 |
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya


Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
Jeg skal innrømme at når jeg spilte eneren, så var jeg i begynnelsen veldig imponert, men ble mektig skuffet på slutten. Jeg leste på boards rundt omkring hvor fantastisk folk mente Syberia var, og at det var i samme klasse som Den lengste reisen. Men det er jeg absolutt ikke enig i. Når det er sagt, så er helhetsinntrykket blitt betydelig bedre ettersom eneren og toeren til sammen utgjør en flott helhet.
Men som sagt, de skulle aldri vært delt fra begynnelsen av.
Det jeg mente i den forrige posten er at mangelen på utfordringer er så stor. Jeg får en følelse av å se en "film", uten å kunne delta noe særlig. Et annet skikkelig irriterende aspekt ved spillet er all den løpingen frem og tilbake gjennom de samme scenene *gjesp*.
Men selfølgelig er det et spill med mange gode sider også, ingen tvil om det.
Ellers blir det spennende med Drømmefall da. Gleder meg til det.
|
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 22:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy


Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Drømmefall blir spennende, i og med at de har gjort om det meste.
That said, Syberia 1 og 2 til sammen er nok en verdig motstander til Den Lengste Reisen. Fantastiske historier begge to, og jeg elsker mye dialog og historie og detaljer i et spill. Oscar i Syberia er herlig, og den lille papegøyen-som-blåser-bort-scenen i Den Lengste Reisen er muligens noe av det morsomte jeg noensinne har sett i et spill.
Skulle alt feile så har man alltids gamle Lucasarts- og Sierraklassikere å gå tilbake til, så man lider nå ingen nød 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 23:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya


Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
Humor gjør enormt mye for et spill da. DLR var full av det. Syberia mangler desverre en del på det området. Storyen i et spill betyr selvfølgelig mye, men det behøver ikke nødvendigvis å være så sinnsykt mye dialog for at det er bra. Det viktigste for meg tror jeg er puzzles. Begynner fort å kjede meg merker jeg hvis det blir for mye "bla bla bla....."
|
Skrevet: Tor 13 Mai 2004, 23:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica


Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Eventyrspill uten rpg-elementer er ikke helt min greie, med mindre de har en utrolig genial historie eller humor. Spilte forøvrig de gamle King's Quest, Police Quest, Sam & Max, Day of the Tentacle, Maniac Mansion, Beneath a Steel Sky m.fl..
Men, spill med humor, god historie OG rpg-elementer (ja, jeg tilhører den gruppen som vil dø av lykke om jeg plutselig får 1.000.000.000 experience points) er innertier for meg.
Final Fantasy baby!! Sjueren har ennĂĄ en helt spesiell plass i hylla mi 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Fre 14 Mai 2004, 00:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten


Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Adventure Game Studio
Eventyrmakerverktøy + spill laget med dette.
Lager / spiller spill av typen Sierra og Lucas Arts.
King's Quest ser ut til å være laget (muligens til og med originalt) med dette verktøyet, om enn en tidligere utgave.
Noen har ogsĂĄ brukt programmet til ĂĄ lage platform-spill, men dette er vel en litt avansert operasjon.
Noen av spillene som allerede er laget her bør være direkte kule!
|
Skrevet: Lřr 15 Mai 2004, 14:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy


Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Hehe, jeg lekte en del med slike verktøy før, men hadde aldri tålmodighet nok. Hadde vært gøy og fått til noe skikkelig bra 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Lřr 15 Mai 2004, 16:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten


Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Det som er virkelig *huff* er grafikken! Jeg fatter ikke hvordan de klarer å lage det! Jeg har overhodet ikke talent, mens andre lager perfekte animasjoner i høyoppløsning, med shading og full utnyttelse av 16bits fargetoner. Jeg håper virkelig de i det minste benytter noe kraftigere enn Paint fra Microsoft, som er alt jeg har. Grafikken ødelegger all min spillproduksjon. Men her er som sagt flere ferdige spill, så løp og last ned! De aller fleste er helt gratis.
|
Skrevet: Lřr 15 Mai 2004, 22:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |