Av
Veronica
Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
Balangsen skrev: Historielærer!
*Storme inn i klasserommet første time, iført ringbrynje, hjelm, skjold og sverd!*
Kom forresten på historielæreren jeg hadde på vgs sine finurligheter. Under en rolig økt med oppgaveløsning satte han plutselig i et brøl av dimensjoner etterfulgt av en klukkende humring.
"Synes dere så litt slappe ut.."
_________________Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 12:45
dybvik
Veronica
Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 766 Bosted: Bergen / Flekkefjord
Eneste jeg kan bli lærer i er vel matte. men jeg har ikke noe lyst til å bli lærer. får holde at jeg er gruppeleder på universitetet for å tjene noen ekstra penger i studietiden.. men når jeg en gang blir ferdig med studiene, så er ikke lærer min vei å gå!
_________________ "Dogs belive they are human. Cats belive they are God."
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 13:55
Voon
Jenkadanserinne
Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
[quote Eyden]Kom forresten på historielæreren jeg hadde på vgs sine finurligheter. Under en rolig økt med oppgaveløsning satte han plutselig i et brøl av dimensjoner etterfulgt av en klukkende humring.
"Synes dere så litt slappe ut.."[/quote]
Good Old OK!!
*grøsse litt*[/code]
_________________Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 15:05
Majane
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 21 Okt 2003 Innlegg: 671 Bosted: Frogner
Skal du bli lærer, så bli media lærer!
For det første så trenger ud bare ha jobbet litt med media.
Noen pedagogisk utdanning kan du hoppe over, bare bortkasta.
Og det du gjør under timene er lære bort litt i starten, så gi dem en oppgave og bare sitte på ræva resten av time, som vil si ca.40 av de 45 minuttene de kaller skoletime!
ja, jeg er forresten ikke bitter på lærerene mine som hele tiden gjemte seg bak "egen læring" for å unskylde seg over det faktum at de ikke kunne en dritt.... hehe *ironi forreste!*
_________________ When in danger
when in doubt
run in circles
scream and shout.
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 13:56
hüter'n
Slushpuppy!
Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
det er jo det alle lærere ghjør! borsett fra en...
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 13:58
desmodus
SteinHakkeToillat
Ble Medlem: 24 Apr 2004 Innlegg: 263 Bosted: litt sånn overalt
Jeg vil bli OND inspektør!!!
_________________ Jeg liker pizza, liker du pizza?
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 18:35
darkfrog
l33t
Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
jeg skulle blitt musikklærer og gitt barna metal før sporten tok dem
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Tor 19 Aug 2004, 10:37
Jos
SteinHakkeToillat
Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
kunne tenke meg å bli folkehøgskolelærer da de står veldig fritt i hva som egentlig skal gjennomgås og gjøres i løpet av året. alt går på elevenes premisser og muligheter for kreativitet
Skrevet: Tor 19 Aug 2004, 12:57
Glahn
Mors Lille Ole
Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
Det kan hende jeg faktisk blir lærervikar på videregående, i engelsk... muligens... Skremmende tanke.
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 19 Aug 2004, 20:00
hüter'n
Slushpuppy!
skolen min, da, glahn. engelsklæreren min er teit. forresten kan du godt lære meg å skrive norsk samtidigt. jeg ville vært en en-til-en lærer, har jeg funnet ut. hvorfor??
Skrevet: Fre 20 Aug 2004, 13:01
Glahn
Mors Lille Ole
Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
Fordi en til en funker egentlig ofte best. Det er bare desverre ikke praktisk gjennomførbart å gjøre det slik i stor skala.
Har skolen din bruk for engelsklærere, da?
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 20 Aug 2004, 14:42
hüter'n
Slushpuppy!
aner ikke. schvæær skole, sikkert alltid behov for lærere. jeg kan drepe læreren min og sette han i en koffert på vei til den transibirske jernbanen. da er det hvertfall en stilling ledig.
Skrevet: Lør 21 Aug 2004, 15:44
aniraC
Moderator
Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
spansk og historie lærer !
_________________Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Man 23 Aug 2004, 15:19
theJack
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
KRL
Jeg tenker (filsofisk -til tider), derfor er jeg kvalifisert til denne stillingen. Jeg interesserer meg for egne og andres tanker, derfor har jeg glede av den. Ikke at jeg har denne stillingen, neida...
Et minimum av kunnskap har jeg også tilegnet meg, men kunnskapen er ikke like viktig som evnen til å tenke selv. Føler jeg. Trolig fordi jeg tenker på ting uten svar.
Matte
Det er et fag jeg kan få til mye med.
Har illusjoner om å kunne skjære igjennom noen av de lange og forvirrende forklaringene av og til. Bare litt redd for å selv føle at noe er enkelt, og dermed bli blind for andres vanskeligheter.
Gym
Those who can't do, teach. Those who can't teach, teach gym.
Grunnkurs - økonomi
Det skulle være gjennomførbart. (+ kanskje sammfunnsøkonomi + mulig rettslære og bedriftsøkonomi)
Selvsagt er jeg ikke kvalifisert, men dette er vel hva jeg ville gått etter. Så skulle jeg hatt klare mål og begrunnelser for det vi drev med.
Ikke som mamma opplevde:
Unnskyld, hvordan får vi egentlig bruk for dette?
Bruk for dette? Forvirret lærer... Men dette er jo et kurs i teoretisk matte!
Musikk
Jeg er musiker. Undervisningen ville gjenspeile det. Mindre Beethoven. Informasjon om Tonikaer og Dominanter vil kombineres med bruk av disse. Karakteren vil ikke settes etter evne på instrument, men lærevilje. Fordi: Den lille tiden vi har musikk er alt for kort til å lære noe. Gode musikere ved karaktersetting var gode musikere lenge før karaktersetting, og slett ikke på grunnlag av undervisningen. Den er bare et steg på veien. Faget skal være gøy, og målet er å hjelpe de små med å ta de første stegene.
Skrevet: Man 23 Aug 2004, 16:25
Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Måned 3 Måneder 6 Måneder 1 År Sorter etter: Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende