
Se hele innlegget, jeg har fått med at noen synes det er ille med glassbur også... Dessuten er det glassburet i en egeen vogn det JEG hare sett. Så har vel du erfart noe annet, men uansett hvor MYE røyk, hvor mye lukt..
Hvor lenge skal det kveruleres over det? Får da være grenser.
|
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 13:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Noen liker røyk, andre ikke. Så enkelt er det.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 23:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Enkelt?
Det jeg mener er at det er for dumt å diskutere graden av lukt på tog over et par sider når temaet var røykeloven.
|
Skrevet: Ons 19 Mai 2004, 07:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg er hjertens enig med Ronja på det punktet.
Dette er forøvrig en relativt saklig diskusjon. Noen som har protester mot at jeg prøver å slå den sammen med den allerede eksisterende tråden "Røykeloven" under Politikk?
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 19 Mai 2004, 11:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Neida Bare å sammenslå det
Det at andre missliker røyk respekterer jeg. Dermed lar jeg vær å røyke i nærheten av noen som føler seg plaget av det, DERSOM de sier i fra.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 21:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Hadde jeg ikke vært passiv røyker hele livet og blitt ganske immun mot lukta hadde jeg nok vært en svært aggressiv motstander.
Jeg ser for meg at jeg vandrer rundt med plakaten: "Røyking offentlig er som tissing i bassenget!"
Jeg er den eneste i mitt nålevende familietre av personer over 14år som ikke røyker. Dvs, ikke røyker fast.. jeg tar nemli en sigar eller to på høytider som nyttår osv.. Pipe er forresten gøy, har alltid ønsket meg en piperøykende bestefar 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Fre 28 Mai 2004, 08:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
jeg røkte i en periode 10. klasse og 1.gk, men kutta da jeg begynte på gk nr.2
Merkene jeg røkte var lucky strike eller teddy.
Kutta det ut da jeg begynte på 1.gym nr.2 pga miljøskifte.
obs. hender jeg tar meg en sigg på fest :S
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Lør 29 Mai 2004, 10:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
http://dwd.hu/
Et lite hint til dere røykere - det dreper! 
|
Skrevet: Tir 01 Jun 2004, 10:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |