|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Ronja skrev: |
Jeg røyker ikke, men irriterer meg over den nye loven, tviler på at det er så mange som får det som de vil. Det at det er røyk overalt er negativt, men jeg ser ikke et problem ved å lage et røykerom.
|
Problemet er at vi faktisk har påbud om røykerom allerede, og vi ser jo hvor effektivt det har vært. Når det slo feil må man ta neste skritt å forby all røyking inne, egentlig kan vel røykerne skylde på seg selv. 
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 09:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Det har ikke vært påbud om dette på resuturant og utesteder? Det viste jeg ikke, for her i Kristiansand finner man ikke en plass med røykerom! Men da er det jo greit, de har skylden selv!
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 09:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Er det røykernes ansvar å bygge seg røykerom på kafeer og restauranter? Det visste jeg ikke..
*fnittre* 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 09:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Nei, men når det ikke blir holdt ser jeg jo grunnen for den nye loven! Er jo bedre at dere røykere kan gå noen meter hver gang dere skal ha en røyk, enn at vi som ikke røyker må sitte å hoste og trekke inn den tette luften en hel kveld.
Og som du ser over, mener jeg at vi har fulle rett til å klage i flere situvasjoner, for min erfaring med røykere er at de ikke bryr seg noe serlig.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 09:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
Jo, det er klart det! Jeg har ikke noe problem med å gå ut å røyke jeg:) Jeg måtte bare kommentere det!! *Tihi*
Det eneste som er litt kjipt er at det ikke blir samme kosen å gå på kafe lenger.. Kaffe og røyk hører liksom sammen. Men det er nok bare en vanesak!
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 09:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Synes likevell ikke det er rettferdig å be oss som ikke røyker om å slutte å klage, fra min side virker det temmelig egoistisk. Alle som røyker har fyrt seg veldig over loven og kjefter vis noen klager fordi "nå må vi gå ut for å røyke!".
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 09:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
ok, for det første så må du ta det jeg sier med en klype salt .
Kommentaren til dere ikke røykere var tenkt med en fleipende undertone. Uansett har jeg ikke lenger energi til å hisse meg opp når det gjelder røykeloven. (Jeg bare visste at det kom til å bli om trøbbel med den kommentaren, hehe)
Jeg har full respekt for de som ikke røyker, og jeg passer alltid på å ta hensyn så jeg ikke plager noen.
Men noen ganger så blir jeg bare så oppgitt, for enkelte anti røykere gir seg aldri. Jeg hadde vært fornøyd om man kunne bli ferdig med diskusjonen generelt sett, ettersom det nå er liten sjangs for at noen kommer til å bli plaget noe mer. Og hvis det mot formodning skulle skje så er det ikke vanskeligere enn si i fra til den det gjelder.
Så det eneste stedet vi kan røyke er altså hjemme eller på gata, vær fornøyd med det da!
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 10:23 Sist endret av Gabi den Ons 12 Mai 2004, 11:40, endret 2 ganger |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Skulle bare svare jeg, fordi, hver gang jeg i det hele tatt har antydet ovenfor røykere at jeg er for loven, noe jeg ikke er, men bare for å provosere litt har jeg fått høre det så ørene suser.
Ikke heller å svare bare deg, men generelt bare kommentere det at for oss som ikke røyker kan man oppfatte røykere egoistisk.
Hva mente du med at noen av oss gir oss aldri, så lenge dette er en saklig diskusjon må vel vi som vil få lov å diskutere?
Jeg sier også ofte i fra når jeg føler meg plaget, men det hender det ikke tatt hensyn til.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 10:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

|
Sitat: | Hva mente du med at noen av oss gir oss aldri, så lenge dette er en saklig diskusjon må vel vi som vil få lov å diskutere? |
Jeg snakket ut i fra min generelle oppfatning. Jeg mente ikke å hentyde spesielt til denne tråden eller enkelt personer, men mer generelt.
(Jeg endret litt på posten, for at du skulle forstå meg bedre).
Jeg skjønner at du er sur hvis folk ikke tar hensyn. Men du trenger ikke finne deg i det. Få dem til å forstå at det faktisk plager deg uten at du virker nedlatede eller fordømmende. Jeg tror røykere kanskje blir veldig defensive på akkurat det punktet.
(Men de aller fleste kan jo lese kroppspråk, så at det plager deg er kanskje noe de burde ha fått med seg i utgangspunktet)
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Ja, jeg klarer helt fint å si i fra selv. Men la si det hadde vært lov å røyke på utestedene sånn som nå, så hjelper det ikke at man ber vennene sine ikke røyke, for det er jo så fult av røyk der fra før at det gjør ingen forskjell.
Så når utesteder ikke klarer å holde seg til røykerom så sjønner jeg loven mye bedre.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
spiralis skrev: | Ronja skrev: |
Jeg røyker ikke, men irriterer meg over den nye loven, tviler på at det er så mange som får det som de vil. Det at det er røyk overalt er negativt, men jeg ser ikke et problem ved å lage et røykerom.
|
Problemet er at vi faktisk har påbud om røykerom allerede, og vi ser jo hvor effektivt det har vært. Når det slo feil må man ta neste skritt å forby all røyking inne, egentlig kan vel røykerne skylde på seg selv.  |
Dette er vel ikke helt korrekt..(?)
Jeg mener på at dagens lov påbyr røykeavdeling, ikke røykerom. det er en vesentlig forskjell.
Finnes en åpen røykeavdeling, spaserer folk frem og tilbake med røyken i hende uten å tenke seg om. hadde man derimot måtte gå inn og ut av et glassbur..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:49 Sist endret av toth42 den Ons 12 Mai 2004, 11:50, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

|
Ja, jeg er faktisk enig i det. Selv har jeg også følt at det har blitt mye røyk til tider, særlig på byen ja.
Synd det ikke fins en mellomting.
Ja, ja...... jeg vet det er for det beste, bare veldig uvant å forestille seg.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Uansett er det utrolig plagsomt, og sitter noen å stimrøyker i den ene enden av rommet, så er det ille uansett.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

|
Det kunne vært egene godt ventilerte rom der man kunne gå inn å ta seg en blås! For tenke seg til å må gå ut i en liten topp, for å røyke mitt på vinteren! Heldigvis er jeg ikke særlig mye på byen i norge..
Eller kanskje mann skulle ha egene røyke barer? Det finnes jo allerede rene kaffe barer og te barer.......
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
0nskemestern skrev: | spiralis skrev: | Ronja skrev: |
|
Problemet er at vi faktisk har påbud om røykerom allerede, og vi ser jo hvor effektivt det har vært. Når det slo feil må man ta neste skritt å forby all røyking inne, egentlig kan vel røykerne skylde på seg selv.  |
Dette er vel ikke helt korrekt..(?)
Jeg mener på at dagens lov påbyr røykeavdeling, ikke røykerom. det er en vesentlig forskjell.
Finnes en åpen røykeavdeling, spaserer folk frem og tilbake med røyken i hende uten å tenke seg om. hadde man derimot måtte gå inn og ut av et glassbur.. |
(hadde følelsen av at dette ble litt gjemt bort, gjentar det like greit..)
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Da kan man
1. La være å gå ut å røyke, men det er vel uaktuelt
2. Faktisk bruke det som heter GENSER
Det vil også være noen som JOBBER på disse barene, dermed, helseskadelig for dem.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:53 Sist endret av Ronja den Ons 12 Mai 2004, 11:55, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
sannepus skrev: |
Eller kanskje mann skulle ha egene røyke barer? Det finnes jo allerede rene kaffe barer og te barer....... |
De har hasjkafeer i amsterdam, hvorfor kan ikke vi ha tobakkskafe? loven er jo angivelig for å beskytte ansatte, men her ansetter man kun røykere!
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Skaden blir likevell stor på de som alle rede er røykere og de kan, noe som har skjedd i norge, anmelde ved helseskade OG vil da sannsyneligvis vinne rettsaken vis det kommer så langt, har jo eksempel på det.
Det er ikke bare for å besytte ansatte, bestytte andre mennesker rundt OG få ned antall folk som røyker, festrøyking og fast.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

|
sannepus og 0nskemestern, Hørtes ut som en god forretningside 
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 11:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Gabi skrev: | sannepus og 0nskemestern, Hørtes ut som en god forretningside  |
Ja, vis det hadde latt seg gjennomføre.
Ville jo også vært greit sosialt, å spre vennegjenger ol.
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 12:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |