DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SřkSřk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Eventyrspill
Start Nytt Tema   Svar pĺ Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [27 Posts]   Gĺ til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
Gabi
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004
Jeg skal innrømme at når jeg spilte eneren, så var jeg i begynnelsen veldig imponert, men ble mektig skuffet på slutten. Jeg leste på boards rundt omkring hvor fantastisk folk mente Syberia var, og at det var i samme klasse som Den lengste reisen. Men det er jeg absolutt ikke enig i. Når det er sagt, så er helhetsinntrykket blitt betydelig bedre ettersom eneren og toeren til sammen utgjør en flott helhet.
Men som sagt, de skulle aldri vært delt fra begynnelsen av.

Det jeg mente i den forrige posten er at mangelen på utfordringer er så stor. Jeg får en følelse av å se en "film", uten å kunne delta noe særlig. Et annet skikkelig irriterende aspekt ved spillet er all den løpingen frem og tilbake gjennom de samme scenene *gjesp*.
Men selfølgelig er det et spill med mange gode sider også, ingen tvil om det.

Ellers blir det spennende med Drømmefall da. Gleder meg til det.

InnleggSkrevet: Tor 13 Mai 2004, 22:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Drømmefall blir spennende, i og med at de har gjort om det meste.
That said, Syberia 1 og 2 til sammen er nok en verdig motstander til Den Lengste Reisen. Fantastiske historier begge to, og jeg elsker mye dialog og historie og detaljer i et spill. Oscar i Syberia er herlig, og den lille papegøyen-som-blåser-bort-scenen i Den Lengste Reisen er muligens noe av det morsomte jeg noensinne har sett i et spill.

Skulle alt feile så har man alltids gamle Lucasarts- og Sierraklassikere å gå tilbake til, så man lider nå ingen nød Smile

InnleggSkrevet: Tor 13 Mai 2004, 23:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besřk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Gabi
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004
Humor gjør enormt mye for et spill da. DLR var full av det. Syberia mangler desverre en del på det området. Storyen i et spill betyr selvfølgelig mye, men det behøver ikke nødvendigvis å være så sinnsykt mye dialog for at det er bra. Det viktigste for meg tror jeg er puzzles. Begynner fort å kjede meg merker jeg hvis det blir for mye "bla bla bla....."

InnleggSkrevet: Tor 13 Mai 2004, 23:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Eventyrspill uten rpg-elementer er ikke helt min greie, med mindre de har en utrolig genial historie eller humor. Spilte forøvrig de gamle King's Quest, Police Quest, Sam & Max, Day of the Tentacle, Maniac Mansion, Beneath a Steel Sky m.fl..

Men, spill med humor, god historie OG rpg-elementer (ja, jeg tilhører den gruppen som vil dø av lykke om jeg plutselig får 1.000.000.000 experience points) er innertier for meg.

Final Fantasy baby!! Sjueren har ennĂĄ en helt spesiell plass i hylla mi Mr. Green

InnleggSkrevet: Fre 14 Mai 2004, 00:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Adventure Game Studio
Eventyrmakerverktøy + spill laget med dette.
Lager / spiller spill av typen Sierra og Lucas Arts.
King's Quest ser ut til å være laget (muligens til og med originalt) med dette verktøyet, om enn en tidligere utgave.

Noen har ogsĂĄ brukt programmet til ĂĄ lage platform-spill, men dette er vel en litt avansert operasjon.

Noen av spillene som allerede er laget her bør være direkte kule!

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Lřr 15 Mai 2004, 14:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Hehe, jeg lekte en del med slike verktøy før, men hadde aldri tålmodighet nok. Hadde vært gøy og fått til noe skikkelig bra Smile

InnleggSkrevet: Lřr 15 Mai 2004, 16:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besřk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Det som er virkelig *huff* er grafikken! Jeg fatter ikke hvordan de klarer å lage det! Jeg har overhodet ikke talent, mens andre lager perfekte animasjoner i høyoppløsning, med shading og full utnyttelse av 16bits fargetoner. Jeg håper virkelig de i det minste benytter noe kraftigere enn Paint fra Microsoft, som er alt jeg har. Grafikken ødelegger all min spillproduksjon. Men her er som sagt flere ferdige spill, så løp og last ned! De aller fleste er helt gratis.

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Lřr 15 Mai 2004, 22:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [27 Posts]   Gĺ til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar pĺ Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Gĺ Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pĺ temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet