Deprecated: Implicit conversion from float 259720.99999999997 to int loses precision in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 285
DSGF.no :: Vis Temaet - bĂžr menneskeheten snart opphĂžre?
DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
bĂžr menneskeheten snart opphĂžre?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 3 [42 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004
Mener at menneskehetens tid egentlig aldri skulle vÊrt begynt. Tror menneskeheten er et helt feil tilfeldighet. Vi skulle aldri eksistert. Men jeg har ikke tro pÄ at vÄr tid er omme riktig ennÄ. Er nok noen dyr pÄ denne planeten som ville fÄtt problemer etter at de har forandret seg etter vÄrt mÞnster, en skade vi har forÄrsaket, men tipper Þkosystemet alt i alt ville klart seg ganske bra.

Det med Ä forske pÄ sykdommer, ja det er Þdeleggende. Epidemier er nok en helt naturlig del av syklusen i livet. Klart det er veldig trist med enkelttilfeller. Men er redd for at epidemier og sykdommer er nÞdvendig for Ä regulere folketallet. Slike utsagn kan nok provosere enkelt individer som pÄ en eller annen mÄte er rammet av dette, men jeg stÄr fast ved det.

InnleggSkrevet: Man 26 Apr 2004, 09:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg tror menneskene er det genialeste jorda vÄr har kommet pÄ hittil. Tenk om det kommer en meteor og ypper? Da trenger dyrene her en Bruce Willis eller lignende for Ä dytte den vekk sÄ ikke jordkloden sprenges.

InnleggSkrevet: Man 26 Apr 2004, 13:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
meteoren kommer for Ä knuse jorda. dyrene dÞr, men et annet sted i universet en usaklig mengde Är senere dukker det opp nytt liv. vi trenger ikke tviholde pÄ tilvÊrelsen, for den er skapt for Ä endres, og opplÞses.

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 12:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

hmmm.. er du en person som blir vÊrende i lugaren om skipet du er pÄ er i ferd med Ä synke?

Det er alltid mest morosamt i menneskenes Ăžyne Ă„ overleve, eller dĂž i forsĂžket

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 15:56
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jeg gigdder vel ikke dÞ fÞr jeg har fÄtt med resten av jorda pÄ Ä begÄ kollektivt selvmord!

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 16:02
Eyden
Veronica
Veronica

Da tror jeg du blir svĂŠrt svĂŠrt gammel gitt..

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 16:07
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

har vel relativt god tid, ettersom jeg fortsatt er femten...dessuten gÄr det ann Ä bruke krefter i befolkningen til Ä manipulere hvasomhelst...

InnleggSkrevet: Sűn 16 Mai 2004, 16:12
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Re: bĂžr menneskeheten snart opphĂžre?

meine hĂŒter skrev:
vi er ikke lenger en del av naturen, og vi har tatt over jorden. vi bestemmer over liv og dĂžd, og manipulerer naturkreftene.

jeg mener det er pÄ tide med ett maktskifte, menneskene bÞr dÞ ut, nÄ mens jorda ennÄ er bebodd av andre. forandringene ble til det verre, og det bÞr vi ta ansvar for.

jeg er mer eller mindre ustabil, ja...

Jeg er sĂ„ absolutt uenig i mer eller mindre alt som stĂ„r i dette innlegget (med unntak av hvorvidt hĂŒtter er ustabil, det vet jeg ingenting om).

PÄstander :
'Vi er ikke lengre en del av naturen.'
Hvorfor ikke det?

'Vi har tatt over jorden.'
SĂ„? Rottene, kakkelakkene og maurene har vel og 'tatt over jorden', ser ikke noe galt i det.

'Vi bestemmer over liv og dĂžd.'
Nei det gjÞr vi sÄvist ikke. Folk dÞr hele tiden selv om vi vil eller ikke.

'Vi manipulerer naturkreftene.'
Hvilke naturkrefter manipulerer vi, og hvordan? Hva er eventuellt galt med dette?

Det antydes at alt liv pÄ jorda som ikke er mennesker snart (til slutt) vil dÞ ut. Noe som ikke nÞdvendigvis er sant.

'Forandringene ble til det verre.'
For hvem? Ikke for oss i allefall.

InnleggSkrevet: Sűn 23 Mai 2004, 17:15
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Re: bĂžr menneskeheten snart opphĂžre?

meine hĂŒter skrev:
vi er ikke lenger en del av naturen, og vi har tatt over jorden. vi bestemmer over liv og dĂžd, og manipulerer naturkreftene.

jeg mener det er pÄ tide med ett maktskifte, menneskene bÞr dÞ ut, nÄ mens jorda ennÄ er bebodd av andre. forandringene ble til det verre, og det bÞr vi ta ansvar for.

Det er da mange som fortsatt er en del av naturen, bÄde enkeltpersoner og grupper. Dra nÄ ikke alle mennesker over én kam bare fordi du er pÄvirket av den vestlige verden og ditt nÊrmiljÞ. Vi bestemmer til en viss grad over enkeltes liv og dÞd, og vi forsÞker Ä manipulere naturkreftene, men titt og ofte har Moder Jord vist at vi i bunn og grunn stÄr makteslÞse hvis vi presser for hardt.

NÄr vi har utspilt vÄr rolle, dÞr vi sikkert ut. Men jeg tviler pÄ at det skal skje nÄ, og Ä gÄ inn for Ä gjÞre det strider mot alle naturlover, og hadde ikke vÊrt annet enn idiotisk.

InnleggSkrevet: Sűn 23 Mai 2004, 19:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

vi strider mot naturlovene hele tiden. det gÄr tross alt kloner og genemanipulasjons eksprimenter i form av mennesker rundt pÄ jorda...

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 10:38
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Hvilken naturlov er kloning et brudd pÄ? Naturlovene er ikke et moralsk dokument som skal fortelle oss hva som er rett og galt om/for naturen. De er empirisk testede teorier som forteller oss med rimelig sikkerhet hvordan naturen virker, eventuelt kan man si at naturlovene ER hvordan naturen fungerer (ordet naturen kan godt byttes ut med verden eller universet) og at vÄre teorier er forsÞk pÄ Ä oppdage og beskrive naturlovene. Det skal ikke vÊre mulig Ä bryte en naturlov, ettersom man da strengt tatt 'bare' har vist at det ikke var en allmengjeldende naturlov alikevell.

Jeg kan godt gi deg noen raske eksempler pÄ naturlover :
Termofysikkens lover (deriblandt konservasjon av energi), tyngdeloven, ideel gasslov, LeChateliers prinsipp (usikker pÄ om det kvalifiserer, men det er voldsomt kjekt for kjemikerne).....

Til min kjennskap har det ikke blitt klonet mennesker ennÄ, til tross for enkelte forskertullinger som ikke er villige til Ä hÞre pÄ fornuft. Som en liten digresjon vil jeg pÄpeke at det stÞrste moralske problet (for meg og forskerverdenen i allefall) med kloning er at de klonene som har blitt skapt har blitt syke og dÞdd, man vet rett og slett ikke nok til Ä lykkes. Genmanipulasjon av mennesker kan jeg heller ikke huske Ä ha hÞrt om.

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 13:48
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
meine hĂŒter skrev:
vi strider mot naturlovene hele tiden. det gÄr tross alt kloner og genemanipulasjons eksprimenter i form av mennesker rundt pÄ jorda...

Hvem er det som forer deg med dette tĂžvet her???

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 13:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
QIQrrr skrev:
meine hĂŒter skrev:

Clonaid, firmaet RĂ€elismen bruker til sine eksperimenter..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 13:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
0nskemestern skrev:
QIQrrr skrev:
meine hĂŒter skrev:

Den sekten der har jeg lest om tidligere...skremmende at folk tror pÄ slike ting!

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 14:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

QIQrrr skrev:
0nskemestern skrev:
QIQrrr skrev:
meine hĂŒter skrev:

Den sekten der har jeg lest om tidligere...skremmende at folk tror pÄ slike ting!
Tja.. det er en gammel trÄd om den lenger ned her, som jeg startet for en stund siden..
Men den er tross alt sunnere enn endel religioner da, hvis du leser pÄ siden.. de aksepterer alle andre, tror alle religioner har stort sett rett, men at alle stammer fra en misforstÄelse, da man i steinalderen tok elohim(aliens) for Ä vÊre Guder.. ogsÄ er de for fri sex.. Bwaha

www.rael.org

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 14:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Vennligst spar propagandaen for deres respektive hjerteorganisasjoner, og hold dere til tema. Takk. Smile

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 14:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Veronica skrev:
Vennligst spar propagandaen for deres respektive hjerteorganisasjoner, og hold dere til tema. Takk. Smile
FÄÄy! ikke lur folk til Ä tro at jeg er for skjiten, da! onde vero..

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 14:13
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ganske utenfor tema Ä henvise til en ufosekt som driver 'cloneaid', en kamp for kloning for en gang Ä kunne klone seg selv og overfÞre sin bevisthet... Jeg tror enkelte der har sett for mye pÄ film.

Men de hadde en artikkel om "Krigen mot terrorisme" som faktisk var ganske god.

Om kloning kan jeg henvise til en debatt jeg fant pÄ dagbladets nettsider :
http://debatt.dagbladet.no/debatt/discussion.html?board_id=2000268635

Mye tĂžv der, men minni og Trond Erik Vee Aune skirver relevante og saklige innlegg som kan vĂŠre verdt Ă„ lese.

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 15:29
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

okey...hvis en forsker plutselig blir nektet Ä fortsette med det han/hun har jobbet med i ti Är, og nesten har kommet i land med, er det logisk at han/hun blir forbanna pÄ lovene. han/hun henvender seg sÄ til en rik tulling eller to, som vil bygge opp et forskningsenter som er mye bedre en det han/hun hadde fÞr. hvorfor det rike mennesket blir med kan det vÊre masse grunner til. men det er faktisk lettere Ä drive forsking pÄ ulovlig enn pÄ lovlig plan....

dette bryter med naturen fordi det er meningen at man mÄ ha sex for Ä opprettholde bestanden...

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 17:37
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Hvorfor mÄ det vÊre en 'mening'? Blir ikke det egentlig litt religiÞst, for hvis det skal vÊre en 'mening' mÄ vel noen ha denne meningen; og denne noen mÄ vel vÊre Gud (i en eller annen form)?

Jeg synes forÞvrig at det er leit at det kan drives forskning av denne typen, sÊrlig nÄr det er fordÞmt som umoralsk og urealistisk av et samlet vitenskapsmiljÞ. Kloning som teknikk er ennÄ alt for primitiv og dÄrlig utforsket til at det er forsvarlig Ä klone mennesker.

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 19:36
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 3 [42 Posts]   Gć til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet